Предно или задно на сняг (хлъзгав път)???
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Вземете си танк...там няма предно няма задно няма и 4х4 няма и гуми на 10 години като нови...то това са простотии...как не разбрахте логичното обяснение...
Нали говорехме когато колата занесе задницата с кое задвижване ще успееш да я вкараш в пътя-предно или задно!
Ето моите виждания понеже преди съм карал с предно а сега съм със задно!
-предно-при него теглото е разпределено на 70 %(предна тежест) и 30 % (задна тежест) задницата поднаця и какво правим...натискаме съединител или даваме газ за да може предницата да изпревари задницата....защото в такъв случай ако отнемем газ-та на педала в този случай задните колeла са свободно въртящи докато предните се забиват...така няма начин да накараш предницата да мине пред задницата-понеже се движим напред и центъра на тежестта води натам и няма кой да го управлява...
-задно-задното има повече варианти-с отнемане на газ или с подаване на газ без съединител...там теглото е 50% на 50%..когато задницата поднесе естествено за да спре трябва да стабилизираме задницата а с предницата ще я управляваме(с помоща на волана) в тази посока на която задницата е поднесла при което предните колала са свободно движещи се...така сме уверени че имаме възможността да изпреварим задницата...вместо да натискаме спирачките..
Обяснете си го...вземете един чук където дръжката е задното а метала е предното и го хвърлете странично-вижте резултата на предното,а за задното съответно ще вземем предмет който да съответва 50%на 50%(например тръба някаква)хвърлете я странично и ще видите че тръбата се търкаля...но нали скоростите са свързани на задните колела и логичното обяснение е това че когато отнемем газта едната страна на тръбичката започва да спира а другата страна продължава да се търкаля...
Тук един колега по-горе го описа подробно...
Нали говорехме когато колата занесе задницата с кое задвижване ще успееш да я вкараш в пътя-предно или задно!
Ето моите виждания понеже преди съм карал с предно а сега съм със задно!
-предно-при него теглото е разпределено на 70 %(предна тежест) и 30 % (задна тежест) задницата поднаця и какво правим...натискаме съединител или даваме газ за да може предницата да изпревари задницата....защото в такъв случай ако отнемем газ-та на педала в този случай задните колeла са свободно въртящи докато предните се забиват...така няма начин да накараш предницата да мине пред задницата-понеже се движим напред и центъра на тежестта води натам и няма кой да го управлява...
-задно-задното има повече варианти-с отнемане на газ или с подаване на газ без съединител...там теглото е 50% на 50%..когато задницата поднесе естествено за да спре трябва да стабилизираме задницата а с предницата ще я управляваме(с помоща на волана) в тази посока на която задницата е поднесла при което предните колала са свободно движещи се...така сме уверени че имаме възможността да изпреварим задницата...вместо да натискаме спирачките..
Обяснете си го...вземете един чук където дръжката е задното а метала е предното и го хвърлете странично-вижте резултата на предното,а за задното съответно ще вземем предмет който да съответва 50%на 50%(например тръба някаква)хвърлете я странично и ще видите че тръбата се търкаля...но нали скоростите са свързани на задните колела и логичното обяснение е това че когато отнемем газта едната страна на тръбичката започва да спира а другата страна продължава да се търкаля...
Тук един колега по-горе го описа подробно...
Asterix написа:Задно - поднесе ти задницата - пускаш газта и ако не е свръх късно колата си влиза в пътя.
Предно - нямам голям опит с предното, но се опитвам да мисля логично - задницата ти тръгва - натискаш газта ... то добре задницата се оправя, НО нали ситуацията е хлъзгав път, няма ли вероятност от превъртането на предните гуми (евентуално) би повлияло на поведението на колата на пътя.
- Transportera
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1957
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: ВТ
- Пол: Мъж
- Кара: E30 Е38
- Детайли за колата: Не бие много на очи
малко факти за просветление... на англииски е ама не мисля че ще е проблем: научно обоснован факт защо предното е по стабилно на хлъзгав път...:
Placing the mass of the drivetrain over the driven wheels moves the centre of gravity farther forward than a comparable rear-wheel drive layout, improving traction and directional stability on wet, snowy, or icy surfaces.[1][2][3] ето и линк от каде е взето...http://en.wikipedia.org/wiki/Rear-wheel_drive
Placing the mass of the drivetrain over the driven wheels moves the centre of gravity farther forward than a comparable rear-wheel drive layout, improving traction and directional stability on wet, snowy, or icy surfaces.[1][2][3] ето и линк от каде е взето...http://en.wikipedia.org/wiki/Rear-wheel_drive
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
pen4ooo написа:Transportera написа:Задното си е задно
много си прав колега но не за тва става дума тук...
Добре де толкова ли са тъпи от БМВ че да направят модел и с предно задвижване....

cucko написа:Вземете си танк...там няма предно няма задно няма и 4х4 няма и гуми на 10 години като нови...то това са простотии...как не разбрахте логичното обяснение...
Нали говорехме когато колата занесе задницата с кое задвижване ще успееш да я вкараш в пътя-предно или задно!
Ето моите виждания понеже преди съм карал с предно а сега съм със задно!
-предно-при него теглото е разпределено на 70 %(предна тежест) и 30 % (задна тежест) задницата поднаця и какво правим...натискаме съединител или даваме газ за да може предницата да изпревари задницата....защото в такъв случай ако отнемем газ-та на педала в този случай задните колeла са свободно въртящи докато предните се забиват...така няма начин да накараш предницата да мине пред задницата-понеже се движим напред и центъра на тежестта води натам и няма кой да го управлява...
-задно-задното има повече варианти-с отнемане на газ или с подаване на газ без съединител...там теглото е 50% на 50%..когато задницата поднесе естествено за да спре трябва да стабилизираме задницата а с предницата ще я управляваме(с помоща на волана) в тази посока на която задницата е поднесла при което предните колала са свободно движещи се...така сме уверени че имаме възможността да изпреварим задницата...вместо да натискаме спирачките..
Обяснете си го...вземете един чук където дръжката е задното а метала е предното и го хвърлете странично-вижте резултата на предното,а за задното съответно ще вземем предмет който да съответва 50%на 50%(например тръба някаква)хвърлете я странично и ще видите че тръбата се търкаля...но нали скоростите са свързани на задните колела и логичното обяснение е това че когато отнемем газта едната страна на тръбичката започва да спира а другата страна продължава да се търкаля...
Тук един колега по-горе го описа подробно...Asterix написа:Задно - поднесе ти задницата - пускаш газта и ако не е свръх късно колата си влиза в пътя.
Предно - нямам голям опит с предното, но се опитвам да мисля логично - задницата ти тръгва - натискаш газта ... то добре задницата се оправя, НО нали ситуацията е хлъзгав път, няма ли вероятност от превъртането на предните гуми (евентуално) би повлияло на поведението на колата на пътя.
само че всички изтървате 1 малак момент ако колата е завъртяна на 90 градуса да ре4ем да за стане по яно какво искам да кажа, дали предните колела се въртят свободно...има триене. Има ли триене има нестабилност елементарно. Факта че можеш да завъртиш едно БМВ само с подаване на газ, а кола с предно трябва да дърпаш ръчна за дрифт, говори много за стабилността при хлъзгави условия
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
ето малко мнения на собственици на БМВ-та ако сте заинтересовани, ама такива които могат да си позволят и друга кола... http://clubalfaromeo.com/forum/showthre ... 427&page=2
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
pen4ooo написа:ето малко мнения на собственици на БМВ-та ако сте заинтересовани, ама такива които могат да си позволят и друга кола... http://clubalfaromeo.com/forum/showthre ... 427&page=2
Що наливаш масло в огъня, искаш да се подпалиш ли?

Тоя дет не е успял да качи баирчето ич не ми го фали щото е *** и е цяло чудо, че изобщо е стигнал до това байрче с тоя автомобил, мисля че ако хората дойдат да видят какво е баирчето дето е изкачвал ще дадат награда "Най-добра офроуд лимузина" на годината на тая 7ца.
Тоя дет си е зазимил бимера и излязал с джипа да види, че от задното нищо не става... що не каже с предно как е и алфичката къде точно до бимера я е зазимил?
Ония с мерцедеса 230ската и блокажите... той па къде е тръгнал у А група по джапанки

Нали се разбрахме, че всичко е въпрос на предпочитания, на шофьорлък и не на последно място до конкретния автомобил.
Еми хуу те си зазимяват автомобилите със задно и за тях това са летни автомобили, ами като са си взели летен автомобил ще го зазимяват.
Един приятел има Рено Клио Спорт. Е и? Кво кат е с предно, са седи в гаража зазимено...
cucko написа:pen4ooo написа:Transportera написа:Задното си е задно
много си прав колега но не за тва става дума тук...
Добре де толкова ли са тъпи от БМВ че да направят модел и с предно задвижване....
много ограничено мнение...мен ми писна да се повтарям за тва четете бе хора...задното си има много предимства... за мен е много по добро, защото дава възмойност на добър шофьор да се възползва от възможностите които дава. ЗАДНОТО Е ПО-ДОБРО НО НЕ И НА ПО -ХЛъЗГАВ ТЕРЕН пуснах и линк няколко поста по нагоре да видите че и по законите на физиката е така ама не ви се чете. ГОВОРИМ ЕДИНСТВЕНО И САМО ЗА СТАБИЛНОСТ. Факта че във завой трябва заължително да пуснеш газта ако е хлузгаво за да го вземеш без да занесе говори достатъчно. знаете ли какво е значението на думата стабилност!?!??!
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
pen4ooo написа:///M Power написа:pen4ooo написа:Milcho написа:pen4ooo написа:... какво имам предвид под кола за зимни условия: ВОЛВО и СААБ, не знам дали си наясно с какви системи излизат тези коли и двете са със предно или 4х4...
Волво имат доста модели със задно![]()
И пак не разбрах... Какво според теб прави една кола - "кола за зимни условия"? Това дали е предно, задно, 4х4 ли? Системите са сигурност и стабилност ли?
тогава ми кажи 1 модел със задно след 1988г?????? проверено е от приятел които се занимава специално с ВОЛВО
а волвото за какво сравнение го даваш ??? щото половината им части са чист ФОРД
абе ти чу ли се какво каза...форд взаимстват някои неща от Волво, но това правят и от Порше и БМВ доколкото знам... А както някой каза мисля че шведите знаят как да направят кола за сняг... и факта че айде до 1991г са правили коли със задно също е показателен...
Бмв сега пуснаха реклама за поведението на колите си върху сняг ама говорим за xDrive защо преди нямаше подобни реклами за сигурността върху сняг....
я ми кажи сега какво заимства форд ? че платформата на Фокуса не се използва за С30 и S40 -ката ли , или пък дизелите ....не че и тази на мондеото не се слага в Волво ....а да форд взе от Волво 2.5 турбо мотора за Фокус СТ
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
///M Power написа:pen4ooo написа:///M Power написа:pen4ooo написа:Milcho написа:pen4ooo написа:... какво имам предвид под кола за зимни условия: ВОЛВО и СААБ, не знам дали си наясно с какви системи излизат тези коли и двете са със предно или 4х4...
Волво имат доста модели със задно![]()
И пак не разбрах... Какво според теб прави една кола - "кола за зимни условия"? Това дали е предно, задно, 4х4 ли? Системите са сигурност и стабилност ли?
тогава ми кажи 1 модел със задно след 1988г?????? проверено е от приятел които се занимава специално с ВОЛВО
а волвото за какво сравнение го даваш ??? щото половината им части са чист ФОРД
абе ти чу ли се какво каза...форд взаимстват някои неща от Волво, но това правят и от Порше и БМВ доколкото знам... А както някой каза мисля че шведите знаят как да направят кола за сняг... и факта че айде до 1991г са правили коли със задно също е показателен...
Бмв сега пуснаха реклама за поведението на колите си върху сняг ама говорим за xDrive защо преди нямаше подобни реклами за сигурността върху сняг....
я ми кажи сега какво заимства форд ? че платформата на Фокуса не се използва за С30 и S40 -ката ли , или пък дизелите ....не че и тази на мондеото не се слага в Волво ....а да форд взе от Волво 2.5 турбо мотора за Фокус СТ
ето сам си отговори....


Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
pen4ooo написа:Feanor написа:На мен ми е по-лесно овладяването на задното, просто инстинктивната ми реакция е правилната. Да натисна газта докато гледам към канавката трудно ще ми дойде наум. :mha:
И въпросът ми е какво се случва като подадеш газ в завой със БМВ-то си при положение че то вече е занесло... резултат задницата ти става предница и най-вероятно си отнесъл няколко дървета...чудно ми е защо тогава много от мерцедесите и бмв-тата в софия а и не само в софия се зазимяват и се изкарват колите с предно или 4х4... не очаквах даже да се намери 1 човек който да го мисли че е по лесно да караш на сняг кола със задно... Аз зимата моето бмв на сняг почти не го изкарвам и си карам предното...
Приятел, ти четеш ли какво ти се пише изобщо?

При положение, че е вече занесло, изобщо няма да ми хрумне да натискам газта, точно обратното. И точно затова не съм отнесъл нищо още, макар че имах един случай, в който гледах последователно ту едната, ту другата канавка известно време, но успях да вкарам колата в пътя. Също така, пет пари не давам кой какво кара през зимата. Аз лично точно през зимата не бих си сменил колата, щото би било пропиляна възможност за малко емоции.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Feanor написа:pen4ooo написа:Feanor написа:На мен ми е по-лесно овладяването на задното, просто инстинктивната ми реакция е правилната. Да натисна газта докато гледам към канавката трудно ще ми дойде наум. :mha:
И въпросът ми е какво се случва като подадеш газ в завой със БМВ-то си при положение че то вече е занесло... резултат задницата ти става предница и най-вероятно си отнесъл няколко дървета...чудно ми е защо тогава много от мерцедесите и бмв-тата в софия а и не само в софия се зазимяват и се изкарват колите с предно или 4х4... не очаквах даже да се намери 1 човек който да го мисли че е по лесно да караш на сняг кола със задно... Аз зимата моето бмв на сняг почти не го изкарвам и си карам предното...
Приятел, ти четеш ли какво ти се пише изобщо?![]()
При положение, че е вече занесло, изобщо няма да ми хрумне да натискам газта, точно обратното. И точно затова не съм отнесъл нищо още, макар че имах един случай, в който гледах последователно ту едната, ту другата канавка известно време, но успях да вкарам колата в пътя. Също така, пет пари не давам кой какво кара през зимата. Аз лично точно през зимата не бих си сменил колата, щото би било пропиляна възможност за малко емоции.
Малко така неразбираемо си го написал сега като ми казваш и се върна виждам че грешката е моя грешно съм разбрал...не казвам сменяйте си колите или подобно... Говорим за тва коя е по стабилна и си има няква подобна тема тук във форума...ето за тези от вас който си мислят че задното няма недостатъци...то ако беше така нямаше да има 4х4 а джиповете и те щяха да са със задно... http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... c&start=60
Хубавите ябълки прасетата ги ядат!!!
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
pen4ooo написа:Говорим за тва коя е по стабилна
Ако правилно съм те разбрал, питаш коя е по-лесна за овладяване след като вече е занесла колата?
pen4ooo написа:Така твърдението е, че при зимни условия (т.е хлъзгав път, сняг) колата със задно предаване е не по малко устойчива от тази с предно, като имахме предвид екстремни ситуации, например когато колата занесе. Нека оставим настрана всички възможни системи за сигурност и да приемем че и двете коли са със нови зимни гуми. Та идеята ми е коя кола е по лесно да увладеш ако занесе на хлъзгав път, тази с предно или тази със задно...

Ако правилно съм те разбрал, тогава отговорът ми си остава същия - RWD кола на мен ми е по-лесно (по-интуитивно, ако предпочиташ) да я овладея. Ако питаш коя е по-лесно да я поднесеш, там спор няма.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани