Свещи -> колко "по-студени"???

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Свещи -> колко "по-студени"???

Мнение от DA WOLF » 05 Фев 2005, 19:14

Как да разберем колко "по-студени" свещи да сложим на мотор с принудително пълнене :?:
Една много уважавана от мен фирма Бриск(в момента съм с LGS) предлага PREMIUM TXS свещи в температурните граници 08,10,12 :arrow: добри за двг с принудително пълнене до 2,5 бара. В тех. инфото обаче пише че температурния диапазон трябва да се подбере много внимателно - съобразно с температурата в горивната камера... аз как да разбера каква ми е температурата :help:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 05 Фев 2005, 19:37

пъхни един термометър бе :lol:
сега сериозно Т в горивната камера зависи от колко богата е сместа колко аванс си дал и колко е Т на компресирания въздух ... наи об6то може да се ориентира6 със ЕГТ дат4ик на изп колектор да следи6 Т на газовете в колектора .... един и съ6т двг с разли4ни настройки може да варира в Т на газовете доста ..сосбенно при турбо изпълнения :)
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 05 Фев 2005, 19:57

Свещите за даден двг се определят от серия тестове и няколкостотин часа работа на стенд в конструкторското бюро. Правилно подбраната за даден двг свещ трябва да поддържа температура в долната част на изолатора около 500 гр. при която попадналото масло изгаря без образуване на нагар. При температура700-800гр. горивната смес се възпламенява не от искрата а от силно нагретия изолатор, което води до появяване на детонационно горене :help: .Ние с нашите възможности няма как да измерваме температурата на изолатора :( Остава да определим опитно необходимото ни топлинно число. Като първа стъпка може да се сложи следващата в таблицата по-студена свещ и да се следи за детонации, цвят на свеща и др. И който може да си го позволи - уред за измерване температурата на изгорелите газове. ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 05 Фев 2005, 20:02

значи да сложа 12-ка?
ти с какви свещи си на м102-ката?
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 05 Фев 2005, 20:09

DA WOLF написа:ти с какви свещи си на м102-ката?

ВМЗ :mhihi:
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 05 Фев 2005, 20:28

bawareca написа:
DA WOLF написа:ти с какви свещи си на м102-ката?

ВМЗ :mhihi:

Верно, ама за малко :uups: Как не изпаднаха буталата от детонациите не знам :roll: М106 заводско го дават с БОШ W7DC и NGK B5HS с каквита са болшинството М10, М30, а аз сега съм сложил NIPONDENSO забравих какво означение бяха
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 06 Фев 2005, 17:24

На всеки 75-100 коня 1 топлино число по-ниско. Тва е формулата при НГК...

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 06 Фев 2005, 17:38

PARADOX_sf написа:На всеки 75-100 коня 1 топлино число по-ниско. Тва е формулата при НГК...

Твойте са с най-високото, нали :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 06 Фев 2005, 17:46

тая формула нещо ма съмнява :roll: само едно число по-ниско за 100коня е малко като че ли :confused:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 06 Фев 2005, 18:07

Ми май топлинното число при 160 коня от 1.6 литра трябва да е много по-ниско , отколкото 400 коня от 7 литра :idea:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 06 Фев 2005, 19:22

TOM написа:.... При температура700-800гр. горивната смес се възпламенява не от искрата а от силно нагретия изолатор, което води до появяване на детонационно горене :help: ...

масово се бърка детонационното горене и самозапалването на сместа(preignition) при детонационното горене е неправилно горене- създаване на едно или няколко ядра в камерата кадето скороста на горене е много висока (400м/с) ако не се лъжа ...а самозапалването както в слу4ая със загретия изолатор е съ6то много опасно и не се 4ува както детонацията :evil: затова вси4ки предпо4итат по богата смес и по малък аванс при турбо апликации ... а не както някои други хора с бедни смеси :mhihi:
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 06 Фев 2005, 20:11

V_G_Z написа:
TOM написа:.... При температура700-800гр. горивната смес се възпламенява не от искрата а от силно нагретия изолатор, което води до появяване на детонационно горене :help: ...

масово се бърка детонационното горене и самозапалването на сместа(preignition) при детонационното горене е неправилно горене- създаване на едно или няколко ядра в камерата кадето скороста на горене е много висока (400м/с) ако не се лъжа ...а самозапалването както в слу4ая със загретия изолатор е съ6то много опасно и не се 4ува както детонацията :evil: затова вси4ки предпо4итат по богата смес и по малък аванс при турбо апликации ... а не както някои други хора с бедни смеси :mhihi:

V_G_Z, знам кое явление се нарича детонационно горене (скорост до около 2000 м/с) и горе-долу ми е ясно че се предхожда от друго явление което се нарича предварително запалване и т.н. Темата не е да разтягаме учебниците ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ защото има доста да попишем тук(преписвайки от учебниците ;) ) а да обсъдим как най-лесно да определим необходимото топлинно число на свеща :!:

...а самозапалването както в слу4ая със загретия изолатор е съ6то много опасно и не се 4ува както детонацията :evil
Наистина не се чува самозапалването от загретия изолатор но нали тъкмо от него много често започват проблемите с детонацията ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 06 Фев 2005, 20:39

добре де, вредата при използване на не достатъчно "студени"свещи е всеизвестна и навсякъде пише за нея, но никъде непише защо не е добре да се използват направо най-студените свещи които се произвеждат.... според мен би трябвало колкото по-студена е свеща - толкова по-добре да е на работата на мотора, а излиза че не е така :help:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 06 Фев 2005, 22:02

Ми вероятно сутрин няма да можеш да запалиш.Най-добре е да пробваш с нещо по средата.Аз взех свещи от Ники от Варна(nikicar).Имаше и по-студени,ама ме посъветваха да не ги взимам.Още не мога да кажа какво е с тях.Иначе пали без проблем като е студена.Със оригиналните свещи при голямо налягане (над 1.5 бара)имах прекъсвания.ЕГТ датчик задължително си сложи.И манометър за налягането след турбината.Много неща се виждат по тях.Най-добре провери какво казват по въпроса за свещите по форумите,дето турбинират БМВ-та.Що пък да гониш дивото

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 06 Фев 2005, 23:39

landikar написа:Ми вероятно сутрин няма да можеш да запалиш.Най-добре е да пробваш с нещо по средата.Аз взех свещи от Ники от Варна(nikicar).Имаше и по-студени,ама ме посъветваха да не ги взимам.Още не мога да кажа какво е с тях.Иначе пали без проблем като е студена.Със оригиналните свещи при голямо налягане (над 1.5 бара)имах прекъсвания.ЕГТ датчик задължително си сложи.И манометър за налягането след турбината.Много неща се виждат по тях.Най-добре провери какво казват по въпроса за свещите по форумите,дето турбинират БМВ-та.Що пък да гониш дивото

:yes:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook