Степен на сгъстяване
Модератор: bum_bum
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- penev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 2.11.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 332i
- Детайли за колата: E36 red coupe 3,2 stroker
Степен на сгъстяване
Колко е недохода на блока(главата) на М50Б25? Колко мога да отнема максимално и с каква гарнитура?
Последна промяна penev на 23 Фев 2009, 17:47, променена общо 1 път
- drft
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 7.05.2008
- Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
- Мечтае да кара: Supra
Недохода на главатаа.....
Тя, че често си ходи главата на М50-то, ама пък чак и недоход ли имала ве 


БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!
- penev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 2.11.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 332i
- Детайли за колата: E36 red coupe 3,2 stroker
Недохода на блока. Но аз искам да свалям от главата. И по този начин да повиша степента на сгъстяване.
Никой ли не го е правил това? Няма ли тунери?
Никой ли не го е правил това? Няма ли тунери?
penev написа:Недохода на блока. Но аз искам да свалям от главата. И по този начин да повиша степента на сгъстяване.
Никой ли не го е правил това? Няма ли тунери?
Абе, я направо си кажи каква ти е идеята, защото сега ще скочат да ти навират, че всеки се опитва да увеличи кубатурата, пък ти се опитваш да си я намалиш

"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- penev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 2.11.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 332i
- Детайли за колата: E36 red coupe 3,2 stroker
rado_rf написа:penev написа:Недохода на блока. Но аз искам да свалям от главата. И по този начин да повиша степента на сгъстяване.
Никой ли не го е правил това? Няма ли тунери?
Абе, я направо си кажи каква ти е идеята, защото сега ще скочат да ти навират, че всеки се опитва да увеличи кубатурата, пък ти се опитваш да си я намалиш
Повишавам CR. Естествено минавам на 98-100 октана. Мощността нагоре с поне 10%(зависи) и респонса. От някои други подобрения още десетина процента. Чипче някои да ми направи(незнам кой). Това е засега...
П.П. А кубатурата не се променя.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Здрасти колега, направих някой сметки и излиза, че недохода е 0.833см.
Ето и малко по-подробно
буталото е с диаметър 84мм - 8,4см, хода му е 75мм - 7,5см
Обема на един цилиндър е равен на площа на буталото по хода
т.е. 55.418х7.5=415.635см3
Заводската степен на сгъстяване е 10.0:1
Степента на сгъстяване е = на обема на един цилиндър + свободния обем разделени на свободния обем.
От тази формула се получава 10=(415.635+х)/х
Или свободния обем = 46.18 см3
От получение свободен обем и площ на буталото се получава 46.18/55.418=0.833см или 8.33мм...
Надявам се да съм бил полезен и ако съм сбъркал нещо, моля да бъда поправен.
Ето и малко по-подробно
буталото е с диаметър 84мм - 8,4см, хода му е 75мм - 7,5см
Обема на един цилиндър е равен на площа на буталото по хода
т.е. 55.418х7.5=415.635см3
Заводската степен на сгъстяване е 10.0:1
Степента на сгъстяване е = на обема на един цилиндър + свободния обем разделени на свободния обем.
От тази формула се получава 10=(415.635+х)/х
Или свободния обем = 46.18 см3
От получение свободен обем и площ на буталото се получава 46.18/55.418=0.833см или 8.33мм...
Надявам се да съм бил полезен и ако съм сбъркал нещо, моля да бъда поправен.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
свободния обем включва недохода в блока и обема на горивната камера ( който е по-голямата част). 8.33мм е огромно число. трябва да си намериш обема на горивната камера и от там вече се гледа с колко може да се намали главата, че клапаните да не са прекалено близко до буталата. също така като свалиш главата ще имаш луфт във веригата, което също трябва да се оправи. повишаването на мощността с покачването на степента на сгъстяване без промяна на валовете/газоразпределението има доста символичен ефект, нещо от типа на 3% покачване на ефективността на горене, което ще рече (примерно) от 90 на 93%, което е подобрение с 3.33%... вече с промяна на запалването и по-високо-октанов бензин ще стане към 10% покачване. не искам да те отказвам по никакъв начин, само казвам нещата, които ще трябва да имаш предвид 

- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Колега, по-безопасното и леснопостижимо при теб в момента е да си сложиш един чип, с което със сигурност ще ти се подобри респонсът на колата (естествено чипчето трябва е ОК за тая цел). Това със свалянето на главата ще изисква съвсем "кастъм" чип, сиреч такъв, който е специално направен за тази конкретна интервенция по мотора, а това е доста трудно постижимо без солидно количество средства свързани с дино стенд и то на няколко етапа, за да се види дали се постига по-добър и по-добър ефект. Абе става сложно.
П.П.: На M50B20 (моето бившо) ефектът е толкова осезаем, че човекът, който го кара в момента издържа 2 дена с оригиналния чип, който му бях върнал по негова молба и поиска да си му хакна пак "пипнатия".
П.П.: На M50B20 (моето бившо) ефектът е толкова осезаем, че човекът, който го кара в момента издържа 2 дена с оригиналния чип, който му бях върнал по негова молба и поиска да си му хакна пак "пипнатия".

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Колега nikoror сметни го и ти да видим какво число ще получиш, може аз да бъркам някъде мерните единици. Но като прегледах нещата май всичко трябва да е наред.
Числото 46.18 см3, което съм получил е свободния обем в горивната камера при степен на сгъстяване 10.0:1. Колегата си избира новата степен на сгъстяване и смята пак какъв свободен обем трябва да има и съответно колко трябва да свали от главата, за да го получи или сменя бутала и т.н. за да си получи исканата степен на сгъстяване.
Числото 46.18 см3, което съм получил е свободния обем в горивната камера при степен на сгъстяване 10.0:1. Колегата си избира новата степен на сгъстяване и смята пак какъв свободен обем трябва да има и съответно колко трябва да свали от главата, за да го получи или сменя бутала и т.н. за да си получи исканата степен на сгъстяване.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- drft
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 7.05.2008
- Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
- Мечтае да кара: Supra
Формулката за обем на цилиндър нещо не я схванах по обясненията на колегата Жоро павето ама не е и задължително де точно пък аз да я схвана. Иначе проблема е да се измери точно обема на горивната камера там е играелката щото в таз камера има издутини от клапани, резби на свещи, електроди.... Пък и аз под недоход разбирам съвсем друго нещо ама както и да е
БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
There are often questions in newsgroups about how to calculate engine capacity and compression ratio. Rather than rely on charts or rough estimates it is very simple to do all the calculations yourself.
The piston sweeps up and down inside the cylinder from Top Dead centre (TDC) to Bottom Dead Centre (BDC). The distance it travels vertically doing this is known as the "Stroke" of the engine and this is determined by the length of the crankshaft throw. The volume swept out is known as the "Swept Volume" and this is the capacity of each cylinder. Above the piston at TDC is the volume contained in the cylinder head gasket and combustion chamber - this volume is called the "Clearance Volume". Each time the piston goes through a cycle it compresses all the fuel air mixture sucked into the engine into the clearance volume before ignition takes place.
The volume of a cylinder is calculated by multiplying the area of the bore of the cylinder by the length. In the case of an engine the length is the stroke length. The bore area is calculated as follows:
Bore Area = Bore x Bore x pi / 4. (pi has a value of 3.14159)
Normally we measure engine volume in cubic centimetres although engine dimensions are often shown in millimetres. We need to convert any measurements into centimetres before starting the calculations. Lets take the example of a VW Gti 1800 cc engine. The bore is 81mm and the stroke is 86.4mm. Converting into centimetres we get Bore = 8.1cm, stroke = 8.64cm. Copyright David Baker and Puma Race Engines
Bore area is therefore 8.1 x 8.1 x 3.14159 / 4 = 51.53 square cm.
Volume of 1 cylinder is bore area times stroke = 51.53 x 8.64 = 445.22 cc
As there are 4 cylinders in the engine the total engine volume is 445.22 x 4 = 1780.88 cc
COMPRESSION RATIO
The compression ratio is defined as (Swept Volume + Clearance Volume) / Clearance Volume
We already know the swept volume of each cylinder from above - let's assume the clearance volume of each cylinder is 55.6cc - what is the compression ratio?
Compression ratio = (445.22 + 55.6) / 55.6 = 9.0
If we divide the swept volume alone by the clearance volume we get a number which is 1 less than the compression ratio:
445.22 / 55.65 = 8.0
This makes it easy to calculate the clearance volume we need in order to obtain a given compression ratio. What clearance volume do we need if we want to raise the compression ratio of the engine to 10.0? We simply divide the swept volume by 1 less than the compression ratio we need to obtain:
445.22 / 9.0 = 49.5cc for a compression ratio of 10.0. Thus we need to skim the head or fit higher compression pistons until the clearance volume drops from 55.6cc to 49.5cc.
The piston sweeps up and down inside the cylinder from Top Dead centre (TDC) to Bottom Dead Centre (BDC). The distance it travels vertically doing this is known as the "Stroke" of the engine and this is determined by the length of the crankshaft throw. The volume swept out is known as the "Swept Volume" and this is the capacity of each cylinder. Above the piston at TDC is the volume contained in the cylinder head gasket and combustion chamber - this volume is called the "Clearance Volume". Each time the piston goes through a cycle it compresses all the fuel air mixture sucked into the engine into the clearance volume before ignition takes place.

The volume of a cylinder is calculated by multiplying the area of the bore of the cylinder by the length. In the case of an engine the length is the stroke length. The bore area is calculated as follows:
Bore Area = Bore x Bore x pi / 4. (pi has a value of 3.14159)
Normally we measure engine volume in cubic centimetres although engine dimensions are often shown in millimetres. We need to convert any measurements into centimetres before starting the calculations. Lets take the example of a VW Gti 1800 cc engine. The bore is 81mm and the stroke is 86.4mm. Converting into centimetres we get Bore = 8.1cm, stroke = 8.64cm. Copyright David Baker and Puma Race Engines
Bore area is therefore 8.1 x 8.1 x 3.14159 / 4 = 51.53 square cm.
Volume of 1 cylinder is bore area times stroke = 51.53 x 8.64 = 445.22 cc
As there are 4 cylinders in the engine the total engine volume is 445.22 x 4 = 1780.88 cc
COMPRESSION RATIO
The compression ratio is defined as (Swept Volume + Clearance Volume) / Clearance Volume
We already know the swept volume of each cylinder from above - let's assume the clearance volume of each cylinder is 55.6cc - what is the compression ratio?
Compression ratio = (445.22 + 55.6) / 55.6 = 9.0
If we divide the swept volume alone by the clearance volume we get a number which is 1 less than the compression ratio:
445.22 / 55.65 = 8.0
This makes it easy to calculate the clearance volume we need in order to obtain a given compression ratio. What clearance volume do we need if we want to raise the compression ratio of the engine to 10.0? We simply divide the swept volume by 1 less than the compression ratio we need to obtain:
445.22 / 9.0 = 49.5cc for a compression ratio of 10.0. Thus we need to skim the head or fit higher compression pistons until the clearance volume drops from 55.6cc to 49.5cc.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Лично за мен интересна информация ... много обичам математиката

А гарнитурата участва ли в сметката ???? (примерно на М42Б18 е 1.74мм заводската, като има и 2.04мм заводска). И примерно за М42Б18 един път без да смятаме гарнитурата и един път с нея:
Без: 10 = (449 + х)/х => х = 50cc
Със: 10 = (449 + [x+1.74])/(x+1.74) => x = 48cc

Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани