Предно или задно на сняг (хлъзгав път)???

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 31.01.2008
Местоположение: София

Мнение от pen4ooo » 27 Яну 2009, 15:55

zazomazo написа:
pen4ooo написа:... а тва че на теб ти е по лесно да се оправиш със задно говори че си свикнал на колата си и...

а това, че на теб ти е трудно говори, че не си свикнал грам :D
ама докато зимата колата ти стои в гаража нема и да свикнеш :winky:
DrivingGod-а ти го е обяснил като за седмокласник, ама явно няма файда :winky:

абе професоре ти откъде знаеш колко добре или зле си карам колата че да изказваш такива тъпи мнения... Да съм споменавал че не мога да се оправям със задно или подобно... Мисли поне малко преди да изтърсиш някоя глупост... ама явно такива отнесени като теб изобщо не могат да си набият в главата какво аджаба се опитвам да докажа... и тва че е написал малко по дълго обяснение не значи че е на 100% вярно... не казвам че няма и верни неща, но нека някъде да видя че е така, че някой, който разбира повече от него го е написал някъде защо е така... аз пуснах линк да видите или и на теб отделно трябва да ти се покаже
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 27 Яну 2009, 16:02

Зарекох се че няма да пиша повече ама ще пусна само един сайт, който би бил полезен за всеки който се интересува от автомобили и иска да разбере същността на повечето неща в тях:
http://www.autozine.org/technical_schoo ... index.html
И конкретно за случая:
http://www.autozine.org/technical_schoo ... l#Handling

"Therefore we always say RWD car is superior than FWD car in handling."

Айде... със здраве...
:winky: :winky: :winky:
Последна промяна DrivinGGoD на 27 Яну 2009, 16:46, променена общо 2 пъти
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 484
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: sofia

Мнение от zazomazo » 27 Яну 2009, 16:28

pen4ooo написа:... ама явно такива отнесени като теб изобщо не могат да си набият в главата какво аджаба се опитвам да докажа...

ама на всички ни е ясно, какво се опитваш да докажеш :D :D
чети кво ти е постнал DrivingGod-a :winky: линк ти е дал човека :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 28 Яну 2009, 0:00

DrivinGGoD написа:
Oyama написа:
Да не си стоял на течение в кабриото ? :P


Май съм настинал от бутане на такива шофьори като тебе по планините ама иначе Roadster-а си го карам и зимата с тая лека задница, мек таван и силно парно, пък ляв мигач в огледалото не съм виждал по планините от разни преднячки... Ама аз що ли се обаждам... Нито мога да карам, нито знам принципите на каране,нито разбирам от коли и техните принципи... Само че сигурно имам малко повече километри настрани отколкото ти напред...

Защо ли пак се опитах да се намеся в тема в тоя форум... Хубаво си бях решил да не пиша... Че то тука стана само ламерщина вече... Особено зимата като няма къде да ходят рацерчетата...

Айде със здраве... И ако видите ненормално бързо движещи се BMWта в планината не се чудете... Нормално е... Ама вие така или иначе си знаете там за предното и задното... Евала ви правя... Аз тия работи дето ги написах даже не знам какво означават... :winky: :winky: :winky:


Добре де колега, не се пали толкова и не се доказвай пред мене, като имаше предизвикателство от кола на предно по завои що не се премери там ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 28 Яну 2009, 0:12

Тая тема не ви ли омръзна вече...
Пак ли има недоразбрали...идаяте е при поднесена задница кой ще успее най-добре...RWD или FWD...да влезе в пътя при хлъзгаво...
Хайде пак философска му раота.. :type:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Мнение от netmurder » 28 Яну 2009, 1:11

немога да не взема отношение, защото преди половин час едни всезнайковци ми обясняваха как на сухо кола с предно влиза по-добре в завоите от кола със задно..... те затова във формула 1 са със предно предаване :lol: :lol: :lol:
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 22.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е53 4.4
Мечтае да кара: Е60 V10

Мнение от Demo 9 » 28 Яну 2009, 1:45

Няма по гадно нещо от недозавиването... и тръгне ли, инстинктивно се опитвам да го обърна в презавиване.. при предното нямам тая възможност и се чувствам безпомощен, колата върви напред с навит волан..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 28 Яну 2009, 1:50

Demo 9 написа:Няма по гадно нещо от недозавиването... и тръгне ли, инстинктивно се опитвам да го обърна в презавиване.. при предното нямам тая възможност и се чувствам безпомощен, колата върви напред с навит волан..


Ръчна :idea: :arrow: 8) ?
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 28 Яну 2009, 2:21

Oyama написа:... като имаше предизвикателство от кола на предно по завои що не се премери там ?


:ahah:

Ами мен ли ме лъже паметта или точно тогава "напълно стандартната" Астра се счупи точно преди да се поуспокои движението по детелината, а аз направих доста обиколки на пълна газ и дори си се прибрах с колата без да се счупи :winky: :winky: :winky:

Придържайте се към темата моля... Аз казах и показах каквото знам и от къде може да се прочете всичко по темата... Няма да видите повече мое мнение в тази тема... Аман от дразнители...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 802
Регистриран на: 28.01.2008

Мнение от mityo105 » 28 Яну 2009, 2:45

С 2 думи ще гледам да ви обобщя темата!Тъй, значи ако приемем че говорим за нормални шофери с нормални умения, се предполага че с предно ще им е по лесно, щото те няма да се опитват да тръгнат с вратите нарочно!Ако се стигне дотам че същите тия успеят да тръгнат с вратите, в 80-85% от случаите ще пуснат волана, ще натиснат кучките с 2та крака и ще спрат в най близкото достатъчно стабилно нещо!Същите тия хорица с задното ще имат още по голяма вероятност да достигнат до същото нещо което ще ги спре в още по голям процент от случаите на тръгнала задница!Да речем че при 4по4 процента е по нисък, ама и там тръгне ли настрани, като се чудиш да се пазиш ли да въртиш волана ли, пак се стига до нещото спирка!Общо взето извода е че трааа да знаеш кво да правиш като ти тръгне ГЪЗА на колата, а не само да си чувал!Другия вариант е или да не излизаш като е зима и има сняг, или да караш с 5км/ч!За хората които могат, избора е между задно и 4по4!Аз лично предпочитам Кватрото, щото не стига че фъна е по голям от задното, ами и почти навсякъде където спреш, после тръгваш без проблем!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 28 Яну 2009, 2:49

DrivinGGoD написа:
Oyama написа:... като имаше предизвикателство от кола на предно по завои що не се премери там ?


:ahah:

Ами мен ли ме лъже паметта или точно тогава "напълно стандартната" Астра се счупи точно преди да се поуспокои движението по детелината, а аз направих доста обиколки на пълна газ и дори си се прибрах с колата без да се счупи :winky: :winky: :winky:

Придържайте се към темата моля... Аз казах и показах каквото знам и от къде може да се прочете всичко по темата... Няма да видите повече мое мнение в тази тема... Аман от дразнители...


Ми астрата е оправена отдавна, дай да организираме нещо. (а не само писане на теоретични постове :lol: )
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 28 Яну 2009, 10:19

Oyama написа:Ми астрата е оправена отдавна, дай да организираме нещо. (а не само писане на теоретични постове :lol: )


Объркал си подфорума ми се струва? Или в Streetracers не те пускат вече? :roll:
Ако имаш някакви аргументи, за предпочитане подкрепени с физично обяснение - моля, ще ги прочетем с удоволствие. Ако не, не цапай темата с клавиатурни гонки. :roll:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E39 530d sport

Мнение от Spectral » 28 Яну 2009, 10:40

Ами да питам Пенчо на дъжд пак ли ще ми развива същите теории? Пътят пак е хлъзгав, само че там предното никога не е имало никакъв шанс :D . Има едно състезание дето имаше в челната десятка само сеати и бмв-та. Там като паднеше дъжд в челото винаги има само бмв-та. Ще се постарая да намеря линка, в който от "пета предавка" явно показват колко предното предаване не струва по хлъзгав път, когато стане въпрос за поднасяне(това е в екстримни ситуации). Колата с предно както каза и колегата с аудито е в пъти по добра при шофиори без достатъчно опит. Понеже съм от Габрово и планината ми е до гъза, съм се качвал по Узана доста пъти. Там кадето закъсахме с бмв-то защото имаше лед, след като ни бутнаха и ни се смяха каде сме били закъсали(това са хора с нисан и 2 опела, все коли с предно), направиха абсолютно същото. Ето ти линк да видиш колко лесно се овладява задното http://www.youtube.com/watch?v=RHYVU7dQ ... re=related. Върви с предното на това полигонче. Дават да вали сняг тези дни и смятам да навия 2-ма приятели с предно и още един с бмв да отидем на нашия полигон, да си наредим гуми и да се погоним за време. Ще направим доста тестове на колите :D .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E39 530d sport

Мнение от Spectral » 28 Яну 2009, 10:43

Ето още малко http://www.rallyfan.ru/driving/books/povorot/3.php
http://www.rallyfan.ru/driving/books/povorot/4.php
Пример: rwd и fwd влизат с 50км в завой, където под малкото натрупал сняг се оказва само лед. Скороста идва в повечко и вече влезли в завоя разбираме, че положението ни е доста сложно и колата тръгва да поднася. Аз като неопитен шофиор с rwd ще дам малко повече газ ще се завъртя в завоя, ще обия доста скорост и ако имам късмет може дори да остана на пътя или да се ударя леко. Според мен колата с предно няма да има какво да направи в тази ситуация. Директно ще продължи направо и ще изправи завоя.Тежеста на колата е на предните колела, който са останали без сцепление, а се предполага, че те трябва да издърпат колата. Ако дадеж газ това ще те докара до огромно недозавиване, а без газ не виждам кое може да издърпа колата обратно. Тук е мястото някой да ми каже, че може да опъне ръчна и хиляда други работи но зад волана стой някой, който има 4000 километра за гърба си-примерно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 28 Яну 2009, 15:02

http://www.youtube.com/watch?v=jV18ZBXwwYM

Аз усещам нещата точно по същия начин и на хлъзгаво, само доста по-ясно изявени. Тия глупости в тунинг форума че по проходимо и по-стабилно от предно няма да си ги говорят там, със задното е тегаво ако досега си карал гоУф понеже е доста по-различно, свикнеш ли му вече знаеш какво да правиш и инстинктивно не допускаш да тръгне колата а като тръгне я овладяваш много по-добре отколкото с предно заради по-доброто разпределение на теглото. Който цял живот е карал коли със задно няма проблем да стигне докъдето стигат всички с предно че и по-нагоре може. Като дадеш газ в завоя с предно да върнеш предницата става все едно да блокираш колелата, тя си върви направо па ти си върти ако щеш наляво надясно накъдето ти е кеф :lol:

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook