май сбърках маслото... за съвети моля...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

май сбърках маслото... за съвети моля...

Мнение от ddddk » 10 Фев 2009, 18:23

Здравейте колеги,

Аз, нали уж се оригиналното гледам и се ровя в нета да проверявам кой официално какво доставя и тоя път тази ми мания ми изигра лоша шега...

Като си сменях маслото (двигателното) реших да е кастрол (защото нали BMW препоръчва CASTROL) и търся в интернет кой внася официално кастрол и излиза една фирма с официален сервиз във Варна и имат сертификат за произход от USA. Безплатна смяна и т.н.

СУПЕР!

Докато го сменяха, чета аз по сертификатите и кутийките, че това масло е "only for US market and Canada and NOT for EXPORT"
Ама викам си "какво пък, като са мо намерили чалъма да го изкарат от USA и да го вкарат в BG супер - гаранте оригинал - нали кастрол е US mark.

ДА ама НЕ...

Днес разбрах, че това са масла за американски автомобили и нали тяхните двигатели се различават доста от европейските (тяхните са много-литражни с ниски обороти, а нашите са мало-литражни с високи обороти) та тяхните масла не мажат добре нашите двигатели и след има няма половината пробег (4-5000 км) двигателя се разтраква!

С това масло изминах 2000 км

Сега търся мнение: Да го сменям ли веднага това масло или да карам така, защото хем ме е страх да не окотя двигателя, хем не ми се дават още 100 кинта. :evil: :help:

Благодаря предварително за мненията
:D
Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 10 Фев 2009, 18:30

Мисля, че се самонавиваш :) С какво е по-различна една американска 34-ка от твоята(нашите)-с някои дребни детайли като светлини на броните... а това, че там горивото не им е такъв проблем и си карат по-големи мотори е друг въпрос... те там под 540 не знаят :D
С какъв индекс е маслото което си сложил? По "книга" за нашите ширини на М50В20 му дават 10W40... и за да не съм "голословен", ето:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 10 Фев 2009, 18:36

точно по "книга" му сложих 10W-40.

А пък като стана въпрос за бензините - някъде четох, че тяхните са малко по различни от нашите и за това европейските автопроизводители правят специални настройки на двигателите за US пазара...

НО, не съм сигурен и затова пиша и питам...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 10 Фев 2009, 19:31

мхм... имаше нещо... сярата май беше в повечеко... НО за маслото не се притеснявай :) Карай си колата и само безаварийни километри :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 10 Фев 2009, 19:42

Мен ако питаш,карай си и като усетиш че нещо не ти харесва в работата на мотора ти,го смени.Но по-принцип не прибързвай и не се впрягай.Все пак тези шестаци не са от най-бързооборотните мотори :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 10 Фев 2009, 20:51

Твоят не е, ама неговия не е такъв :mhihi: базикам се разбирасе :) И все пак 6000 оборота не са никак малко, апък знае ли човек, неговия може да влиза и по-нагоре... Аз примерно съвсем наскоро без да искам разбрах, че с новия компютър, колата ми няма ограничител :roll: Запалих й гумите и изведнъж гледам стрелката леко подминава 7... :uups: :help: Това преди го нямаше, не че си карам колата на ограничител, всъщност по принцип рядко надминава 3500-4000 оборота. За 1 година само 2 пъти е удряла прекъсвача (впрочем втория не удари)...
Както и да е - сори за офф топика :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i Touring 95'
Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring

Мнение от Momcho » 10 Фев 2009, 21:22

Карай си с това масло и не се впрягай много.
Между другото до миналата година и аз карах с Кастрол, но почнах да наливам Мотул 6100 и съм много доволен.Мотора заработи малко по-тихичко,студения страрт е по-лесен и разхода на масло понамаля.
До колкото знам доста народ от нас търкаля с Мотул,можеш да разпиташ за това ;)
Изображение
89' E30 316i; 91' E36 320i; 95' E34 520i Touring

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 10 Фев 2009, 21:24

сменяй
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 10 Фев 2009, 21:35

За маслото да се изказват "знаещите", аз само ще кажа, че в УеСА и Канада горивата са с много сяра, поради което там не се внасят автомобили с никасилово покритие. Другото, което искам да споделя, че една 36-ца за Европейския пазар и за УеСА пазара се различават доста повече отколкото можем да си представим. Моя братовчед в тази УеСА кара Е36 - с двигател М52, да ама този М52 няма нищо общо с тукашния и най малката разлика е блока (чугун)... А за маслото - нямам идея защо е само за там... Стори ми се, че си от морето, попитай някой нефтен специалист. Там ги има доста...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 10 Фев 2009, 23:08

Моето лично наблюдение е че там се кара масово с уж минерално или полусинтетично масло... Поне всички познати та и аз си сменяхме маслото само с минерално... Не обръщах много внимание де... Но въпреки всичко при тях маслото си го сменят на 3000 мили ... Нека да са им бавнооборотни и с големи кубици моторите... Другото важно нещо е че горивото им е със известно съдържание на сяра ( в октановите числа няма разлика )... И по логиката че горивото със стечение на времето поврежда мазителните свойства на маслото , т.е. го разрежда а горивото им съдържа сяра... То следва да има добавки за предотвратяване на това... Според мене го махай това масло и си сложи едно наистина добро масло и ще забравиш проблема си... Примерно си сложи МОТУЛ 6100 и ще останеш доволен... Все пак веднъж на 10 000км се предполага, че ще го правиш това... УСПЕХ...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Варна

Мнение от баварка » 11 Фев 2009, 11:26

Колега аз карам с абсолютно същото масло и нямам проблеми, а колата се кара доста в обороти за мен е добро,препоръча ми го мои приател които работи в магазин за авточасти и тои кара със същото масло.Ако караш яко постоянно в кетчупа слагаи масло с голям вискозитет както каза колегата САСО мотулчето е добре или масло със същия вискозитет примерно 5 на 60.
Изображение

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 11 Фев 2009, 12:04

нищо му няма-не се впрягай.щом е 10-40 карай си спокойно.То безтуй не е гаранция кво масло ще ти налеят като го смениш.Щом си е ново масълцето -проблеми немаш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 24.10.2008
Пол: Мъж
Кара: Е34-столичанка в повече

Мнение от Манчев73 » 11 Фев 2009, 14:24

баварка написа:Колега аз карам с абсолютно същото масло и нямам проблеми, а колата се кара доста в обороти за мен е добро,препоръча ми го мои приател които работи в магазин за авточасти и тои кара със същото масло.Ако караш яко постоянно в кетчупа слагаи масло с голям вискозитет както каза колегата САСО мотулчето е добре или масло със същия вискозитет примерно 5 на 60.

5 на 60 е по-скоро за Мки бе колега,там хлабините са по-големи
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 11 Фев 2009, 17:23

Сега, колеги,

Първо благодаря много за отговорите.

Второ - ползвах търсачката! :yes: Голяма работа!

Там намерих пост на един наш колега: SpeedyMan

Част от поста е:
"... "Опасните"масла са тези,които са API/ILSAC GF-3,GF-4 сертифицирани. И понеже ILSAC са и "енерджи кънсървин" най-често са хW-30 вискозитет, тъй че ориентацията е доста лесна.
Tака за масла САМО с API SL,SM ZDDP има достатъчно.
За радост "опасните масла" се намират трудно в България към момента..."

Пък за маслото което сложих аз пише:
"... Отговаря на изискванията на API SM, SL и на изискванията за защита на двигателите на ILSAC GF-4, GF- 3. ..."

Писах му Л.С. на колегата, ама забелязах, че рядко се включва във форума, та да видим дали ще отговори скоро...

Благодаря пак, колеги и обещавам да я разнищя до край тая история с маслата и да напиша точно как стоят нещата, за да няма и други шашнати колеги като мене.

Поздрави,
Дамян
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 11 Фев 2009, 17:31

Манчев73 написа:5 на 60 е по-скоро за Мки бе колега,там хлабините са по-големи

Колега, нали се сещаш, че ако "хлабините са по-големи" това масло 5-XX ще го изгори като бензин... колкото е по-износен един мотор, толкова хлабините са по-големи. Което означава че трябва да се ползва масло с по-голям вискозитет от посочениуя от производителя, освен ако не искаме да доливаме на всеки 100км :)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook