Новаторски високоефективен двигател от BMW

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3390
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i Turbo
Мечтае да кара: BMW F10 M5

Новаторски високоефективен двигател от BMW

Мнение от ///Ivan » 14 Мар 2009, 7:27

BMW са разработили водороден двигател с най-висока ефективност в света.

Разработката представлява моновалентен водороден двигател с типичната за дизеловите автомобили геометрия и прогресивна водородна технология за директно впръскване под високо налягане, който постига ефективност до 43%.

„С оглед на ограниченото наличие на изкопаеми горива и нарастващото въздействие на вредните емисии върху околната среда сме убедени, че двигателят с горене на водород ще заеме важно място в продуктовата гама на бъдещи алтернативни концепции за задвижване. Той ще има решаващ принос за повишаване на нашата гъвкавост спрямо високите очаквания на нашите клиенти”, каза проф. д-р Раймонд Фрейман, Управляващ директор на BMW Group Forschung und Technik GmbH*
Наскоро разработената горивна система съчетава силните страни на концепциите за запалване с искра и дизел, като същевременно оползотворява полезните горивни свойства на водорода, постигайки по този начин стойности на ефективност, които дори надвишават тези на съвременните турбодизелови двигатели.

Инженерите използват за основа на работата си съвместния проект на ЕС HyICE, при който се постига максимална специфична мощност до 100 кВт/л работен обем при водороден процес на горене с искрово запалване.

Двигателя е оборудван с цилиндрова глава, която работи с водород на базата на сериен дизелов двигател. Горивната камера на двигателя е конфигурирана съвместно от BMW и Технологичния университет в Грац, чрез използване на цифрова симулация на потока.

Горивните инжектори, дело на HOERBIGER Valve Tec GmbH, представляват инжектори под високо налягане за директно впръскване на водород в горивната камера при налягане, достигащо 300 бара. Задълбочени изпитвания и проучвания, показват че съчетаването на системите на искрово запалване и горене с дизелово гориво с повърхностно запалване чрез свещи и свързаното дифузно горене, е идеалното решение.

В резултат на това може да се обхване цялата гама на характерните работни показатели на типичния двигател на пътнически автомобил и се постига ефективност от 43 %. Допълнителните ползи са увеличаването на специфичната мощност и намаляването на разхода на гориво. Този резултат превъзхожда най-добрите понастоящем турбодизелови двигатели с ефективност от максимум 42 %.

Тъй като топлината от изгорелите газове при двигателите с вътрешно горене може да се оползотворява добре поради високите температурни стойности, за в бъдеще ще е възможно още по-голямо увеличаване на общата ефективност в резултат на използването на излишната топлина, заявиха още от BMW.

*BMW Group Forschung und Technik GmbH е 100% дъщерно дружество на BMW AG и от 2003 г. се занимава с научните изследвания в BMW Group
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 14 Мар 2009, 13:30

Може ли линкче нещо?
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 13 Авг 2009, 23:32

време беше , поздравления за правилната стъпка :D

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 14 Авг 2009, 7:46

Те БМВ отдавна си експериментират с ДВГ с водород, бяха оборудвали една седмица 750i с такъв експериментален двигател още преди години, но явно сега са стигнали нов етап. Евалата, това е начинът :clap:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 15 Авг 2009, 11:38

мдааа, HCCI е бъдещето на двигателите със запалителни свещи (бензинови, водородни и т.н.... ). като цяло за мен това е доста обещаваща концепция ;)

п.с. превода е малко "нема нищо общо" ;)
Extensive test runs on the test benches of the Institute for Internal Combustion Engines and Thermodynamics of the Graz University of Technology have shown that a combination of spark-ignition and diesel combustion systems using surface ignition subsequently followed by a diffusion type of combustion is the ideal solution with respect to engine efficiency.


има се предвид запалване на горивото без искра (от налягането = температура)... а не горене на дизелово гориво.

http://blath.com/bbs/index.php?topic=417.new
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 18 Авг 2009, 9:21

не си прав - има си искрово палене , но след запалването следва дифузионно горене (самия водовор имплозира след запалването) . Просто подават газа под налягане от комонрейла , взет назаем от дизелите :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 18 Авг 2009, 9:36

не мога да се съглася ;)
според мен това е комбинация от "дизелов" и "бензинов" двигател подобна на концепцията, която показаха GM. при нисък товар двигателя работи като дизел, при високо натоварване работи като бензинов.

ето новината от самия източник...

http://verkehrstechnologien.at/h2bvplus ... d;langid=2

The H2BVplus project is aimed at investigating an H2 self-ignition combustion process as a possible automotive propulsion system of the future.


иначе за комон рейла, да ;) той пък е взет като концепцип назаем от бензиновите двигатели (инжекцион с директно впръскване)... като разликата е в налягането :shock:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 18 Авг 2009, 15:54

Четох интервю с шефа на BMW Group Forschung und Technik GmbH в Капитал и ми се струва, че скоро ще видим хибриден автомобил, ала Приус и чак след това ще се мине на водород. Не го казва директно, но контекста беше този. Има още доста проблеми със съхраняването на водорода в станции за зареждане и в самите коли, докато пред хибридните коли на практика вече няма големи спънки.
Never mistake motion for action...

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook