Дебитомер ... проблем

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Дебитомер ... проблем

Мнение от SammY » 07 Мар 2009, 12:29

Та значи намерих нужното ми инфо за рециклаж на дебелия дето мери , обаче болтчетата на платката нямат развиване :uups:
Мога ли да закривя плъзгача или ша стане проблем ако го направа ...
п.п и ако може СТЕЕН ми обеща да разясни за трудното палене и дебелия...
п.п2 П1 и П4 от куплонга за диагностика ли са кадето казваш че се мери (пак към СТЕЕН ) ... даваите съвети по възможност от опит :help: :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 07 Мар 2009, 12:59

Забравих да напиша мотора е М40 Б16 ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 24.09.2008
Местоположение: Добрич
Кара: Грозната Лети
Детайли за колата: Чопли семки упорито

Мнение от longy » 07 Мар 2009, 13:01

Колега,ще бъдеш ли така любезен да дадеш линк,за да разберем нещо повече за това "рециклиране" ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 07 Мар 2009, 13:08

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... E%EC%E5%F0
Тва е ама нз как да го дам като линк само да цъкнеш на него :uups:
п.п а то станало ... :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 17.10.2007
Местоположение: София 0899355857
Пол: Мъж
Кара: E30

Мнение от hhhman » 07 Мар 2009, 13:25

аз моите ги развих като ги разпробих с една танка боргия и набих ватре едно 4етвартито жилезце и после с клещите
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 07 Мар 2009, 14:23

Тва с боргията ме е малко страх да не напраа беля ...
кажете си мнението за искривяване на плъзгача...

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 07 Мар 2009, 15:07

Това с плъзгача е малко кофти, няма да уцелиш натиска след това, коет няма да е важно ако е опит. До колкото се сещам "бита" за отверката трябваше да е Pz1, но и с него успеха не е 100%, понякога се късат болтовете. Керамична е само платката с резисторите иначе подложката е метална. Отворите се разширяват или правят така, че да позволят преместване на платката под плъзгача на не вкопано място. Опитай се да не разместваш пружината (спираловидната) както и оригиналното положения на плъзгача за да ти е по-лесно с запалването накрая. Последните също се рагулират, но е голяма играчка и много бензин.
Тва с боргията ме е малко страх да не напраа беля
Давай смело не бой се, само да не плъзнеш бургията в/у платката, тогава............ Ако е гърмял от газово може да се прехвърли платката на друг корпус, но заедно със спираловидната пружина(тя си е специфична за всяка кубатура). Всичко това е правено и карано доста време без ядове, като махнем тези по настройката накрая.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 24.09.2008
Местоположение: Добрич
Кара: Грозната Лети
Детайли за колата: Чопли семки упорито

Мнение от longy » 07 Мар 2009, 15:12

Lenco написа:Това с плъзгача е малко кофти, няма да уцелиш натиска след това, коет няма да е важно ако е опит. До колкото се сещам "бита" за отверката трябваше да е Pz1, но и с него успеха не е 100%, понякога се късат болтовете. Керамична е само платката с резисторите иначе подложката е метална. Отворите се разширяват или правят така, че да позволят преместване на платката под плъзгача на не вкопано място. Опитай се да не разместваш пружината (спираловидната) както и оригиналното положения на плъзгача за да ти е по-лесно с запалването накрая. Последните също се рагулират, но е голяма играчка и много бензин.
Тва с боргията ме е малко страх да не напраа беля
Давай смело не бой се, само да не плъзнеш бургията в/у платката, тогава............ Ако е гърмял от газово може да се прехвърли платката на друг корпус, но заедно със спираловидната пружина(тя си е специфична за всяка кубатура). Всичко това е правено и карано доста време без ядове, като махнем тези по настройката накрая.
колега,това с гърменето от газовото,уврежда ли нещо друго освен че го разкапсулово,щото аз моя го капсуловах на ново,и искам да знам дали има някъкви други странични ефекти :|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Мнение от magareto_yori » 07 Мар 2009, 15:15

колега ако не се чувстваш сигурен в това което правиш по добре помисли да имаш и план Б,щото доста често опитите с дебитомерите завършват неуспешно ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 07 Мар 2009, 15:18

Не колега колата не е гърмяла не е имала никога газ....
тва 4е там платката е метална ме обнадеждава 4е мои да пробвам с бургия.....
не разбрах каде обаче се прават замерванията ако някои знае нека сподели ... :help:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 07 Мар 2009, 15:35

От гърмежите най-се скапва клапата, Ремонта на такъв винаги е свързан с някакъв компромис плавно вървене/разход на гориво. Айде щот сте послушни едно жокерче:Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 08 Мар 2009, 4:35

това е за джетроник... до колкото знам на мотроник дебитомера е различен. най-малкото нивата на единия за cmos (0-12v), а на мотроника са ttl (0-5v)? както и мотроника има темп. сензор вътре в дебиомера, а не преди него. замерванията ако се загледаш на моята снимка съм написал на нея къде са буквичките(аз съм си избрал места по платката, не са на буксата) :)

а това бях намерил в bosch esi tronic (пиновете са номерирани на самия дебитомер... като погледнеш в буксата ще видиш цифричките)

пин 2-5 (клапата) - 8-2500 ома
пин 1-5 (???)- 300-550 ома
пин 3-5 (потенциометъра за CO на празен ход) - 0-30 ома
пин 4-5 (темп сензор)- 15-30 градуса = 1.3 - 1.6 Кома

при мен данните се разминаваха, обаче :confused:

важна подробност е да не си играш с потенциометъра ;) ( така и не разбрах дали играе няква роля на кола с ламбда... )щото после само на газ анализатор може да се настрой и то от някой, който знае какво да гледа. същото важи и за натягането на пружината ;) на старата ми Е30ка го барнаха тва... беше голяма драма докато намеря някой да го настрой обратно.

недей да кривиш нищо, в никакъв случай! ако не можеш да свалиш болчетата намери някой стругар... със сигурност ще имат необходимите инструменти(някви тъпни с обратна резба се навиват). местиш платката така, че иглата да попада само на здрава повърхност, затягаш и даваш газ :) може да пръснеш и някакъв смазващ спрей за потенциометри. абе 3 пъти мери и един път режи... не е кой знае каква философия. обикновенно дебитомера се износва точно където седи иглата като двигателя е на празен ход... като го оправиш ще се изненадаш колко по-мазно ускорява и колко по равномерен е празния ход :)

аз не можах да развия 1 и ми писна и завъртях платката около него... но най-добре ще стане ако успеш да отвиеш всички.

за трудното палене при мен беше от помпата. когато не палеше просто не идваше бензин до дюзите... въртя, въртя и налягането идва изведнъж. така че може би искаш да си измериш налягането на горивото и ще стане ясно... регулатор ли е, помпа ли е, релето на помпата ли... ;)

това е общо взето, което си спомням... успех :) ще се радвам ако някой ако може да допълни нещо
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 08 Мар 2009, 15:32

Благодарско за пълното инфо... Та значи релетата са сменени
остава да вида налягането как е ,а за дебита вече всичко е ясно ...
Обаче имам още 1 мн ламерски въпрос :help:
как да сваля буксата щото откачих .... повече сила ли тряа нз напрао... Първо завъртам кран4ето да освободи ама не излиза :uups:
п.п Версията на мотроника ква беше 1.3 ли ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 16 Мар 2009, 2:32

развитие нещо ?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Мнение от ico318 » 21 Мар 2009, 14:46

какво стана с този дебитомер,че и аз се заиграх та.....

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook