Въпрос за Температурата на ТДС?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Въпрос за Температурата на ТДС?

Мнение от BAI_DOBRI » 22 Фев 2009, 8:57

Сигурно това е поредната банална тема, но ще разкажа случката която ми се случи вчера.
Цял си бръмчах наляво и надясно,градско извънградско температурата си стоеше на 12.00, но малко преди да се прибера изведнъж гледам стрелката на температурата минава средата ( на около 1-2 милиметра след 12.00).Пуснах парното на макс, но не се оправи. Изгасих колата оставих я около 15мин и след това пак я запалих, а стрелката пак си стоеше след 12.00, след това тръгнах и се спуснах по един баир на ниска скорост с повечко обороти с мисълта че ще се охлади, но пак си стоеше малко след 12.00. Прибрах се в нас оставих я да изстине около 40мин и след това пак слязох да я запаля, форсирах двигателя на място (2500-3000об), но не минаваше средата :confused: Следващото нещо което проверих бяха мъркучите - този който е от страната на турбото и влиза в долната част на радиатора беше студен, а другия който влиза в горната част на радиатора си беше топъл. Дали може да блокирал термостата и след това да се е оправил?
Термостата е нов Behr на около 3000км и досега си бачкаше перфектно.
:help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 22 Фев 2009, 10:51

Май почнах сам да си отговарям на въпросите - преди малко в книгата за е34 намерих " Ако термостата не отваря - проверете долния мъркуч за охл. теч. дали е топъл ако не е сменете термостата"
Преди малко карах колата, давах и доста газ за да видя какво ще се случи с долния мъркуч - не се стопли, не беше студен, ама не беше и топъл. Форсирах колата пак на място и тоя мъркуч така и не се стопли. Ама пък и температурата си стои на 12.00 :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 22 Фев 2009, 11:18

правилно си го преценил колега.
само че какъв е термостата грам няма значение, поне в България.
Най-хубавия термостат е работещия.
Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 22 Фев 2009, 11:20

Дано да е термостат, защото другата причина за която се сещам от опит е запушен радиатор (вече го ядох).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 22 Фев 2009, 11:29

Ами мисля да я покарам още малко така, ще я наблюдавам. Дали е възможно за момент да блокира и после да се опрай?А относно радиатора - миналата година го бях свалял за да ми сменят радиатора на климата и казаха че е наред. Пък преди малко го пипах в горната част си е топъл,а в долната част студен и си мисля че това е нормално - все пак горе влиза гореща течност,а докато стигне долу трябва да се е охладила. Пък сега времето е студеничко.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Фев 2009, 11:58

според мен сам се навиваш, че нещо не е наред. ясно е,че трявба да наблюдаваш положението, но не мисля, че има нещо притеснително.

1 -2 мм разлика в положението на стрелката е в рамките на грешката от паралакса. долният маркуч да е студен или поне разликата в температурите на горният и долният маркуч да е голяма, това според мен е и нормалното положение на нещата - все пак идеята на радиатора е да охлажда охл. течност - т.е. отгоре влиза с по - висока темп. и отдолу излиза с по - ниска. същото се наблюдава и при радиатора - на входа е топъл и на изхода вече студен.

ако самият радиатор е запушен или поне частично запушен се получава така, че разликата в темп. на входа и на изхода ще е малка - т.е. и долният маркуч ще е топъл.

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 22 Фев 2009, 11:59

BAI_DOBRI написа:...........................
Пък преди малко го пипах в горната част си е топъл,а в долната част студен и си мисля че това е нормално - все пак горе влиза гореща течност,а докато стигне долу трябва да се е охладила. Пък сега времето е студеничко.

Точно с това ме залъгваха - работи идеално, затова отдолу изстива. Малко ако се замислиш обаче, как за 60 см път, водата ще изстине от 90 градуса до 20. Не виско, ами самолетен двигател трябва да му духа на радиатора. След като дълго ме убеждаваха, че е нормално и смених още един път термостата, виското и какво ли не, накрая взех чисто нов радиатор. С изненада установих, че явно е "повреден" - отдолу си беше доста топъл (не колкото горе, но доста топъл)

П.С. Пипай го също от горната страна, не където влиза водата, а от другата, ако и там е по-хладен...

@2bar написа:......................
ако самият радиатор е запушен или поне частично запушен се получава така, че разликата в темп. на входа и на изхода ще е малка - т.е. и долният маркуч ще е топъл.

Това от опит ли го казваш или...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 22 Фев 2009, 12:17

Vlados написа:
BAI_DOBRI написа:...........................
Пък преди малко го пипах в горната част си е топъл,а в долната част студен и си мисля че това е нормално - все пак горе влиза гореща течност,а докато стигне долу трябва да се е охладила. Пък сега времето е студеничко.

Точно с това ме залъгваха - работи идеално, затова отдолу изстива. Малко ако се замислиш обаче, как за 60 см път, водата ще изстине от 90 градуса до 20. Не виско, ами самолетен двигател трябва да му духа на радиатора. След като дълго ме убеждаваха, че е нормално и смених още един път термостата, виското и какво ли не, накрая взех чисто нов радиатор. С изненада установих, че явно е "повреден" - отдолу си беше доста топъл (не колкото горе, но доста топъл)

П.С. Пипай го също от горната страна, не където влиза водата, а от другата, ако и там е по-хладен...

@2bar написа:......................
ако самият радиатор е запушен или поне частично запушен се получава така, че разликата в темп. на входа и на изхода ще е малка - т.е. и долният маркуч ще е топъл.

Това от опит ли го казваш или...


Пипах го в горната част, но от другата страна както казваш ( от страната на турбото) там също е топъл. И колкото по надолу почна да слизам толкова по-студен става радиатора.
А бе ще я покарам още няколко дни така пък ще й гледам магариите.
Благодаря за отговорите.
А като се позатопли ще я видим как ще се държи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Фев 2009, 13:12

Vlados написа:........Това от опит ли го казваш или...


Ето как разсъждавам:

Радиатора може да се запуши или отвътре или отвън, макар, че във вторият случай не е запушване, а по – скоро замърсяване, което е свързано с намаляване на охлаждащата повърхност.

Ако говорим за запушване отвътре обикновено е породено от продължително каране с вода и образуване на котлен камък, който се наслоява по стените на самият радиатор и представлява допълнително съпротивление. т.е. водата (охл.течност) не контактува директно със стените на радиатора, а първо с котл. камък, който контактува със стената на радиатора. В резултат на това за да се предаде топлината от водата на стената първо трябва да се премине през котл. камък, който е едно допълнително съпротивление.Това допълнително съпротивление води до намаляване на КПД на радиатора и съответно по – висока температура на изхода.

Ако говорим за замърсяване отвън е същата работа – имаш допълнително съпротивление, което води до намаляване на КПД на радиатора и съответно влошената му работа.

Аз така си ги представям нещата. При теб, какъв беше точно проблема?

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 22 Фев 2009, 15:52

Вече съм минал по този път миналото лято. Реших да сменям водна помпа и термостат. Така и така бях разглобил отпред всичко, реших да занеса радиатора да го измият. Отидох на автомивка и казах на човека да го измие. Започна да го мие външно с водоструйката и от ребрата започна да излиза тиня. Обръща го няколко пъти и започна да излиза по-чиста вода. За момент се разсеях и се обърнах. Когато погледнах отново, човека беше вкарал накрайника на водоструйката в радиатора и го наливаше. Попитах го: Няма ли да му стане нещо, да се изкриви например. Оня каза: Аз колко радиатори съм мил... Викам си добре. Прибрах го, сглобих колата и... започна филма.
При загряла кола, радиатора беше направо леден в дясната му част, дори и горе. Консултирах се с няколко "майстори", които викат: Перфектно, добре ти охлажда радиатора, затова е студен. На първия баир, стрелката мръдна с милиметър в дясно, после в задръстване пак и така... Пак питам аз: Какво става?. Викат: Най-вероятно ти е виското или термостата (бях сложил италиански). Добре, реших да ги послушам, що да не дам 200 лв. за виско и 50 за поредния термостат. Смених го, заедно с виското и колата се оправи. Да, ама не! Филма си продължаваше.
След като смених всичко по охладителната система, без нещо да се промени, започнаха да ми изплуват думите на един приятел - много добър бояджия (поради което може би бях пренебрегнал съветите му, относно проблемите с охладителната система) - "Радиатора ти е запушен". Отново говорих с него, а той въобще не ме слушаше - вика: Радиатора, та радиатора, имал приятел с Х5 и същия проблем, вика това си им е слабост. Накрая реших - купих нов радиатор и го сложих. Какво беше учудването ми, когато загря колата и видях, че радиатора и малко по-хладен в дясно, но определено доста топъл. Та това противоречеше на знанията на всички "майстори". Още по-противоречиво на тях, колата си работи перфектно от тогава.

П.С. Обяснението на студената дясна част на радиатора в случая е, че през него минава много малко вода (само през някои от каналчетата) и затова не може да се загрее. В същото време останалата част от водата стига до радиатора, влиза в него и понеже не може да излезе цялата от долната му част, се върти през малкото маркуче, което отива в казанчето. По този начин се върти една част от водата, която не може да се охлади нормално и съответно стрелката започва да бяга в дясно.
Помислете реално, какво трябва да обдухва радиатора, за да може движеща се вода с температура 90 градуса, за разстояние от 70 см., което изминава за 2 сек. да може да изстине до 20-30 градуса?! Може да изстине с 20-30 градуса, но не и с 60-70 градуса. Все пак има физични закони.

Не знам дали съм го обяснил разбрано, затова качвам няколко снимки на отворения ми радиатор, за да добиете представа какво е от вътре и колко са тесни каналите (това, което стърчи е една от тънките метални пластинки от двете страни на перото на чистачката), съответно и колко е лесно да се запушат. Пластината не можеше да влезе цялата в почти всички канали.

ИзображениеИзображениеИзображение

Пак повтарям на колегата: Пожелавам ти да е термастата (50 лв.), отколкото моя филм (250 лв. докато стигна до радиатора - още 350 лв). Следи си постоянно колата. Долния маркуч ако ти е много мек и хладен, през него не минава достатъчно вода.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 22 Фев 2009, 17:09

Vlados написа:
Пак повтарям на колегата: Пожелавам ти да е термастата (50 лв.), отколкото моя филм (250 лв. докато стигна до радиатора - още 350 лв). Следи си постоянно колата. Долния маркуч ако ти е много мек и хладен, през него не минава достатъчно вода.


Ще я наблюдавам. Като е запалена се втвърдява леко мъркуча, не колкото горния, но се втвърдява. А до колкото си представям нали охладената течност от радиатора трябва мине през долния мъркуч и да влезе в двигателя? :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Мнение от momo-1st » 22 Фев 2009, 17:17

ми незнам не искам да опровергавам нещо по старшите колеги но и моята често минава 1-2 мм след 12Н но никога не сам имал проблем-работи си ми термостата охлажда си колата!Но имам и аз някви съмнения леки за запушен радиатор тъй като достта бързо ми отива стрелката на 12Н за около 6-7 мин каране!Е сега зимата по бавно но лятото докат мина 1-2 км и ве4е е на 12Н! :roll: :?:
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 22 Фев 2009, 17:28

momo-1st написа:ми незнам не искам да опровергавам нещо по старшите колеги но и моята често минава 1-2 мм след 12Н но никога не сам имал проблем-работи си ми термостата охлажда си колата!Но имам и аз някви съмнения леки за запушен радиатор тъй като достта бързо ми отива стрелката на 12Н за около 6-7 мин каране!Е сега зимата по бавно но лятото докат мина 1-2 км и ве4е е на 12Н! :roll: :?:


Ами мойта като я запаля студена чакам 1-2мин да поработи на място след това тръгвам и за около 1км градско каране (минавам 2 светофара в русе сутрин и си застава на 12.00) ама вчера проблема беше че мина 12.00 ( до сега никога не го е правила)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 22 Фев 2009, 17:32

momo-1st написа:ми незнам не искам да опровергавам нещо по старшите колеги но и моята често минава 1-2 мм след 12Н но никога не сам имал проблем-работи си ми термостата охлажда си колата!Но имам и аз някви съмнения леки за запушен радиатор тъй като достта бързо ми отива стрелката на 12Н за около 6-7 мин каране!Е сега зимата по бавно но лятото докат мина 1-2 км и ве4е е на 12Н! :roll: :?:


Колега, стрелката винаги стои на 12 часа независимо от температури и време :!: Най вероятно проблема е или неработещо виско или радиатора :!: Също провери си системата дали е херметически добре затворена, за въздух и можеш да провериш и капачката дали работи колектно, вземи от някой приятел капачка за няколко дини или нова,
само дено не е гаранция. Аз това лято сменях всичко налед и капачката която кухих оригинал се оказа че не работи, отово купих друга и проблема се оправи.
На място доста трябва да тормозиш този мотор за да загрее, смисъл стрелката може да е вече на 12 часа но долния маркуч доста по късно започва да се стопля, демек термостата вече е отворел. Аз по скоро залагам на виско, макар че периода не е на виското, общо взето с виското проблемите започват в летния сезон :confused:

Успех

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 22 Фев 2009, 17:41

BAI_DOBRI написа:Ще я наблюдавам. Като е запалена се втвърдява леко мъркуча, не колкото горния, но се втвърдява. А до колкото си представям нали охладената течност от радиатора трябва мине през долния мъркуч и да влезе в двигателя? :uups:

На рисунката съм показал най-грубо как върви водата:
- с червеното е нормалния път
- със синьо съм показал как върви водата при запушен радиатор (малкото маркуче, което отива в казанчето го няма на снимката), а с пунктираното синьо е част от водата, която все пак минава през радиатора.

Изображение

Понеже входа на водата в радиатора и изхода й при запушен радиатор (малкото маркуче под големия) са много близо, като разглобих радиатора, в тази област пластмасата от вътре беше направо изгоряла и напукана, а външно нямаше нищо.
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook