май сбърках маслото... за съвети моля...
Модератор: Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
май сбърках маслото... за съвети моля...
Здравейте колеги,
Аз, нали уж се оригиналното гледам и се ровя в нета да проверявам кой официално какво доставя и тоя път тази ми мания ми изигра лоша шега...
Като си сменях маслото (двигателното) реших да е кастрол (защото нали BMW препоръчва CASTROL) и търся в интернет кой внася официално кастрол и излиза една фирма с официален сервиз във Варна и имат сертификат за произход от USA. Безплатна смяна и т.н.
СУПЕР!
Докато го сменяха, чета аз по сертификатите и кутийките, че това масло е "only for US market and Canada and NOT for EXPORT"
Ама викам си "какво пък, като са мо намерили чалъма да го изкарат от USA и да го вкарат в BG супер - гаранте оригинал - нали кастрол е US mark.
ДА ама НЕ...
Днес разбрах, че това са масла за американски автомобили и нали тяхните двигатели се различават доста от европейските (тяхните са много-литражни с ниски обороти, а нашите са мало-литражни с високи обороти) та тяхните масла не мажат добре нашите двигатели и след има няма половината пробег (4-5000 км) двигателя се разтраква!
С това масло изминах 2000 км
Сега търся мнение: Да го сменям ли веднага това масло или да карам така, защото хем ме е страх да не окотя двигателя, хем не ми се дават още 100 кинта.
Благодаря предварително за мненията
Поздрави,
Д
Аз, нали уж се оригиналното гледам и се ровя в нета да проверявам кой официално какво доставя и тоя път тази ми мания ми изигра лоша шега...
Като си сменях маслото (двигателното) реших да е кастрол (защото нали BMW препоръчва CASTROL) и търся в интернет кой внася официално кастрол и излиза една фирма с официален сервиз във Варна и имат сертификат за произход от USA. Безплатна смяна и т.н.
СУПЕР!
Докато го сменяха, чета аз по сертификатите и кутийките, че това масло е "only for US market and Canada and NOT for EXPORT"
Ама викам си "какво пък, като са мо намерили чалъма да го изкарат от USA и да го вкарат в BG супер - гаранте оригинал - нали кастрол е US mark.
ДА ама НЕ...
Днес разбрах, че това са масла за американски автомобили и нали тяхните двигатели се различават доста от европейските (тяхните са много-литражни с ниски обороти, а нашите са мало-литражни с високи обороти) та тяхните масла не мажат добре нашите двигатели и след има няма половината пробег (4-5000 км) двигателя се разтраква!
С това масло изминах 2000 км
Сега търся мнение: Да го сменям ли веднага това масло или да карам така, защото хем ме е страх да не окотя двигателя, хем не ми се дават още 100 кинта.


Благодаря предварително за мненията

Поздрави,
Д

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Мисля, че се самонавиваш
С какво е по-различна една американска 34-ка от твоята(нашите)-с някои дребни детайли като светлини на броните... а това, че там горивото не им е такъв проблем и си карат по-големи мотори е друг въпрос... те там под 540 не знаят
С какъв индекс е маслото което си сложил? По "книга" за нашите ширини на М50В20 му дават 10W40... и за да не съм "голословен", ето:



С какъв индекс е маслото което си сложил? По "книга" за нашите ширини на М50В20 му дават 10W40... и за да не съм "голословен", ето:

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
точно по "книга" му сложих 10W-40.
А пък като стана въпрос за бензините - някъде четох, че тяхните са малко по различни от нашите и за това европейските автопроизводители правят специални настройки на двигателите за US пазара...
НО, не съм сигурен и затова пиша и питам...
А пък като стана въпрос за бензините - някъде четох, че тяхните са малко по различни от нашите и за това европейските автопроизводители правят специални настройки на двигателите за US пазара...
НО, не съм сигурен и затова пиша и питам...

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
мхм... имаше нещо... сярата май беше в повечеко... НО за маслото не се притеснявай
Карай си колата и само безаварийни километри 


- Иван Стоянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 20.09.2008
- Местоположение: София
Мен ако питаш,карай си и като усетиш че нещо не ти харесва в работата на мотора ти,го смени.Но по-принцип не прибързвай и не се впрягай.Все пак тези шестаци не са от най-бързооборотните мотори 

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Твоят не е, ама неговия не е такъв
базикам се разбирасе
И все пак 6000 оборота не са никак малко, апък знае ли човек, неговия може да влиза и по-нагоре... Аз примерно съвсем наскоро без да искам разбрах, че с новия компютър, колата ми няма ограничител
Запалих й гумите и изведнъж гледам стрелката леко подминава 7...
Това преди го нямаше, не че си карам колата на ограничител, всъщност по принцип рядко надминава 3500-4000 оборота. За 1 година само 2 пъти е удряла прекъсвача (впрочем втория не удари)...
Както и да е - сори за офф топика





Както и да е - сори за офф топика

- Momcho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 520i Touring 95'
- Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring
Карай си с това масло и не се впрягай много.
Между другото до миналата година и аз карах с Кастрол, но почнах да наливам Мотул 6100 и съм много доволен.Мотора заработи малко по-тихичко,студения страрт е по-лесен и разхода на масло понамаля.
До колкото знам доста народ от нас търкаля с Мотул,можеш да разпиташ за това
Между другото до миналата година и аз карах с Кастрол, но почнах да наливам Мотул 6100 и съм много доволен.Мотора заработи малко по-тихичко,студения страрт е по-лесен и разхода на масло понамаля.
До колкото знам доста народ от нас търкаля с Мотул,можеш да разпиташ за това

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
За маслото да се изказват "знаещите", аз само ще кажа, че в УеСА и Канада горивата са с много сяра, поради което там не се внасят автомобили с никасилово покритие. Другото, което искам да споделя, че една 36-ца за Европейския пазар и за УеСА пазара се различават доста повече отколкото можем да си представим. Моя братовчед в тази УеСА кара Е36 - с двигател М52, да ама този М52 няма нищо общо с тукашния и най малката разлика е блока (чугун)... А за маслото - нямам идея защо е само за там... Стори ми се, че си от морето, попитай някой нефтен специалист. Там ги има доста...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
Моето лично наблюдение е че там се кара масово с уж минерално или полусинтетично масло... Поне всички познати та и аз си сменяхме маслото само с минерално... Не обръщах много внимание де... Но въпреки всичко при тях маслото си го сменят на 3000 мили ... Нека да са им бавнооборотни и с големи кубици моторите... Другото важно нещо е че горивото им е със известно съдържание на сяра ( в октановите числа няма разлика )... И по логиката че горивото със стечение на времето поврежда мазителните свойства на маслото , т.е. го разрежда а горивото им съдържа сяра... То следва да има добавки за предотвратяване на това... Според мене го махай това масло и си сложи едно наистина добро масло и ще забравиш проблема си... Примерно си сложи МОТУЛ 6100 и ще останеш доволен... Все пак веднъж на 10 000км се предполага, че ще го правиш това... УСПЕХ...
Колега аз карам с абсолютно същото масло и нямам проблеми, а колата се кара доста в обороти за мен е добро,препоръча ми го мои приател които работи в магазин за авточасти и тои кара със същото масло.Ако караш яко постоянно в кетчупа слагаи масло с голям вискозитет както каза колегата САСО мотулчето е добре или масло със същия вискозитет примерно 5 на 60.
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
нищо му няма-не се впрягай.щом е 10-40 карай си спокойно.То безтуй не е гаранция кво масло ще ти налеят като го смениш.Щом си е ново масълцето -проблеми немаш.

- Манчев73
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 24.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Е34-столичанка в повече
баварка написа:Колега аз карам с абсолютно същото масло и нямам проблеми, а колата се кара доста в обороти за мен е добро,препоръча ми го мои приател които работи в магазин за авточасти и тои кара със същото масло.Ако караш яко постоянно в кетчупа слагаи масло с голям вискозитет както каза колегата САСО мотулчето е добре или масло със същия вискозитет примерно 5 на 60.
5 на 60 е по-скоро за Мки бе колега,там хлабините са по-големи

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Сега, колеги,
Първо благодаря много за отговорите.
Второ - ползвах търсачката!
Голяма работа!
Там намерих пост на един наш колега: SpeedyMan
Част от поста е:
"... "Опасните"масла са тези,които са API/ILSAC GF-3,GF-4 сертифицирани. И понеже ILSAC са и "енерджи кънсървин" най-често са хW-30 вискозитет, тъй че ориентацията е доста лесна.
Tака за масла САМО с API SL,SM ZDDP има достатъчно.
За радост "опасните масла" се намират трудно в България към момента..."
Пък за маслото което сложих аз пише:
"... Отговаря на изискванията на API SM, SL и на изискванията за защита на двигателите на ILSAC GF-4, GF- 3. ..."
Писах му Л.С. на колегата, ама забелязах, че рядко се включва във форума, та да видим дали ще отговори скоро...
Благодаря пак, колеги и обещавам да я разнищя до край тая история с маслата и да напиша точно как стоят нещата, за да няма и други шашнати колеги като мене.
Поздрави,
Дамян
Първо благодаря много за отговорите.
Второ - ползвах търсачката!

Там намерих пост на един наш колега: SpeedyMan
Част от поста е:
"... "Опасните"масла са тези,които са API/ILSAC GF-3,GF-4 сертифицирани. И понеже ILSAC са и "енерджи кънсървин" най-често са хW-30 вискозитет, тъй че ориентацията е доста лесна.
Tака за масла САМО с API SL,SM ZDDP има достатъчно.
За радост "опасните масла" се намират трудно в България към момента..."
Пък за маслото което сложих аз пише:
"... Отговаря на изискванията на API SM, SL и на изискванията за защита на двигателите на ILSAC GF-4, GF- 3. ..."
Писах му Л.С. на колегата, ама забелязах, че рядко се включва във форума, та да видим дали ще отговори скоро...
Благодаря пак, колеги и обещавам да я разнищя до край тая история с маслата и да напиша точно как стоят нещата, за да няма и други шашнати колеги като мене.
Поздрави,
Дамян

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Манчев73 написа:5 на 60 е по-скоро за Мки бе колега,там хлабините са по-големи
Колега, нали се сещаш, че ако "хлабините са по-големи" това масло 5-XX ще го изгори като бензин... колкото е по-износен един мотор, толкова хлабините са по-големи. Което означава че трябва да се ползва масло с по-голям вискозитет от посочениуя от производителя, освен ако не искаме да доливаме на всеки 100км

37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани