След активирането на ABS - натиска ли се до дупка спирачка?
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
icog написа:Идеята беше, че само някоя бабичка-нинджа може да бъде по-бърза (те обаче били на изчезване) и реално имаш достатъчно време да реагираш и спреш при тази скорост без да претрепеш някой.
Те по селата такива бол


- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
според мен няма шофьор по-бърз от абс-а! наистина най-важното в ситуацията с абс-а е ,че колата може да се управлява,да завива и да остане в ръцете ти. всички системи са така направени ,че да можеш да управляваш в критична ситуация.
не знам росен точно каква е била ситуацията за него ,но съм сигурен ,че пр иравни други условия абс-а ще спре по-бързо от който и да е шофьор-включително и льоб. точно за това,както казах и напред има на новите модели система ,която разпознава внезапното натискане на спирачката,знае ,че шофера инстиктивно може да не донатисне до край педала и самата система дава повече налягане и натиска до край без крака да е до долу. така че даже са сложили система ,която при задействане внезапно на спирачката ,което ясно ,че включва абс-а донатиска педала и прави това вместо и въпреки шофьора. това са изследвани неща и са хвърлени маса пари да ги проверат и със сигурност са по-точни от нас на божура с рулетка и мерене.
точно по тая причина абс-а не е изключваема екстра както примерно дсц-то или други.....
не знам росен точно каква е била ситуацията за него ,но съм сигурен ,че пр иравни други условия абс-а ще спре по-бързо от който и да е шофьор-включително и льоб. точно за това,както казах и напред има на новите модели система ,която разпознава внезапното натискане на спирачката,знае ,че шофера инстиктивно може да не донатисне до край педала и самата система дава повече налягане и натиска до край без крака да е до долу. така че даже са сложили система ,която при задействане внезапно на спирачката ,което ясно ,че включва абс-а донатиска педала и прави това вместо и въпреки шофьора. това са изследвани неща и са хвърлени маса пари да ги проверат и със сигурност са по-точни от нас на божура с рулетка и мерене.
точно по тая причина абс-а не е изключваема екстра както примерно дсц-то или други.....
- neonman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.08.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
SKISA написа:според мен няма шофьор по-бърз от абс-а! наистина най-важното в ситуацията с абс-а е ,че колата може да се управлява,да завива и да остане в ръцете ти. всички системи са така направени ,че да можеш да управляваш в критична ситуация.
не знам росен точно каква е била ситуацията за него ,но съм сигурен ,че пр иравни други условия абс-а ще спре по-бързо от който и да е шофьор-включително и льоб. точно за това,както казах и напред има на новите модели система ,която разпознава внезапното натискане на спирачката,знае ,че шофера инстиктивно може да не донатисне до край педала и самата система дава повече налягане и натиска до край без крака да е до долу. така че даже са сложили система ,която при задействане внезапно на спирачката ,което ясно ,че включва абс-а донатиска педала и прави това вместо и въпреки шофьора. това са изследвани неща и са хвърлени маса пари да ги проверат и със сигурност са по-точни от нас на божура с рулетка и мерене.
точно по тая причина абс-а не е изключваема екстра както примерно дсц-то или други.....
За това ли суперспортните коли ДО ЕДНА НЯМАТ АБС

if your car isn't scary - it's just not fast enough!
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
SKISA написа:.....
Иво, подкрепям идеята за управляемостта, но ако имаш място в този
случай и аз го ползвам да маневрирам и това адски помага, точно защото
дебалансираш автомобила и върхи едно или няколко колела има
по-голям натиск - т.е. по-голямо сцепление - т.е. по добро спиране !!!
В моя случай ситуацията беше следната - излизам с около 75-80км. от
подлеза на НДК, на светофара с Раковска свети червно, аз съм в
дясна лента има адски много коли и няма място за никакви маневри,
тъкмо е заваляло и излизам от сухо в подлеза на адски хлъзгаво (дъжд
и прах + износен асфалт) натискам до дупка спирачката ABS трака ще
се скине и за около 50 метра успявам да намаля само до 50-55 км,
вече виждам как отвявам поне няколко автомобила, следва пълно
отпускане на спирачката (почти никаква разлика в движението) и
последващо натискане - в този момент колата заби муцуна и започна
да спира доста по добре, някак си се промушиих между колите (добре
че бяха оставили място помежду си) и едвам успях да спра на 2 метра
от една баба която пресичаше в този момент.
Така, че колеги ABS е нещо страхотно, НО не във всяка ситуация,
сигурно в 99% от ситуациите с тази система се спира и по-добре и
по-бързо, НО в останалия 1% тя пречи, дори много.
И не ми говорете за адреналин и тем подобни ами дайте да се съберем
и да тестваме, но в екстремни условия.
Не забравайте, че автомобилните производители тесват при всякакви
условия, но надали имат в предвид мърсотията и стария асфалт на
София, а това знаем колко е гадно и коварно!
- icog
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
според мен просто си уцелил вече по-добро сцепление на пътя ,а не е бил проблема в абс-а! на второто натискане е дошъл по-добър асфалт или гумите са се завъртяли вече и са поизсушили и е хванало...! почти съм си гурен ,че и със и без второ натискане си щял да спреш пак там...
все пак има и ситуации извън правилата и може тази да е била такава. аз ги слагам даже под 1% от всичките ,което е пренебрежимо малко...
все пак има и ситуации извън правилата и може тази да е била такава. аз ги слагам даже под 1% от всичките ,което е пренебрежимо малко...
SKISA написа:според мен просто си уцелил вече по-добро сцепление на пътя ,а не е бил проблема в абс-а! на второто натискане е дошъл по-добър асфалт или гумите са се завъртяли вече и са поизсушили и е хванало...! почти съм си гурен ,че и със и без второ натискане си щял да спреш пак там...
Съгласен!


- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
SKISA написа:според мен просто си уцелил вече по-добро сцепление на пътя ,а не е бил проблема в абс-а! на второто натискане е дошъл по-добър асфалт или гумите са се завъртяли вече и са поизсушили и е хванало...! почти съм си гурен ,че и със и без второ натискане си щял да спреш пак там...
все пак има и ситуации извън правилата и може тази да е била такава. аз ги слагам даже под 1% от всичките ,което е пренебрежимо малко...
И според мен Роската е извадил късмет, като е попаднал на настилка с по-добро сцепление и спирането се е осъществило!
Бях на едно представяне в Мкар преди време точно за демонстрация на екстремно спиране, немеца който представяше нововъведенията наблягаше на това, че спирачката трябва да се натисне здраво и да не се пуска(думите му бяха нещо от рода натискате така сякаш забивате пирон с чук само с един удар) направо я праскаше с все сила, стана ми жал за колата ако, че беше тестов модел!
Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Бях на едно представяне в Мкар преди време точно за демонстрация на екстремно спиране, немеца който представяше нововъведенията наблягаше на това, че спирачката трябва да се натисне здраво и да не се пуска(думите му бяха нещо от рода натискате така сякаш забивате пирон с чук само с един удар) направо я праскаше с все сила, стана ми жал за колата ако, че беше тестов модел!



Що му мислите толко като то си го пише в дебелите книги?! Доказано е отдавна. На сух асфалт със хубави гуми, професионален състезател или евентуално много опитен шофьор, който умее много добре да си дозира спирачното усилие много близо до ръба на сцеплението, без ABS може да спре по бързо отколкото със, който в случая би и пречил даже. Което не се отнася за масата простосмъртни шофьори и затова и естествено е измислен. При мокро нещата са на кантар. При сняг и лед особено е доказано, че какъвто и да е шофьора не може да се справи по добре без ABS от колкото със. От тук нататък всичко си е до ситуация и условия (гуми, температура, настилка, наклон, скорост и т.н.) и вярвам че почти всички тук са карали коли с и без ABS и са попадали в най-различни ситуации, при които е трябвало да се действа различно, но като цяло имате представа за разликата когато има и когато го няма. Друг е въпроса, че тази система е неприложима при нито една техика на спортно каране, независимо на каква дисциплина, писта, рали и т.н. И общо взето не е нещо, което е пренесено от състезателните автомобили към серийното производство. Въпреки че, при тях е изклютилено важно не само колко бегат, обикновена са в един клас с почти равни възможности, ами и колко спират и завиват. За наще автомобили също е важно де.
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
пак се отклонявате от темата и почва безмисления спор "Да или Не на АБС"
Експертите (ADAC, Motorsport) са доказали, че при екстремнна ситуация, е задължително първият натиск върху спирачките да е най-силен и после при-нужда постепенно да се отпуска.
Тоест винаги първо "vollbremsung" до пълно псиране на колата или при отминаване на опастността, отпускане на педала. Има N-брой тестове точно за държанието в такива ектремни спирания е доказано, че всяко въздържане от натискането на педала на спирачката се увеличава риска от ПТП !

Експертите (ADAC, Motorsport) са доказали, че при екстремнна ситуация, е задължително първият натиск върху спирачките да е най-силен и после при-нужда постепенно да се отпуска.
Тоест винаги първо "vollbremsung" до пълно псиране на колата или при отминаване на опастността, отпускане на педала. Има N-брой тестове точно за държанието в такива ектремни спирания е доказано, че всяко въздържане от натискането на педала на спирачката се увеличава риска от ПТП !
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани