играене на ниските след махане на акумулатор

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 18.03.2008
Местоположение: sofia

играене на ниските след махане на акумулатор

Мнение от asentchernaev » 26 Яну 2009, 17:48

Здравейте, последните два дни два пъти ми се налага да свалям акумулатора, за да услужвам с него, единия път за около 15 мин, втория път за около 3 мин - след първото сваляне. Първия път колата беше загряла и карана доста, но след повторното слагане на акумулатора след 15 минутна липса на акумулатор на колата оборотите на ниски започнаха да падат до 500 и да се вдигат до нормалното- така чак след 20-25 мин каране това колебание на ниските изчезна. На следващия ден пак се наложи да махна акумулатора, този път за около 3 мин,и същото нещо, но в по-малка степе и продължи по-кратко. Колата този път беше студена при махането на акумулатора. Въпроса е дали е от махането на акумулатора се получава това и по каква причина би се случило това, или просто колата се ебава точно в този момент??
Последна промяна asentchernaev на 26 Яну 2009, 17:53, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Мнение от Biogame » 26 Яну 2009, 17:52

и моята 316 го прави колега ама така и незнам защо и от какво го прави.И след известно време се оправя.Дано някой тук каже от какво го прави.
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: играене на ниските след махане на акумулатор

Мнение от metodi80 » 26 Яну 2009, 17:56

asentchernaev написа:Здравейте, последните два дни два пъти ми се налага да свалям акумулатора, за да услужвам с него, единия път за около 15 мин, втория път за около 3 мин - след първото сваляне, оборотите на ниски започнаха да падат до 500 и да се вдигат до нормалното- така доста след като колата беше изцяло загряла, след около 20 мин каране това изчезна. На следващия ден пак се наложи да махна акумулатора, този път за около 3 мин,и същото нещо, но в по-малка степе и продължи по-кратко. Въпроса е дали е от махането на акумулатора, или просто колата се ебава с мен точно в този момент??


Колега , не искам да те плаша .... но имаш проблем с оборотите на празен ход (тоя проблем лично според мен си е е-ал мамамта ...). Точно по същия начин се държеше колата и при мен преди да започне да го прави постоянно мененето на оборотите . Значи махам акомулатора , слагам го и се почва ....на горе , на долу стрелката на оборотомера - от 500 до към 1000 , като покарам и се оправя. Така кара известно време до като не започна постоянно да мени обороти. И в крайна сметка изпосмених сума чарколяци докато се оправи.... Съветвам те горещо иди на диагностика или се прегледай следните неща : стъпков мотор , клапан на картерни газове , дебитомер , ламбда сонда , катализатор (ако имаш), клапан за налягането на горивото , температурен датчик на двигателя , детонационни датчици .... май не пропуснах нещо .... И те така .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 18.03.2008
Местоположение: sofia

и все пак

Мнение от asentchernaev » 26 Яну 2009, 18:04

....но не си обяснявам защо се случва след махане на акумулатора...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 26 Яну 2009, 18:06

Щото ЕКУ-то си "забравя" настройките... покарай малко и след някакви (не мога да кажа колко точно, но не са повече от 50) километри ще се оправи ;)

Ако не се оправи след подобен пробег - отивай на диагностика!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 28.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Rover Mini Mayfair,1.3,53cc

Мнение от stann69 » 26 Яну 2009, 18:09

Рестарт на компа,аз го правя на няколко месеца.


...споко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: и все пак

Мнение от metodi80 » 26 Яну 2009, 18:20

asentchernaev написа:....но не си обяснявам защо се случва след махане на акумулатора...


Щото ЕКУ-то си "забравя" настройките... покарай малко и след някакви (не мога да кажа колко точно, но не са повече от 50) километри ще се оправи


Колегата Mollov e обяснил защо ..... аз ще добавя само , че не са необходими 50 км. По принцип максимум до минута-две след паленето на автомобила ,ако всичко в системата е здраво,ако всички елементи, отговарящи за оборотите на празен ход ,са читави, то ЕКУ-то трябва да изработи (програмата да състави "плана" за подаване на гориво към двигателя при празния ход) стойностите за оборотите на празен ход. Когато обаче има повредено звено (или на път да се повреди) , ЕКУ-то се "мъчи" (опитва се да балансира системата) , дори при проблемно звено от веригата .... Така , че пак ти казвам ...имаш проблем или е на път проблема(вярно може да се пряви чувстително след доста време , но това е първия признак ... ще се радвам да греша ...ама не мисля , не е за сефте тая проява).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 18.03.2008
Местоположение: sofia

вероятно си прав

Мнение от asentchernaev » 26 Яну 2009, 20:10

да, най-вероятно истината е такава, понеже преди време съм махал акумулатора, пък такъв ефект не помня да съм наблюдавал.. ще трябва да отида на една диагностика. Сравнително скоро преди около 2000 км съм сменял филтърче за отработени газове, ламбда сонда, гофриран маркуч от дебитомера, датчик за температура, така че остават половината .. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 27 Яну 2009, 1:14

Mollov написа:Щото ЕКУ-то си "забравя" настройките... покарай малко и след някакви (не мога да кажа колко точно, но не са повече от 50) километри ще се оправи ;)

Ако не се оправи след подобен пробег - отивай на диагностика!

Колегата го е казал,пък и всеки път параметрите са различни (бензин,температура на въздуха,на мотора и др.) и е нормално да стане пренастройване,но няма да е за 5-6 минути...
Ако после колата е добре и няма проблем - карай си я с кеф,не поправяй нещо което не е развалено... :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 3.08.2008
Местоположение: Навсякъде
Пол: Мъж
Кара: ИНТЕРЕСНО!
Мечтае да кара: в гр.Толбухин :)
Детайли за колата: В клуба на 20+

Мнение от mladi » 27 Яну 2009, 1:48

Taka аз ,ще отговоря на колегата със споделена случка от преди седмица!Значи моята колибка си работеше нормално след като смених дебитомер заради подобен случай но мнооооого по-по-сериозен от менене на обороти та чак до работа на 3-цилиндъра и куп други аномалии...!Същите симптоми като твоите колега ми направи миналата седмица колата.Имах светеща лампа на АБС и Накладки,след като смених и оправих АБС-с и Накладките вече нищо не светеше и си работеше както трябва.Но смених акумолатора с нов и хоп,при първо палене колата взе да мени обороти та чак и да прекъсва по време на движение.След тридневно каране установих че нещата няма да се оправят от самосебеси и отидох на диагностика да ми проверят грешките в компа,откриха ми три от които едината беше от абс-са и дебитомера(за другата не се сещам)изчистиха ги дадох 15 лв. и колата си запали без никакви проблеми,освен това нито мени обороти нито прекъсва и дори имах проблем преди това с алармата,когато искам да заклиуча бмв-то централното заклиучва и пак отклиучва и при втори опит винаги заклиучваше,сега и това се оправи и си заклиучва от раз!!!Това е от мен,споделих ти само моя случай,не искам да звучи ,като даване на акъл или съвет какво да правиш но мисля ,че случаят който ти разказах говори сам по себе си какво би трябвало да се направи за твоето бимарче,успех!!! ;)
ISTINSKI PRIATEL E NE TOZI,KOITO TI BARSHE SALZITE,A TOZI KOITO NE TE KARA DA PLACHESH!
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 18.03.2008
Местоположение: sofia

проблема не е решен

Мнение от asentchernaev » 27 Яну 2009, 9:18

Значи имам някакво колебание на ниските обороти, продължава си - очевидно ще посетя сервиза близките дни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: и все пак

Мнение от ивчо3 » 27 Яну 2009, 10:01

metodi80 написа:
asentchernaev написа:....но не си обяснявам защо се случва след махане на акумулатора...


Щото ЕКУ-то си "забравя" настройките... покарай малко и след някакви (не мога да кажа колко точно, но не са повече от 50) километри ще се оправи


Колегата Mollov e обяснил защо ..... аз ще добавя само , че не са необходими 50 км. По принцип максимум до минута-две след паленето на автомобила ,ако всичко в системата е здраво,ако всички елементи, отговарящи за оборотите на празен ход ,са читави, то ЕКУ-то трябва да изработи (програмата да състави "плана" за подаване на гориво към двигателя при празния ход) стойностите за оборотите на празен ход. Когато обаче има повредено звено (или на път да се повреди) , ЕКУ-то се "мъчи" (опитва се да балансира системата) , дори при проблемно звено от веригата .... Така , че пак ти казвам ...имаш проблем или е на път проблема(вярно може да се пряви чувстително след доста време , но това е първия признак ... ще се радвам да греша ...ама не мисля , не е за сефте тая проява).

Напълно съм съгласен с двете мнения, които копирах и само ще добавя че скоро ще мени оборотите и без да сваляш клемите от акумулатора. В твоя случай все още е възможно компютъра да коригира някакво отклонение от предварително заложените параметри. След рестартиране, или изключване на акумулатора компютъра изисква определено време докато възстанови предишните настройки. Когато всичко е изправно по системата какъвто и да е рестарт не влияе на работата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 18.03.2008
Местоположение: sofia

сменен дебитомер

Мнение от asentchernaev » 27 Яну 2009, 21:14

Смених дебитомера с втора употреба. Засега колата се държи добре, имам чуството че е една идея по-добре във вървежа но може и да си внушавам, и никакво колебание на ниските, но истината е че проблема днес се появи докато беше студена колата, така че истинския тест ще е утре сутрин, надявам се да съм уцелил виновника. Стария ми дебитомер беше отварян, така купих колата, и имах някакви съмения в него, затова реших да рискувам дано не съм сбъркал.. ще пиша дали се е оправило.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: и все пак

Мнение от metodi80 » 27 Яну 2009, 21:30

Когато всичко е изправно по системата какъвто и да е рестарт не влияе на работата.


:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 18.03.2008
Местоположение: sofia

Re: и все пак

Мнение от asentchernaev » 28 Яну 2009, 0:10

metodi80 написа:
Когато всичко е изправно по системата какъвто и да е рестарт не влияе на работата.


:yes:



мда, смених деботомера, но: трябва да призная че след рестарт на компа отново имаше колебание на ниските, което напълно изчезна на 8-мия километър точно. Сутринта на студено нямаше никакви ядове., но все пак да обобщим какво е сменено и какво не е сменено по проблема, защото него си го имам още (знам че малко се вживявам повече от разумното, но все пак)

Попаднах на http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=126046&postdays=0&postorder=asc&start=0 благодаря на колегите

Сменени -
1.гофриран маркуч,
2.филтърче отработени газове,
3.дебитомер (не мисля че и на стария му е имало нещо но поне го елиминирах),
4.ламбда сонда преди 4 месеца бош, в гаранция
5.гарнитура клапани(оказа се че и оттам можело да губи вакум)
6.горивен филтър, въздушен филтър

Несменени -
1.стъпково моторче (оня ден му правиха профилактика в сервиз, разбира се това не значи че работи коректно)
2.детонационен датчик(не го знам къде е),
3.маркуч от филтърчето за отработените газове до капака на двигателя,
4.датчик на коляновия вал(не го знам къде е),
5.темп. датчик
6.компютър(не че ще го сменя и него) ..
7. катализатор (трябва да проверя дали го има изобщо, но не мирише на онази гадост на развалени яйца)
8.кабели и свещи(не съм сигурен че могат да причинят такова поведение точно затова все пак съм ги писал, направена проверка на тъмно-кабелите не "светят")
9.клапан вакумен - май не е за моя случай но все пак
10.клапан регулатор на налягането
11.датчик ключ потенциометър
12. допълвайте ако нещо пропуснах

Някой ако знае цените на несменените части в Камор или Дару да ги даде, да направя една аритметика..

По въпроса за диагностиката, в сервиза, в който поддържам колата (между другото се занимават само с автоелектроника и доста бмв-та съм виждал при тях) не искат да ми зимат пари сега за диагностика, проблем съм нямал засега и всичко си било ок и тн на този етап, някак тъпо е да споря с тях :)

Забележка: колата върви с новия деботомер по-бодро от преди и доста добре за шеснайска :)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook