Сечение на проводник за халогени? - КЛЮЧ
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Сечение на проводник за халогени? - КЛЮЧ
Колеги полагам инсталация за халогени (правя я по стандартна схема на БМВ за халогени). Въпроса ми е колко трябва да е сечението на проводника за халогените във силовата верига ?На схемата по долу съм показал за кой интервал от веригата става дума (това е интервала от предпазител номер 15 , който е 15А , до самите крушки ).
Смятам да пусна само един проводник с достатъчно дебело сечение (а не два по тънки) , който да захранва и двата халогена. Понеже всяка крушка е по 55w , общо двете са 110w , така че реално двете крушки ще дръпнат около 10А. По мои изчисления кабела трябва да е със сечение не по малко от 2,5 квадрата. В крайна сметка смятам да пусна кабел със сечение 2.5 квадрата.
Та кажете колеги , колко трябва да е сечението на проводника ?
Тези които имат инсталирани фабрично халогени , ако знаят и са обърнали внимание , нека споделят как е при тях .... Преди всичко ,моля за компетентни мнения !

Смятам да пусна само един проводник с достатъчно дебело сечение (а не два по тънки) , който да захранва и двата халогена. Понеже всяка крушка е по 55w , общо двете са 110w , така че реално двете крушки ще дръпнат около 10А. По мои изчисления кабела трябва да е със сечение не по малко от 2,5 квадрата. В крайна сметка смятам да пусна кабел със сечение 2.5 квадрата.
Та кажете колеги , колко трябва да е сечението на проводника ?
Тези които имат инсталирани фабрично халогени , ако знаят и са обърнали внимание , нека споделят как е при тях .... Преди всичко ,моля за компетентни мнения !
Последна промяна metodi80 на 24 Яну 2009, 3:34, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Кабел
Makarov 2 написа:Мето ,не разбирам от ел.но да знаеш ,че дебелината е като на фаровете, по-точно късите светлини
Знам Малък, те крушките са същите по 55w , но аз не искам да прокарвам два кабела както е при фаровете и при фабрично инсталираните халогени , а искам да пусна само едно кабелче само че по дебело , просто така съм решил ..... за това рекох да поразпитам във форума , но като гледам , можеби никой не е мислил по тоя въпрос..... М/у другото кабела който идва от релето до предпазителя е точно 2,5 квадрата и така е фабрично (гледал съм го на кола със фабрично инсталирани халогени .... така , че съвсем логично е и след предпазителя кабела да е със същото сечение ).
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Здравей колега, когато монтира ксенона на халогените ми направи вечатление, че кабелите на са повече от квадрат, квадрат и половина най-много, но са два отделни. Ако пуснеш само един е нормално да е два квадрата и половина. Тока в твоя случай си го сметнал и няма да е повече от 10А. Само си вземи хубав кабел. Аз лично ползвам такъв:
Изолацията му е добра и единия краи има червена ивица.
Успех с начинанието.
Изолацията му е добра и единия краи има червена ивица.
Успех с начинанието.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
stony1 написа:Здравей колега, когато монтира ксенона на халогените ми направи вечатление, че кабелите на са повече от квадрат, квадрат и половина най-много, но са два отделни. Ако пуснеш само един е нормално да е два квадрата и половина. Тока в твоя случай си го сметнал и няма да е повече от 10А. Само си вземи хубав кабел. Аз лично ползвам такъв:
Изолацията му е добра и единия краи има червена ивица.
Успех с начинанието.
Благодаря колега .... всичко е готово ....остана ми само този кабел да опъна , иначе при мен липсваше цялата инсталация и трябваше да я изграждам напълно - кабели , пинове ,крушка на таблото , бутон, реле , предпазители .... Но пък го направих както си пише по книгите (точно по схема и със всички необходими атрибути, даже може да пусна тема за инсталацията заедно със снимки .....

- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: Сечение на проводник за халогени?
metodi80 написа:Колеги полагам инсталация за халогени (правя я по стандартна схема на БМВ за халогени). Въпроса ми е колко трябва да е сечението на проводника за халогените във силовата верига ?На схемата по долу съм показал за кой интервал от веригата става дума (това е интервала от предпазител номер 15 , който е 15А , до самите крушки ).
Смятам да пусна само един проводник с достатъчно дебело сечение (а не два по тънки) , който да захранва и двата халогена. Понеже всяка крушка е по 55w , общо двете са 110w , така че реално двете крушки ще дръпнат около 10А. По мои изчисления кабела трябва да е със сечение не по малко от 2,5 квадрата. В крайна сметка смятам да пусна кабел със сечение 2.5 квадрата.
Та кажете колеги , колко трябва да е сечението на проводника ?
Тези които имат инсталирани фабрично халогени , ако знаят и са обърнали внимание , нека споделят как е при тях .... Преди всичко ,моля за компетентни мнения !
Ами колега,1,5квадрата са напълно достатъчни!
Има и формули!

- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Тоя кабел е пълен боклук и се ползва за колони главно защото е евтин ... Земи си братле силиконов да знаеш че няма ядове , иначе на секи 5 ампера по квадрат кабел
Nasko_325TD и кой са формулите ? Че ми е интересно аз все си мислех че се работи на стандарти руски , еропейски , американски и тн
Nasko_325TD и кой са формулите ? Че ми е интересно аз все си мислех че се работи на стандарти руски , еропейски , американски и тн

Последна промяна DirtySouth на 24 Яну 2009, 1:56, променена общо 1 път
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
DirtySouth написа:Тоя кабел е пълен боклук и се ползва за колони главно защото е евтин ... Земи си братле силиконов да знаеш че няма ядове , иначе на секи 5 ампера по квадрат кабел
Кабелчето ми е точно силиконово по 1.70 метъра ... иначе това кабелче дето колегата е показал на снимките наистина се ползва за колони предимно , но не съм съгласен че е боклук (но това е друга тема


- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
DirtySouth написа:Тоя кабел е пълен боклук и се ползва за колони главно защото е евтин ... Земи си братле силиконов да знаеш че няма ядове , иначе на секи 5 ампера по квадрат кабел
Nasko_325TD и кой са формулите ? Че ми е интересно аз все си мислех че се работи на стандарти руски , еропейски , американски и тн
Тоя кабел колега не се ползва за тонколони, защото е евтин, а защото издържа на големи натоварвания. И като не си наясно с нещата не се опитвай да даваш компетентно мнение.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Доста по наясно съм с теб защо ли ? Зашото сяка година купувам кабели за по 30 000 левове и отгоре ,а ти дори не си виждал толкова на живо там е разликата
Защо секи обича да се меси където не му е работата ?

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
DirtySouth написа:Доста по наясно съм с теб защо ли ? Зашото сяка година купувам кабели за по 30 000 левове и отгоре ,а ти дори не си виждал толкова на живо там е разликатаЗащо секи обича да се меси където не му е работата ?
Момчета , моля ви не се карайте .... по принцип за този тип кабели (показаните на снимките на колегата stoni1) има наистина турски , които не са хубави и точно както казваш колега единия е със алуминиево жило, изолацията им е сравнително твърда (ако не се лъжа,те навлязоха на пазара преди около година , може и малко повече). Имаше преди време обаче точно същия тип кабели но със две медни жила (то и сега ги има тук -там ) , които са наистина качествени , изолацията им е супер (мекичка , устойчива) , уплетката на кабела е хубава (по принцип даже медната проба е от високо качество , издържа на стабилни натоварвания, някои са със специфична уплетка за намаляване на паразитния (бял ) шум при възприизвеждане на музикална картина -това е една от причините да се ползват за колони , те се водят още - low noise )
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
stony1 написа:DirtySouth написа:Тоя кабел е пълен боклук и се ползва за колони главно защото е евтин ... Земи си братле силиконов да знаеш че няма ядове , иначе на секи 5 ампера по квадрат кабел
Nasko_325TD и кой са формулите ? Че ми е интересно аз все си мислех че се работи на стандарти руски , еропейски , американски и тн
Тоя кабел колега не се ползва за тонколони, защото е евтин, а защото издържа на големи натоварвания. И като не си наясно с нещата не се опитвай да даваш компетентно мнение.
Шшш пич,абе аз тва съм завършил бе,ти къде си учил ми кажи!Щото аз съм завършил ТЕТ в Пловдив!?
Ай кът си много отворен?
Отвори физиката и ще разбереш доста за електротехниката!

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани