Много дразнещо скърцане...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Бургас

относно спрея

Мнение от ryderz » 26 Яну 2009, 18:05

Ималиго този спреи за смазване във Практикера, колеги "Холтс"?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 26 Яну 2009, 18:39

Оххх ...айде и аз да се включа ....
Колеги голям проблем е тоя скърцащ волан , сега ще ви кажа какво направих аз , за да премахна проблема и в крайна сметка .... пак си скърца ...
Първо мислех , че скърцат пластмасориите зад волана. Свалих волана (отвиват се два болта от зад на волана със еврейска звезда 20-ка мисля , че беша , след това се маха буксата , която влиза в аирбега и той е свободен. Отвива се болта в средата на волана и се дърпа , той е на шлици. Такаааа ... свалих го тоя волан (свалях го общо 4 пъти в продължение на няколко месеца)и прсках със секакви щуротии, мазах с грес (синя , жълта , бяла )... не се оправи проблема , мазах и лентовия кабел със секакви глупости.
В крайна сметка разбрах от къде идва скърцането .... а именно от лагера зад волана :

номер 2 на схемата

Изображение

този лагер е пластмасов , колкото и да не ви се вярва ....
Та купих си го аз лагера - 14 лв и доволен си тръгнах със мисълта как ще си го сменя и кормилцето ми вече няма да скърца ...... Такааа...... сядам аз свалям пак за 4- ти пореден път кормилото и всички джаджи .... и почвам да свалям зегера , който държи този лагер - това е най отвратителния зегер който някога съм махал .... след родилни мъки успях да го сваля (сваляне на зегер 5 минути по часовник.... такъв зегер нема просто). Изваждам аз стария лагер , слагам новия и после с още по големи мъки (направо ми се разказа играта ) сложих зегера , накачих всички джажди , сложих кормилото , затворих всичко ...... и сега КУЛМИНАЦИЯТА .... връткам кормилото и пак скърца :shock: :shock: :shock: направо ми идеше да пебия някой .... ама нямаше никой покрай мене :lol: :lol: :lol: . Свалих пак всичко и закачих само кормилото за да видя от къде точно идва скърцането ....оказа се , че на мястото където лагера контактува със кормилния прът , понеже вътрешния пръстен на лагера е пластмасов и е прорязан от единия си край (за да може да променя диаметъра си ) не 'стяга ' хубаво кормилния прът и пръта се върти вътре във самия пръстен и трие пластмасата (въпреки , че е смазан с грес ) ..... Та това е .... няма оправия .... дори за момент да спре да скърца , след месец или два , като избута греста или каквото има там за смазка , пак проскърцва ... аз казвам - ИНЖИНЕРНА НЕДОМИСЛИЦА .... просто не са го измислили както трябва ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 14.06.2008

Мнение от mg87 » 26 Яну 2009, 18:48

аз имах сащия проблем на моменти доста скарцаше особено при по остар завои но при мен се оправи само :D

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Бургас

скърцането

Мнение от ryderz » 26 Яну 2009, 21:34

при мен скърца когато завивам някакси по бавничко и лекичко, чувам скърцане от някаква ламаринка, тинекиика. Незнам на какво се дулжи това. Смятам даго пръсна със някакъв спрей и да видя какво щесе получи.......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Мнение от BMW Addiction » 29 Яну 2009, 9:22

Здравейте,

Мисля че и при мен се появи същия проблем - не бях писал досега, понеже отвреме навреме изчезва, но понякога пък е адски дразнещо... в един момент си мислех че е нещо от студа (когато падаше до -15 градуса), но след това и на топло време ми направи същото... И пак казвам, изчезва за известно време и след това пак...

Друго интересно нещо което забелязах (мисля че никой не го е писал при него), понякога само като я пусна по инерция и без да се опитвам да въртя волана се чува леко скърцане от вибрациите, все едно има някакъв мини-луфт по кормилната щанга... но като цяло това се търпи... но някой път като вземе да скърца при завиване е направо ужас - доколкото четох тук става дума за пластмаса, но на мен ми звучи като яко търкане на метал в метал... :confused:

Както и да е - исках да попитам дали някой от постналите тук (или някой друг естествено) си е решил проблема ? И как - някои от тези спрейчета и/или смазки или смяна на този лагер и дали точно той е причината, защото ако съдя по постинга на metodi80, май не се се оправило... :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Мнение от BMW Addiction » 31 Яну 2009, 11:47

Sorry че буствам темата, но никой ли от споделилите сходния проблем не си го е решил ? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 4.06.2008
Пол: Мъж
Кара: ...
Мечтае да кара: годзила

Мнение от Plamenavramov » 31 Яну 2009, 19:58

Децки болести по Е36 :lol:

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 31 Яну 2009, 20:26

има и едни спрейчета с удължителни сламки които са за смазване тях ги има и с силикон ,те вършат работа за известно време,всъщност всеки качествен спрей с силикон дето го дават стаа :lol:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 24.12.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Bmw 320 d ,E36 TDS
Мечтае да кара: BMW X5

Мнение от jibo » 31 Яну 2009, 20:34

zna4i Колеги нито лентов кабел нито спреи4е ви оправя цялата работа е лагер на кормилния прат 28 лв струва с труда ми взеха 45 лв не е сложно

ентусиаст
Аватар
Мнения: 808
Регистриран на: 18.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от [Georgi] » 01 Фев 2009, 13:33

Ми мене имаше едно такова скърцане и си бях купил лагерчето (номер 2 от схемата). Когато свалихме волана се оказа едно кабелче, мисля че е за клаксона. Сега не скърца, ама на паркинга като навивам яко волана и клаксона свири понякога :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 01 Фев 2009, 13:48

jibo написа:zna4i Колеги нито лентов кабел нито спреи4е ви оправя цялата работа е лагер на кормилния прат 28 лв струва с труда ми взеха 45 лв не е сложно


jibo , от къде го взе тоя лагер .... ако погледнеш (ако не си ) малко по нагоре в същата тема .... съм коментирал този лагер е 14 лв (поръчах го от дару-кар оригинален).... Нещо скъпичък ми се види близо 30 лв.
И при мен смяната не доведе до нищо ... както друг колега е коментирал - това са "детски болести" ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 808
Регистриран на: 18.09.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от [Georgi] » 01 Фев 2009, 22:49

Колегата май има предвид долния лагер на кормилния прът. Той ми се вижда доста шибана работа за смяна...

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Мнение от MadChicken » 01 Фев 2009, 23:10

При мен също имаше дразнещо скърцане. Първо свалихме airbag-а и смазахме лентовия кабел, че това е най-лесното. Не се оправи естествено... След това се захванахме с въпросното лагерче номер 2 от схемата по-горе. Свалихме го, беше здрав. Почистихме го добре и смазка. Между другото зегерчето си еб*** мамата :ranting: След като и тая процедура не помогна, свалихме пак лагерчето и там квото друго трябваше, че да се отвори ясно дупката на пръта - доволно количество смазочно спрейче (примерно WD40) в дупката на пръта. Като се стече надолу по пръта, монтаж на всичко обратно, малко развъртане на волана и от тогава вече месец и половина грам скърцане няма и освен това волана стана по-лек.
Така че пробвайте с лагерчето и не жалете смазката, че са стари коли и е поизсъхнало това-онова :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Мнение от BMW Addiction » 03 Фев 2009, 8:44

MadChicken написа:При мен също имаше дразнещо скърцане. Първо свалихме airbag-а и смазахме лентовия кабел, че това е най-лесното. Не се оправи естествено... След това се захванахме с въпросното лагерче номер 2 от схемата по-горе. Свалихме го, беше здрав. Почистихме го добре и смазка. Между другото зегерчето си еб*** мамата :ranting: След като и тая процедура не помогна, свалихме пак лагерчето и там квото друго трябваше, че да се отвори ясно дупката на пръта - доволно количество смазочно спрейче (примерно WD40) в дупката на пръта. Като се стече надолу по пръта, монтаж на всичко обратно, малко развъртане на волана и от тогава вече месец и половина грам скърцане няма и освен това волана стана по-лек.
Така че пробвайте с лагерчето и не жалете смазката, че са стари коли и е поизсъхнало това-онова :D


Хм, значи не си сменял част, а си намерил спасението в смазването ?

Можеш ли да кажеш нещо по-конкретно за това спрейче ? WD40, така ли ? Има ли го по някоя от големите вериги (Практикер, Метро) ? Цена дали се сещаш ?

Благодаря !

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Мнение от MadChicken » 03 Фев 2009, 9:19

Еми в моя случай така се получи. Иначе в повечето случаи лагерчето е разбито и аз с такава нагласа тръгнах ама... WD40 го има навсякъде по големите вериги, можеш и друго смазочно спрейче да ползваш аз просто това имах, че е най-разпространено.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook