Въпроси за дигиталния климатроник ???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 2.02.2008

Въпроси за дигиталния климатроник ???

Мнение от MaBePuK » 10 Яну 2009, 15:38

Здравейте колеги,
имам дигиталният двузонов климатроник, който си работи отлично - работи на всичките степени на таблото, при увиличаване или намаляване на градусите на температурата всичко е наред, всички клапи се отварят и духа точно както си трябва. От скоро, обаче при запалване на двигателя (когато е студен) на включен вентилатор минава около минута две, докато се появи въздушната струя и трябва да изчаквам. Преди не беше така, врътвам ключа и започва да духа мигновено!
Въпросите ми са :
1. От какво е възможно това закъснение на въздушната струя? Студа причина ли е?
2. Защо след като изключа двигателя и извадя ключа, вентилаторчето, което е в дигиталното управление (едно малко и кръгло) продължава да върти? Нормално ли е това и каква е причината?
Благодаря Ви, предварително!
Последна промяна MaBePuK на 12 Яну 2009, 1:54, променена общо 2 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от maiden » 10 Яну 2009, 15:59

Колега, най-вероятно "духалката" ти е на режим АУТО. В този случай докато не позагрее малко двигателя не духа, за да може да загрее по-бързо мотора. Пробвай на ръчен режим и ако пак не духа, най-вероятно има някакъв проблем.
По т.2 - да, нормално е, в ЕКУто на климатроника има датчик за температурата в купето и вентилаторче, което засмуква възхуд от купето и го подава към датчика, за по-точно отчитане. На различните Е36, които съм виждал върти различно време след изгасяне на мотора. На мойто върти 10 секунди, виждал съм някои да въртят 20 МИН !!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Семейното комби
Мечтае да кара: M5 touring

Мнение от dinkomg » 10 Яну 2009, 17:12

Колега, Нормално е!
Докато ти е студен двигателя не е необходимо студен въздух да ти духа и на тебе да ти става още по-студено. Като загрее мотора тогава започва да се топли купето. Затова е и тая функция Auto. Ако се съмняваш че имаш проблем просто му дай максимален вентилатор на климатроника и трябва да ти задуха силно, пък макар и студено
Има много коли и ....BMW
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 2.02.2008

Мнение от MaBePuK » 10 Яну 2009, 18:00

Знам, че е нормално! Казвам само че преди при самото запалване вентилатора започваше да работи независимо дали духа топло или студено (естествено в началото е да духа студено при незагрят двигател). В момента дори да не е на режим АУТО,а на ръчен, както каза колегата по-горе, има пауза и чак тогава започва...та се чудя на какво може да се дължи тази пауза, която преди я нямаше. Имайте предвид, че колата е в гараж и по-скоро студа едва ли е толкова голям фактор, но не знам...

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 2.02.2008

Мнение от MaBePuK » 14 Яну 2009, 17:25

:arrow:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 14 Яну 2009, 17:51

Възможно е преди да не си обръщал внимание на това. Принципно си има нужда от време да отвори клапаните, все пак ти не правиш нищо ръчно в това. При мен е по същия начин, когато я запаля и пусна да духа иска малко време докато системата си отчете нужните показатели това е при автоматичното/дигиталното управление. На тези отрицателни температури, когато всичко замръзва, е необходимо време, за да се "климатизира" системата.
П.С. за просто сравнение погледни климатик в дома или офиса. Когато го пуснеш не започва да духа веднага.
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 2.02.2008

Мнение от MaBePuK » 29 Яну 2009, 16:55

Работата е там, че не мога да се сетя как беше преди. Имам предвид дали се пускаше на секундата при въртене на ключа или му трябваше време. По-скоро си мисля, че нямаше нужда от никакво изчакване, а дори и сега когато не е никак студено, винаги когато двигателят е студен ми трябва максимум 1 минута и веднага вентилатора си завърта.
Знам че не е болка за умиране, но просто ми е интересно и любопитно така ли е по принцип или има причина за това бавене. :roll:
:arrow:


Аватар
Мнения: 579
Регистриран на: 21.08.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: бавно
Мечтае да кара: e30 m3

Мнение от snaiperist0 » 30 Яну 2009, 1:05

MaBePuK написа:Работата е там, че не мога да се сетя как беше преди. Имам предвид дали се пускаше на секундата при въртене на ключа или му трябваше време. По-скоро си мисля, че нямаше нужда от никакво изчакване, а дори и сега когато не е никак студено, винаги когато двигателят е студен ми трябва максимум 1 минута и веднага вентилатора си завърта.
Знам че не е болка за умиране, но просто ми е интересно и любопитно така ли е по принцип или има причина за това бавене. :roll:
:arrow:


направо ми прави кеф да чея тема 8) хората колите им се разпадатг ти за каквъв проблем говориш недей предизвикай съдбата това само да ти е проблем ! Смело напред :twisted: няма начин веднага да почне да духа нали трябва да отвори клапите.
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 30 Яну 2009, 1:33

Не му обръщай внимание...защото има защо...все пак моя климатроник е с врътките и той по същия начин не тръгва веднага да духа топло.... ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 2.02.2008

Мнение от MaBePuK » 22 Мар 2009, 21:00

ок ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Мнение от Jim Beam » 22 Мар 2009, 22:47

моето вентилаторче върти около 3-4 мин
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 23 Мар 2009, 2:05

MaBePuK написа:Работата е там, че не мога да се сетя как беше преди. Имам предвид дали се пускаше на секундата при въртене на ключа или му трябваше време.


При дигиталната клима в момента, в който дадеш на Контакт-2 (да ти светнат контролните ламБи по таблото) и вентилатора (не самият климатик/компресор!) тръгва... не мога да ти кажа с ква сила е точно, но тръгва... аз на мойта си я гасях, че уж да не пречи с паленето на колата... и после си я пусках отново... НО ако преди да загасиш колата си я изгасил и климата - после поне при мен не тръгваше, ако колата е запалена до 1-2 часа след гасенето... ако престои една нощ - тръгваше отново..

Но аз МНОГО рядко я оставях на Auto, така че не мога да ти кажа дали е имало разлика във първоначалният въздушен поток или не, но при какъвто я оставя преди да я загася, при такъв ми тръгваше след това (отново повтарям, не съм ползвал настройка Auto).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Мнение от bmw325tds » 26 Апр 2009, 14:27

.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 12:05, променена общо 1 път

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 26 Апр 2009, 14:50

Май си много НЕзапознат с действието на климатроника...

С две думи - няма как да почне да духа студено без да натиснеш "звездичката", щото няма кой да ти изстуди въздуха... ECU-то няма да натисне копчето вместо теб ;) После - няма как да почне да духа топло, щото колата още не е загряла - няма от къде да ти вземе топлият въздух... климатроника не е инверторен т.е. може само да изстудява... и т.н... по въпроса беше писано в една тема по-надолу, отново засягаща дигиталната клима...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Мнение от bmw325tds » 26 Апр 2009, 15:25

.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 11:11, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook