мойта одисея с маслото продължава...! има развитие!?! КРАЙ!
Модератор: Технически модератори
			21 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
- ddddk
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1419
 - Регистриран на: 6.08.2008
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: E65
 
мойта одисея с маслото продължава...! има развитие!?! КРАЙ!
Здравейте колеги,
С риск да ви омръзна ще ви споделя какво се случи днес и ще потърся съвети от вас.
Та!
Като писах в една тема оня ден за капещите жигулита и реших ей тъй на да видя отдолу на моята кола какво става и какво да видя - О! Ужас! Гарнитурата на картера изтървала!
И днес рано рано сутринта карам при майстора за смяна на гарнитура и като ще е гарга да е рошава, че смених и гарнитурата на капака.
Вечерта отивам да си взема колата - плащам, влизам, паля и тръгвам. ГРЕШКА! Майсторът я работеше до последно и наля маслото и каза готов си. Но не я запали.
Прибирам се пред блока и излизам да се порадвам на мъркането на звяра... и щях да получа удар! СКЪРЦА! Като че има някакво щурче в картера - ей така: кръц-кръц-кръц... кръц-кръц-кръц...
 
Обадих му се, ама то вече 19.30 часа, а утре е неделя почивен ден, та понеделник ще му я карам обратно, ама мен сън не ме хваща сега
 
Някой има ли идея какво е оцапал моя човек?
Сега, другия въпрос.
Два пъти съм сменял масло на тази кола и двата пъти ми глътна около 7 литра за да дойде на макс - къде ги събираше си нямах идея, НО сега разбрах - тръбичката на щеката е била изкочила на горе и сега майстора като я натика хубаво до долу и като наля отново всичкото масло което си беше вътре и щеката показа 1 л над максимума!
Да го точа ли излишното масло?
Сигурно ще ми се смеете на дребните бели кахъри - има колеги с доста по-сериозни проблеми по колите... честно и на мен ми писна 3 месеца да се занимавам с едни масла и глупости
 
Ще съм благодарен на всякакви съвети и коментари.
Поздрави,
Д
			
				С риск да ви омръзна ще ви споделя какво се случи днес и ще потърся съвети от вас.
Та!
Като писах в една тема оня ден за капещите жигулита и реших ей тъй на да видя отдолу на моята кола какво става и какво да видя - О! Ужас! Гарнитурата на картера изтървала!
И днес рано рано сутринта карам при майстора за смяна на гарнитура и като ще е гарга да е рошава, че смених и гарнитурата на капака.
Вечерта отивам да си взема колата - плащам, влизам, паля и тръгвам. ГРЕШКА! Майсторът я работеше до последно и наля маслото и каза готов си. Но не я запали.
Прибирам се пред блока и излизам да се порадвам на мъркането на звяра... и щях да получа удар! СКЪРЦА! Като че има някакво щурче в картера - ей така: кръц-кръц-кръц... кръц-кръц-кръц...
 
Обадих му се, ама то вече 19.30 часа, а утре е неделя почивен ден, та понеделник ще му я карам обратно, ама мен сън не ме хваща сега
 
Някой има ли идея какво е оцапал моя човек?
Сега, другия въпрос.
Два пъти съм сменял масло на тази кола и двата пъти ми глътна около 7 литра за да дойде на макс - къде ги събираше си нямах идея, НО сега разбрах - тръбичката на щеката е била изкочила на горе и сега майстора като я натика хубаво до долу и като наля отново всичкото масло което си беше вътре и щеката показа 1 л над максимума!
Да го точа ли излишното масло?
Сигурно ще ми се смеете на дребните бели кахъри - има колеги с доста по-сериозни проблеми по колите... честно и на мен ми писна 3 месеца да се занимавам с едни масла и глупости
 
Ще съм благодарен на всякакви съвети и коментари.
Поздрави,
Д
Последна промяна ddddk на 16 Мар 2009, 14:21, променена общо 2 пъти
					
				
			
- saint85
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 548
 - Регистриран на: 22.04.2007
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: bmw X3 Е83 М47
 - Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
 - Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
 
Според мен не е хубаво да се кара с масло над максимума  - по -добре го източи този 1л. 
За картера си нямам и идея
  
  
- нали знаеш цял живот се учи човек ( и за какво за да разбереш накрая че нищо незнаеш)
			За картера си нямам и идея
  
- нали знаеш цял живот се учи човек ( и за какво за да разбереш накрая че нищо незнаеш)
- Kristopher
 - 
				 
			 - 
				
			 - Мнения: 1054
 - Регистриран на: 16.04.2005
 - Местоположение: София,Младост 2
 - Пол: Мъж
 - Кара: e34, e36
 
изобщо не са ти бели кахърите с тая извадена щека и не се притеснявай да питаш! Ако ти е много маслото в двигателя може да достига коляновия вал  и като той се валя в маслото прави мехурчета и може маслената помпа да качи мехурчета и да не смазва хубаво. Аз това знам за повечето масло в двигателя.
			
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- Kristopher
 - 
				 
			 - 
				
			 - Мнения: 1054
 - Регистриран на: 16.04.2005
 - Местоположение: София,Младост 2
 - Пол: Мъж
 - Кара: e34, e36
 
и виж дали не ти капе масло през щеката там където е била излязла, там има гумено уплътнение дето влиза тръбата в картера
			
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

Re: мойта одисея с маслото продължава...!
ddddk написа:... тръбичката на щеката е била изкочила на горе и сега майстора като я натика хубаво до долу и като наля отново всичкото масло което си беше вътре и щеката показа 1 л над максимума! Да го точа ли излишното масло?
Излишното масло е точно толкова вредно/опасно, колкото и недостатъчното ниво на маслото в двигателя.
Един литър в повече е твърде много, за това го източи до нормата (MAX)
- Ненко Вранков
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2888
 - Регистриран на: 13.04.2007
 - Пол: Мъж
 - Детайли за колата: Тежка
 
- ddddk
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1419
 - Регистриран на: 6.08.2008
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: E65
 
Здравейте колеги,
Източих го тоз 1 л!
Имам феномен! Гледай сега какво става:
Двигателя е изгасен. Щеката показва една идея под максимум.
Избърсвам щеката. Паля двигателя - пъхам щеката и я вадя СУХА
  АБСОЛЮТНО СУХА! 
 
Гася двигателя - вадя щеката - малко под максимум!
 
А, сега де!
Че се е осрал майстора е ясно, ама къде...
 
Апропо, датчика за маслото показва нормално състояние (демек изгасва лампичката като запаля двигателя).
Поздрави,
Д
			Източих го тоз 1 л!
Имам феномен! Гледай сега какво става:
Двигателя е изгасен. Щеката показва една идея под максимум.
Избърсвам щеката. Паля двигателя - пъхам щеката и я вадя СУХА
Гася двигателя - вадя щеката - малко под максимум!
А, сега де!
Че се е осрал майстора е ясно, ама къде...
 
Апропо, датчика за маслото показва нормално състояние (демек изгасва лампичката като запаля двигателя).
Поздрави,
Д

- IAV
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 590
 - Регистриран на: 18.07.2006
 - Местоположение: Sofia-Младост TeaM
 - Кара: E39 528iA
 
не се вкарвай във филми долей си малсо до нормално положение и виж тогава как са нещата дали го има оня шум за който спомена!
А майстора няма в какво да се издъни толкова тоя картер да не е на совалка!
			
		А майстора няма в какво да се издъни толкова тоя картер да не е на совалка!
- ivan1590
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 341
 - Регистриран на: 8.03.2007
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: E34 520i, E30 318
 
И на мен ми се случи нещо подобно, като ми смениха гарнитурата на картера на е30, в един момент нямаше налягане на маслото, като се замери с манометър, после ми обясняваха, че е от някакъв клапан на помпата.най- добре не си прави експерименти, ами иди в някой читав сервиз за да установят проблема
			
		- kirililiev
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1461
 - Регистриран на: 19.03.2007
 - Местоположение: Варна
 - Кара: bmw 328-turbo
 - Мечтае да кара: ГОЛФ 3
 
- ddddk
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1419
 - Регистриран на: 6.08.2008
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: E65
 
щурчето в картера си остана, колеги.
кръцка си там и това.
Щеката остава абсолютно суха при запален двигател.
Вътре има 6 л масло!
Като загася двигателя и щеката веднага се очапва до втората резка.
Това е!
Аз, в понеделник ще му я връщам на майстора колата, това е ясно!
Просто ми се искаше да знам предварително проблема, защото има опасност майстора да каже:
" ААААААААААА Туй е друго! То няма общо със смяната на гарнитурата - там няма какво да се обърка! Сега дай още един човал пари и ще ти разрешим "НОВИЯ" проблем!"
Но, може да се окаже точен (моето впечатление до момента е такова) и да оправи колата без много приказки.
НО, би било добре да съм подготвен.
Поздрави,
Д
			кръцка си там и това.
Щеката остава абсолютно суха при запален двигател.
Вътре има 6 л масло!
Като загася двигателя и щеката веднага се очапва до втората резка.
Това е!
Аз, в понеделник ще му я връщам на майстора колата, това е ясно!
Просто ми се искаше да знам предварително проблема, защото има опасност майстора да каже:
" ААААААААААА Туй е друго! То няма общо със смяната на гарнитурата - там няма какво да се обърка! Сега дай още един човал пари и ще ти разрешим "НОВИЯ" проблем!"
Но, може да се окаже точен (моето впечатление до момента е такова) и да оправи колата без много приказки.
НО, би било добре да съм подготвен.
Поздрави,
Д

- ddddk
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1419
 - Регистриран на: 6.08.2008
 - Местоположение: Варна
 - Пол: Мъж
 - Кара: E65
 
kirililiev написа:маслото се мери при изгасен двигател![]()
![]()
Абсолютно си прав колега! И аз знам това много добре!
И точно толкова добре знам, че като запалиш двигателя и напъхаш суха щека в тръбичката, трябва да я извадиш ЦЯЛАТА ОМАСЛЕНА!
Аз я вадя ЦЯЛАТА СУХА!
И като прибавим ново-появилото се кръцкане в картера, ЕТО ти ПРОБЛЕМ!
Това е.
Поздрави,
Д

- Kristopher
 - 
				 
			 - 
				
			 - Мнения: 1054
 - Регистриран на: 16.04.2005
 - Местоположение: София,Младост 2
 - Пол: Мъж
 - Кара: e34, e36
 
когато е запален двигателя помпата изсмуква масло от картера и то се намира по каналите и горе в главата пръска и смазва и докато се стича надолу до картера. Няма как да ти седи маслото долу в картера на запален двигател. Затова щеката ти е суха. На всички коли щеките са сухи при запален двигател, така да се каже
			
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна

- павката
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 5250
 - Регистриран на: 12.11.2006
 - Пол: Мъж
 - Кара: ги да пият мента
 - Мечтае да кара: за 6лв/100км
 - Детайли за колата: не върви и не гори
 
щуреца в картера е интересен 
			Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-) 
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
		Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
			21 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
