Преразход на гориво...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 10 Мар 2009, 12:25

toni3d1 написа:колега прав си за ламбдасондата . обаче защо не диагностиката казват че работила нормално ? дали изобщо диагностиката е вярна или просто този проблем неможе да се засече там ???

На диагностиката специално за ламбда сондата може да покаже някаква грешка, обикновено прекъснат, или с изгоряла изолация кабел, но не и състоянието на самия сензор. Диагностиката не може да покаже дали сондата отчита правилно състоянието на горивовъздушната смес. Бях при Ясен миналата седмица и съм много доволен от работата му. Сега ще издиря някой линк във форума с адреса и телефона.
Ето го и него:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... sc&start=0

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: какво направих вече за да не го правите и вие !!!

Мнение от ивчо3 » 10 Мар 2009, 13:23

valentin77 написа:.... Отвори и прочети този линк за устройството и работата на ламбда сондата и много неща ще ти се изяснят:
http://vwbulgaria.com/forum/index.php?showtopic=798


благодарско за разяснението. Смених дебитомер и ламбда сонда в дарукар :mhihi: и наистина исках да знам какво е ламбдасонда. Сега търся инфо за дебитомер. Да знам къде ми изтекоха паритее.

Та по този повод си търся читав майстор. Не мога да се ориентирам и да намеря адрес на този Ясен дето го цитирате. Ако и за това помогнете ще е супер. :help: Нали сме колеги...

Инфо за дебитомера трудно може да се намери на български език. Сам ще го обясня. Дебитомера е устройство, което отчита количеството на постъпващия въздух в колектора, посредством клапа и данните, които задава на ЕКУ-то, заедно с всички останали датчици, определя състава на горивната смес, в зависимост от натоварването на двигателя. На дебитомера има само един сензор, това е датчика за отчитане температурата на постъпващия въздух, а отместването на клапата отчита количеството. Клапата е свързана с палец, на върха на който има контакти, допиращи се до повърхността на реостат с променливо съпротивление, или по-просто казано- потенциометър. Този реостат представлява плочка с нанесен на нея тънък слой графит и отместването на палеца с контактите отчитат различно съпротивление, подобно на потенциометъра в най-обикновен усилвател, радиоприемник, касетофон и т.н. Всички знаете след по-дълга употреба как има произволно намаляване и усилване на сигнала, подаван от усилвателя, а оттам пращене, намаляване, или увеличаване на звука, който се чува от високоговорителите. Подобно нещо има и при дебитомера. Пистите на графита постепенно се издълбават от постоянното триене на палеца по повърхността, допира на някои места липсва, или няма добър контакт и оттам подаване на некоректни данни към ЕКУ-то. Друга съществена част от дебитомера е спиралната пружина /подобно на механичните часовници/, която е свързана с палеца и придържа клапата в затворено положение, когато двигателя е изгасен. Нейната функция е да създава известно съпротивление на въздушната струя, с оглед правилно отчитане количеството на въздуха. Натиска на пружината може да се регулира ръчно. Има и други електронни елементи, като резистори и микросхеми. Общо- взето това се сещам. Разбира се нещата са доста по-сложни.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: sofia

Мнение от valentin77 » 10 Мар 2009, 15:21

благодаря за инфото. Бях неприятно изненадан че след хилядите спа процедури в Дарукар колата ми все пак не е пушка. Като се опарича ще отида при Ясен. Благодаря.
P.S. Все пак бавареца си остава наистина най-добрата кола :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Мнение от KUM4o » 14 Мар 2009, 15:19

Да не отварям нова тема ами да питам тука.Значи днес бях при познат ,който има диагностичен уред.Закачихме го на двигателя (М40 1.6 8 клапана) и всичко окей държи 800 оборота и не мърда от тях ,работи равномерно ,зарежда акумулатора на 14волта.Пробвахме всички релета с уреда работят ,но стигнахме до ламбдата и какво да видиме тя покзваше стойност от 0.460В(волта) и дори и да подавам газ не реагираше.Дали и според вас ламбдата ми е заминала?Разхода на гориво ми е около 12-13 литра на 100 смесено ,като не я натискам и извън града я карам до 90км/ч.
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook