май сбърках маслото... за съвети моля...
Модератор: Технически модератори
37 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Май и аз направих грешка при смяната на маслото - предния собственик бе сипвал във Вари2000 наливно на БМВ 10W-40 и нямаше проблеми, освен че ми е масларка и си го подпийваше малко...
Вчера го сменях отново, но нямаше минерално 10W-40 а и човека ми каза - "щом го гори - сложи му 15W-40" пак си е на БМВ (колко е оригинал нз - 11лв./л. Сипах такова и тази сутрин при -2.5 градуса тракаше нещо отпред близо 2сек. след паленето - после няма проблем.
Сега пак ли трябва да го сменям или със затоплянето на времето проблема ще изчезне... само да не стане нещо по-сериозно и да си прецакам нещо по двигателя?
Вчера го сменях отново, но нямаше минерално 10W-40 а и човека ми каза - "щом го гори - сложи му 15W-40" пак си е на БМВ (колко е оригинал нз - 11лв./л. Сипах такова и тази сутрин при -2.5 градуса тракаше нещо отпред близо 2сек. след паленето - после няма проблем.
Сега пак ли трябва да го сменям или със затоплянето на времето проблема ще изчезне... само да не стане нещо по-сериозно и да си прецакам нещо по двигателя?
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1648
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Ами изглежда е малко по-гъсто и ти "потракват" повдигачите.Не е проблем,просто иска време да се подкачи добре навсякъде.Най-добре си е с 10W40 (точно между доста "рядкото" и доста "гъстото") или 5W40,ако него гори.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
колега,
15W може да слагаш на фиата, ама на БМВ-то мисля, че си допуснал грешка
И тъй като темата е вече изровена от забвението, може би трябва да ви информирам как приключи моята сага...
... та човъркаше ме от вътре... сън не ме хващаше и накрая не издържах и го смених.
Големи БЛАГОДАРНОСТИ на КРАСИ. Това е човека! Всеки път като си взимам колата от него съм някак си доволен, че още един детайл от моя автомобил е направен като хората!
15W може да слагаш на фиата, ама на БМВ-то мисля, че си допуснал грешка

И тъй като темата е вече изровена от забвението, може би трябва да ви информирам как приключи моята сага...
... та човъркаше ме от вътре... сън не ме хващаше и накрая не издържах и го смених.
Големи БЛАГОДАРНОСТИ на КРАСИ. Това е човека! Всеки път като си взимам колата от него съм някак си доволен, че още един детайл от моя автомобил е направен като хората!

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
ddddk написа:15W може да слагаш на фиата, ама на БМВ-то мисля, че си допуснал грешка![]()
На фиата не 15W, a 10W ако е минерално а не полусинтетика се обаждат клапаните и отива на зле.
Утре ще я видя пак как ще се държи - предполагам със затоплянето на времето проблема ще отмине - сега поне като е в обороти не изкарва чернилка през аспуха...
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
не разбрахте ли че масло се избира според сезона и натоварванията,15/40 е минерално масло и не се препоръчва за този вид мотор,най малкото че при студено време-минусови температури ства много късто и при първоначално запалване трудно минава през маслените магистрали и през финните отвори на повдигачите и за момент някой от детайлите остават на сухо и е нормално да тракат за момент повдигачите.маслото за зимата е 10 или 5 на 40,лятото е добре да е 10/50 10/60 или 20/60 при екстремно каране.за българския климат който е умерен и рядко става екстремно горещо или студено оптимален вариант е 10/40 но не трябва да се прекалява с натоварванията.който си държи много на автомобила не прави компромиси,като плаща по висока цена за масла по рядко дава пари за ремонт 

Penchev написа:Колега , сменяй маслото![]()
Аз на твое място бих стиснал зъби и бих го изхвърлил веднага ...
Техните горива даже са малко по-различни по състав и октаново число , другото за типа двигатели ти го каза![]()
Аз удеве си проверих маслото , от известно време не бях го правил и се изкефих максимално![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Вижте сега ,това масло е на 7500 км пробег ,като си избърсах нивомерната щека и като се загледах в салфетката се изкефих адски многомаслото е скъп Castrol Edge Sport 10W-60 ,мотора ми е на много голям пробег ... няма по-важно нещо от перфектното смазване и охлаждане на двигателя
Георги Пенчев
Извинявай, били ми разчел салфетката... С уважение.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
37 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани