Обезвъздушаване на системата ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Лъчоо
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: M52B2?...E36
- Мечтае да кара: E30...S52B32
Hito написа:
stef4o_BMW написа:
вие не разбирате нищо ле .Колата трябва да се движи ина4е рано или късно ще разберете.Няма какво да ви се казва ве4е . Правете каквото искате
Абе отворко...... я помисли малко като караш колата и като я форсираш на място с да речем 2500 оборота има ли разлика в оборотите на водната помпа.....или друго яче казано искаш да ми кажеш че водната помпа върти по добре в движение от колкото в спряло положение на еди и същи обороти........
Аре седни и помисли малко и тогава се прави на велик
въпроса не е във водната помпа а в това че не се ли раздвижи колата неможе да изгони всичкия въздух с една дума трябва да се разклати двигатела защото на место се създава въздушна възглавница и не се обезвъздушава напълно винаги остава въздух дори и да стискаш маркучите.учудвам се че незнаете елементарни неща господа BMW фенове
колегата е абсолютно прав...
stef4o_BMW написа:
вие не разбирате нищо ле .Колата трябва да се движи ина4е рано или късно ще разберете.Няма какво да ви се казва ве4е . Правете каквото искате
Абе отворко...... я помисли малко като караш колата и като я форсираш на място с да речем 2500 оборота има ли разлика в оборотите на водната помпа.....или друго яче казано искаш да ми кажеш че водната помпа върти по добре в движение от колкото в спряло положение на еди и същи обороти........
Аре седни и помисли малко и тогава се прави на велик
въпроса не е във водната помпа а в това че не се ли раздвижи колата неможе да изгони всичкия въздух с една дума трябва да се разклати двигатела защото на место се създава въздушна възглавница и не се обезвъздушава напълно винаги остава въздух дори и да стискаш маркучите.учудвам се че незнаете елементарни неща господа BMW фенове
колегата е абсолютно прав...


- stef4o_BMW
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 17.07.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: настрани
- Мечтае да кара: M3 Power
- Детайли за колата: BMW E36 320 coupe
Лъчоо написа:Hito написа:
stef4o_BMW написа:
вие не разбирате нищо ле .Колата трябва да се движи ина4е рано или късно ще разберете.Няма какво да ви се казва ве4е . Правете каквото искате
Абе отворко...... я помисли малко като караш колата и като я форсираш на място с да речем 2500 оборота има ли разлика в оборотите на водната помпа.....или друго яче казано искаш да ми кажеш че водната помпа върти по добре в движение от колкото в спряло положение на еди и същи обороти........
Аре седни и помисли малко и тогава се прави на велик
въпроса не е във водната помпа а в това че не се ли раздвижи колата неможе да изгони всичкия въздух с една дума трябва да се разклати двигатела защото на место се създава въздушна възглавница и не се обезвъздушава напълно винаги остава въздух дори и да стискаш маркучите.учудвам се че незнаете елементарни неща господа BMW фенове
колегата е абсолютно прав...
xaxaxaxxaxa

- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
в общи линии е така но немисли че става за 5 минутиgigaset написа:Демек сипвам антифриз затварям капачката,паля да загрее,пускам парното на макс,отвивам пробката за обезвъздушаване докато не почне да излиза антифриз.Така ли е ?
Изключително много страдам от проблема с обезвъздушаването ! И по точно от пробката коята дори на чистоновия радиатор който сложих след опит за обезвъздушаване се РАЗПАДА ! след няколкократно развъртане . Искам да подчертая че въпреки че го знам тоя номер от предишния радиятор ( които изби но това е друга тема) подходих изключително внимателно със два пръста и въпреки това пробката се разбада и така красиво се размаза пластмасата че сега съм си побългарил иначе така хубавия "НОВ " радиятор .
Моето наблюдение е , че наистина не може да се обезвъздуши добре само на място уж всичко е наред карам дава дена и на третия опаа стреклата застанала на 12ч. и две три минути, ( изтръпнах ) на място задържам ДВГ-то на 2000 оборота и стрелката си заковава пак на 12ч.
п.с.
не мога да я гледам тая пробка ( за М50Б20 говоря ,да уточя все пак) или по точно побългарената ми версия 
Моето наблюдение е , че наистина не може да се обезвъздуши добре само на място уж всичко е наред карам дава дена и на третия опаа стреклата застанала на 12ч. и две три минути, ( изтръпнах ) на място задържам ДВГ-то на 2000 оборота и стрелката си заковава пак на 12ч.
п.с.


- cesico
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: По морето и у нас!
- Пол: Мъж
- Кара: баба 323ти ,
- Детайли за колата: hell rot!
Ами отворкото е на мнение 4е в.п. при по високи обороти прави по голям дебит т.е. циркулацията е по голяма т.е. по бързо и по лесно ще изгони въздуха от системата а понеже съм непросветен по тея въпроси - най- високата то4ка в системата е горната част на вентилатора където въздуха няма на4ин да не отиде като по лек флуид което е естествения му път - физика колега стеф4о - клатенето варви сомо и единствено при жени и майстори на кебап, файдата от разкла6тането е 0.
- cesico
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: По морето и у нас!
- Пол: Мъж
- Кара: баба 323ти ,
- Детайли за колата: hell rot!
а ако има някаква въздушна междина по някаква при4ина по високите обороти на помпата ще повишат малко налягането, което с по големия поток 6е го изритат тоя въздух раи6 ли?
gigaset написа:Демек сипвам антифриз затварям капачката,паля да загрее,пускам парното на макс,отвивам пробката за обезвъздушаване докато не почне да излиза антифриз.Така ли е ?
Да така е , ще ти излиза антифриз примесен с мехурчета въздух и като се махнат мехурчетата завиваш пробката отгоре и да знаеш , че отнема най малко 25 минути работа на колата на място.
Hito също го е обяснил правилно на 1-ва стр.
- Hito
- Е46 Fanatic
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d; GLK 320
Колеги ///Vasko и cesico няма смисъл да се разправяте с "умници" като тези........
Аз лично такива като тях ги препращам директно към подписа си
Поздрави и хубава вечер!
Аз лично такива като тях ги препращам директно към подписа си

Поздрави и хубава вечер!
Великите умове обсъждат идеи.
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Hito написа:Колеги ///Vasko и cesico няма смисъл да се разправяте с "умници" като тези........
Аз лично такива като тях ги препращам директно към подписа си![]()
Поздрави и хубава вечер!
Още ли спорите бре,колеги



- vesko_chabanov
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 20.01.2009
махни ги тия тапаци колата трябва да се движела - глупости
за да няма никакав въздух в системата в двигателя трябва да се създаде вакум но това е възможно само в специализирани сервизи иначе в домашни условия наливаш антифриза изчакваш да се включи перката т.е.да загрее двигателя -доливаш,обезвъздушаваш като двигателя се форсира
аман от пишман майстори- STEF4O_BMV;PETIO_BMV












- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Лелееееееееееее тая тема съм я пуснал преди сума време (когато си купих колата )... Чекай сега да си отговоря сам .... пък и за тези ,които ще я четат за в бъдеще и ще се чудят как точно става тая процедура последователно.
Занчи ...... предполагаме , че по някаква причина антифриза е източен от системата. Ако пък случайно се налага да се източи , то това се прави само през пробката на радиатора. Не е необходимо да се отвива пробката на двигателя , тъй като количеството антифирз , което остава в двигателя е по малко от 50 мл. , пробвал съм го лично за да се уверя колко антифриз ще изтече след отвиване на пробката и на двигателя (след като преди това съм отвил пробката на радиатора и от там съм източил по голямото количество антифриз).
Такаааа ... значи източили сме антифриза .......
Двигателя е изгасен....
1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.
2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)
3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.
4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!
5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......
6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.
ГОТОВО ....
П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!
ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!!



Занчи ...... предполагаме , че по някаква причина антифриза е източен от системата. Ако пък случайно се налага да се източи , то това се прави само през пробката на радиатора. Не е необходимо да се отвива пробката на двигателя , тъй като количеството антифирз , което остава в двигателя е по малко от 50 мл. , пробвал съм го лично за да се уверя колко антифриз ще изтече след отвиване на пробката и на двигателя (след като преди това съм отвил пробката на радиатора и от там съм източил по голямото количество антифриз).
Такаааа ... значи източили сме антифриза .......
Двигателя е изгасен....
1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.
2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)
3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.
4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!
5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......
6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.
ГОТОВО ....



П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!
ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!!
Последна промяна metodi80 на 16 Фев 2009, 1:47, променена общо 2 пъти
- mladi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 3.08.2008
- Местоположение: Навсякъде
- Пол: Мъж
- Кара: ИНТЕРЕСНО!
- Мечтае да кара: в гр.Толбухин :)
- Детайли за колата: В клуба на 20+
Е най-сетне похвално мнение за обезвъздушаване!Конкретно,точно,ясно,подробно(като за 1-во класници)написано от опит
браво на колегата Методи за обяснението,защото ще послужи на доста хора от форума вкл. и на мен,понеже търсих такава тема и най-добрата е на тази страница!!!

ISTINSKI PRIATEL E NE TOZI,KOITO TI BARSHE SALZITE,A TOZI KOITO NE TE KARA DA PLACHESH!
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани