БМВ 320 - Бензин или Дизел ?
Модератор: Общи модератори
69 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
О не ме разбирайте погрешно, като става въпрос за лично предпочитание аз също харесвам много повече бензиновите агрегати. Смятам, че все още дизела е малко далеч от спортното усещане, а звука - ами дори и най-последното поколение рафинирани дизели на BMW не могат да се похвалят с особенно вдъхновяващ звук. Обаче моето предпочитане не може да отрече постигнатото от BMW при дизелите. Освен това няма как да се зачеркне и по-високата им ефективност, заложена още в принципа на смесообразуване на дизеловят двигател.
А що се отнася до това което колегата someone е написал като лични впечатления, е прав - високият въртящ момент в ниските обороти прави ежедневната експлоатация по-удобна. И е адски вярно, че ускорението от 70 до 120км/ч е значително по често срещана ситуация в ежедневито отколкото 0-100. Не е прав обаче за едно - в крайна сметка динамиката не е по-добра, просто на бензиновя атмосферен двигател се налага да се превключи на по-ниска предавка, и тогава мощността си казва своето. С други думи 143к.с са повече от 116, при всички положения независимо дали са дизелови или бензинови
А що се отнася до това което колегата someone е написал като лични впечатления, е прав - високият въртящ момент в ниските обороти прави ежедневната експлоатация по-удобна. И е адски вярно, че ускорението от 70 до 120км/ч е значително по често срещана ситуация в ежедневито отколкото 0-100. Не е прав обаче за едно - в крайна сметка динамиката не е по-добра, просто на бензиновя атмосферен двигател се налага да се превключи на по-ниска предавка, и тогава мощността си казва своето. С други думи 143к.с са повече от 116, при всички положения независимо дали са дизелови или бензинови


- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
- gotcha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 446
- Регистриран на: 5.12.2007
- Местоположение: тухла в южните райони
- Пол: Мъж
- Кара: Diamantschwarz coupe
Така си е, мен ми прави кеф да ръгна 4-та, ако тря 3-та и да се изтрелям, а на дизеляка кво... даваш газ той си дърпа... няма тръпка 

Mens sana in corpore sano
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
...gotcha написа:Така си е, мен ми прави кеф да ръгна 4-та, ако тря 3-та и да се изтрелям, а на дизеляка кво... даваш газ той си дърпа... няма тръпка
или намаляваш на предавка, завиваш даваш газ... и газ... и изведнъж се разцепва да върви, но не и ако си я изтървал под 2100об/мин. дори и да смениш предавка пак - първо мисли, после се премята през глава, ама...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
gotcha написа:Така си е, мен ми прави кеф да ръгна 4-та, ако тря 3-та и да се изтрелям, а на дизеляка кво... даваш газ той си дърпа... няма тръпка
Абе вие или сте скарани със скоростния лост или не знаете как да карате бензина

А другия колега дето ми сравнява въртящия момент на дизел и бензин -



И като имат дизелите мощност във ниските - я ми обясни пък КЪДЕ СА В СЪВСЕМ НИСКИТЕ - ами в една гоооляма ДУПКА. . . А къде са във високите - ами те нямат такива.
Може дизела да е практичен , може да е по-добър за камиони,всъдеходи и трактори - но НЕ Е за спортни коли , каквито претендират че са БМВ . И колегата със 123Д - ами точно тази кола беше оценена като - ноу трак кар , гууг хендълинг , бът лет даун бай дъ енджин

А за 2литровия бензинов на БМВ , което е вече по темата - единствено 6 цилиндровия *20и М54 2,2л е по-добър от съответния дизел . От както направиха *20и четирицилиндров и дизела със свинско турбо - нафтата победи .
- VT5602AK
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2048
- Регистриран на: 30.01.2006
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
- Мечтае да кара: S50B30 turbo
- Детайли за колата: модифицирани
- The7omahawk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 10.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z3 Roadster 2.8
- Мечтае да кара: едно да беше...
Всички говорят за големия въртящ момент на дизела, но нека мине още малко време и всички бензинови да станат турбинирани, както са дизелите сега.Тогава и въртящият момент ще бъде изравнен.
- Evelin Cotsev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1675
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: Пловдив
бензините до 2, 2.5 са умряла работа , нафтата ме кефи повече до тея кубици. Ако ще карам 2.0 кола винаги бих предпочел турбо дизела пред атмосферен бензин. Дизела ще гори на половина и ще върви колкото бензина даже и повече.
It`s party time !
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Evelin Cotsev написа:бензините до 2, 2.5 са умряла работа , нафтата ме кефи повече до тея кубици. Ако ще карам 2.0 кола винаги бих предпочел турбо дизела пред атмосферен бензин. Дизела ще гори на половина и ще върви колкото бензина даже и повече.
Както каза колегата - съвсем скоро всички бензини ще минат на принудително пълнене ... Като ги няма бензиновите до 2.0 - къде е ТФСИ на ВАГ , да не говорим за разпилените 2,0л на ЕВО,Ц4 ВРХ и тн. Просто сега безниновите са в преход към турбото и като се турбинира бензина - няма нафта,няма олио

- Babuna
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1689
- Регистриран на: 7.09.2002
- Местоположение: Пловдив
- Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
- Мечтае да кара: и да му е спокойно
Когато даден купувач си търси НОРМАЛЕН автомобил гледа комфорт, икономия, динамика - може в разбъркан ред според различните хора.
Кокретно при е90 320i не трогва с нищо - динамиката я няма, разходът е в небесата и дори... е 4-цилиндров. Дори моралното успокоение, че караш малко по-така двигател го няма, не е 6так а четвъртаче и усещането е бая различно. Да, да, вярно, че мощността се разгръща по-плавно, имаш 2000 оборота отгоре и звук на бензинов двигател, който всъщност е далеч от всякакви спортни амбиции.
Лично аз, ако си търся нормално е90 взимам 320D - разходът е почти 2 пъти по-малко, доускорението му е осезаемо по-добро и е по-приятен за каране заради гигантския въртящ момент, само трябва да се примириш с тракането, леката миризма на пържено и други такива дребни неща.
Но ако човек си търси по-спортен автомобил, а не нормален - имаш 335i, M3 и други такива.
Кокретно при е90 320i не трогва с нищо - динамиката я няма, разходът е в небесата и дори... е 4-цилиндров. Дори моралното успокоение, че караш малко по-така двигател го няма, не е 6так а четвъртаче и усещането е бая различно. Да, да, вярно, че мощността се разгръща по-плавно, имаш 2000 оборота отгоре и звук на бензинов двигател, който всъщност е далеч от всякакви спортни амбиции.
Лично аз, ако си търся нормално е90 взимам 320D - разходът е почти 2 пъти по-малко, доускорението му е осезаемо по-добро и е по-приятен за каране заради гигантския въртящ момент, само трябва да се примириш с тракането, леката миризма на пържено и други такива дребни неща.
Но ако човек си търси по-спортен автомобил, а не нормален - имаш 335i, M3 и други такива.
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Babuna написа:Когато даден купувач си търси НОРМАЛЕН автомобил гледа комфорт, икономия, динамика - може в разбъркан ред според различните хора.
Кокретно при е90 320i не трогва с нищо - динамиката я няма, разходът е в небесата и дори... е 4-цилиндров. Дори моралното успокоение, че караш малко по-така двигател го няма, не е 6так а четвъртаче и усещането е бая различно. Да, да, вярно, че мощността се разгръща по-плавно, имаш 2000 оборота отгоре и звук на бензинов двигател, който всъщност е далеч от всякакви спортни амбиции.
Лично аз, ако си търся нормално е90 взимам 320D - разходът е почти 2 пъти по-малко, доускорението му е осезаемо по-добро и е по-приятен за каране заради гигантския въртящ момент, само трябва да се примириш с тракането, леката миризма на пържено и други такива дребни неща.
Но ако човек си търси по-спортен автомобил, а не нормален - имаш 335i, M3 и други такива.
А , баш . Само дето разхода на 320и Е90 не е чак 2пъти по-голям от на дизела , защото БМВ направиха чудеса за икономията точно на този мотор , а ако търсиш спортно усещане , вярвам и че *25и мотора , който е 3000 кк ще е по-добре от *25Д . . .
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
acho.rs написа:А , баш . Само дето разхода на 320и Е90 не е чак 2пъти по-голям от на дизела , защото БМВ направиха чудеса за икономията точно на този мотор , а ако търсиш спортно усещане , вярвам и че *25и мотора , който е 3000 кк ще е по-добре от *25Д . . .
Прав си, разхода градско на 320d е само с около 25% по нисък. Обаче изненада: ускорението на дизела е по добро, от 0-100 с малко, от 80-120 с много. И сега питанката е кое е по важно за спортното усещане, звука, динамиката, миризмата на използваното гориво, цената или цифрите на оборотомера? Личното ми мнение е, че нито една от тези модификаций не се вързва с понятието за спортен автомобил. М3 е спортният модел на 3-та серия и предполагам, че скоро няма да го видим с дизелов двигател. Но пък трябва да призная че BMW направиха много с дизела, и там където разходите за експлоатация на колата силно зависят от CO2, дизела трудно ще бъде победен. А когато парите нямат значение - по горе го казах

ПП. Сравнението между 325i и 325d е малко некоректно щото разликата в мощността е доста голяма. И още нещо, бензиновите двигатели с директно впръскване, какъвто е на 320i на празен ход имат много характерно чукане, дето напомня за дизел


защо мислиш, че 170 коня бензин не звучат подобаващо за спортни амбиции, според мен при ежедневно каране е предостатъчен? мотора е 4 цилиндров за да бъде по-икономичен, лек, евтин за изработка и подръжка, няма нищо лошо в това, мотора стои много адекватно сред конкуренцията си, не разбирам защо толкова го критикувате
карал съм ц200 компресор, той също е 4 цилиндров и е само 1.8, 184 коня е и колата има прекрасно ускорение, държи мъжки почти до 230(а скоростната кутия е само 5 степенна, за разлика от бмв-то, при което автоматика е 6) и при амг пакет звука въпреки, че е само с 1 изпускателна тръба е задоволителен
карал съм ц200 компресор, той също е 4 цилиндров и е само 1.8, 184 коня е и колата има прекрасно ускорение, държи мъжки почти до 230(а скоростната кутия е само 5 степенна, за разлика от бмв-то, при което автоматика е 6) и при амг пакет звука въпреки, че е само с 1 изпускателна тръба е задоволителен
No bling at the Ring
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Уточнил съм, че това е лично мение. Просто 170к.с на 1450кг. не се вързват с представата ми за спортно усещане. Иначе да, дори и 318i e абсолютно адекватен за ежедневна употреба. И освен това 3-та серия е стархотен автомобил - балансиран, комфортен, качествено изработен и като всяко BMW насочен към удоволствието от шофирането. Фейслифта е признат за лидер в класа си от повечето световни авто медий. Това което исках да кажа е, че всяка модификация има своите предимства, и отричането на дизела или бензина по презумция е доста глупаво. Още по зле е да кажеш, че който и да било двигател на BMW е издънка.

69 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани