Обърнат поляритет на акумулатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- NKolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36, 320i
Обърнат поляритет на акумулатор
Току що направих невероятна глупост. Тъй като правя ремонтни дейности по баварката, а и изтърпявам наказание (нямам книжка) не съм палил колата от близо месец. Днес реших да я запаля. Акумулаторът беше паднал съвсем, паркирах си астричката зад нея и закачих единия кабел от нейния акумулатор към тоя на баварката, като бях напълно убеден, че връзвам (-) към (-), да ама не. Логично посегнах да закача и плюсовете, закачих единия край към астрата и като понечих да закача другия към бавареца и изскочиха страшни искри за около 2 сек. Изтръпнах !! Разкачих всичко, запалих астрата работи, угасих и закачих отново кабелите, този път гледах 100 пъти преди да свържа (кога само се сетих). Запалих BMW-то, уж всичко работи, борда светна, таблото ОК и тъкмо да си поема дъх и си викам май се размина, и гледам чистачките тръгнаха сами, цъкам степените работят, връщам на изключено, но не спират
. Качих се вкъщи отворих менюала, и търсих къде стой релето за чистачките, трябва да зад кората под кормилото, но нещо не го открих. Ще продължа да търся проблема, но ще се радвам ако някой може да помогне. Също така споделете какво друго може да се е случило. Благодаря ви.

- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Аз имам подобен опит като тебе само че на е39 ....ама така е като е тъмно и + и - са черни и не се открояват ...може да не ти бачка центраното, ел джамовете и др-то трябва да са ти думнали няколко бушона ...при мене беше повече от 2 сек.Иначе пробвай да разкачиш акомулатора и изчакай няколко минути може да се оправи ,на мен ми даваше така ядове на е36та при слагане и махане на акомулатора

- NKolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36, 320i
zazomazo написа:ми те хората са си изкарали плюсова клема отпред до двигателя..... радвай се, че не е изтрещял компа
Ясно ми е какво можеше да изтрещи, не мислиш ли, че можеше да си спестиш това мнение!
За момента проблемът е само в чистачките (мога да го нарека късмет). Всичко за което се сетих и пробвах работеше - централно, аларма, фарове, вентилатора на парното.
Smoocki
В моя случай, ако беше изгорял бушон, нямаше да имам чистачки, а не да са пуснати постоянно, затова си мисля, че е залепнал контакта на релето за първа степен на чистачките. Стига да го открия ще го прегледам.
- yuzie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: варна
- Детайли за колата: 318i m43,97г.
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
А иначе пали ли акумулатора?
Ако пали според мен е дал фира или компа или някой модул...
Ако пали според мен е дал фира или компа или някой модул...

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- NKolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36, 320i
Кой комп да е дал фира?
Акумулатора е много зле отдавна, два пъти съм го съживявал с зареждачка за акумулатори, но кара по малко, т.е. плаче си за нов.
Колата пали, карам я в момента без двата бушона за чистачките докато намеря време да търся проблема или да я закарам на ел.сервиз.
Изчетох много теми относно чистачките, в момента даже си мисля, че може да се е получило някакво съвпадение и двете неща да не са свързани, но едва ли. По скоро модула на чистачките е изиграл ролята на "бушон" и веригата се е затворила през него. Имаше мнения, че чистачките правят този номер при слаб акумулатор, което също ще проверя.
Акумулатора е много зле отдавна, два пъти съм го съживявал с зареждачка за акумулатори, но кара по малко, т.е. плаче си за нов.
Колата пали, карам я в момента без двата бушона за чистачките докато намеря време да търся проблема или да я закарам на ел.сервиз.
Изчетох много теми относно чистачките, в момента даже си мисля, че може да се е получило някакво съвпадение и двете неща да не са свързани, но едва ли. По скоро модула на чистачките е изиграл ролята на "бушон" и веригата се е затворила през него. Имаше мнения, че чистачките правят този номер при слаб акумулатор, което също ще проверя.
- SvetlyoSvetlyo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: 5.01.2009
Здравей колега и аз имам подобен проблем с чистачките... веднъж както си карах в един много силен дъжд и ми изчезна 2рата степен на чистачките в момента като бутна лостчето надолу чистачките правят едно движение и спират, на 1ва степен чистачките правят същото веднъж и стоп, на 2ра степен все едно съм сложил на 1ва, а на 3та си работи като за 3та. Говорих с един майстор и той ми каза че може да е проблем с релето, но все не стигам да разглобя и да видя даже незнам къде е това реле при компакта и си карам така.
Поздрави! 


темата е отдавна и незнам дали още имаш проблема, и все пак да споделя от опит. На моята скоро ми стана проблем,пускам чистачките,степента със пауза на замаха не бачкаше(напрао бързи) и не можех да ги спра,не бачкаше положението на спрени чистачки,само огасях колата сприаха. Отидох на майстор,провериха ми релето (супер),провериха моторчето на чистачките и то беше ок,излезна че една платка до релето нещо не е наред,и да ми спестят купуването ан нова платка(преположих че е доста скъпа) ми сложиха една обикновена 24в крусшка свързана със положението за пауза да действа като съпротивление т.е. да взема тока на чистачките и да спират(казано с прости думи
) и сега всичко ми е ок само дето имам крушка зад жабката ама не е проблем не се вижда да свети от никъде.Всичко си работи както трябва евалла на пича че измисли такъв чалъм 


- NKolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36, 320i
E такова мнение чаках. И аз си мислих за някаква платка с "логика" която да управлява моторчето. Според ел. схемата, която разглеждах вариантите, които могат да бъдат причина за моя проблем са:
- ключа за степените на чистачките е блокирал на 1-ва степен (не е);
- моторчето преминава във "park" (паркирано) състояние след един цикъл на почистване и напрежението към него отпада, следва да не може да се върне в това състояние (малко вероятно);
- контакта на релето за 1-ва степен на чистачките да е залепнал (не е)
- логиката, която казва на релето кога как да цъка (т.е. тая платка) да е опукала (най-голям процент на вероятност).
Ако можеш да ме насочиш къде точно се намира, почти сигурно е че там е проблема. Благодаря.
- ключа за степените на чистачките е блокирал на 1-ва степен (не е);
- моторчето преминава във "park" (паркирано) състояние след един цикъл на почистване и напрежението към него отпада, следва да не може да се върне в това състояние (малко вероятно);
- контакта на релето за 1-ва степен на чистачките да е залепнал (не е)
- логиката, която казва на релето кога как да цъка (т.е. тая платка) да е опукала (най-голям процент на вероятност).
Ако можеш да ме насочиш къде точно се намира, почти сигурно е че там е проблема. Благодаря.
- NKolev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36, 320i
Преди да се заровя в жици и релета реших да пробвам решение на проблема описано в друга тема по въпроса с чистачките и инициализацията на ABS. Според колегите проблема може да се дължи на "слаб" акумулатор. За проба взех на приятелче акумулатора и какво да ви кажа, всичко е 6. Ще сменям акумулатора. Благодаря на всички за мненията и винаги имайте 1 на ум, ползвайте търсачката, спестява нерви, време и пари !
Ключ.
Ключ.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани