скоростна кутия от е30 на е36?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- gotcha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: 5.12.2007
- Местоположение: тухла в южните райони
- Пол: Мъж
- Кара: Diamantschwarz coupe
Ето още един човек, който го е направил :
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1147316
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1147312
Пак с диф 3.91
Ето и таблиците с резултатите
В момента моята кола с диф 3.45 и кутия с предавателни числа -
4.23/2.52/1.67/1.22/1.00
Tyre Diameter = 1984.17 mm (205/55/16)
1st Gear = 53.03 km/h
2nd Gear = 89.01 km/h
3rd Gear = 134.31 km/h
4th Gear = 183.85 km/h
5th Gear = 224.3 km/h
Ако сложа getrag 260 (от е30 325) с предавателни числа 3.83/2.20/1.40/1.00/0.81 и сменя дифа с 3.91 положението е такова
Tyre Diameter = 1984.17 mm (205/55/16)
1st Gear = 51.67 km/h
2nd Gear = 89.96 km/h
3rd Gear = 141.36 km/h
4th Gear = 197.91 km/h
5th Gear = 244.33 km/h
6th Gear = Infinity km/h
Това са скоростите на 6500 оборота.
Излиза, че 3-та, 4-та и 5-та скорост стават по-дълги, а на първа и втора, колата ще си ускорява горе-долу както е сега.
С овърдвайва максималната скорост става с 20км отгоре друг е въпроса дали двг-то ще има сила да ги допута до там
В крайна сметка мисля, че ще се отрази добре на икономията и градско няма да се спъне...
Казвайте какво мислите колеги?
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1147316
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1147312
Пак с диф 3.91
Ето и таблиците с резултатите
В момента моята кола с диф 3.45 и кутия с предавателни числа -
4.23/2.52/1.67/1.22/1.00
Tyre Diameter = 1984.17 mm (205/55/16)
1st Gear = 53.03 km/h
2nd Gear = 89.01 km/h
3rd Gear = 134.31 km/h
4th Gear = 183.85 km/h
5th Gear = 224.3 km/h
Ако сложа getrag 260 (от е30 325) с предавателни числа 3.83/2.20/1.40/1.00/0.81 и сменя дифа с 3.91 положението е такова
Tyre Diameter = 1984.17 mm (205/55/16)
1st Gear = 51.67 km/h
2nd Gear = 89.96 km/h
3rd Gear = 141.36 km/h
4th Gear = 197.91 km/h
5th Gear = 244.33 km/h
6th Gear = Infinity km/h
Това са скоростите на 6500 оборота.
Излиза, че 3-та, 4-та и 5-та скорост стават по-дълги, а на първа и втора, колата ще си ускорява горе-долу както е сега.
С овърдвайва максималната скорост става с 20км отгоре друг е въпроса дали двг-то ще има сила да ги допута до там

В крайна сметка мисля, че ще се отрази добре на икономията и градско няма да се спъне...
Казвайте какво мислите колеги?
Mens sana in corpore sano
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
С диф 3.91 става и може би е по-добър вариант от стандартния за Е36, но е желателно да се тества и в натоварено състояние. Едва ли инженерите не са го правили преди да се спрат на този.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
А не е ли около 10 пъти по лесно да си смениш дифа с такъв от 325i
Неговото число е 3.15 и общо взето максималната скорост дето я търсиш,ще я постигнеш само с тази операция
А иначе сменяваш скоротси +Дифа от Е30 неяма да влезне в Е36 туко-така и ще се наложи да сменяваш карантията на диф от Е30 в твоя диф
доста по скъпо ще е от колкото да смениш само един 25цов

Неговото число е 3.15 и общо взето максималната скорост дето я търсиш,ще я постигнеш само с тази операция

А иначе сменяваш скоротси +Дифа от Е30 неяма да влезне в Е36 туко-така и ще се наложи да сменяваш карантията на диф от Е30 в твоя диф

доста по скъпо ще е от колкото да смениш само един 25цов


- gotcha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: 5.12.2007
- Местоположение: тухла в южните райони
- Пол: Мъж
- Кара: Diamantschwarz coupe
Само с диф 3.15 ще се спъне колата 100% особено на 1-ва и 2-ра
Ето ти разликите с него:
Tyre Diameter = 1984.17 mm
1st Gear = 58.08 km/h
2nd Gear = 97.48 km/h
3rd Gear = 147.1 km/h
4th Gear = 201.36 km/h
5th Gear = 245.66 km/h
6th Gear = Infinity km/h
Ето ти разликите с него:
Tyre Diameter = 1984.17 mm
1st Gear = 58.08 km/h
2nd Gear = 97.48 km/h
3rd Gear = 147.1 km/h
4th Gear = 201.36 km/h
5th Gear = 245.66 km/h
6th Gear = Infinity km/h
Mens sana in corpore sano
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Не виждам смисъл от интервенцията,така или иначе без сериозен тунинг 20-ката неможе да добута до 250,тя едвам до 230 ше стигне с нейния си диф и преместен ограничител на 7200 да речем
Имай в предвид ,че това дето го виждаш на километряжа като 225 сега реално е 217км/ч това е за М50-М52Б20.
За високите скорости си трябват коне ,не е достатъчно само кутията да се смени.
А и все пак има значение за колко време ще ги достигаш тези скорости
А за икономията,едва ли ще постигнеш нещо ,при положение ,че ще излезнеш от диапазона на най добрия въртящ момент на мотора.
Аз досега не съм виждал по добре сметната предавателна система от тази на БМВ ,все пак дори 316 си обръща оборотомера на всяка скорот.
А не като разни японки по 150 коня ,на 5-та 205 на километража и 4000об/мин.
има още 3к на оборотомера ,ма нема никой все едно си закачил прицеп отзад
Май съм силно пристрастен

Имай в предвид ,че това дето го виждаш на километряжа като 225 сега реално е 217км/ч това е за М50-М52Б20.
За високите скорости си трябват коне ,не е достатъчно само кутията да се смени.
А и все пак има значение за колко време ще ги достигаш тези скорости

А за икономията,едва ли ще постигнеш нещо ,при положение ,че ще излезнеш от диапазона на най добрия въртящ момент на мотора.
Аз досега не съм виждал по добре сметната предавателна система от тази на БМВ ,все пак дори 316 си обръща оборотомера на всяка скорот.

А не като разни японки по 150 коня ,на 5-та 205 на километража и 4000об/мин.


Май съм силно пристрастен


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
vld написа:А не е ли около 10 пъти по лесно да си смениш дифа с такъв от 325i![]()
Неговото число е 3.15 и общо взето максималната скорост дето я търсиш,ще я постигнеш само с тази операция![]()
А иначе сменяваш скоротси +Дифа от Е30 неяма да влезне в Е36 туко-така и ще се наложи да сменяваш карантията на диф от Е30 в твоя диф![]()
доста по скъпо ще е от колкото да смениш само един 25цов
Много по-лесно е, разбира се. Но колегата желае да има овърдрайв.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
vld написа:Не виждам смисъл от интервенцията,така или иначе без сериозен тунинг 20-ката неможе да добута до 250,тя едвам до 230 ше стигне с нейния си диф и преместен ограничител на 7200 да речем![]()
Имай в предвид ,че това дето го виждаш на километряжа като 225 сега реално е 217км/ч това е за М50-М52Б20.
За високите скорости си трябват коне ,не е достатъчно само кутията да се смени.
А и все пак има значение за колко време ще ги достигаш тези скорости
А за икономията,едва ли ще постигнеш нещо ,при положение ,че ще излезнеш от диапазона на най добрия въртящ момент на мотора.
Аз досега не съм виждал по добре сметната предавателна система от тази на БМВ ,все пак дори 316 си обръща оборотомера на всяка скорот.
![]()
А не като разни японки по 150 коня ,на 5-та 205 на километража и 4000об/мин.има още 3к на оборотомера ,ма нема никой все едно си закачил прицеп отзад
Май съм силно пристрастен
Напълно съгласен с теб за японките. Преди карах "нисан съни" 1600 кубика, 90 к.с. На старт не отстъпва изобщо на иса, или двайсетака, но изляза ли с него на дълъг път просто няма място за сравнение. Наистина на втора вдига над 100 км/час, но наложи ли се бързо ускорение в движение, все едно няма никой под капака. Първо нисана е с купе под 1000 кг. Второ е с предно предаване и на дино тест изкарва почти всичките си коне и въртящ момент от колелата. За сравнение 316is,М44 и 320i имат на динотест 9% по-ниска максимална мощност и 11% по-нисък въртящ момент. Отделно тежат с 300-350 кг повече.
- gotcha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: 5.12.2007
- Местоположение: тухла в южните райони
- Пол: Мъж
- Кара: Diamantschwarz coupe
Защо да не искам овердрайв?
Хората са го измислили и се ползва навсякъде за икономия...
Бмв само в е36 главно не го ползват. Натам са със 6 степенни кутии като 6-та е овердрайв.
Е36 сток - да кутията може да пасва на 90% от хората, но винаги ще има хора, които ще искат нещо друго...
Пратих ви 2 линка с хора, които са направили конверсията и са адски доволни.
С подходящия диф както виждате сами, плюсовете са повече от минусите, изредил съм ги по-горе.
Щом резултата е добър при ис-а, защо да не е добър при М50б20?
Имам някакви мераци и за нов мотор, но по натам
Хората са го измислили и се ползва навсякъде за икономия...
Бмв само в е36 главно не го ползват. Натам са със 6 степенни кутии като 6-та е овердрайв.
Е36 сток - да кутията може да пасва на 90% от хората, но винаги ще има хора, които ще искат нещо друго...
Пратих ви 2 линка с хора, които са направили конверсията и са адски доволни.
С подходящия диф както виждате сами, плюсовете са повече от минусите, изредил съм ги по-горе.
Щом резултата е добър при ис-а, защо да не е добър при М50б20?
Имам някакви мераци и за нов мотор, но по натам

Mens sana in corpore sano
- gotcha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: 5.12.2007
- Местоположение: тухла в южните райони
- Пол: Мъж
- Кара: Diamantschwarz coupe
Ами питам и през това време гледам и аз какво ще намеря като информация.
За сега само негативи чувам от вас.
Мерси за подкрепата все пак
Мисля, че темата е изчерпана и модовете да решат дали да я заключат.
За сега само негативи чувам от вас.
Мерси за подкрепата все пак

Мисля, че темата е изчерпана и модовете да решат дали да я заключат.
Mens sana in corpore sano
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
gotcha написа:Не съм се изразил правилно за диф-а значи
Ами колата ми е 320-ка... и си мисля, че с една овердрайв предавка ще е добре за дълго...
Дизелите не са с овердрайв също...
Не знам къде си гледал, но аз само на 1 място видях такава кутия, за която до сега нямам доказателства, че съществува (виж ми темата за ск. кутия от 325тд). В реалоем всичките кутии за е36 са с 5-та скорост, която е директна.
Разбирам, че колата ще стане малко по-мудна, тъй като предавателните числа на кутията от Е30 са по-ниски, съответно въртящият момент на колелата ще падне. Ако наистина е толкова мудна ще търся диф с по-голямо число, но тогава вече ще си губи смисъла на идеята ми за икономичност на дълго![]()
Очаквам отговор от Пенчев да ми каже как е при неговото комби положението, той е с моя двг и даже с по-тежка кола.
Явно си се запознал с доста подробности и си се позанимвал да изчислиш какво ще е положението при различни комбинации.Щом си с 320,то да,мисля,че с успех можеш да извлечеш по-добър резултат,променяйки трансмисията.Според мен не е нормално при 150к.с. максималната скорост да е 214км/ч,но......това е само за любители на високите скорости-някои предпочитат да имат по-добра еластичност(ускорение),отколкото по-висока максимална скорост.
Относно предавателните числа на ск.кутии при Е36-има ги в инструкцията за експлоатация,но не мога да ти го копирам тук,щото е PDF файл(или може,ама аз не зная как)

Re: скоростна кутия от е30 на е36?
момчета едно въпросче кратко и ясно - е36 м40б16 с кой диф излиза на седана? какво е числото му ако е ръчна скоростната кутия и да кажем е getrag
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани