Защо ми е толкова шумна колата??
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- brabusbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Защо ми е толкова шумна колата??
Така.. знам че въпроса ми е прекалено общ и многозначен обаче.... все пак искам да дадете някакво мнение.
320d, 136k.c., 1999г.
Мотора е ужасно шумен, на всеки мой познат му прави впечатление и то хора които и грам понятие си нямат от коли и двигатели. Прекалено силно е това тракане на дизела, да не казвам като "трактор", че... чак ми е неудобно БМВ и трактор. Особено сутрин като я запаля се чува и нещо като присвирване и стържене докато загрее колата, след като загрее тези шумове изчезват, но неприятното силно и шумно тракане характерно за старите дизелови агрегати си остава.
Така.. до някъде по високото ниво на шума идва и от махането на катализатора, но.. това ясно - ок.
Като съм ходил при майстори всеки ми казва (или по скоро и не им се занимава) - а не всичко е ОК. На диагностика всичко е ок.
Някой може ли да ми каже от какво е породено това. Колата ми е на около 250 000км.
320d, 136k.c., 1999г.
Мотора е ужасно шумен, на всеки мой познат му прави впечатление и то хора които и грам понятие си нямат от коли и двигатели. Прекалено силно е това тракане на дизела, да не казвам като "трактор", че... чак ми е неудобно БМВ и трактор. Особено сутрин като я запаля се чува и нещо като присвирване и стържене докато загрее колата, след като загрее тези шумове изчезват, но неприятното силно и шумно тракане характерно за старите дизелови агрегати си остава.
Така.. до някъде по високото ниво на шума идва и от махането на катализатора, но.. това ясно - ок.
Като съм ходил при майстори всеки ми казва (или по скоро и не им се занимава) - а не всичко е ОК. На диагностика всичко е ок.
Някой може ли да ми каже от какво е породено това. Колата ми е на около 250 000км.

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
с какво масло караш?
корети на двигателя и тези под него там ли са?
кората на предния капак там ли е?
имаш ли чип?
сменял ли си ролки?
турбинката чуваш ли я да вие повече?
корети на двигателя и тези под него там ли са?
кората на предния капак там ли е?
имаш ли чип?
сменял ли си ролки?
турбинката чуваш ли я да вие повече?
- brabusbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
VRPerformance написа:с какво масло караш?
корети на двигателя и тези под него там ли са?
кората на предния капак там ли е?
имаш ли чип?
сменял ли си ролки?
турбинката чуваш ли я да вие повече?
Карам я с Castrol (за който вече съм почти убеден че не е истински Castrol защото ми го продадоха за по 15 лв за литър уж че бил краден и от тогава колата ми за 10000км изхарчи около 1,2 - 1,3л масло, преди това само 200мл.) но преди това я карах с FUCHS и двата вида масла бяха 5W-40.
И двете кори са си на местата.
Нямам чип.
Ролки не съм сменял - на две места ми казаха че са идеални. Сменял съм водна помпа - макар че не беше за смяна.
Турбината в поседно време се чува съвсем леко в диапазона 1600-2000 оборота.

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Меката връзка?
И моя е шумен, баси...
С оригинално БМВ масло го карам - 5в30...не е от това
Ролки не съм сменял - и на мен ми казаха, че са 6...ще следя темата
И моя е шумен, баси...
С оригинално БМВ масло го карам - 5в30...не е от това
Ролки не съм сменял - и на мен ми казаха, че са 6...ще следя темата
- bojky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: '08 535d
- Мечтае да кара: F10 M550d
Ами моя имаше твоите признаци колега...присвирване като се запали сутрин,докато загре,шум и вибрации.....когато смених ролките,ремъците и оптяжното армотесьорче вече друго говори...но все пак е малко шумен моя също и скоро ще разбера от каде е проблема...може да е дюза при мен ми казаха,защото не върви колата въобще,но може и дебитомер да е....та скоро като събера някой лев ще и отделя внимание....
- brabusbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
bojky написа:Ами моя имаше твоите признаци колега...присвирване като се запали сутрин,докато загре,шум и вибрации.....когато смених ролките,ремъците и оптяжното армотесьорче вече друго говори...но все пак е малко шумен моя също и скоро ще разбера от каде е проблема...може да е дюза при мен ми казаха,защото не върви колата въобще,но може и дебитомер да е....та скоро като събера някой лев ще и отделя внимание....
Ремъците и обтяжния амортисьор са сменени.

- brabusbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
plamen_hh написа:Присвирването като е студена може да е от демферната шайба погледни я
Aбе специално за нея толкова много четох тук че... кой ли не съм карал да я гледа и всеки казва че си е ОК!
Не че пак има гаранция, че не е от нея де!

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
това нее признак че е заминала,един приятел има 2007г бмв и пак така си присвирва като пали... а иначе меката връзка също може да ти е заминала,това смея да кажа си е дефект на всяко едно 320д 136коня,досега няколко съм видял и всички имат проблеми с нея дори и мойта...след като я смених отихна мотора.plamen_hh написа:Присвирването като е студена може да е от демферната шайба погледни я
Другото което е филтъра за картерните газове също дава промяна в работата на мотора....
- Sergo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 320d,2001, 136 к.с
[/quoteДругото което е филтъра за картерните газове също дава промяна в работата на мотора....[/quote]
Наистина след смяната на филтъра и на мен ми се усили шума при работата на двигателя - възможно ли да е от това ? Каква е връзката на филтъра с шума по двигателя?
Наистина след смяната на филтъра и на мен ми се усили шума при работата на двигателя - възможно ли да е от това ? Каква е връзката на филтъра с шума по двигателя?
- zlatina_zz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: ...в хармония
- Пол: Жена
Колега , на 250 000 км автомобил с 5W40( и то фалшив Кастрол-както казваш) това си е абсурд!
Ти сигурен ли си ,че е на 250 000?Първи собственик ли си ?Да не говорим ,че ти го гори..Не мислиш ли ,че е време да преминеш на 10В40?
Моята е на 183 000 и съм с 10В40 съвсем спокойно,остави ,че съм бензин,по принцип ти казвам...
Относно тракането ,някой знае ли за нафтовата помпа при БМв как стоят нещата??
Питам по принцип..Къде е ?има ли..трябва да има ..баси..
Че на Мерцедес и Ауди например, ако се "отцепи" от мястото си за ремонт помпата да речем,после няма центроване..Двигателя става баба яга ,шумен ,страшна история...Само с някакъв специализиран софтуер може да се нагласи и в пловдив например смело мога да Ви кажа ,че не могат.И ако това не стане няма оправия..От да "троши орехи"мотора става "пляка-пляка-чука-пляка" и тем подобни ,изобщо отврат..Споделям това ,да не би и тук при БМВ да има подобна връзка..Ако няма никаква,простете м..Не ме бийте моля
,че
и аз съм нова в сектата..мямам изобщо идея как е дизела при Бмв.

Моята е на 183 000 и съм с 10В40 съвсем спокойно,остави ,че съм бензин,по принцип ти казвам...
Относно тракането ,някой знае ли за нафтовата помпа при БМв как стоят нещата??

Че на Мерцедес и Ауди например, ако се "отцепи" от мястото си за ремонт помпата да речем,после няма центроване..Двигателя става баба яга ,шумен ,страшна история...Само с някакъв специализиран софтуер може да се нагласи и в пловдив например смело мога да Ви кажа ,че не могат.И ако това не стане няма оправия..От да "троши орехи"мотора става "пляка-пляка-чука-пляка" и тем подобни ,изобщо отврат..Споделям това ,да не би и тук при БМВ да има подобна връзка..Ако няма никаква,простете м..Не ме бийте моля



- kubica
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 15.12.2008
- Местоположение: в работата, в интернет и в колата...
- Пол: Мъж
- Кара: E90 318i 143PS
- Мечтае да кара: 516xd ако го изобретят
в 90% от случаите шумовете при този мотор идват от ремъците и около тях. 1-демпферна шайба: проверява се за аксиален луфт при свален ремък (защото той я изпъва и с него не може да се види) 2-ролки и водна помпа (има и ментосани помпи и ролки дето от нови си шумят) - пак се гледат без ремъци, 3-магнитния съединител на компресора на климатика (нищо че не е включен) - пак се гледа без ремък, 4-самите ремъци да са стари и вдървени, 5-може да има износен амортисиор на обтегача и накрая 6-малко по-серизното, може да идва шум от някоя от ангренажните вериги (най-често горната, щото се маже по-малко), особено ако лъскавата част на бананите се е изтъркала и вече има голямо триене и хлопане (поради разхлабване)...така, че колата изисква проверка от професионалист...
- zlatina_zz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: ...в хармония
- Пол: Жена
- brabusbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
zlatina_zz написа:Колега , на 250 000 км автомобил с 5W40( и то фалшив Кастрол-както казваш) това си е абсурд!Ти сигурен ли си ,че е на 250 000?Първи собственик ли си ?Да не говорим ,че ти го гори..Не мислиш ли ,че е време да преминеш на 10В40?
Втори собственик съм на колата, на 250 000 е, така ми излезеха реалните километри като я вързаха на компютър или не знам си там по какъв начин, иначе на километража си пише 170 000км.
За маслото наистина не знам - просто все така ме съветват за 5W-40. Аз утре треба да сменям масло.. не знам ако трябва да си взема 10W-40.
Ще сменя и филтъра на картерните газове.
Меката връзка я гледаха понеже и на мен ми се струва че шуми от там и ми казаха че е съвсем леко опушена но не изпускало от никъде.
След свалянето (изкормването) на катализатора определено стана малко по шумна колата. Има ли някакво гърне или.. не знам какво което може да се сложи на мястото на катализатора за да убере този шум?
А не разбрах от всичко горе писано - това силно и отчетливо тракане на дизела от какво може да е породено??
Последна промяна brabusbg на 13 Фев 2009, 12:37, променена общо 1 път

- ивайло81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 8.02.2008
- Кара: 320 i
- Мечтае да кара: Е90 пак бензин
кой те съветва за това масло?!защото по-принцип знам че ако е нова колата се слага 0в-40,след няколко години преминаваш на 5в-40,и след това на 10в-40 ти си на 250000км и ти гори масло,как мислиш към коя група си?
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани