Проблем (нелокализиран)- плете, детонации и играна в обороти

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 13.05.2004
Местоположение: Южните Райони 0=)===>

Проблем (нелокализиран)- плете, детонации и играна в обороти

Мнение от mafia » 09 Яну 2009, 18:46

Значи, напоследък започна да се случва нещо странно с колата (Е36 316 М43)

Първоначално ми прекъсваше от време на време...в един момент обаче започна да ме дразни малко повечко и реших да я попрегледам малко.
Замисих се и по пътя на логиката стигнах до няколко извода:
а) свещите може би трябваше да се сменят...направих го с такива BOSH. Докато ги смянях, видях че в старите имаше още доста живот...но нищо тази смяна не беше излишна, като се има предвид, че не ги бях сменял от 4 години :mhihi:
б) в работата ми имаме служебен паркинг, към чийто вход има рампа с доста сериозен наклон...забелязах, че излизайки на заден и забавяйки се на наклона, колата започва по-силно да плете...така по пътя на логиката стигнах, че щом е на наклон, значи двигателя се мести и тогава се появява проблема...следователно трябва да е някой маркуч...а кой маркуч е най-проблемен при старите BMW-та, ползвам примерна снимка на някакъв M43B16, която намерих в нета.
Изображение
Оказа се, че на неговите обръчи има две доооста големи дупки :mhihi: Както и да е...смених си го и него в студа пред блока :mhihi: Тръгвам, щастлив, че вече съм решил проблема...ДА след паленето на колата го нямаше...единственото странно беше, че оборотите играеха в диапазона 600-1000 оборота, но според пруятелят който беше с мен (принципно ги чатка механиките) това се дължало на промяната на режима на двигателя и компютъра се самоадаптирал...да имаше логика в думите му...все пак до този момент ламбда сондата е отчитала грешно заради дупките на маркуча.
Покарах си така 2 дни...като играта в оборотите си беше почти постоянна, но не дразнеше. По стар български обичай, реших да рестартирам компа на колата...като изключих акумулатора за около час и после пак го включих...но Тц...това не реши проблема..
Като се замислих, вариантите за него можеха да бъдат няколко:
:arrow: Моторче за празен ход...чест проблем при BMW, но пък тогава, защо проблема се явява и при даване на газ в движение...колата започва все едно да се дави :roll: Все пак не е зле профилактично да прусна с WD40...да поохлаби положението там :D
:arrow: Другото нещо е почти 100% запушеният ми катализатор...при него до колкото знам се наблюдава такова "затапване", последвано от неприятна миризма, която се появява от време на време :roll: Него съм решил да го махна тези дни и да го заменя с проходна тръба...но пък като се замисля, с това едва ли ще реша проблема на играта в оборотите :roll:

Вероятно правя някакъв затворен кръг, в който след като пръсна моторчето и махна катализатора, нещата ще се оправят...но все пак предпочитам да попитам и другите потребители, които малко или много са се сблъсквали с подобен проблем ;)
Друго предполагам характерно нещо, което ще е от полза за локализирането на проблема е един синдром...давам газ на място и законтрям на да речем 3000 оборота...двигателя ги държи няколко секунди и изведнъж почва да попрескача и да преплита в комбинация с леки детонации идващи от към гърнето :arrow: не съм чак толкова навътре, но си мисля, че е от предполагаемият проблем с катализатора :roll: Вие как мислите :?:

Изобщо на всяка една помощ от ваша страна ще бъда благодарен, тъй като си обичам колата и искам сам да знам за болежките й и за това какво става с нея. Най лесно е да влезне в някой сервиз, в който да сменят всички предполагаемо...пък видиш ли, дано да се оправи :roll: От това което съм прочел до този момент във форума, знам че тук има доста знаещи хора...с чиято помощ ще успя да накарам малолитражката отново да мърка :P

Благодаря предварително за отделеното време :)
Последна промяна mafia на 10 Яну 2009, 22:46, променена общо 1 път
Подписът не служи за рекламно пано. Иво.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Мнение от vladi_a_i » 09 Яну 2009, 19:22

Колега препоръчвам ти една диагностика като за начало,въздушен филтър,бензинов...Катализатора в последствие ще решиш,може и помпа не се знае... :)


Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 13.05.2004
Местоположение: Южните Райони 0=)===>

Мнение от mafia » 09 Яну 2009, 19:31

Филтрите са сменени преди 2500км :idea: Колата се кара само с Кастрол 10В40 :roll:
Иамбда сонда съм сменял в ДаруКар преди 3 години и малко...като тогава сложихме Сименс, вместо оригиналният Бош (може и наопаки да беше, но сервизната документация не е в мен) :roll:
Подписът не служи за рекламно пано. Иво.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Мнение от vladi_a_i » 09 Яну 2009, 19:46

--------------------------------------------------------------------------------

Филтрите са сменени преди 2500км Колата се кара само с Кастрол 10В40
Иамбда сонда съм сменял в ДаруКар преди 3 години и малко...като тогава сложихме Сименс, вместо оригиналният Бош (може и наопаки да беше, но сервизната документация не е в мен)

Колега може и дебитомер(първо диагностика)


Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 13.05.2004
Местоположение: Южните Райони 0=)===>

Мнение от mafia » 10 Яну 2009, 13:22

Никой ли друг не се е сблъсквал с нещо подобно :roll:
Подписът не служи за рекламно пано. Иво.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 25.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 92,318 sedan

Мнение от BorisMW » 10 Яну 2009, 18:17

Колега за едното си сигурен(запушен катализатор),а за другото знаеш,че трябва да се чисти(моторчето).Виждам начинът ти на мислене,както и това,че не си обърнал внимание на написаното от колегата по-горе,което според мен е правилно ;)
Направи ги тези неща,за да си покаже.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 10 Яну 2009, 22:52

Колега , за детонациите в гърнето причина може да е както запушен катализатор , така и клапан на картерните газове. Колегите те съветват да отидеш на диагностика ... аз пък ще ти кажа , че когато аз имах такъв проблем (с оборотите) съм минал поне на 5 диагностики и всеки път ми дрънкаха глупости ....добре , че не ги слушах тогава , че щах да изпосменя сума скъпи чарколяци, то не бяха ламбди сонди , дебитомери , абе всичко .... Скапан проблем е това .... много .... Като гледам си наясно с проблема ... единственото , което ще те посъветвам е да видиш тоя клапан за картрерните газове (прокарваш пръст през триъгълното му отворче , ако се чува съскане , значи е за смяна(означава че менбранкта му се е спукала). Ако е запекъл в затворено положение не се чува нищо от него , но пък избива масло от всички гарнитури , от де си намери път маслото все тече , по това се познава , че клапана пак е скапан. Иначе другите неща си ги знаеш - дебитомер , стъпков мотор , ламбда и т.н и т.н .......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 199
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: sofiq

Мнение от bubsa » 11 Яну 2009, 0:15

А кабелите смени ли ги като смени свещите?


Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 13.05.2004
Местоположение: Южните Райони 0=)===>

Мнение от mafia » 12 Яну 2009, 14:56

Мислих и тях да сменя...но в магазина на Бош ми обадиха цена 180лв. :shock: И продавача ми казва...ако не е локализиран проблем там, по-добре не ги сменяй :roll: И всъщност май е прав...като се има предвид, че вече пълна окомплектовка двигатели 20-ки се продават за 600лв :mhihi:
Подписът не служи за рекламно пано. Иво.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1581
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от PeReZ » 12 Яну 2009, 15:47

Колега ако си от района на Пловдив мини да я пуснем на диагностика да видим дали няма да излезне нещо. Може пък да имаш късмет и да се окаже нещо, което излиза при диагностика. (безплатно)


Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 13.05.2004
Местоположение: Южните Райони 0=)===>

Мнение от mafia » 12 Яну 2009, 18:11

PeReZ написа:Колега ако си от района на Пловдив мини да я пуснем на диагностика да видим дали няма да излезне нещо. Може пък да имаш късмет и да се окаже нещо, което излиза при диагностика. (безплатно)

Мерси много за предложената помощ колега, но за съжаление съм от София ;) Все пак ще се радвам, ако можеш да ме насочиш към сервиз тук в София, който качествено и разбирасе не с цените на Дарукар да направят тази диагностика...пък дано да локализират проблема и с още повече късмет проблема да излезне някакъв мъничък :)
Подписът не служи за рекламно пано. Иво.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 22.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е53 4.4
Мечтае да кара: Е60 V10

Мнение от Demo 9 » 12 Яну 2009, 21:06

Имах подобен проблем лятото.. тогава се оказа спукан въпросният маркуч.. смених го обаче си продължи с номерата (гасне, губи обороти) с тая разлика, че при мен вървежа си беше ок. Отидох в сервиз Юве (симеоновско шосе преди автокъща А2). Беше много богата.. човека бъзикна дебитомера (който се беше разбъзикал заради въздуха който смучеше от маркуча) и вече 4-ти месец нямам проблеми. Взеха ми 50 лв за диагностиката и работата, но не съжалявам. Апаратурата им е добра, а те изглеждат кадърни. Мен ако питаш ходи направо там ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 13 Яну 2009, 10:12

mafia написа:Никой ли друг не се е сблъсквал с нещо подобно :roll:

Същото беше и при мен, оказа се скъсан гофриран маншон. Сутрин на студено палеше нормално и след 2-3 секунди гаснеше. Когато подам газ на място имаше прекъсване и странен мирис от ауспуха както и дим в отработените газове. Всичко се оправи след смяната на маншона, дори нямаше смисъл от рестартиране на компютъра и време за адаптиране докато влезе в нормален режим.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж

Мнение от tnnvt » 13 Яну 2009, 23:13

Същия проблем и при мен и други - тук.
Ще добавя че въздуховода е сменен с нов, проблема не зависи от температурата и когато тръгна на дълъг път няма проблем.


Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 13.05.2004
Местоположение: Южните Райони 0=)===>

Мнение от mafia » 19 Яну 2009, 16:05

Проблема според Кольо от форума е типичен и са вече заминалите дюзи ;) След ремонта (към края на седмицата) ще споделя мнение от резултата ;)

Иначе махнах както всички ми казваха катализатора, като на неговото място сложихме права тръба...резултата е, че колата стана като драгстер :roll: Интересното е, че тия в М-комплект 33 ми казаха, че ще ми стане малко по-шумна колата от преди :shock: кое беее тя не се трае направо :roll:
Проблема според тях идвал от това, че съм със спортно гърне отзад...а ми казваха, че с резонатор посредата вместо правата тръба нямало да бъде особенна разлика :shock:

Дайте някво решение на проблема...всеки ли с махнат катализатор бумти така :roll: Колата стана като някоя астра с права тръба от Божурище...ужас :roll:
Подписът не служи за рекламно пано. Иво.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook