Подгряване на двигателя.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 579
Регистриран на: 21.08.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: бавно
Мечтае да кара: e30 m3

Подгряване на двигателя.

Мнение от snaiperist0 » 01 Фев 2009, 2:46

Пуснато на: 07 Авг 2005, 20:35 Заглавие: За подгряването на двигателя...

--------------------------------------------------------------------------------

Искам само да вметна нещо, което е доста важно и доскоро и аз не знаех, а то го пишело черно на бяло в инструкциите на Баварците.
Значи казано е, че двигателя не се пдгрява с работа на празен ход, а със запалването се покачват оборотите малко над тия на празен ход да се качи масло навсякъде, и след това възможно наи-бързо се потегля, като згряването става на скорост и оборотите не се покачват над 2500 докато стрелакта не премине синия сектор.
Също е хубаво ако сте карали градско сравнително дълго време на ниски обороти да се покачат оборотите след това над 3000 за да се изчисти двигателя от сажди. Тои и без това не обича да работи много под тия обороти :mhihi:
Уточнаявам че става въпрос за бензинови двигатели за Е36.


това го прочетох и ми е фикс идея , всеки ден съм на различно мнение че колата хем трябва да е остая (1 фас време да позагфрее) хем и така като дигне маслото е достатъчно даите коментари да го обсъдим че се се чудя дали е правилно това което правя. нарочно постнах нова тема ... всеки ден се менят опитите ни и зависимо от това и мненията . дано сте усетели.
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 01 Фев 2009, 3:17

Палиш, пускаш диска със сръбското, 1-ва, съединител и газ.

Това, което са написали хората не е за лошо :idea: .
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 01 Фев 2009, 3:26

тия работи за палиш и тръгваш е щото като стоиш,гориш горивация и после се чудят умните западняци що разхода е голям..то кпд-то на място е нюню,ама докато не разбие маслото трудна работата,пък и вече трафика такъв,че няма как да караш до 2000об,за тва палиш и да побачка няколко минутки на място..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 01 Фев 2009, 3:30

павката написа:тия работи за палиш и тръгваш е щото като стоиш,гориш горивация и после се чудят умните западняци що разхода е голям..то кпд-то на място е нюню,ама докато не разбие маслото трудна работата,пък и вече трафика такъв,че няма как да караш до 2000об,за тва палиш и да побачка няколко минутки на място..


така се "разбива" пълна синтетика на едно място --> с празен ход :confused: Особенно на студено, като маслото е станало на кашкавал. :idea:

Темата вярно е дискутирана, но си е според зависи от човека. Не вярвам да съкратиш живота на двигателя от 500к на 300к със бързо/бавно тръгване. ;)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 01 Фев 2009, 3:46

то тия двигатели,3-та възраст отдавна са ги отписали,кога са нови има палиш и гас

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 01 Фев 2009, 3:52

Нямам спомени някога да съм я подгрявал освен ако има натрупан сняг върху нея и докато го изчистя подгрява.Те германците са си го написали черно на бяло как става.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 01 Фев 2009, 11:24

В инструкциите пише - палиш, изчакваш няколко секунди и тръгваш. ЗАБЕЛЕЖКА ЗА ГЕРМАНИЯ: палиш и веднага тръгваш...
Хватката е в екологията. Колкото малко време колата работи без да върши работа, толкова повече безсмислено изгорени газове генерира...
Иначе чисто технически и икономически погледнато най-добре е :
1. Палиш
2. Изчакваш няколко секунди маслото да се разнесе добре, и двигателя заработи равномерно и устойчиво
3. Тръгваш плавно без натоварване, за да загрее двигателя равномерно и да не се получат например пукнатини в главата от резки температурни разлики/натоварвания
4. След достигане на нормална температура - ГАААЗЗ
5. След дълго каране при голямо натоварване (например магистрала), последните 5-6 км смъквам натоварването, за да се охлади плавно двигателя...


П.С.При гасене на турбо двигател се оставя да поработи на място преди гасене 30-60сек за да се поохлади турбото и да му спаднат оборотите. Така като се изгаси двигателя и се спре маслоподаването, турбото вече се върти бавно и вероятността да 'скъса' масления филм до окончателното спиране на въртенето е минимална...

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Мнение от vladi_a_i » 01 Фев 2009, 12:45

Предпочитам да загрее малко и чак тогава тръгвам бавно и уверено 8)


Аватар
Мнения: 579
Регистриран на: 21.08.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: бавно
Мечтае да кара: e30 m3

Мнение от snaiperist0 » 01 Фев 2009, 12:55

Изчакваш няколко секунди маслото да се разнесе добре, и двигателя заработи равномерно и устойчиво
3. Тръгваш плавно без натоварване, за да загрее двигателя равномерно и да не се получат например пукнатини в главата от резки температурни разлики/натоварвания

точно това предполагам всеки от нас е чел интрукциите и т.н но просто тиа рязки температурни разлика според също не са добри за двигател затова винаги е оставам да поработи 2-3 мин. и тогаз тръгвам. :idea: мерси колеги за инфото за всеки отговор беше важно за мен.
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Мнение от Kambe » 01 Фев 2009, 12:57

аз като я изкарам от гаража докато слеза да го заключа тя си бачка, но не я чакам повече
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 932
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: София
Кара: e65

Мнение от Пилев » 01 Фев 2009, 13:04

Това за не загряването от място го пише на доста коли в кижката, не само тази на е36 ;) . Аз за това почти никога не седа и чакам колата да загрее от място. Паля и тръгвам след няколко секунди. Освен ако не трябва да се размръзнат стъклата и т.н.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 1.04.2008
Местоположение: London,UK
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 M3 Convertible

Мнение от Ivaka » 01 Фев 2009, 13:07

Това е правилния начин за експлоатация на двигателя,да се изчака до 1 мин. за да разхвърля масло на всякъде и после докато излезе от синия сектор до около 2500об./мин.,нема смисъл да се държи да бачка 10мин. и тогава да се кара(както много хора прават).Прав е колегата SnaiPeRisT0,наистина полезна информация за тези които не го знаят. 8)
Със 200 в насрещното питай как е в първа класа,когато до мен се возят 2 кучки за украса....


Аватар
Мнения: 579
Регистриран на: 21.08.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: бавно
Мечтае да кара: e30 m3

Мнение от snaiperist0 » 01 Фев 2009, 13:12

Незнам все още имам чуство че трябва да се остави 1-2-3мин тоз вдигател ако е студено както сега. Лятото примерно мда съгласен съм палиш тръгваш но в това време направо ми е жал :confused: :winky: :P какво можем да направим на колата ако я оставяме да работи повече викате ? :uups:
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Мнение от Kambe » 01 Фев 2009, 13:16

двигатела достига оптимална температура по-бързо в движение отколкото на място
Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 579
Регистриран на: 21.08.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: бавно
Мечтае да кара: e30 m3

Мнение от snaiperist0 » 01 Фев 2009, 13:22

Kambe написа:двигатела достига оптимална температура по-бързо в движение отколкото на място


товя мисля че е ясно на всички , но какво е лошото при загряване на двигател на място а не в движение това е новия въпрос :winky:
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook