немога да разбера термостат ли е или температурен датчик. по

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 10.03.2008
Местоположение: Варната
Пол: Мъж
Кара: X3 3.0SD
Мечтае да кара: Koenigsegg
Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)

Мнение от EDS » 25 Фев 2009, 16:49

И така настъпи края на филма ! Вчера смених термостат (който така и така трябваше да се смени щото не беше наред) , закачихме я и отново 46-47 градуса :shock: :shock: .И сега развъзката - оказа се температурен датчик на инжекцията - намирал се под колектора някъде(разкачал се колектора за да се стигне до него ) :shock: .Този който смених по рано не е за това - той просто дава показания за включване на перката и за темепературата на таблото - добре че не беше скъп :roll: .Новият струвал 30 лева и е ключа за решаване на проблема .Ще помоля някой ако е сменял такъв датчик да сподели и евентуално някаква схемичка ако ви се намира :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 277
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от Zlobil » 25 Фев 2009, 16:56

EDS написа:И така настъпи края на филма ! Вчера смених термостат (който така и така трябваше да се смени щото не беше наред) , закачихме я и отново 46-47 градуса :shock: :shock: .И сега развъзката - оказа се температурен датчик на инжекцията - намирал се под колектора някъде(разкачал се колектора за да се стигне до него ) :shock: .Този който смених по рано не е за това - той просто дава показания за включване на перката и за темепературата на таблото - добре че не беше скъп :roll: .Новият струвал 30 лева и е ключа за решаване на проблема .Ще помоля някой ако е сменял такъв датчик да сподели и евентуално някаква схемичка ако ви се намира :)


Добре каква схема какви работи... две страница са изписани точно за теб и ти пак не си разбрал за кой датчик става дума... аз от това в момета си вадя извода, че ти изобщо не си чел какво ти е писано...

Нищо лично ама прочети малко и ще ти стане ясно... никой никъде не споменава нищо за температурния датчик на радиатора, който отговара за включването на перката... всичко изписано е единствено и само за този температурен датчик на двигателя.

Един съвет ако още не си го купил... купи си оригинален, а не от буклуците на febi или тем подобни. Не за друго ами да не го сменяш после пак... разлика в цената мисля че няма или е минимална.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 10.03.2008
Местоположение: Варната
Пол: Мъж
Кара: X3 3.0SD
Мечтае да кара: Koenigsegg
Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)

Мнение от EDS » 25 Фев 2009, 17:10

ивчо3 написа:
vladiverm написа:Изображение
Номер 7 трябва да е,но си го погледни пак че го извадих набързо...

Извинявам се за неточността. На М44 температурния датчик е един и отговаря за двете неща. Значи проблема е на друго място.


vld написа:
EDS написа:
Извинявам се за неточността. На М44 температурния датчик е един и отговаря за двете неща. Значи проблема е на друго място.


Хм ..много странна работа тогава - как тогава ако е един на таблото ще показва че е наред точно в средата а на компютъра ще показва 46 градуса ??? Да не би да е нещо двоен (два в един) :roll: Ако е от термостат пък защо ще си загрява нормално и парното ще топли на мах :roll:

Датчика е двоен :idea:
Part: 13621703993 (DOUBLE TEMPERATURE SWITCH)
29лв. струва в камор и дарукар,съветвам те да го вземеш от там ;)


Zlobil написа:Няма значение че датчика е един, то е един но са два (две в едно).. аз съм с същия проблем и ако искате вярвайте, но точно днес сутрента го разбрах това. При мен обаче е забил на 107 градуса и си седи там, паля трудно предполагам от бедна смес и така... този на таблото си работи перфектно, но другия не. Грешки на компа не излизат и така.... Аз също съм с един датчик, това за М43 новия.



На момчето предполагам, че му гори повечко ?


И къде видя че всички са отговорили точно по темата ? Има един единствен пост за този датчик че се намира под всмукателния колектор и явно там е станала грешката защото до него е и другия който също се води температурен но няма кой да ги уточни конкретно тези неща нали ?В случая излиза че и 2-та датчика са поставени в блока на двигателя (този за перката на радиатора и показанието на таблото(двойния за който се писа масово че бил той а НЕ Е) , и другия температурен за инжекцията за който става дума и трябва да се свали самия колектор за да се стигне до него). Дори и след пуснати снимки никой не каза че не е този датчика . Е аз го написах вече да не стават други такива грешки - нека знаят колегите .Между другото си карам е36-цата само с оригинални части колега ;) А колко са по темата сам прецени.Темата е изчерпана - ако модераторите преценят нека я затворят .

Последен едит - все пак се оказа че съм сменил правилния датчик .При М44 няма друг датчик освен посочения на скицата !Майсторчето което е от реномиран иначе сервиз се заблуди смятайки че мотора е М42 а моя е М44 - разликата е че при първия са 2 отделни датчика а при втория (моя) е един двоен .След като проблема остана тези дни ще се гледа еку-то за проверка на стойности ,а също така и за конденз ,влага получаваща се доста често на това място (най често при пропуски на уплътненията).Нямаше да пиша толкова по тази тема ако проблема не беше сериозен - получвайки грешни стойности за температурата на охлаждащата течност в случая 46-47 градуса (непроменливи) компютъра се бърка и подава богата смес .Ламбда сондата не работи правилно - при тази температура волтажа ми е 0 волта и най вероятно е необходима по висока температура за правилни коректни стойности .От тези 2 неща колата е спъната и дава преразход - в случая 16-17-18 на 100 с бензин 98 или супер 100 омв! ;) За 1.9 4 цилиндров мотор считам че разхода е недопустим за нормално каране . А другите казват какво толкоз :mhihi: Нека колегите ме извинят ако съм изнервил някой с тези въпроси но нали затова сме общност - да си помагаме :bchug:
Последна промяна EDS на 27 Фев 2009, 1:24, променена общо 2 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 26 Фев 2009, 0:16

vladiverm написа:Изображение
Номер 7 трябва да е,но си го погледни пак че го извадих набързо...

Е тва ти е схемата , то други датчик там няма , не та знам кво си правил но никой няма да доиде , да вдигне капака и да гледа вместо тебе...

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook