Гъргорене от пръчката за маслото!!! Помощ колеги.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- SvetlyoSvetlyo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: 5.01.2009
Благодаря колеги... дигнах щеката на запален мотор, защото някъде из форума бях чел, че не трябва да духа от там и ако духа значи е заминал мотора, а не за да гледам колко масло има и ми направи впечатление това получаване на вакуум и гъргорене затова мислех че е проблем защото на други коли това гъргорене го няма. Извинявам се ако съм досадил на някой с тази тема, но форума е за това да си споделяме и помагаме. Поздрави! 

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
SvetlyoSvetlyo написа:Благодаря колеги... дигнах щеката на запален мотор, защото някъде из форума бях чел, че не трябва да духа от там и ако духа значи е заминал мотора, а не за да гледам колко масло има и ми направи впечатление това получаване на вакуум и гъргорене затова мислех че е проблем защото на други коли това гъргорене го няма. Извинявам се ако съм досадил на някой с тази тема, но форума е за това да си споделяме и помагаме. Поздрави!
Това гърголене след вадене на маслоизмерителната пръчка при работещ двигател и последващо вдигане на оборотите говори само едно: Неизправен клапан за картерните газове, който е запекъл в положение постоянно смучене на въздух, независимо от подналягането, което придвижва клапана към затворено положение. Скоро двигателя яко ще тресе на празен ход, защото клапана не затваря отвора и въздуха навлиза най-вече от уплътнението на маслоизмерителната щека, а може и от друго място. Накрая ще започне едно яко свистене и свирене откъм смукателвия колектор. Лесно може да се провери изправността на този клапан. След като се разглоби се запушва отвора с пръст, в който влиза маркуча за картерните газове и се засмуква с уста другия отвор, който е на плочката между колекторите /става въпрос за М42,43 и 44/. Когато клапана е заклинил в някакво положение не се отмества изобщо. Изправния клапан при съвсем ниско подналягане затваря отвора и го отваря когато се прекрати въздушната струя.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Функцията на този клапан е да пропуска само газовете от блоккартера, без да създава излишно подналягане в системата.
- SvetlyoSvetlyo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: 5.01.2009
Колега имаш ли на представа горе долу какви пари е тоя клапан и дали има опасност нещо друго да се прецака като карам така, защото откакто го видях тоя проблем преди 2-3 дена съм навъртял около 150ина километра... 

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Прочети това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=126046
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=126046
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
SvetlyoSvetlyo написа:Колега имаш ли на представа горе долу какви пари е тоя клапан и дали има опасност нещо друго да се прецака като карам така, защото откакто го видях тоя проблем преди 2-3 дена съм навъртял около 150ина километра...
Относно парите, някъде между 50 и 80 лв., зависи откъде ще го намериш.
- SvetlyoSvetlyo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: 5.01.2009
Колега нямаш си на представа колко съм ти благодарен... карах я при двама майстори и двамата ми казаха цитирам "щом не духа, карай не и се плаши". Благодаря ти отново сега ще търся клапанче и през това време няма да я карам за да не стане по лошо. 

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Моят съвет е: Преди да сменяш каквото и да е провери дали има повреда в съответната резервна част. Става лесно и сравнително бързо. Имай впредвид, че този клапан се явява консуматив и се сменя на определен пробег /не знам колко км/. На някои двигатели примерно М40, М10 и т.н. този клапан не се сменя. Така са направени. Ако не е ангренажен ремък що да не е нещо друго.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
ивчо3 написа:Моят съвет е: Преди да сменяш каквото и да е провери дали има повреда в съответната част. Става лесно и сравнително бързо. Имай впредвид, че този клапан се явява консуматив и се сменя на определен пробег /не знам колко км/. На някои двигатели примерно М40, М10 и т.н. този клапан не се сменя. Така са направени. Ако не е ангренажен ремък що да не е нещо друго.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
абе я ивчо да обясни като как се вдигат оборотите при таз ситуация... за мен тук ще да са налице пикаещи дюзи, при тез белези... ама и колегата да каже как е с разхода, ако е засичал, и нещо миризми ако има... обикновено с отварянето на капачката/дигането на щеката оборотите падат, а някои и гаснат даже...
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Владо написа:абе я ивчо да обясни като как се вдигат оборотите при таз ситуация... за мен тук ще да са налице пикаещи дюзи, при тез белези... ама и колегата да каже как е с разхода, ако е засичал, и нещо миризми ако има... обикновено с отварянето на капачката/дигането на щеката оборотите падат, а някои и гаснат даже...
Ситуациите при дефектирал клапан на картерните газове и вадене на маслоизмерителната щека на работещ двигател могат да бъдат няколко.
1. Двигателя не променя работата си на празен ход.
2. Вдигане и стабилизиране на оборотите.
Устройството на клапана при М42;43 и 44 е следното: В пластмасовия корпус има двойнодействащ клапан с малък отвор в средата, свързан с пружина, която го държи в отворено положение. Отворът в средата е съвсем малък и служи да пропуска газовете от блоккартера, без да създава голямо подналягане в системата когато е в затворен. Изправният клапан при работещ двигател е в затворено положение, т.е. подналягането преодолява съпротивлението на пружината и той затваря отвора, като картерните газове преминават през малкия отвор. Това е много важно с оглед херметизацията и недопускане засмукване на въздух през уплътненията на маслоизмерителната щека, или друго недобре уплътнено място. Когато тези условия не са налице влиза въздух от местата изброени от мен, горивната смес не е хомогенна /дебитомера не отчита правилно количеството на постъпващия въздух/, двигателя работи неравномерно на празен ход. В този случай има блокиране на клапана в отворено положение. След вадене на щеката оборотите се увеличават, защото ЕКУ-то регистрира преобеднена горивна смес /масления отвор се явява байпасен както на дроселовата клапа, така и на дебитомера/ и стабилизира оборотите по дифолт. Казвам по дифолт защото TPS-а отчита затворена дроселова клапа, дебитомера също отчита много по-малко количество въздух и резултата е повишавене оборотите на празен ход. Тази ситуация, описана от мен е валидна за двигател достигнал нормална работна температура. Студения двигател ще изгасне веднага след ваденето на щеката. Силното навлизане на въздуха през масления отвор предизвиква това "гъргорене".
Другата ситуация е работа без промяна. Клапанът е блокирал в затворено положение, малкия отвор е запушен и картерните газове са под налягане. В този случай ваденето на щеката не променя работата на празен ход. От отвора излизат картерни газове. Маслото избива от гарнитурите, поради повишеното налягане и има преразход на моторно масло.
И сега дойде ред за ситуацията при изправния клапан. Както казах в херметична система на празен ход, той е в затворено, или менящо се положение в зависимост от количеството на продухваните газове. Ваденето на щеката не позволява на въздуха да навлиза през масления отвор в големи количества. Двигателя рязко намалява оборотите за известно време, след което ги поддържа сравнително стабилни, но с характерно претрисане. Това е така защото въздуха не минава през масления отвор с постоянен дебит, а непрекъснато го мени /клапана реагира на съвсем малка промяна в подналягането като посноянно отваря и затваря отвора/.
Re: Гъргорене от пръчката за маслото!!! Помощ колеги.
Добър вечер колеги. От скоро съм собственик на БМВ е46 318и 118 коня
. Проблема който е имам е свъзан с висок разход на масло и когато настъпя колата и освободя на празен ход оборотите падат на 500 и пак се връщат на 800-900 неравномерни с леко претрисане на моменти.От време на време и се пуска (chek engine) и светва жълтата лампичка на таблото. Днес прегледахме ККГ и си личеше,че е нов с нова скоба но не беше завит добре с двата винта който го държат,имаше капка масло под него. Друго нещо което е проблем е маслото което е олято около предната част на блока.
- Искам да ви кажа и един друг проблем който установихме с брат ми,нз дали някой го е срещал но да си провери колата задължително. Проблема е свързан с капака на главата или по точно с капака който е завит с 7 или 8 болчета за капака на главата от вътрешната страна който е за маслените пари.
1.

2.

3.

Тук е изчистени гарнитурата която се слага върху металната плочка от снимка 1 и 2 тъй като беше станала на толкова трърда и се трушеше на пърченца. Който падат върху вала,картер,меше се с маслото и съответно се беше запушил отвора за на главата за картерните газове.Когато я видяхме направо ни призля,всичко беше станало в пластмасови стружки.Утре ще източим маслото (Q8 5w 40) и ще го прекааме през тензух за да го изчистим от боклуци.
-Когато сглобим колата ще направим проверките на загрял двигател,който е описал колегата ивчо3 и ще кажа какво се е случило с колата !!!

- Искам да ви кажа и един друг проблем който установихме с брат ми,нз дали някой го е срещал но да си провери колата задължително. Проблема е свързан с капака на главата или по точно с капака който е завит с 7 или 8 болчета за капака на главата от вътрешната страна който е за маслените пари.
1.

2.

3.

Тук е изчистени гарнитурата която се слага върху металната плочка от снимка 1 и 2 тъй като беше станала на толкова трърда и се трушеше на пърченца. Който падат върху вала,картер,меше се с маслото и съответно се беше запушил отвора за на главата за картерните газове.Когато я видяхме направо ни призля,всичко беше станало в пластмасови стружки.Утре ще източим маслото (Q8 5w 40) и ще го прекааме през тензух за да го изчистим от боклуци.
-Когато сглобим колата ще направим проверките на загрял двигател,който е описал колегата ивчо3 и ще кажа какво се е случило с колата !!!
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани