проблем с климатроника ,клапи не се движат е34 520

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

проблем с климатроника ,клапи не се движат е34 520

Мнение от krasi_bmw » 12 Фев 2009, 22:05

ами проблема е следния ,клапите който разпределят посоката на духане не помръдват ,духа само на стъклото .Идикацията на копчетата си работи ,т.е. светят си диодите при смяна ,вентилатора си духа :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

гг

Мнение от krasi_bmw » 14 Фев 2009, 19:52

:shock: схема с бушоните ,за климатроника или управлението ,

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 11.11.2003

Мнение от Slavi_m » 14 Фев 2009, 20:47

Айде някой да отговори !!! :мхихи:

..ама правилно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 15 Фев 2009, 12:56

по нагоре има друга тема с снимки гледаи нея :D
ИзображениеИзображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 15 Фев 2009, 15:57

слави ако можеш ми я докарай да и метна едно око
ако е разтворена кората под таблото ще ме улесниш много
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 11.11.2003

Мнение от Slavi_m » 15 Фев 2009, 18:34

_65536_kb_sec_ написа:слави ако можеш ми я докарай да и метна едно око
ако е разтворена кората под таблото ще ме улесниш много


Няма как ;) Няма да е зле някои конкретни насоки,да се напишат,въпреки че има една такава тема в 'полезни' но не знам дали за това точно става дума

' Така, сега по същество:
1. - сваляте клапаните( може и на място, но е по- трудно)
2. - разглобявате ги като при отделянето на ел. магнитния блок от основата внимавате да не счупите водачите, които държат конусите за затваряне.
3.- като ги разглобите, забърсвате добре от антифриза и внимателно оглеждате първо ел. магнитите - трябва да можете да дръпненете(около 5-7мм.) никилираните им водачи. След това вземате 12в. от акумолатора и подавте в конзолата за управление на клапаните "-" на средна клйма и "+" на останалите две- никилираните водачи пак трябва 5-7 мм. да излизат новън, но сами.
4. - Оглеждате внимателно основата на клапаните - там където са КОНУСНИТЕ ГУМИЧКИ, тах ги притискат едни тъмно кафяви пластмасови втулки, тях ги издърпвате(малко трудно може да е, но...), за да можете да извадите и въпросните КОНУСНИ ГУМИЧКИ.
5. - Вземате едната гумичка и едното конусче, минавате през една железария, от където си купувате 2 маслоустойчиви гумени рингчета с вътрешен отвор 8мм. и отивате при МНОГО добър и изпитан стругар при който предварително сте проверили дали има ТЕФЛОН на пръчки, който да ви направи въпросните гумички от тефлон като по средата на конуса направи отвор, в който ПЛЪТНО да влязат гумените рингчета.
6.- гумените шапчици, които са отгоре ги направих от едно платно от газова уредба,но не съм много сигурен за ефективността.
7. - Накрая сглабяте и пробвате на сухо какво се е получило, ако всичко е О.К. монтирате на колата и газ! Very Happy Very Happy Very Happy

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 15 Фев 2009, 19:47

аз прогнозирам изгоряло управление евентуално
ама много евентуално
другия вариант е прекъснати кабеляци или термодатчици но е слабо вероятно да са те
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

рвс

Мнение от krasi_bmw » 15 Фев 2009, 19:52

мисля ,че не си ме разбрал ,говоря за клапите който насочват въздушния поток в купето ..........,има управление на целия климатроник което се намира пред кутията на радиаторите на парното и проблема е в него ,пълно е с електроника и мисля ,че има нещо изгоряло ,проблема явно е идентичен и няма колеги решавали този казос,в е36 се сменя един кондензатор и всичко си заработва ,мислех за същия проблем ..........ще се ходи на тел. техник...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 15 Фев 2009, 19:55

колега,
с колегата Kowalski изгорихме неговия управляващ модул който стои зад целия климатроник, и с 300 зора намерихме още един от които взехме малко транзистори и интегрални схеми и ги смених и така неговия тръгна
Възможно е и в предния управляващ модул на таблото който е също нещо да се е прецакало но ме съмнява силно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 11.11.2003

Мнение от Slavi_m » 17 Фев 2009, 17:08

Така,проблема е решен ...донякъде

До колкото разбрах от двете духалки по средата ! централно - лявата не духа все още и въпроса е къде е моторчето което я задвижва?

Или може би е друг проблемът??

:help:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook