Защо ми е толкова шумна колата??

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Защо ми е толкова шумна колата??

Мнение от brabusbg » 12 Фев 2009, 22:23

Така.. знам че въпроса ми е прекалено общ и многозначен обаче.... все пак искам да дадете някакво мнение.
320d, 136k.c., 1999г.
Мотора е ужасно шумен, на всеки мой познат му прави впечатление и то хора които и грам понятие си нямат от коли и двигатели. Прекалено силно е това тракане на дизела, да не казвам като "трактор", че... чак ми е неудобно БМВ и трактор. Особено сутрин като я запаля се чува и нещо като присвирване и стържене докато загрее колата, след като загрее тези шумове изчезват, но неприятното силно и шумно тракане характерно за старите дизелови агрегати си остава.
Така.. до някъде по високото ниво на шума идва и от махането на катализатора, но.. това ясно - ок.
Като съм ходил при майстори всеки ми казва (или по скоро и не им се занимава) - а не всичко е ОК. На диагностика всичко е ок.

Някой може ли да ми каже от какво е породено това. Колата ми е на около 250 000км.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 12 Фев 2009, 22:32

с какво масло караш?
корети на двигателя и тези под него там ли са?
кората на предния капак там ли е?
имаш ли чип?
сменял ли си ролки?
турбинката чуваш ли я да вие повече?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от brabusbg » 12 Фев 2009, 22:42

VRPerformance написа:с какво масло караш?
корети на двигателя и тези под него там ли са?
кората на предния капак там ли е?
имаш ли чип?
сменял ли си ролки?
турбинката чуваш ли я да вие повече?


Карам я с Castrol (за който вече съм почти убеден че не е истински Castrol защото ми го продадоха за по 15 лв за литър уж че бил краден и от тогава колата ми за 10000км изхарчи около 1,2 - 1,3л масло, преди това само 200мл.) но преди това я карах с FUCHS и двата вида масла бяха 5W-40.
И двете кори са си на местата.
Нямам чип.
Ролки не съм сменял - на две места ми казаха че са идеални. Сменял съм водна помпа - макар че не беше за смяна.
Турбината в поседно време се чува съвсем леко в диапазона 1600-2000 оборота.
Изображение

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 12 Фев 2009, 23:03

Меката връзка?
И моя е шумен, баси...
С оригинално БМВ масло го карам - 5в30...не е от това
Ролки не съм сменял - и на мен ми казаха, че са 6...ще следя темата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Мнение от bojky » 12 Фев 2009, 23:28

Ами моя имаше твоите признаци колега...присвирване като се запали сутрин,докато загре,шум и вибрации.....когато смених ролките,ремъците и оптяжното армотесьорче вече друго говори...но все пак е малко шумен моя също и скоро ще разбера от каде е проблема...може да е дюза при мен ми казаха,защото не върви колата въобще,но може и дебитомер да е....та скоро като събера някой лев ще и отделя внимание....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от brabusbg » 12 Фев 2009, 23:42

bojky написа:Ами моя имаше твоите признаци колега...присвирване като се запали сутрин,докато загре,шум и вибрации.....когато смених ролките,ремъците и оптяжното армотесьорче вече друго говори...но все пак е малко шумен моя също и скоро ще разбера от каде е проблема...може да е дюза при мен ми казаха,защото не върви колата въобще,но може и дебитомер да е....та скоро като събера някой лев ще и отделя внимание....

Ремъците и обтяжния амортисьор са сменени.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 12 Фев 2009, 23:51

Присвирването като е студена може да е от демферната шайба погледни я ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от brabusbg » 13 Фев 2009, 0:03

plamen_hh написа:Присвирването като е студена може да е от демферната шайба погледни я ;)

Aбе специално за нея толкова много четох тук че... кой ли не съм карал да я гледа и всеки казва че си е ОК!
Не че пак има гаранция, че не е от нея де!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 13 Фев 2009, 0:39

plamen_hh написа:Присвирването като е студена може да е от демферната шайба погледни я ;)
това нее признак че е заминала,един приятел има 2007г бмв и пак така си присвирва като пали... а иначе меката връзка също може да ти е заминала,това смея да кажа си е дефект на всяко едно 320д 136коня,досега няколко съм видял и всички имат проблеми с нея дори и мойта...след като я смених отихна мотора.
Другото което е филтъра за картерните газове също дава промяна в работата на мотора....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 14.04.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW 320d,2001, 136 к.с

Мнение от Sergo » 13 Фев 2009, 9:25

[/quoteДругото което е филтъра за картерните газове също дава промяна в работата на мотора....[/quote]

Наистина след смяната на филтъра и на мен ми се усили шума при работата на двигателя - възможно ли да е от това ? Каква е връзката на филтъра с шума по двигателя?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: ...в хармония
Пол: Жена

Мнение от zlatina_zz » 13 Фев 2009, 9:53

Колега , на 250 000 км автомобил с 5W40( и то фалшив Кастрол-както казваш) това си е абсурд! :roll: Ти сигурен ли си ,че е на 250 000?Първи собственик ли си ?Да не говорим ,че ти го гори..Не мислиш ли ,че е време да преминеш на 10В40?
Моята е на 183 000 и съм с 10В40 съвсем спокойно,остави ,че съм бензин,по принцип ти казвам...
Относно тракането ,някой знае ли за нафтовата помпа при БМв как стоят нещата?? :roll: Питам по принцип..Къде е ?има ли..трябва да има ..баси..
Че на Мерцедес и Ауди например, ако се "отцепи" от мястото си за ремонт помпата да речем,после няма центроване..Двигателя става баба яга ,шумен ,страшна история...Само с някакъв специализиран софтуер може да се нагласи и в пловдив например смело мога да Ви кажа ,че не могат.И ако това не стане няма оправия..От да "троши орехи"мотора става "пляка-пляка-чука-пляка" и тем подобни ,изобщо отврат..Споделям това ,да не би и тук при БМВ да има подобна връзка..Ако няма никаква,простете м..Не ме бийте моля :help: ,че :uups: :uups: и аз съм нова в сектата..мямам изобщо идея как е дизела при Бмв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.12.2008
Местоположение: в работата, в интернет и в колата...
Пол: Мъж
Кара: E90 318i 143PS
Мечтае да кара: 516xd ако го изобретят

Мнение от kubica » 13 Фев 2009, 10:27

в 90% от случаите шумовете при този мотор идват от ремъците и около тях. 1-демпферна шайба: проверява се за аксиален луфт при свален ремък (защото той я изпъва и с него не може да се види) 2-ролки и водна помпа (има и ментосани помпи и ролки дето от нови си шумят) - пак се гледат без ремъци, 3-магнитния съединител на компресора на климатика (нищо че не е включен) - пак се гледа без ремък, 4-самите ремъци да са стари и вдървени, 5-може да има износен амортисиор на обтегача и накрая 6-малко по-серизното, може да идва шум от някоя от ангренажните вериги (най-често горната, щото се маже по-малко), особено ако лъскавата част на бананите се е изтъркала и вече има голямо триене и хлопане (поради разхлабване)...така, че колата изисква проверка от професионалист...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: ...в хармония
Пол: Жена

Мнение от zlatina_zz » 13 Фев 2009, 10:53

е те ,това е ..човека си го казва най-точно.. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Мнение от brabusbg » 13 Фев 2009, 12:29

zlatina_zz написа:Колега , на 250 000 км автомобил с 5W40( и то фалшив Кастрол-както казваш) това си е абсурд! :roll: Ти сигурен ли си ,че е на 250 000?Първи собственик ли си ?Да не говорим ,че ти го гори..Не мислиш ли ,че е време да преминеш на 10В40?

Втори собственик съм на колата, на 250 000 е, така ми излезеха реалните километри като я вързаха на компютър или не знам си там по какъв начин, иначе на километража си пише 170 000км.

За маслото наистина не знам - просто все така ме съветват за 5W-40. Аз утре треба да сменям масло.. не знам ако трябва да си взема 10W-40.
Ще сменя и филтъра на картерните газове.

Меката връзка я гледаха понеже и на мен ми се струва че шуми от там и ми казаха че е съвсем леко опушена но не изпускало от никъде.
След свалянето (изкормването) на катализатора определено стана малко по шумна колата. Има ли някакво гърне или.. не знам какво което може да се сложи на мястото на катализатора за да убере този шум?

А не разбрах от всичко горе писано - това силно и отчетливо тракане на дизела от какво може да е породено??
Последна промяна brabusbg на 13 Фев 2009, 12:37, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 8.02.2008
Кара: 320 i
Мечтае да кара: Е90 пак бензин

Мнение от ивайло81 » 13 Фев 2009, 12:34

кой те съветва за това масло?!защото по-принцип знам че ако е нова колата се слага 0в-40,след няколко години преминаваш на 5в-40,и след това на 10в-40 ти си на 250000км и ти гори масло,как мислиш към коя група си?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook