Виско - блокирала би-метална пластина

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Виско - блокирала би-метална пластина

Мнение от Gemar » 12 Авг 2008, 9:27

Последните няколко седмици не си чувах виското да вие, но не спираше при проверката за износено виско. Отделно като спирах някъде на празен ход стрелката подминаваше средата, отиваше на 12:01 и се включваше перката на климатика да охлади.
Принципа на зацепване на виското е следния - отпред има би-метална пластина, която натиска една игла. Когато пластината загрее започва да освобождава иглата навън от корпуса на виското и то започва да зацепва. Това, което направих е - свалих пластмасовия дифузьор от радиатора, хванах една отверка, подпъхнах я между би-металната пластина и корпуса на виското и подкривих пластината напред, раздвижих иглата, която влиза във виското. Внимавайте да не изкривите пластината много (както направих аз), защото при това положение виското ще е зацепено на 100% и от там се качва разход и т.н. Аз след това се усетих, че съм я изкривил и я връщах отново в изходна позиция. Явно се оказва, че има вариант виското да е работещо и пластината или иглата да е заседнала и да е зацепено на минимум, така че не бързайте да купувате ново, както аз се бях засилил. Според мен ако решите да пръскате с нещо там и да чистите не ползвайте WD-40, защото ако проникне при силикона не знам какви ще са последствията. По-скоро някаква грес на спрей или друга смазка може да сложите. Аз лично само раздвижих иглата и пластината и не съм пръскал с нищо... Измивал съм там с водоструйка и препарат за обезмасляване.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Мнение от laviatan » 12 Авг 2008, 9:33

полезна тема :yes:

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 12 Авг 2008, 13:51

Благодаря, наистина много хубав съвет :) Ще опитам на моята, може да почне да зацепва по-добре (макар, че в най-голямата жега не грее, но това може драстично да се промени като навляза Септември в Софийските задръствания).
Много ме кефи тоя раздел Е34, все такива полезни теми излизат :)
BMW only!

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 12 Авг 2008, 23:40

е да ама на е36 цата виското си енапрао лабаво кат го врътна с ръката..Пък колегата дето ми го прати каза че работило--не се вижда нещо изтекло да има--тряя да вида аз таа процедура дали нема да ме зарадва :shock:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 13 Авг 2008, 7:59

Ще се пробва на едно приятелче тия дни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 22 Фев 2009, 23:20

Имам въпрос. Тук става въпрос за пластината която се намира точно отпред и е закрепена чрез огънати "крачета" за самото тяло на виското нали? Съвсем права ли трябва да е по принцип тази пластина, понеже моята веднъж я свалях и после я изкривих малко при монтажа (за да не дрънка) и сега е леко изкривена напред-посока радиатора :uups: Не знаех, че това е би метална пластина... как трябва да е по-принцип?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Мнение от saint85 » 23 Фев 2009, 0:55

Имам въпрос


колега според мене трябва да е права, аз мойта я огънах леко за да отпусна пишката така виското работи постоянно - зависи колко си я кривнал можеш ли да дадеш някаква снимка или ориентир за да сравня с моята
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 707
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: carefully

-

Мнение от White 1913 Power » 23 Фев 2009, 8:27

на мен ми е блокирала перката и постоянно ми вие виското бавно загрева повече разход ако някой знае да каже дали смяната и може да бъде единственото решение на проблема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 23 Фев 2009, 8:30

:shock: Взимайте си ново виско като е за смяна какви са тези щуротии :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 23 Фев 2009, 9:11

Не бе колега... аз нищо не съм искал да преправям, просто един път се налагаше да свалям перката (сменях термостата) и тогава я видях че е хлабава и дръна,... и затова я огънах-има някакви надписи на нея и изобщо не знаех, че от нея зависи кога се включва виското :uups: И аз се чудя защо въпреки чисто новия немски термостат, колата ми загрява по-бавно... :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Re: -

Мнение от Gemar » 23 Фев 2009, 10:48

White 1913 Power написа:на мен ми е блокирала перката и постоянно ми вие виското бавно загрева повече разход ако някой знае да каже дали смяната и може да бъде единственото решение на проблема


Това се получи при мен като подкривих пластината повече от необходимото и после я върнах в изходна позиция за да оправя това, а то всъщност една добра профилактика е да се пръсне с WD-40 за да се раздвижи пластинката.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 23 Фев 2009, 11:42

Ама кажете малко повече за тази пластинка... трябва ли да е хлабава в самото тяло и да дрънка леко и точно права ли трябва да бъде?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 23 Фев 2009, 12:42

Колеги, мисля си, че не е много здравословно да се заигравате с виското ........

Твърде тънка е разликата в хода на щифта, за да се огъва би-металната пластинка и да се вкара в "НЯКАКЪВ" режим на работа.

Според мен разумно и необходимо от време на време е само почистване и то ако е твърде замърсено

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 23 Фев 2009, 19:00

минавате на ел перка и приключвате с филма виско.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 23 Фев 2009, 19:07

kirililiev написа:минавате на ел перка и приключвате с филма виско.
Напълно подкрепям.
При заводско(или ново) виско ,то зацепва на 85-90гр и спира на 60гр,когато термостата вече е затворил-ИЗТОЧНИК
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=130505
Зацепеното виско спъва мотора,като качва разход и намаля динамиката му,съответно и разхода е друг-лично съм го ''тествал'':
В моя случай на засичане на разхода виското ми бе зацепено постоянно(след удър)
30км на темпомат-100км/ч околко 1500 оборота.
-разход с постоянно зацепено виско за 30км-2.45литра:
-разход с ел.перка(нямаше възможност да се включи дори)-1.92 литра:
-разхода е засечен на отсечка 15км в двете посоки,за да може да допълня на същата колонка, пълненето беше точно до капачката;
За да стане добре монтажа на ел перката (професионално)надежно-имало много тънкости(благодаря за ценните съвети на Дани-динозаб)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook