Превключване на скоростите по време на изпреварването
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- dichodichev3
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ-та
Transportera написа:Аз съм останал с впечатление че при дизеловият мотор едната предавка надолу не е много удачна както при бензина,защото след 3000 оборота дизела е мъртвец,примерно карам си на 4-та на 2000 оборота,смъквам на 3-та отива някаде на 3200 оборта и подаваш газ обаче мощност няма(това при 2.5тдс) А при бензина след 3000 оборта идва живеца(стига мотора да е читав)
Е нормално,се пак е печка.Не е високооборотния бензин.Но не съм съгласен че чак е мъртвец.Аз от моя шестак съм доволен.Старец е ама мачка мъжката.Сменям му масла и филтри на време.И до колкото знам ТДС не е за препоръчване 2 ръка щот няма останали читави.Всичко е цедено колкото може.А пък и турбокомпресора е бич за един двигател.
[steeN] написа:ми според мен винаги при рисково изпреварване само на една предавка, максимално ниската която може... ако една смяна на скоростите ти е 0.5 сек - това са около 3-4 коли разстояние при 100 км/ч
Първото изречение на колегата бих го коментирал така: Не изпреварвай ако е рисково по добре изчакай ако трябва и 5 мин но стигни жив и здрав, щото заради такива ентусиасти дето обичат рискови изпреварвания войната по пътищата става все по ожесточена:
Второто изречение ми е много интересно... някой ако изпреварва със 100км/ч и превключи предавка да не би колата да забива на 0км/ч че да губи 3-4 коли аванс
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
MAKAPOB написа:И аз имам едно чудене/питане.Значи караме на трета със 120 примерно.И като решим да превключим на четвърта по принцип си пускаме газта и натискаме съединителя после отпускаме и натискаме пак газта.И така се получава един спад в оборотите.И съм се чудил дали има смисъл вместо да пускам газта да я задържа (не до дупка) на празно да кажем на 4000 оборота и така директно да включа.Така дали би издърпала по добре?Все пак така се компенсира спада в оборотите.И вместо да почна да набирам от 3000 ще почна от 3500.И това дали ще е фективно и при превключване на другите предавки.Примерно като се дърпаме
някой път като се дърпаш може да го направиш, щото както каза колегата има едно моментно допълнително избутване отзад... но ти гарантирам че ако винаги така си караш ще сменяш съединител доста често
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
dichodichev3 написа:Интересни отговори.
Аз преди да започна изпреварване първо се съобразявам със скороста с която карам след което връщам минимум една предавка назад,за да осигуря повече мощ.И чак когато стигна на половината на изпреварванато от мен МПС чак тогава вкарвам по-висока предавка.
Мисля,че това е наи-удачния начин!
Един съвет превключвай след каго си го подминал естествено всичко си зависи от ситуацията.
Не е правилно да се превключва по време на изпреварването говоря зависи от ситуацията разбира се ,ако се налага само тогава не при всяко изпреварване.Не е правилно от страна на това че трябва да имаш скорост с която да изпревариш ,а не да си поверяваш живота на скоростна кутия все пак ти е само един.Не знам дали съм го обяснил точно ама дано да сте ме разбрали какво се опитвам да кажа. В смисъл че едно е да си включил на скорост ,а съвсем друго е съединител, скоростен лост ,синхронизатори и тн.Плюс това не печелиш нищо от това превключване на средата.Най приятно и бързо се изпреварва с поравнена газ когато си ускорил достатъчно и просто подържаш скороста.Случвало ми се е да изпреварвам всякак от горе изброените и затова се опитвам да намеря правилния начин.
cargo22 написа:dichodichev3 написа:Интересни отговори.
Аз преди да започна изпреварване първо се съобразявам със скороста с която карам след което връщам минимум една предавка назад,за да осигуря повече мощ.И чак когато стигна на половината на изпреварванато от мен МПС чак тогава вкарвам по-висока предавка.
Мисля,че това е наи-удачния начин!
Един съвет превключвай след каго си го подминал естествено всичко си зависи от ситуацията.
Не е правилно да се превключва по време на изпреварването говоря зависи от ситуацията разбира се ,ако се налага само тогава не при всяко изпреварване.Не е правилно от страна на това че трябва да имаш скорост с която да изпревариш ,а не да си поверяваш живота на скоростна кутия все пак ти е само един.Не знам дали съм го обяснил точно ама дано да сте ме разбрали какво се опитвам да кажа. В смисъл че едно е да си включил на скорост ,а съвсем друго е съединител, скоростен лост ,синхронизатори и тн.Плюс това не печелиш нищо от това превключване на средата.Най приятно и бързо се изпреварва с поравнена газ когато си ускорил достатъчно и просто подържаш скороста.Случвало ми се е да изпреварвам всякак от горе изброените и затова се опитвам да намеря правилния начин.
Правилния начин е според ситуацията, а понеже ситуацията може да се измени всеки момент най-правилния е бързия. Ако предавката на която се движа нямам достатъчно мощност да изпреваря, връщам един зъб на долу с междинна газ, минавам в насрещното или съседната, ЛЯВА лента с леко ускорение и в момента в който се престроя давам газ и ускорявам по най-бързия начин, дори и пътя да е свободен, изпреварвам колата пред мене с 1-2 коли (може и повече зависи от ситуацията, а и по-малко се е случвало), пак се престроявам - с равномерна газ. Ако по време на изпреварването предавката свърши по-най бързия начин следващата и газ.
Колеги, не бъркайте изпреварването с минаване през ЖП прелез, различни неща са. Вярно че в доста от случайте при изпреварване на единично МПС не се налага да се превключва по време на изпреварване ама да седите на прекъсвач и да се мотаете в насрещното си е доста опасно. Също и да се превключва по-рано от необходимото, да се потдържа някаква равномерна скорост и тн. Лично мнение.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
pen4ooo написа:[steeN] написа:ми според мен винаги при рисково изпреварване само на една предавка, максимално ниската която може... ако една смяна на скоростите ти е 0.5 сек - това са около 3-4 коли разстояние при 100 км/ч
Първото изречение на колегата бих го коментирал така: Не изпреварвай ако е рисково по добре изчакай ако трябва и 5 мин но стигни жив и здрав, щото заради такива ентусиасти дето обичат рискови изпреварвания войната по пътищата става все по ожесточена:
Второто изречение ми е много интересно... някой ако изпреварва със 100км/ч и превключи предавка да не би колата да забива на 0км/ч че да губи 3-4 коли аванс
човека, който е пуснал темата, изрично е казал "при рискова ситуация" ... а за разстоянието просто онагледявам, че 0.5 сек въобще не е толкова малко колкото звучи. вярно, че за относителни скорости става дума.. ама да не се хващаме за глупости
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- dichodichev3
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ-та
Enderial написа:cargo22 написа:dichodichev3 написа:Интересни отговори.
Аз преди да започна изпреварване първо се съобразявам със скороста с която карам след което връщам минимум една предавка назад,за да осигуря повече мощ.И чак когато стигна на половината на изпреварванато от мен МПС чак тогава вкарвам по-висока предавка.
Мисля,че това е наи-удачния начин!
Един съвет превключвай след каго си го подминал естествено всичко си зависи от ситуацията.
Не е правилно да се превключва по време на изпреварването говоря зависи от ситуацията разбира се ,ако се налага само тогава не при всяко изпреварване.Не е правилно от страна на това че трябва да имаш скорост с която да изпревариш ,а не да си поверяваш живота на скоростна кутия все пак ти е само един.Не знам дали съм го обяснил точно ама дано да сте ме разбрали какво се опитвам да кажа. В смисъл че едно е да си включил на скорост ,а съвсем друго е съединител, скоростен лост ,синхронизатори и тн.Плюс това не печелиш нищо от това превключване на средата.Най приятно и бързо се изпреварва с поравнена газ когато си ускорил достатъчно и просто подържаш скороста.Случвало ми се е да изпреварвам всякак от горе изброените и затова се опитвам да намеря правилния начин.
Правилния начин е според ситуацията, а понеже ситуацията може да се измени всеки момент най-правилния е бързия. Ако предавката на която се движа нямам достатъчно мощност да изпреваря, връщам един зъб на долу с междинна газ, минавам в насрещното или съседната, ЛЯВА лента с леко ускорение и в момента в който се престроя давам газ и ускорявам по най-бързия начин, дори и пътя да е свободен, изпреварвам колата пред мене с 1-2 коли (може и повече зависи от ситуацията, а и по-малко се е случвало), пак се престроявам - с равномерна газ. Ако по време на изпреварването предавката свърши по-най бързия начин следващата и газ.
Колеги, не бъркайте изпреварването с минаване през ЖП прелез, различни неща са. Вярно че в доста от случайте при изпреварване на единично МПС не се налага да се превключва по време на изпреварване ама да седите на прекъсвач и да се мотаете в насрещното си е доста опасно. Също и да се превключва по-рано от необходимото, да се потдържа някаква равномерна скорост и тн. Лично мнение.
Е т'ва е!
лууд
аз сам с 320и е36 , и на скоро се пусках с едно ауди а4 1.8 турбо , на една пража около 300 метра , напражо го смлях и сменях скоростите над 6500 об на 2 и 3 направо се изстреляи сам много доволен но скоро искам нешто по моштно или 2,5 или 2,8
bmw
- dichodichev3
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ-та
Re: лууд
yankes написа:аз сам с 320и е36 , и на скоро се пусках с едно ауди а4 1.8 турбо , на една пража около 300 метра , напражо го смлях и сменях скоростите над 6500 об на 2 и 3 направо се изстреляи сам много доволен но скоро искам нешто по моштно или 2,5 или 2,8
Eми колега,това е БМВ(Бързо,Мощно,Вечно) не е някоя измислена автомобилна марка!
За по-голям мотор,надявам се да можеш да го храниш хаивана,иначе ти пожелавам.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
***BMW-FEN*** написа:Аз съм с е34 525tds автомтик и нямам проблем с предавките особено при изпреварване ползвам кикдаун
Колега имаш ли категорията за тролей.
- ***BMW-FEN***
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 15.03.2009
- Местоположение: София
cargo22 написа:***BMW-FEN*** написа:Аз съм с е34 525tds автомтик и нямам проблем с предавките особено при изпреварване ползвам кикдаун
Колега имаш ли категорията за тролей.
Не имам за трамвай
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re:
alx написа:мислете го така- всеки нормален двигател до 5 литра си прави конете горе във последните 20-тина % от оборотите. та ако не си там - нямаш максимално ускорение. идеалния варянт за задминаване е като започнеш изпреварването да си в началото на тези 20% (демек на 6000 червена линия 20-тина % са 4800-5000). от там се започва.. ако скороста е такава че трябва в един момент да превключиш на по-висока- правиш го.
Колата не набира ли най-бързо при върха на въртящия си момент , а не при пика на мощността ? Какво ти е ускорението при 6000 например ? Аз си мисля , че най-добре е там където ти свършва пика на тягата- така се получава най-добро съотнояшние тяга-мощност . Забелязвам , че повечето от хората писали тук не споменват за какви коли става на въпрос , а това е доста важно . Различни коли дърпат при различни обороти , различна дължина на предавките и така .
При мен пика на тягата е при 3000-4000 оборота и до 5500 все още имам към 80% от тях , за това гледам да се движа в тези обороти . Ако карам със 70 на 4та , връщам на 2ра . 70 на 2ра са към 4000 оборота - от там дърпам до към 100 км/ч и на 5500-6000 вкравам 3та - тя е много къса и на 130 удрям 4та . При превключване нагоре не отпускам газта до край а при сваляне подавам междинна газ . Не цедя до прекъсвач - само един път сум го удрял на 2ра и това са 120 км/ч и единствения смисъл е звука . Колата след 6100 обортоа започва да и пада мощността а тягата е смешна .
От както имах няколко рискови изпреварвания , на тесен път само на макс изпреварвам
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Кви обороти ,кви километри ,кви пет лева , цялата работа е да си усещаш колата и да я слушаш , тя сама си казва кога да превключиш и какво да направиш.Тия с цифрите са само по драговете кадето се гонят некви хилядни , ако в действителност в нормална обстановка се стигне до хилядни не косите ше ти се изправят ,а незнам.
- galant
- младши ентусиаст
- Мнения: 672
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само Месершмити
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Какво ви става бе хора,какви са тея теми да превключа ли или не ?Направо ме утрепвате с теми!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани