Throttle Valve Switch -> диагностицира ли грешка при OBDI
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Throttle Valve Switch -> диагностицира ли грешка при OBDI
Въпросния "Throttle valve switch" подлежи ли на диагностика през ОBDI. Т.е. ако стойностите, които подава не са истински, ще покаже ли грешка в него или ще мълчи като ламбда сондата.
Аз лично предполагам, че се държи като сондата. Само ако напълно е прекъсната връзката с него, тогава казва, че има проблем.
Защо питам...!? Колата се държи направо перфектно. Свещи, филтри, т.нар. дебитомер... всичко си е наред. Оборотите са железни, не мърдат. Разхода е абсурдно нисък за М42. Въпреки всичко, като е напълно изстинала колата, при първите 2-3 подавания на газ в движение, седи една мудна такава и набира бавно до 2700-2800 оборота, след това си върви както обикновено. На място не може да се усети. Гледах й днеска пак компютъра, няма грешки. Гледах и диагностиката на газовата... тя включва само когато е загряла, пак няма грешки...
Единствените 2 неща, които ми остават в списъка с възможни нередовни части е този елемент (номер. 5) или евентуално някой вакуумен привод. За щастие на тази кола не са много. На мен лично ми клони към вакуума, защото е напълно възможно да се е пукнал с годините някой от маркучите, но е възможно и този компонент да не подава реални данни до 2800 оборота, докато е студена, защото колата се е карала основно там. Не съм запознат точно, обаче какво може да му се развали на него...
Алтернативен вариант... утре като ходя да си играя по едни други поводи, ще закача омметър на буксата, когато е изстинала колата и ще гледам дали плавно се променят стойностите при плавно подаване на газ. Но ми се иска да знам дали съм на прав път. Ще помоля колегите, които ровичкат по ел. компонентите да споделят едно мнение.
Някой сблъсквал ли се е с такова нещо?
Аз лично предполагам, че се държи като сондата. Само ако напълно е прекъсната връзката с него, тогава казва, че има проблем.
Защо питам...!? Колата се държи направо перфектно. Свещи, филтри, т.нар. дебитомер... всичко си е наред. Оборотите са железни, не мърдат. Разхода е абсурдно нисък за М42. Въпреки всичко, като е напълно изстинала колата, при първите 2-3 подавания на газ в движение, седи една мудна такава и набира бавно до 2700-2800 оборота, след това си върви както обикновено. На място не може да се усети. Гледах й днеска пак компютъра, няма грешки. Гледах и диагностиката на газовата... тя включва само когато е загряла, пак няма грешки...
Единствените 2 неща, които ми остават в списъка с възможни нередовни части е този елемент (номер. 5) или евентуално някой вакуумен привод. За щастие на тази кола не са много. На мен лично ми клони към вакуума, защото е напълно възможно да се е пукнал с годините някой от маркучите, но е възможно и този компонент да не подава реални данни до 2800 оборота, докато е студена, защото колата се е карала основно там. Не съм запознат точно, обаче какво може да му се развали на него...
Алтернативен вариант... утре като ходя да си играя по едни други поводи, ще закача омметър на буксата, когато е изстинала колата и ще гледам дали плавно се променят стойностите при плавно подаване на газ. Но ми се иска да знам дали съм на прав път. Ще помоля колегите, които ровичкат по ел. компонентите да споделят едно мнение.

Някой сблъсквал ли се е с такова нещо?
- EDS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 10.03.2008
- Местоположение: Варната
- Пол: Мъж
- Кара: X3 3.0SD
- Мечтае да кара: Koenigsegg
- Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)
Re: Throttle Valve Switch -> диагностицира ли грешка при
Колега ако не се бъркам това е дроселовата клапа.Тоест датчика на нея отчита положението на отваряне и затваряне на клапата.(ако се бъркам коригирайте ме ).Няма как да ти изкара грешка при неправилни стойности.Грешка вади най често в 2 случая - при скапан датчик и при прекъсната по трасето верига ,както и при проблем с тоците (слабо или високо напрежение и др.)Дросела подлежи на диагностика- може да се наблюдават реалните моменти стойности (положение отваряне и затваряне)както и да ти изкара грешка при повреда .Единственото за което се сещам е че би могъл да си го регулираш с мултицета имайки някаква база данни за нормалнте му работни стойности 


Колега не е точно така, че не може да извади грешка при неправилни стойности(поне при всички останали датчици грешката се записва дори само при определени изменения от правилните стойности, ако причината се окаже замърсяване, някоя друга дреболия и т.н. датчика може да се окаже работещ). Специално за този датчик не знам (май не съм попадал на грешка там), но би трябвало да си подлежи на диагностика.
liloff, пробвал ли си да й направиш студена диагностика (сутринта преди при първото палене). Моята колата прави почти същата история (както и много много други е36-ци) и при студена диагностика ми показва едно две странни неща (ламбда сонда и май няква бобина, не помня, не си го записах дори), точно 5 минути след това пак правя диагностика и грешки няма :-)
(като си оправя компютъра мога да проверя с точност кви грешки даваше (че сега говоря по памет), но това ще е поне след 2 дни за съжаление)
Throttle valve switch = или ≠ trottle valve pottentiometer ??? (понеже от второто би трябвало да си има лив дата при м42),
но определено не мисля че е това проблема...
liloff, пробвал ли си да й направиш студена диагностика (сутринта преди при първото палене). Моята колата прави почти същата история (както и много много други е36-ци) и при студена диагностика ми показва едно две странни неща (ламбда сонда и май няква бобина, не помня, не си го записах дори), точно 5 минути след това пак правя диагностика и грешки няма :-)
(като си оправя компютъра мога да проверя с точност кви грешки даваше (че сега говоря по памет), но това ще е поне след 2 дни за съжаление)
Throttle valve switch = или ≠ trottle valve pottentiometer ??? (понеже от второто би трябвало да си има лив дата при м42),
но определено не мисля че е това проблема...
Мда, точно потенциометър си е, така че би трябвало switch=потенциометър. Valve си мисля, че го ползват в друг смисъл BMW като термин.
Правил съм й диагностика на студено. Никакви грешки, всичко е ОК. Сондата е малко извън стойностите, но компа знае, че е студена и кара на аварийни стойности, докато проработи.
Ако имаш някакъв софт, който да прави живи данни на такива малки датчици, давай на ЛС. Аз на OBDI не го виждам, газовата също не ми го вади като данни.
Ако мислиш, че не е от него, има още един абсурден вариант за причинителя на проблема... Датчика за температура на двигателя да не бачка както трябва. Имам едни малки подозрения, защото няколко пъти ми се е случвало газовата да решава да хвърля богата смес. Случвало ми се е всички пъти досега, като загася колата добре загряла, отида да си купя нещо за 2 мин... Качвам се, паля, тръгвам и газовата блъска прекалено богата смес. На бензин разлика не усещам...
Как си го обяснявам: БМВ ЕКУ-то взима данни за темп. на водата от някой температурен датчик на двигателя. Газовата взима от нейния си датчик, който е отделен и работи перфектно. Паля гореща кола, тръгвам. БМВ ЕКУ-то е като учител за газовото, както и да е настроено газовото ЕКУ, то следи МАП параметрите от БМВ ЕКУто и си адаптира таймингите. Ако газовата знае, че колата е топла, но БМВ ЕКУ-то си мисли че е студена, се разминават в таймингите напаленето на свещта и впръскването...
но пък... възможно ли е данните към уреда на таблото за температура и данните към ЕКУ-то да идват от различни датчици...? Ако не, това отпада като вариант.
2 подробности. Колата върви отлично и на бензин и на газ. Тая аномалия на газ не я свързвам принципно със проблема в темата. Все пак колата винаги е била така и преди ГИ-то. Газовата е настроена отлично и не вади и тя грешки. Сондата е нова Бош и също работи както се очаква от нея. С други думи... тъмна Индия...
Правил съм й диагностика на студено. Никакви грешки, всичко е ОК. Сондата е малко извън стойностите, но компа знае, че е студена и кара на аварийни стойности, докато проработи.
Ако имаш някакъв софт, който да прави живи данни на такива малки датчици, давай на ЛС. Аз на OBDI не го виждам, газовата също не ми го вади като данни.
Ако мислиш, че не е от него, има още един абсурден вариант за причинителя на проблема... Датчика за температура на двигателя да не бачка както трябва. Имам едни малки подозрения, защото няколко пъти ми се е случвало газовата да решава да хвърля богата смес. Случвало ми се е всички пъти досега, като загася колата добре загряла, отида да си купя нещо за 2 мин... Качвам се, паля, тръгвам и газовата блъска прекалено богата смес. На бензин разлика не усещам...
Как си го обяснявам: БМВ ЕКУ-то взима данни за темп. на водата от някой температурен датчик на двигателя. Газовата взима от нейния си датчик, който е отделен и работи перфектно. Паля гореща кола, тръгвам. БМВ ЕКУ-то е като учител за газовото, както и да е настроено газовото ЕКУ, то следи МАП параметрите от БМВ ЕКУто и си адаптира таймингите. Ако газовата знае, че колата е топла, но БМВ ЕКУ-то си мисли че е студена, се разминават в таймингите напаленето на свещта и впръскването...
но пък... възможно ли е данните към уреда на таблото за температура и данните към ЕКУ-то да идват от различни датчици...? Ако не, това отпада като вариант.
2 подробности. Колата върви отлично и на бензин и на газ. Тая аномалия на газ не я свързвам принципно със проблема в темата. Все пак колата винаги е била така и преди ГИ-то. Газовата е настроена отлично и не вади и тя грешки. Сондата е нова Бош и също работи както се очаква от нея. С други думи... тъмна Индия...
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Ще ми се да внеса някои уточнения в тази темичка, ако ми позволите. Този чаркалък с номер 5 се нарича TPS ( Throttle Position Sensor ) - Сензор за Положението на Дроселовата клапа и предствалява потенциометър наистина, но switch ≠ потенциометър със сигурност. На по-старите коли с инжекционни системи има switch ( ключ ), който единствено казва на ЕКУ-то дали да минава на празен ход, когато се затвори веригата. TPS-ът от своя страна през цялото време на каране казва на ЕКУ-то, доколко е отворен дросела на автомобила и съответно щом проблемът изчезва напълно при загряване на колата причината за проблемите няма да е в TPS. Другото е, че датчиците за температурата на мотора са си два - единият казва на компютъра колко градуса е темп., а другият казва на водача, чрез таблото на колата. И последното нещо е, че ГИ не определя своето впръскване на газ чрез собствения си датчик за темп., а го ползва само, за да превключи на газ при зададена температура.
След тези уточнения смятам, че проблемът на тази кола може наистина да е в датчика за температура на мотора, но трябва задължително най-напред да се прегледа всмукатената система за течове на вакуумче.
След тези уточнения смятам, че проблемът на тази кола може наистина да е в датчика за температура на мотора, но трябва задължително най-напред да се прегледа всмукатената система за течове на вакуумче.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Nedko Bozadzhiev
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 7.05.2008
Колега и мойта го прави същия номер. Аз обаче са съмнявам, че проблема е друг. От наблюдения съм нарочил дросел клапата. По точно с времето тя се зацапва с мръсотия и са започва една мудност и клатене на обороти. Не ми остава време, пък и в това студено време, да е изчистя но ако изкаш пробвай и кажи какъв е резултата.
Другия вариант е колите ни да са си настроени да работят така като са студени щот не сам карал друга кола дет са държи така като е студена.
Успех!
Другия вариант е колите ни да са си настроени да работят така като са студени щот не сам карал друга кола дет са държи така като е студена.
Успех!
- EDS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 10.03.2008
- Местоположение: Варната
- Пол: Мъж
- Кара: X3 3.0SD
- Мечтае да кара: Koenigsegg
- Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)
PeReZ написа:Колега не е точно така, че не може да извади грешка при неправилни стойности(поне при всички останали датчици грешката се записва дори само при определени изменения от правилните стойности, ако причината се окаже замърсяване, някоя друга дреболия и т.н. датчика може да се окаже работещ). Специално за този датчик не знам (май не съм попадал на грешка там), но би трябвало да си подлежи на диагностика.
но определено не мисля че е това проблема...
Ако е така колега как тогава ще обясниш прочутото износване на кислородния сензор ? При закачане на ламбдата към осцилоскоп се наблюда работата и чрез анализ на получените вълни -които ако имат отклонения от нормалните стойности автоматично ти казват - ламбда-сондата ти е тръгнала да заминава


Ами има определени граници, от които трябва да излезне. Винаги има начин с осцилоскоп, с друга апаратура, с някой специален уред да разбереш по-рано кое си занимава, но е грешно това което казваш че диагностиката хваща чак когато датчика е напълно заминал (може би за ламбда сондата важи в някаква степен твоето твърдение, но за много други - не), много от грешките са "нереални стойности от еди кой си датчик, например" но колата продължава да си ползва данните от него, от живите данни може да видиш и точно колко извън границите са въпросните стойности и да си направиш сметка колко ти е зле системата.
ПП: дори да провериш даден датчик с осцилоскоп ти трябва да имаш точните стойности които трябва да дава точния датчик, същия модел, от същата кола и т.н. Естествено ти ги нямаш тези стойности (освен за ламбдата където са еднакви ) и се доверяваш на аутодата например, но тя не винаги е 100% точна и пак може да сгрешиш. Целта не е сега да се доказваме кой колко знае или да спорим, а да помогнем с каквото знаем, нали така.
ПП: дори да провериш даден датчик с осцилоскоп ти трябва да имаш точните стойности които трябва да дава точния датчик, същия модел, от същата кола и т.н. Естествено ти ги нямаш тези стойности (освен за ламбдата където са еднакви ) и се доверяваш на аутодата например, но тя не винаги е 100% точна и пак може да сгрешиш. Целта не е сега да се доказваме кой колко знае или да спорим, а да помогнем с каквото знаем, нали така.
- EDS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 10.03.2008
- Местоположение: Варната
- Пол: Мъж
- Кара: X3 3.0SD
- Мечтае да кара: Koenigsegg
- Детайли за колата: X3 3.0.SD стокова.. засега ;)
Естествено че може да се хване предварително чрез замерване на моментните стойности(съпротивление, напрежение) и съответната справка с заводските данни .Имах предвид по горе че тази грешка ще ти я изкара когато тези данни са нарушени впоследствие на окъсяване или променено напрежение например(напрежението се променя на датчиците според режима на работа но аз говоря конкретно за грешките които изкарва тестера-високо или ниско напрежение) .За осцилоскопа най често се наблюдава правилноста и синхрона на анализираната вълна като се следи визуално за различни промени и отклонения от този синхрон.Колега - двамата говорим за едно и също
.



turbo, точно такива коментари се надявах да се появявт в темата. Да, много хора му казват TPS, аз го писах както го наричат от BMW. Значи предположението за двг.темп.датчик е в правилна насока. Можеш ли да ми покажеш на схема къде е датчика на двигателя, който казва на ЕКУ-то и кой е другия, който казва на таблото. Двг. е М42. Не знаех, че темп датчика го ползва за прехвърляне само.
Чувал съм много противоречиви мнения по въпроса, но го приемам с благодарности, понеже ми се връзва идеално с моето виждане. (вакуум или датчик на двг.)
Perez, EDS Благодаря за насоките. Просто аз тотално изключвам дебитомери, сонди, свещи, кабели от възможните причини.
Nedko Bozadzhiev, покажи ми на схема моля те на кое казваш дросел клапа, да видя дали може да се върже в моя случай, въпреки че моята не мени оборотите си. Т.е. мени ги минимално, но в никакъв случай нещо което се усеща, ако не гледаш данните на компютър.

Perez, EDS Благодаря за насоките. Просто аз тотално изключвам дебитомери, сонди, свещи, кабели от възможните причини.
Nedko Bozadzhiev, покажи ми на схема моля те на кое казваш дросел клапа, да видя дали може да се върже в моя случай, въпреки че моята не мени оборотите си. Т.е. мени ги минимално, но в никакъв случай нещо което се усеща, ако не гледаш данните на компютър.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Ето ти ги двата датчика за температурата
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=10
Единия е за уреда на таблото,а другия за ЕЕКУ-то.
Но незнам кой за кое е
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=10
Единия е за уреда на таблото,а другия за ЕЕКУ-то.
Но незнам кой за кое е


- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
vld написа:Ето ти ги двата датчика за температурата
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=10
Единия е за уреда на таблото,а другия за ЕЕКУ-то.
Но незнам кой за кое е
номер 8 ти е датчика за ЕКУ-то, номер 6 ти е за таблото
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани