Въпроси...
Модератор: Icco
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Новини
-
Въпроси...
Искам да сложа бас говорител на колата но не в бас каса, а да го монтирам на мястото на ски сака в задната седалка. Точно както е направено на снимките. Кажете какви са слабостите на този вид решение и какви са преимуществата му. Какви са реалните звукови загуби от факта, че не е в кутия?
Втория ми въпрос пак се отнася за бас говорителя. Какъв е хубаво да бъде той. Чувам добри отзиви за българските такива. Вие какво мислите? А какви са цените на качествените такива? Къде се връзва баса при положение, че нямам усилвател? Има отделни канали на касетофона ли? (Pioneer DEH3500MP) Трябва ли ми усилвател все пак?
Другия ми въпрос е свързан с монтирането на т.нар. пищалки. Като взех колата те бяха монтирани на задната кора и вързани към задните колони. С Войков ги изтръгнахме тогава но сега съм си наумил пак да ги слагам. Разбрах, че трябва да са към предните колони и да седят отпред. Така ли е найстина? А къде точно да ги вържа? В смисъл към предните колони директно или?
И последния ми въпрос е свързан с кабелите. Ще подменя всички аудио кабели в цялата кола. Доколкото разбра, хубаво е да сложа от силиконовите кабели - т.е. онези прозрачните (простете за невежеството ама..). Кажете ми обаче какви трябва да бъдат. Има дебели, средни и тънки. Къде какви трябва да са?
Благодаря ви предварително за отговорите
Втория ми въпрос пак се отнася за бас говорителя. Какъв е хубаво да бъде той. Чувам добри отзиви за българските такива. Вие какво мислите? А какви са цените на качествените такива? Къде се връзва баса при положение, че нямам усилвател? Има отделни канали на касетофона ли? (Pioneer DEH3500MP) Трябва ли ми усилвател все пак?
Другия ми въпрос е свързан с монтирането на т.нар. пищалки. Като взех колата те бяха монтирани на задната кора и вързани към задните колони. С Войков ги изтръгнахме тогава но сега съм си наумил пак да ги слагам. Разбрах, че трябва да са към предните колони и да седят отпред. Така ли е найстина? А къде точно да ги вържа? В смисъл към предните колони директно или?
И последния ми въпрос е свързан с кабелите. Ще подменя всички аудио кабели в цялата кола. Доколкото разбра, хубаво е да сложа от силиконовите кабели - т.е. онези прозрачните (простете за невежеството ама..). Кажете ми обаче какви трябва да бъдат. Има дебели, средни и тънки. Къде какви трябва да са?
Благодаря ви предварително за отговорите

1. Ако басът е OpenAir, няма да е проблем да го монтираш така..По-скоро ще е по-сложно закрепването и изолирането му, но не е невъзможно!
2. За мен е безсмислено да го връзваш към касетофона - трябва ти някакъв усилвател, според говорителя.
3. Високите можеш да го сложиш някъде отпред и да ги вържеш или към касетофона, или директно към предните говорители! Няма да е проблем, ако се направи грамотно!
4. Това, че си решил да смениш кабелите, е много добре... На твое място ще пусна просто ХУБАВИ чинчове до стъпалото (което, както казах, трябва да имаш) и да го захраниш с хубав кабел (около 1 квадрат) от +а на акомулатора. Масата можеш да я вземеш от някое подходящо място в багажника...
5. Нищо не си споменал за средите! Перфектна работа ще ти вършат 2 трилентови 6Х9, примерно!
Аз съм с почти същата конфигурация и съм доволен!
И за говорителя - чуват се много различни мнения за българските говорители. Аз не посмях да рискувам и си взех немски (незнам каква е марката
), двунамотъчен.. 
2. За мен е безсмислено да го връзваш към касетофона - трябва ти някакъв усилвател, според говорителя.
3. Високите можеш да го сложиш някъде отпред и да ги вържеш или към касетофона, или директно към предните говорители! Няма да е проблем, ако се направи грамотно!
4. Това, че си решил да смениш кабелите, е много добре... На твое място ще пусна просто ХУБАВИ чинчове до стъпалото (което, както казах, трябва да имаш) и да го захраниш с хубав кабел (около 1 квадрат) от +а на акомулатора. Масата можеш да я вземеш от някое подходящо място в багажника...
5. Нищо не си споменал за средите! Перфектна работа ще ти вършат 2 трилентови 6Х9, примерно!
Аз съм с почти същата конфигурация и съм доволен!
И за говорителя - чуват се много различни мнения за българските говорители. Аз не посмях да рискувам и си взех немски (незнам каква е марката


- Новини
-
tsvet40
1. Какво ще рече OpenAir? Абсолютно начинаещ съм откъм кар аудио
Закрепването се надявам да е лесно, той като се сещам за двама, монтирали така баса но не разбирам за каква изолация говориш? По принцип откъм багажника тази дупка за ски сака има метален капак. На снимката той е махнат но може и да си седи да затваря самата дупка. Това идейно ли е и това ли имаше в предвид под изолация?
2. В усилвателя само баса ли връзвам или и задните колони? Значи и за усилвател ще трябва да се мисли ...
5. Нищо не споменах, защото не мисля да ги сменям засега. Предните са Kenwood KFC 1358S, задните са Blaupunkt GT220. Не казвай, че трябва и тях да сменям....
1. Какво ще рече OpenAir? Абсолютно начинаещ съм откъм кар аудио

2. В усилвателя само баса ли връзвам или и задните колони? Значи и за усилвател ще трябва да се мисли ...
5. Нищо не споменах, защото не мисля да ги сменям засега. Предните са Kenwood KFC 1358S, задните са Blaupunkt GT220. Не казвай, че трябва и тях да сменям....

- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Пространството зад говорителя трябва да е звуко изолирано от пространството пред говорителя за не се гасят звуковита вълни създавани от мембраната отпред и отзаб. Говорителя създава звуково налягане в двете равнини и ако не са отделени говорителя не е ефективен. Това важи основно за ниските честоти и много по-малко за средните, а говорители за високи честоти са капсуловани направо и за тях няма проблем. Изолацията е най добре да е твърда но сигурно и плътно кече ще свърши прилично работа.
[quote="!!Asen_X"][/quote]
Няма да го сменяш, небой се
Даже са много добри... Ако ги прекараш през усилвател ще са още по-добри...
Така и така още нямаш, купи направо един 4-канален... Да вържеш всичко пре него... Мисля, че ще се получи много добре..
За басовия говорител - не мога да ти помогна - просто незнам как е при тебе... И аз бях решил така да го монтирам, но като разгледах, бързо се отказах... Много по-лесно беше да си направя нова кора и да го монтирам там... А и много по-лесно се изолира...
И аз не разбирам много
Казвам ти само неща, които съм правил последните няколко седмици (при мен конфигурацията е доста подобна). Успех!
Няма да го сменяш, небой се

Даже са много добри... Ако ги прекараш през усилвател ще са още по-добри...
Така и така още нямаш, купи направо един 4-канален... Да вържеш всичко пре него... Мисля, че ще се получи много добре..
За басовия говорител - не мога да ти помогна - просто незнам как е при тебе... И аз бях решил така да го монтирам, но като разгледах, бързо се отказах... Много по-лесно беше да си направя нова кора и да го монтирам там... А и много по-лесно се изолира...
И аз не разбирам много

Като за начало трябва да си разясниш - Какво по-точно очакваш от този говорител?. Първото е ясно - бас
, но какъв - твърд, мек, нисък? Като цяло повечето хора искат да постигнат никсък, плътен и качествен бас (идеално, но дали ще се получи)?
Сега да ти отговоря на въпросите, а после другото:
1. Като идея е добро, защото ще спестиш доста ценно пространство (от 20 до много литри), но като качество и ниска честота
- няма да се получи нещо невероятно. За тази цел трябва да вземеш говорител Free Air (както беше споменал н tsvet40) - този бас е предназначен да свири в отворен обем (както се подразбира от името
) и там му е силата (ако се сложи в кутия няма да свири толкова добре, но и там си има пинизи да го накараш да направи нещо необикновено
). Доста хора са с Pioneer Free Air говорител - TS-W304F мисля,ч е бяха (важното е да завършват на F от Free Air). Ако вземеш говорител, който е предназначен за затворен обем (дали напълно, дали с фазоинвертор (бас-рефлекс), дали двукамерно (band-pass) и т.н.) и естествено го сложиш в подходящата кутия, ще постигнеш недостижим резултат за free air говорителите. Но тук си има нялкоко пиниза за различните случай:
1.1. Ако избереш free air система - най-добре е да си сложиш два и то доста големи (15" по възможност), и то на кората, ако не някой друг (пак голям или ОГРОМЕН), но само, че създаващ голямо звукова налягане и с подходящи параметри (много нисък резонанс и голям Vas фактор). Бих ти препоръчал две 12" или 15" на кората, но ако не ти се занимава с резане на д'рво и ламарина... един при ските. Не ти го препоръчвам!
1.2. Ако избереш говорител, предназначен за обем
ще изпиташ невероятни емоции при слушането. А пиниза - взима се качествен говорител с колкото се може по-нисък резонанс (и други важни параметри се подбират, естествено) и едновременно с малък размер (10" е идеалното), И ДА Е подходящ за затворен обем (Closed Box, защото ще бъде доста малка). После се прави кутия от MDF/ПДЧ с 1/2 стени от стъклопласт, с зел максималко използване на пространството. Кутията се разполага в един от ъглите на багажника към седалките. А ако басът се подбере подходящ за затворен обем с фазоинвертор (bass-reflex), то идеално изчисленият отвор се извежда на кората за най-голям ефект! Имам чувството, че пропуснах нещо ама ти си питай и ще ти обясня аз или някой друг
А да - кутията ще се получи около 25-35литра (35л. в случай, че има фазоинвертор).
2. За българските - да не кажа нещо - ама не ти ги препоръчвам - 5-години назад са (ще ме прощават феновете
). Вземи нещо по американски лиценз или нещо подобно - не е важно каде са го правили, а как и дали ще свърши работа! Ще ти напиша примерни цени, марки и модели - Pioneer TS-W305C (12" - Box) - 135лв., Pioneer TS-W304F (12" - Free Air) - 135лв., Lanzar MAX10 (10" - Box) - 100лв., Lanzar MAX12 (12" - Box) - 130лв., Boschmann ALX-122SP (12" - Box) - 135лв., Boschmann AZX-W12NUKE (12" - Box) - 225лв., Lanzar HRWDC10 (10" - Box) - 180лв., Lanzar HRWDC12 (12" - Box) - 225лв. и т.н. Общо взето цените на хубавите говорители (с различна мощност) варират от 100лв. до 350лв. има и по-скъпи, но "всеки разполага според чергата си"!!! Има басове (2-3 знам аз), които са подходящи (с малка мощност са) за използване на вградения усилвател от плеъра (в случая DEH-P3500MP). Цената на този говорител е 70лв. и е за кутия, а размера 12". Хубавото на избрания от теб headunit е, че има вграден LPF (Low pass filter - пропуска само ниските честоти - горната гранична честота се регулира от менюто) и може да се използва в този случай. Иначе сигналът върви по т.нар чинчове, които ги имаш изведени отзад на MP3-плеъра, и едно кабелче (синьо), което служи за разрешаващ сигнал - когато пуснеш плеъра ти стартира всички различни електоники свързани с него - ел. антена, усилватели, кросоувъри, еквилайзери и т.н. Тези изводи се свързват към усилвателя! Дали ти трябва усилвател си питал - ако можеш да отдели средства за това - си трябва - особено за баса!
3. За пищялките - ако са към предната система (компонентна) си ги вързваш към предните говорители или към кабелите им откъм плеъра (няма разлика - до кадето имаш или си прекарал кабели). Ако са към задните - аналогично.
4. Кабелите - към тях трябва да се отнесеш с внимание. Помисли си какви говорители ще вързваш на тях, но като цяло подходящите кабели (от плеър до колони) са 0.75кв. Ще ги намериш по магазините за осветителна техгника (черно-червените). Силиконовите също са добри и препоръчителни, но малко по-скъпи. Ако ще взимаш такива гледай да са с добра изолация - да има "харабия" силикон. В повечето случай не използвам такива, защото имат малка изолация и се прекъсват много лесно по тази причина. Ако можеш да избираш (финансова възможност) си вземи кабели с плетка - магнитноекранирани се наричат! Помисли си дали ще имаш усилвател - ако да - вземи си едни магнитно екранирани чинчове с/без допълнителен кабел (по-добре без, защото е много къс и в повечето случай трябва да се удължава, за да стигне до извода Remote (Auto-Antena) на усилавтеля) и ги прекарай до багажника. Също така ще ти трябва и захранващ кабел - минимум 8кв., ако имаш пари вземи си 10кв. или най-добре 16кв. плюсов и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО същата квадратура минусов кабел - съветвам те да е директно от акумулатора, но ще се оскъпи (може и от купето, но при възможност - клема -12V)!!!
Басовият говорител (както и другите) трябва да са здраво монтирани и с меки подложки (изолация).
Задните/Предните говорители се вързват към усилвател само когато вградения такъв в плеъра не може да ги захрани добре.
Ако искаш да постигнеш нещо наистина добро - трябва да наблегнеш върху предната озвучителна система на автомобила. Тя носи целия сигнал и ефект на звука - всичко е средоточено отпред (най-важното ТИ СИ отпред), а задната - тя служи за добавка, изгражнане, добиване на триизмерен звук към цялостната звукова картина (хубаво е естествено да имаш и отзад
). Ако ще сменяш - задължително трябва да е компонентна система, защото при бмв-тата е много кофти разположението на колоните (поне при e30 и мисля, че е34, и други, но...). Ако можеш по-добре е да си направиш нови кутии/джобове за предните среди и да изнесеш високите във фабричните месна (са ЕЛО-тата), ако нямаш такава пластмаса - вземи си на старо - изглежда "гъзибарно"
както каза в една друга тема Postman (леле колко съм се смял - "немам думи за приказ"
чак).
Ако желаеш мога да ти препоръчам доста компоненти, а при още по-голямо желание и да ти ги продам с подобаважа отстъпка, и монтажче може...
Сега ми изпаднаха подходящи неща за твоя случай - различни класове (втора ръка)!
Май малко се изписах...
Ако още нещо те интересува казвай!

Сега да ти отговоря на въпросите, а после другото:
1. Като идея е добро, защото ще спестиш доста ценно пространство (от 20 до много литри), но като качество и ниска честота




1.1. Ако избереш free air система - най-добре е да си сложиш два и то доста големи (15" по възможност), и то на кората, ако не някой друг (пак голям или ОГРОМЕН), но само, че създаващ голямо звукова налягане и с подходящи параметри (много нисък резонанс и голям Vas фактор). Бих ти препоръчал две 12" или 15" на кората, но ако не ти се занимава с резане на д'рво и ламарина... един при ските. Не ти го препоръчвам!
1.2. Ако избереш говорител, предназначен за обем


2. За българските - да не кажа нещо - ама не ти ги препоръчвам - 5-години назад са (ще ме прощават феновете

3. За пищялките - ако са към предната система (компонентна) си ги вързваш към предните говорители или към кабелите им откъм плеъра (няма разлика - до кадето имаш или си прекарал кабели). Ако са към задните - аналогично.
4. Кабелите - към тях трябва да се отнесеш с внимание. Помисли си какви говорители ще вързваш на тях, но като цяло подходящите кабели (от плеър до колони) са 0.75кв. Ще ги намериш по магазините за осветителна техгника (черно-червените). Силиконовите също са добри и препоръчителни, но малко по-скъпи. Ако ще взимаш такива гледай да са с добра изолация - да има "харабия" силикон. В повечето случай не използвам такива, защото имат малка изолация и се прекъсват много лесно по тази причина. Ако можеш да избираш (финансова възможност) си вземи кабели с плетка - магнитноекранирани се наричат! Помисли си дали ще имаш усилвател - ако да - вземи си едни магнитно екранирани чинчове с/без допълнителен кабел (по-добре без, защото е много къс и в повечето случай трябва да се удължава, за да стигне до извода Remote (Auto-Antena) на усилавтеля) и ги прекарай до багажника. Също така ще ти трябва и захранващ кабел - минимум 8кв., ако имаш пари вземи си 10кв. или най-добре 16кв. плюсов и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО същата квадратура минусов кабел - съветвам те да е директно от акумулатора, но ще се оскъпи (може и от купето, но при възможност - клема -12V)!!!
Басовият говорител (както и другите) трябва да са здраво монтирани и с меки подложки (изолация).
Задните/Предните говорители се вързват към усилвател само когато вградения такъв в плеъра не може да ги захрани добре.
Ако искаш да постигнеш нещо наистина добро - трябва да наблегнеш върху предната озвучителна система на автомобила. Тя носи целия сигнал и ефект на звука - всичко е средоточено отпред (най-важното ТИ СИ отпред), а задната - тя служи за добавка, изгражнане, добиване на триизмерен звук към цялостната звукова картина (хубаво е естествено да имаш и отзад



Ако желаеш мога да ти препоръчам доста компоненти, а при още по-голямо желание и да ти ги продам с подобаважа отстъпка, и монтажче може...

Май малко се изписах...
Ако още нещо те интересува казвай!
dZvero Sound... The funs starts here...
Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

- Новини
-
Темата е малко мухлясала но искам да отправя огромни благодарности към Lucky, tsvet40 и dZvero, които отделиха време да ги изпишат тия неща. Найстина много ми помогнахте въпреки, че малко се отдалечих от ъпгрейда на музиката той като сега трябва да си възстановя панела на плеъра за начало
И все пак....
Значи твърдо ще бъде монтиран бас на мястото на ски сака. Т.е. няма да е в кутия. Просто багажника ми трябва, а монтаж на задната кора е абсурден - там ми е вградената щора плюс това колата ми седи пред блока и доста бързо ще остана без заден джам + музиката
, така че оптималния вариант за мен си остава баса за отворен обем, който описахте. Пък и чух в една Е34-ка (на dizelboy) как звучи така монтиран бас и направо се втрещих. Е сигурно този в кутията е далеч по-добре но аз не съм чак толкова претенциозен, въпреки че държа най-много на качеството на звука и чак след това на силата.
Значи като взема бас по нататък ще го монтирам така, че да изолирам много хубаво както дупката, където го монтирам, така и задната кора, където са ми монтирани задните колони.
Сега пак за кабелите да питам за подробности. Тъй като скоро ми предстои почти цялостно разглабяне на интериора на колата, точно тогава ще ползвам момента да прекарам кабелите, за да стане хубаво, да не се виждат отникъде и да си минават по предназначените канали а и да не разглабям после пак. Да предположим, че ще сложа отзаде по натам бас и усилвател. Колко кабела трябва да ходят назад. В момента трябва да са два кабела - за двете задни колони. Но като взема усилвателя примерно то тогава ще трябва и кабелите от предните колони да отидат до отзаде до усилвателя и после да се върнат към касетофона, така ли? Това са бая кабели бре момчета
и като добавим и захранващите за усилвателя и става страшно. За да не ви обърквам а и аз да не се объркам, допускаме че отзаде ще имам двете задни колони + усилвател + бас. Колко и какви кабели да прокарам за отзаде (също да допуснем, че усилвателя ще е четириканален). Дотук ми е ясно за кабелите за задните колони и плюс и минусов кабел за усилвателя. Друго?
А да ....а филтри трябват ли ми или?
Предварително ви благодаря за времето, което отделяте да отговаряте на подобни идиотски въпроси.


И все пак....
Значи твърдо ще бъде монтиран бас на мястото на ски сака. Т.е. няма да е в кутия. Просто багажника ми трябва, а монтаж на задната кора е абсурден - там ми е вградената щора плюс това колата ми седи пред блока и доста бързо ще остана без заден джам + музиката

Значи като взема бас по нататък ще го монтирам така, че да изолирам много хубаво както дупката, където го монтирам, така и задната кора, където са ми монтирани задните колони.
Сега пак за кабелите да питам за подробности. Тъй като скоро ми предстои почти цялостно разглабяне на интериора на колата, точно тогава ще ползвам момента да прекарам кабелите, за да стане хубаво, да не се виждат отникъде и да си минават по предназначените канали а и да не разглабям после пак. Да предположим, че ще сложа отзаде по натам бас и усилвател. Колко кабела трябва да ходят назад. В момента трябва да са два кабела - за двете задни колони. Но като взема усилвателя примерно то тогава ще трябва и кабелите от предните колони да отидат до отзаде до усилвателя и после да се върнат към касетофона, така ли? Това са бая кабели бре момчета

А да ....а филтри трябват ли ми или?
Предварително ви благодаря за времето, което отделяте да отговаряте на подобни идиотски въпроси.



- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
За кабелите зависи от това какъв изход имаш от касетофона и какъв вход за усилвателя там някой по напред с материала ще се произнесе. Относно филтри със сигурност на баса не трябва да подаваш сигнал с висока честота обратното. Така че ако усилвателя няма изход за бас сигурно ще ти трябва филтър. Но той се изчислява в зависимост от честотнат характеристика на говорителя така че предварително не става. Така и така ще раскостваш купето виж ка ще закрепяш баса после. Трябва да е закрепен здраво за да не предава вибрации на закрепващия детайл защото ще дрънчи лошо.
Така...
Значи по ред...
Кабелите трябва МНОГО внимателно да се сметнат и да се подберат! Сложиш ли калпави кабели, цялата работа отива по дяволите... Трябват ти:
- 2 кабела за колоните на средите
- кабел (достатъчно дебел!!!) за + от акумулатора, минуса най-добре да го хванеш от купето в багажника.
- кабел за remote от касетофона до усилвателя
Другото, което е добре да прекараш като разкачаш колата, това е ХУБАВ чинчов кабел - от касетофона до усилвателя. Сигналът за subwoofer-а ще минава по него... Ако усилвателя е 4 канален - и за другите говорители също..
Общо взето много зависи от усилвателя.
За филтрите - пасивните филтри, според мен, за нищо не стават... Най-добре си търси стъпало с филтри! Изборът на усилвател е много важен както за качеството, така и за начина, по който ще се върже цялата система!
Не че разбирам много, но като почнеш да монтираш можеш да разчиташ на моята безвъзмездна помощ
Значи по ред...
Кабелите трябва МНОГО внимателно да се сметнат и да се подберат! Сложиш ли калпави кабели, цялата работа отива по дяволите... Трябват ти:
- 2 кабела за колоните на средите
- кабел (достатъчно дебел!!!) за + от акумулатора, минуса най-добре да го хванеш от купето в багажника.
- кабел за remote от касетофона до усилвателя
Другото, което е добре да прекараш като разкачаш колата, това е ХУБАВ чинчов кабел - от касетофона до усилвателя. Сигналът за subwoofer-а ще минава по него... Ако усилвателя е 4 канален - и за другите говорители също..
Общо взето много зависи от усилвателя.
За филтрите - пасивните филтри, според мен, за нищо не стават... Най-добре си търси стъпало с филтри! Изборът на усилвател е много важен както за качеството, така и за начина, по който ще се върже цялата система!
Не че разбирам много, но като почнеш да монтираш можеш да разчиташ на моята безвъзмездна помощ

- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
АСЕНЕ
ела пиле ела знаеш каде живея ела
не съм спец ма тея каде ми го направиха тва извращение с тва си изкарват хлеба ела го виж

ела пиле ела знаеш каде живея ела
не съм спец ма тея каде ми го направиха тва извращение с тва си изкарват хлеба ела го виж

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Малко коментар и от мен
П.С. Не коментирах писаното от tsvet40, спестих малко писане от мене.
Абсолютно вярноtsvet40 написа:...Кабелите трябва МНОГО внимателно да се сметнат и да се подберат! Сложиш ли калпави кабели, цялата работа отива по дяволите...
Това трябва да значи: два кабела за ляв и десен канал от касетофона до усилвателяТрябват ти:
- 2 кабела за колоните на средите
И минуса, дедо попе, и минуса. И +, и - е най-добре да се теглят от клемите на акумулатора. Ако някой има нещо против, можем да си поговорим за преходни съпротивления, разсейвана мощност, окисляване и т.н.- кабел (достатъчно дебел!!!) за + от акумулатора, минуса най-добре да го хванеш от купето в багажника.
това само ако изхода на касетофона е преди volume-то- кабел за remote от касетофона до усилвателя
чинчов - това трябва да значи "тончестотен, екраниран, с добра външна изолация". Накрайниците (може и да не са чинчове), се купуват отделно, според случая.
Другото, което е добре да прекараш като разкачаш колата, това е ХУБАВ чинчов кабел - от касетофона до усилвателя.
Няма да минава ...Сигналът за subwoofer-а ще минава по него...
И за другите - достатъчно дебел (според захранваната мощност), многожилен, с добра външна изолация (срещу протриване, ако има някаква вероятност, де)Ако усилвателя е 4 канален - и за другите говорители също..
АбсолютноОбщо взето много зависи от усилвателя.
Няма идеален усилвател. Активен филтър значи, че изхода се взема от крайно стъпало (усилвател), с вграден филтър, който усилва само посочената лента. Стъпало с филтри значи, че сигнала, след крайното стъпало, се разделя през пасивни филтри.За филтрите - пасивните филтри, според мен, за нищо не стават... Най-добре си търси стъпало с филтри! Изборът на усилвател е много важен както за качеството, така и за начина, по който ще се върже цялата система!
П.С. Не коментирах писаното от tsvet40, спестих малко писане от мене.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

Дай и аз да вмъкна нещо:
Да започна от лесните неща: За плюсов, минусов, чинчов и за Remote (Auto-Antenna). +/- трябва да са от Акумулатора до багажника (или ако искаш да спестиш пари минуса от купе, но от клема си е друго нещо)! Как да ги подбереш - най-добре виждаш кое най-дебело (за кабела) сечене ще влезне в дупките на усилвателя (Batt и GND - и двата кабела са с еднаква дебелина). Чинчовият кабел (от Pre-Out-а на mp3-playera) съдържа сигнала, който трябва да отиде до усилватля(ите). Remote/(Auto Antena) понякога си върви починча - по-горе съм написал за какво е! Ако искаш предните говорители да са захранени от усилвателя (който ще е отзад) ще трябва да прекараш два кабела (един за плюс и мину на ляв и същия такъв за десен канал) от него да говорителите. Майче това са кабелите
При добро желание и пари можеш да си прокараш още един чинч - ако смениш плеъра с такъв, който има вграден LPF (за Sub-woofer Contol)!
Ако не си взел кабелите - мога да ти предложа готови китове!
Да започна от лесните неща: За плюсов, минусов, чинчов и за Remote (Auto-Antenna). +/- трябва да са от Акумулатора до багажника (или ако искаш да спестиш пари минуса от купе, но от клема си е друго нещо)! Как да ги подбереш - най-добре виждаш кое най-дебело (за кабела) сечене ще влезне в дупките на усилвателя (Batt и GND - и двата кабела са с еднаква дебелина). Чинчовият кабел (от Pre-Out-а на mp3-playera) съдържа сигнала, който трябва да отиде до усилватля(ите). Remote/(Auto Antena) понякога си върви починча - по-горе съм написал за какво е! Ако искаш предните говорители да са захранени от усилвателя (който ще е отзад) ще трябва да прекараш два кабела (един за плюс и мину на ляв и същия такъв за десен канал) от него да говорителите. Майче това са кабелите

Ако не си взел кабелите - мога да ти предложа готови китове!
dZvero Sound... The funs starts here...
Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

- Новини
-
Съвсем ме объркахте ей
Ето какво разбрах, че трябва да прекарам при положение, че слагам бас и усилвател.
плюс и минус кабели за захранване от акумулатора до усилвателя.
За предните колони - от касетофона до усилвателя и от усилвателя до предните колоните - две двойки кабели.
За задните колони - от касетофона до усилвателя и от усилвателя до самите задни колони. - две двойки кабели.
един чинчов кабел от касетофона до усилвателя и от усилвателя до баса.
някакъв ремоте кабел от касетофона до усилвателя (единичен)
С други думи - в усилвателя влизат:
- две двойки кабели от касетофона за предните колони.
- две двойки кабели от касетофона за задните колони.
- плюс и минус кабели от акумулатора за захранване.
- чинчов кабел от касетофона.
- ремоте кабела.
Излизат:
- две двойки кабели за предните колони.
- две двойки кабели за задните колони.
- кабели към баса.
Това ли е всичко?

Ето какво разбрах, че трябва да прекарам при положение, че слагам бас и усилвател.





С други думи - в усилвателя влизат:
- две двойки кабели от касетофона за предните колони.
- две двойки кабели от касетофона за задните колони.
- плюс и минус кабели от акумулатора за захранване.
- чинчов кабел от касетофона.
- ремоте кабела.
Излизат:
- две двойки кабели за предните колони.
- две двойки кабели за задните колони.
- кабели към баса.
Това ли е всичко?
От касетофона до усилвателя - се прокарва само ЧИНЧ! Той съдържа сигнала от PreOut-a на касетофона до входа на усилвателя! От amp-а тръгват кабелите вече към колоните (респективно басовете)!
Ще три трябват един или два чинча - споед зависи колко PreOut-a имаш на плеъра...
Захранващите са си ясни, ремоте-а е по чинчовете обикновено!
Ще три трябват един или два чинча - споед зависи колко PreOut-a имаш на плеъра...
Захранващите са си ясни, ремоте-а е по чинчовете обикновено!
dZvero Sound... The funs starts here...
Peerless, Seas, Kicker, Audison, Orion, Hertz, Pioneer, DLS, Alpine, Biema... AUDIO

- Новини
-
Значи при наличие на усилвател, изходите за колони на касетофона не се ползват, а всичко тръгва от другите изходи при касетофона, минава в усилвателя и тогава отива към колоните. Правилно ли разбрах? Добре че каза, иначе щях да прокарам три километра кабели
Сега се запулих в manual-а на плеъра ми. Отзаде има изводи за две двойки чинчове, така че ще закарам до отзаде два за да не се занимавам в последствие с глупости. То така или иначе май задължително трябва и двата да ходят в усилвателя, защото единия бил за предните, а другия за задните колони.
Сега вече правилно ли разсъждавам?

Сега се запулих в manual-а на плеъра ми. Отзаде има изводи за две двойки чинчове, така че ще закарам до отзаде два за да не се занимавам в последствие с глупости. То така или иначе май задължително трябва и двата да ходят в усилвателя, защото единия бил за предните, а другия за задните колони.
Сега вече правилно ли разсъждавам?
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани