Въпрос относно смяна на масло
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
"тип старши наУчен сътрудник от БАН" OK, това наистина беше сме6но
НО
Просто - (ПРИМЕР)Късите разстояния: Ако един човек в Германия или където и да е минава 50-100км до работното си място, то тук в България минава не повече от 15-20 и това става въпрос за София, която е най-голяма. Често се случва да не ти загрее колата докато стигнеш до предназначението (било работно място, било нещо друго). Второ: задръстванията - само не ми казвайте, 4е постоянното спиране и потегляне в задръстванията не оказва влияние на маслото. Доказано е, че ДА. Това са най-основните неща и те наистина оказват влияние на вискозитета, колкото и да не ви се иска да го вярвате. Именно заради това посъветвах човека да не се ръководи от инспекшъна и да си сменя маслото на около 7000км. Аз поне така правя ве4е и да ви кажа не съм си чувал повдигачите отдавна. Опровергайте ме, ако това е лош съвет или е вредно.
Колега Димитър, може да не съм знаел доскоро колко ми е обема на двигателя, но това не значи, че не мога да дам компетентно мнение в област, в която поназнайвам нещо. Аз си имам и друга работа и не се занимавам по цял ден да чета спецификации, но определено мисля, че не съм технически неграмотен, а аз от този форум обогатявам знанията си за конкретния модел кола, за която признавам научих много от тук.
Колега наскоксан - като видях "кара: '94 318и" предположих, че мотора е М40, ако съм сбъркал, извинете ме... НО не се заяждай с мене. Дори да не е М40, съветите които му дадох на човека мисля, че няма да му навредат на колата, а ако искате и вашите коли да си ги карате по-дълго ще е хубаво и вие да ги вземете под внимание. Аз не се правя на всезнайко. Ако в нещо не съм прав би било хубаво по компетентен начин да ме опровергаете.
Ако не знаете имате възможност да занесете маслото за изследване, за да се проверят качествата му. В България се внасят много ментета или 3-то качество масла. Последното се отнася за любимия Ви КАСТРОЛ, поради факта, че за търговеца е важно да си минимизира разходите и максимизира приходите. Кастрол е подходящо в случая. Нали не е новост за вас това, че все повече хора започват да се оплакват.
Тва е момци



НО
Просто - (ПРИМЕР)Късите разстояния: Ако един човек в Германия или където и да е минава 50-100км до работното си място, то тук в България минава не повече от 15-20 и това става въпрос за София, която е най-голяма. Често се случва да не ти загрее колата докато стигнеш до предназначението (било работно място, било нещо друго). Второ: задръстванията - само не ми казвайте, 4е постоянното спиране и потегляне в задръстванията не оказва влияние на маслото. Доказано е, че ДА. Това са най-основните неща и те наистина оказват влияние на вискозитета, колкото и да не ви се иска да го вярвате. Именно заради това посъветвах човека да не се ръководи от инспекшъна и да си сменя маслото на около 7000км. Аз поне така правя ве4е и да ви кажа не съм си чувал повдигачите отдавна. Опровергайте ме, ако това е лош съвет или е вредно.
Колега Димитър, може да не съм знаел доскоро колко ми е обема на двигателя, но това не значи, че не мога да дам компетентно мнение в област, в която поназнайвам нещо. Аз си имам и друга работа и не се занимавам по цял ден да чета спецификации, но определено мисля, че не съм технически неграмотен, а аз от този форум обогатявам знанията си за конкретния модел кола, за която признавам научих много от тук.
Колега наскоксан - като видях "кара: '94 318и" предположих, че мотора е М40, ако съм сбъркал, извинете ме... НО не се заяждай с мене. Дори да не е М40, съветите които му дадох на човека мисля, че няма да му навредат на колата, а ако искате и вашите коли да си ги карате по-дълго ще е хубаво и вие да ги вземете под внимание. Аз не се правя на всезнайко. Ако в нещо не съм прав би било хубаво по компетентен начин да ме опровергаете.
Ако не знаете имате възможност да занесете маслото за изследване, за да се проверят качествата му. В България се внасят много ментета или 3-то качество масла. Последното се отнася за любимия Ви КАСТРОЛ, поради факта, че за търговеца е важно да си минимизира разходите и максимизира приходите. Кастрол е подходящо в случая. Нали не е новост за вас това, че все повече хора започват да се оплакват.
Тва е момци
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
slitter написа:"Просто - (ПРИМЕР)Късите разстояния: Ако един човек в Германия или където и да е минава 50-100км до работното си място, то тук в България минава не повече от 15-20 и това става въпрос за София, която е най-голяма. Често се случва да не ти загрее колата докато стигнеш до предназначението (било работно място, било нещо друго). Второ: задръстванията - само не ми казвайте, 4е постоянното спиране и потегляне в задръстванията не оказва влияние на маслото. Доказано е, че ДА. Това са най-основните неща и те наистина оказват влияние на вискозитета, колкото и да не ви се иска да го вярвате. Именно заради това посъветвах човека да не се ръководи от инспекшъна и да си сменя маслото на около 7000км.
точно това гледа изнспекшъна вместо теб .. и за да не го сменяш профилактично на еди-колко-си км независимо как си карал през това време ,си имаш лампички които гаснат на различни километри в зависимост колко градско имаш ,студени/топли стартове на мотора ,минути на празен ход и на високи обороти и доста други неща ,които влияят на износването на маслото...предполагам доста е мислено върху начина на действие на инспекшъна и недей препоръчва да не се гледа без да си имаш на хабер за какво е

Извинявай братле, ама Вие наистина сте в голямя, голяма грешка. Вземи отвори книжката на е36 и 6е види6 кво пи6е за прословутия инспекшън. Дава ти указания колко ти остава до следващия рутинен преглед на колата в сервиз, смаята6 ли, че мери вискозитета? Това е доста сложна операция която се прави в лаборатория. Един датчик няма как да го стори това. И на друго място го бях чел това - еми няма такава глупост.... Квото искате си мислете, ама не сте прави. Цялото изгасване на лампите е за около 15000 и това е така, за6тото според стандартите маслото се сменя на толкова. и всички др. консумативи заедно с него. Нарича се рутинно посещение на колата ж сервиз (за смяна на консумативите). Иначе в книжката щяха да напи6ат нещо подобно - индикатор за вискозитета на смазочните те4ности в колата
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
неправилно казах инспекшън в тон с предишния ти пост ,имам предвид ойлсървиза,а ти бъркаш 2те неща..наистина инспекшъна е за рутинна проверка в сервиз,а ойлсървиза(лампичките) са за смяна на масло, и тези лампички не гаснат винаги на едни и същи километри ,а зависи от стила на каране..имам лични наблюдения.Комютъра не мери вискозитета,но прави прогноза за износването на маслото на базата на стила на шофиране,много по точно от колкото ти ще направиш.А тез лаборатории ги забрави ,щото едно съвременно масло има толкова съставки,като половината са фирмена тайна че в една българска лаборатория нищо не могат да ти кажат .. той вискозитета ще е верен с етикета и на Приста Ойл ,ама аз никога не бих си налял такова,щото вискозитет се постига по няколко различни начина .. затова има 10w40 за 20 лв 4 литра ,има и 10w40 за 70 лв 4 литра,и в общи линии знаеш твърде малко за маслата ,вземи попрочети това онова 

Чети братле, нищо, че е на руски език:
Сброс сервисных индикаторов на приборной панели
Индикаторы "OILSERVICE", "INSPECTION" etc. на приборной панели сигнализируют о времени смены масла и прохождения ТО(технического оборудования). Теоретически они сбрасываются специальным прибором в сервис-центре BMW после выполнения этих операций. Практически же мало кто пользуется их указаниями. Эти индикаторы не получают информации от каких-либо диагностических датчиков и не сигнализируют о какой-либо неисправности. Они просто раздражают.
За справка: http://www.bmw.kherson.ua/info/bmw_FAQ.htm
Сброс сервисных индикаторов на приборной панели
Индикаторы "OILSERVICE", "INSPECTION" etc. на приборной панели сигнализируют о времени смены масла и прохождения ТО(технического оборудования). Теоретически они сбрасываются специальным прибором в сервис-центре BMW после выполнения этих операций. Практически же мало кто пользуется их указаниями. Эти индикаторы не получают информации от каких-либо диагностических датчиков и не сигнализируют о какой-либо неисправности. Они просто раздражают.
За справка: http://www.bmw.kherson.ua/info/bmw_FAQ.htm
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
е всеки си има право на мнение ,това ми прилича на цитат от форум ,само че руски ,а мнението съвпада с твоето
аз мисля че не е толкова бесмислена тази индикация.

Приятел (надявам се, че мога така да се обърна към теб),
Не е от руски форум, а от руски сайт за БМВ - написал съм и линка.
Просто не искам да се заблуждават хората и да си мислят глупости, по-добре е да си обръщаш внимание на колата далеч преди да ти е светнало на таблото. Това би ти запазило колата, особено ако ти е М40, сам знае6 кви проблеми имат с вала, кобилиците и повдигачите и колко важно нещо е маслото. Разберете бе хора. Аз самия си преебах колата като карах със скапано масло и чаках да ми изгаснат лампите на инспекшъна. И не само това. Въздушния филтър - на не пове4е от 5000, страшна мърсотия е в София, а и не само, особено лятото е голям прахоляк. Зацапва се бързо. Горивния филтър - еми и той - скапани бензини се продават тука. и т.н и т.н.
А колкото до оилсървиза и инспекшъна разберете, че не показват това, коет си мислите. Тая екстра я няма дори на най-модерните коли, които излизат на пазара сега, та 91 год. да са я слагали серийно на БМВ. Просто западняка е глупакоустойчив човек и са му направили там нещо да му светне, за да го подсетат да иде до сервиза.
Не е от руски форум, а от руски сайт за БМВ - написал съм и линка.
Просто не искам да се заблуждават хората и да си мислят глупости, по-добре е да си обръщаш внимание на колата далеч преди да ти е светнало на таблото. Това би ти запазило колата, особено ако ти е М40, сам знае6 кви проблеми имат с вала, кобилиците и повдигачите и колко важно нещо е маслото. Разберете бе хора. Аз самия си преебах колата като карах със скапано масло и чаках да ми изгаснат лампите на инспекшъна. И не само това. Въздушния филтър - на не пове4е от 5000, страшна мърсотия е в София, а и не само, особено лятото е голям прахоляк. Зацапва се бързо. Горивния филтър - еми и той - скапани бензини се продават тука. и т.н и т.н.
А колкото до оилсървиза и инспекшъна разберете, че не показват това, коет си мислите. Тая екстра я няма дори на най-модерните коли, които излизат на пазара сега, та 91 год. да са я слагали серийно на БМВ. Просто западняка е глупакоустойчив човек и са му направили там нещо да му светне, за да го подсетат да иде до сервиза.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
CUT THIS BULLSHIT
Ойл сървис индикацията я има от хиляда години насам, не от 91ва... Иначе всеки прави каквото си иска. Сменяй си маслото и на 4000 км ако искаш
цитирам
When does my BMW need servicing?
With most cars, the service intervals are fixed based solely on the distance covered. Your BMW has a far more sophisticated system that actually takes into account your driving style and the demands placed on your car. For example, frequent, stop/start driving where the engine does not reach full operating temperature places more strain on the engine than longer journeys at a consistent speed.
Every BMW is fitted with a Service Interval Indicator, which will tell you when a service is required. On some of the newer models, the distance to the next service is displayed when starting the car. This counts down in steps towards the next service. On previous models a series of green LED's in the instrument cluster go out one by one until an amber light comes on. With both systems the words "Oil Service or "Inspection" will be displayed advising you which service is due.
Самото изказване - "ойл сървиса е тъпа система, безсмилена е, няма никаква полза от нея" - ми говори само за ниска техническа култура, стари разбирания и т.н. Просто не е правилен подход, когато едно нещо не се разбира да се отрича...

Ойл сървис индикацията я има от хиляда години насам, не от 91ва... Иначе всеки прави каквото си иска. Сменяй си маслото и на 4000 км ако искаш

цитирам
When does my BMW need servicing?
With most cars, the service intervals are fixed based solely on the distance covered. Your BMW has a far more sophisticated system that actually takes into account your driving style and the demands placed on your car. For example, frequent, stop/start driving where the engine does not reach full operating temperature places more strain on the engine than longer journeys at a consistent speed.
Every BMW is fitted with a Service Interval Indicator, which will tell you when a service is required. On some of the newer models, the distance to the next service is displayed when starting the car. This counts down in steps towards the next service. On previous models a series of green LED's in the instrument cluster go out one by one until an amber light comes on. With both systems the words "Oil Service or "Inspection" will be displayed advising you which service is due.
Самото изказване - "ойл сървиса е тъпа система, безсмилена е, няма никаква полза от нея" - ми говори само за ниска техническа култура, стари разбирания и т.н. Просто не е правилен подход, когато едно нещо не се разбира да се отрича...
Последна промяна steeN на 28 Яну 2005, 18:32, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Freude am Fahren
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 12.12.2004
slitter написа:Просто западняка е глупакоустойчив човек и са му направили там нещо да му светне, за да го подсетат да иде до сервиза.
Абсолютно съм съгласен с теб относно ЗАПАДНЯКА, а и за oilservice също.Тази индикация е сложена да подсети тъпия западняк(било то немец или някои друг),че колата има и масло за смяна а не само да се пълни резервоара.
A6 4F 2.7 TDI
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
по тая логика западняка ако не кара BMW няма да се наложи да сменя и масло ,щото няма лампички
slitter ,карам М50, само с пълни синтетики ,които сменям на около 8к,така че не ми даай акъл за маслото 





и не отричам оилсървиза като нещо полезно, напротив, но смятам, 4е то не е пригодено за нашите условия. Мерси за цитата по-горе, къде пише обаче, че мери вискозитета??? Много ми е интересно. И още един въпрос момчета - Къде се намира датчика на оилсървиза за мерене на вискозитета, че искам да си го сменя
Последна промяна slitter на 28 Яну 2005, 18:48, променена общо 1 път
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
защото смятам че с горивата в БГ е твърде много 12к за едно масло ,той ойлсървиза не е правен за БГ както са сещаш ,нито за ментетата ни масла ,нито за калпавите ни горива .. а качеството на горивото има ОСНОВНО значение за живота на маслото ама ти вече ги знаеш тез неща щот знаеш всичко по темата 

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
не искам да пренасям лични спорове във форума - това е последното, което пиша ....
"
Маслото се сменя не защото му се променя визкозитета, а защото по време на употребата му(когато то изпълнява една от вторичните си функции да почиства двигателя от различни отлагания) то се замърсява. Карбонови отлагания, натрииеви серни киселини, метални стружки. Това нарушава неговите качества, защото променя неговата химична формула.... Датчик на вискозитет не знам да е измислен все още и ойл сървиса няма нищо общо с него.
"
иначе е ясно, че не може да се разчита на него абсолютно
п.с.
дай да налеем вишнев сироп вместо масло със съшия вискозитет. дали ще смазва по съшия начин...
"
Маслото се сменя не защото му се променя визкозитета, а защото по време на употребата му(когато то изпълнява една от вторичните си функции да почиства двигателя от различни отлагания) то се замърсява. Карбонови отлагания, натрииеви серни киселини, метални стружки. Това нарушава неговите качества, защото променя неговата химична формула.... Датчик на вискозитет не знам да е измислен все още и ойл сървиса няма нищо общо с него.
"
иначе е ясно, че не може да се разчита на него абсолютно
п.с.
дай да налеем вишнев сироп вместо масло със съшия вискозитет. дали ще смазва по съшия начин...
Последна промяна steeN на 28 Яну 2005, 19:04, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани