Подгряване на двигателя.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- snaiperist0
-
-
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
Подгряване на двигателя.
Пуснато на: 07 Авг 2005, 20:35 Заглавие: За подгряването на двигателя...
--------------------------------------------------------------------------------
Искам само да вметна нещо, което е доста важно и доскоро и аз не знаех, а то го пишело черно на бяло в инструкциите на Баварците.
Значи казано е, че двигателя не се пдгрява с работа на празен ход, а със запалването се покачват оборотите малко над тия на празен ход да се качи масло навсякъде, и след това възможно наи-бързо се потегля, като згряването става на скорост и оборотите не се покачват над 2500 докато стрелакта не премине синия сектор.
Също е хубаво ако сте карали градско сравнително дълго време на ниски обороти да се покачат оборотите след това над 3000 за да се изчисти двигателя от сажди. Тои и без това не обича да работи много под тия обороти
Уточнаявам че става въпрос за бензинови двигатели за Е36.
това го прочетох и ми е фикс идея , всеки ден съм на различно мнение че колата хем трябва да е остая (1 фас време да позагфрее) хем и така като дигне маслото е достатъчно даите коментари да го обсъдим че се се чудя дали е правилно това което правя. нарочно постнах нова тема ... всеки ден се менят опитите ни и зависимо от това и мненията . дано сте усетели.
--------------------------------------------------------------------------------
Искам само да вметна нещо, което е доста важно и доскоро и аз не знаех, а то го пишело черно на бяло в инструкциите на Баварците.
Значи казано е, че двигателя не се пдгрява с работа на празен ход, а със запалването се покачват оборотите малко над тия на празен ход да се качи масло навсякъде, и след това възможно наи-бързо се потегля, като згряването става на скорост и оборотите не се покачват над 2500 докато стрелакта не премине синия сектор.
Също е хубаво ако сте карали градско сравнително дълго време на ниски обороти да се покачат оборотите след това над 3000 за да се изчисти двигателя от сажди. Тои и без това не обича да работи много под тия обороти

Уточнаявам че става въпрос за бензинови двигатели за Е36.
това го прочетох и ми е фикс идея , всеки ден съм на различно мнение че колата хем трябва да е остая (1 фас време да позагфрее) хем и така като дигне маслото е достатъчно даите коментари да го обсъдим че се се чудя дали е правилно това което правя. нарочно постнах нова тема ... всеки ден се менят опитите ни и зависимо от това и мненията . дано сте усетели.
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Палиш, пускаш диска със сръбското, 1-ва, съединител и газ.
Това, което са написали хората не е за лошо
.
Това, което са написали хората не е за лошо

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
тия работи за палиш и тръгваш е щото като стоиш,гориш горивация и после се чудят умните западняци що разхода е голям..то кпд-то на място е нюню,ама докато не разбие маслото трудна работата,пък и вече трафика такъв,че няма как да караш до 2000об,за тва палиш и да побачка няколко минутки на място..
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
павката написа:тия работи за палиш и тръгваш е щото като стоиш,гориш горивация и после се чудят умните западняци що разхода е голям..то кпд-то на място е нюню,ама докато не разбие маслото трудна работата,пък и вече трафика такъв,че няма как да караш до 2000об,за тва палиш и да побачка няколко минутки на място..
така се "разбива" пълна синтетика на едно място --> с празен ход


Темата вярно е дискутирана, но си е според зависи от човека. Не вярвам да съкратиш живота на двигателя от 500к на 300к със бързо/бавно тръгване.

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Нямам спомени някога да съм я подгрявал освен ако има натрупан сняг върху нея и докато го изчистя подгрява.Те германците са си го написали черно на бяло как става.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
В инструкциите пише - палиш, изчакваш няколко секунди и тръгваш. ЗАБЕЛЕЖКА ЗА ГЕРМАНИЯ: палиш и веднага тръгваш...
Хватката е в екологията. Колкото малко време колата работи без да върши работа, толкова повече безсмислено изгорени газове генерира...
Иначе чисто технически и икономически погледнато най-добре е :
1. Палиш
2. Изчакваш няколко секунди маслото да се разнесе добре, и двигателя заработи равномерно и устойчиво
3. Тръгваш плавно без натоварване, за да загрее двигателя равномерно и да не се получат например пукнатини в главата от резки температурни разлики/натоварвания
4. След достигане на нормална температура - ГАААЗЗ
5. След дълго каране при голямо натоварване (например магистрала), последните 5-6 км смъквам натоварването, за да се охлади плавно двигателя...
П.С.При гасене на турбо двигател се оставя да поработи на място преди гасене 30-60сек за да се поохлади турбото и да му спаднат оборотите. Така като се изгаси двигателя и се спре маслоподаването, турбото вече се върти бавно и вероятността да 'скъса' масления филм до окончателното спиране на въртенето е минимална...
Хватката е в екологията. Колкото малко време колата работи без да върши работа, толкова повече безсмислено изгорени газове генерира...
Иначе чисто технически и икономически погледнато най-добре е :
1. Палиш
2. Изчакваш няколко секунди маслото да се разнесе добре, и двигателя заработи равномерно и устойчиво
3. Тръгваш плавно без натоварване, за да загрее двигателя равномерно и да не се получат например пукнатини в главата от резки температурни разлики/натоварвания
4. След достигане на нормална температура - ГАААЗЗ
5. След дълго каране при голямо натоварване (например магистрала), последните 5-6 км смъквам натоварването, за да се охлади плавно двигателя...
П.С.При гасене на турбо двигател се оставя да поработи на място преди гасене 30-60сек за да се поохлади турбото и да му спаднат оборотите. Така като се изгаси двигателя и се спре маслоподаването, турбото вече се върти бавно и вероятността да 'скъса' масления филм до окончателното спиране на въртенето е минимална...
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
- snaiperist0
-
-
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
Изчакваш няколко секунди маслото да се разнесе добре, и двигателя заработи равномерно и устойчиво
3. Тръгваш плавно без натоварване, за да загрее двигателя равномерно и да не се получат например пукнатини в главата от резки температурни разлики/натоварвания
точно това предполагам всеки от нас е чел интрукциите и т.н но просто тиа рязки температурни разлика според също не са добри за двигател затова винаги е оставам да поработи 2-3 мин. и тогаз тръгвам.
мерси колеги за инфото за всеки отговор беше важно за мен.
3. Тръгваш плавно без натоварване, за да загрее двигателя равномерно и да не се получат например пукнатини в главата от резки температурни разлики/натоварвания
точно това предполагам всеки от нас е чел интрукциите и т.н но просто тиа рязки температурни разлика според също не са добри за двигател затова винаги е оставам да поработи 2-3 мин. и тогаз тръгвам.

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
- Ivaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 1.04.2008
- Местоположение: London,UK
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 M3 Convertible
Това е правилния начин за експлоатация на двигателя,да се изчака до 1 мин. за да разхвърля масло на всякъде и после докато излезе от синия сектор до около 2500об./мин.,нема смисъл да се държи да бачка 10мин. и тогава да се кара(както много хора прават).Прав е колегата SnaiPeRisT0,наистина полезна информация за тези които не го знаят. 

Със 200 в насрещното питай как е в първа класа,когато до мен се возят 2 кучки за украса....
- snaiperist0
-
-
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
Незнам все още имам чуство че трябва да се остави 1-2-3мин тоз вдигател ако е студено както сега. Лятото примерно мда съгласен съм палиш тръгваш но в това време направо ми е жал
какво можем да направим на колата ако я оставяме да работи повече викате ? 




БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
- snaiperist0
-
-
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
Kambe написа:двигатела достига оптимална температура по-бързо в движение отколкото на място
товя мисля че е ясно на всички , но какво е лошото при загряване на двигател на място а не в движение това е новия въпрос

БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани