Голяма беля излезе антифризо-пиеца please HELP! - ЗАСКОБЕНО!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Голяма беля излезе антифризо-пиеца please HELP! - ЗАСКОБЕНО!

Мнение от ddddk » 10 Яну 2009, 14:04

Здравейте колеги,

Ако, помните преди време бях писал, че някой ми пие антифриза, защото не виждам следа никъде, а пък преливника се изпразва някъде... :(

Така, паднаха температурите - разширяване - свиване и дупката прокапа не ами направо ШУРНА!

Къде: три маркуча влизат в купето към парното. Нанизани са на алуминиеви тръбички и стегнати със скоби. Средната тръбичка е ПУКНАТА (ПРОБИТА) след маркуча преди да влезе в купето :evil:

аз мислех, че моя вариант е този: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15

НО се оказа, че нямам междинно блокче поз.16 :evil: , а тръбите от радиатора направо излизат навън и направо на тях се нахлузват маркучите или и аз незнам как всъщност е работата и въобще незнам какво да правя сега ТРЯБВА ЛИ ДА СМЕНЯМ ЦЯЛ РАДИАТОР ЗАРАДИ ЕДНА ДУПЧИЦА НА КРАЯ НА ТРЪБИЧКАТА :evil:

и въобще как да разбера кой от тези всичките модели http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=15
е моя без да разглобявам, щото аз като го извадя и колата е спряна от движение и къде ще обикалям да търся и какво ще търся и въобще б*си ужаса ми се случи БАШ В ТАЯ ЗИМА :evil:

Колеги, приемам всякакви идеи и помощ от всеки... PLEASE!
(просто колата много ми трябва тези дни иначе щях да я оставя докато се позатопли и тогава да я разколачвам...)

Поздрави и в очакване на идеи и съвети
:confused:
Дамян
Последна промяна ddddk на 11 Яну 2009, 19:40, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 10 Яну 2009, 16:28

тръбата влиза в климатроника, и е отделна част от радиаторчето.
Ще се наложи сваляне на целия климатроник (и таблото) но само ако си сигурен че е от тръбичката защото тя е алуминиева и малко ме съмнява да е спукана толкова лесно. Като отваряш смени всички О-пръстени на климатика (ако имаш), струват 1.80лв някъде, и също и О пръстените на радиаторчето за вода.
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 10 Яну 2009, 16:38

Свали си кората под волана и барчето и ще стигнеш до тръбите, няма нужда да сваляш цялот табло, ако има налична си купи от дару най-добре, ако и не ли секънд или на заварка. Ако се разровиш Геваре написал подробна тема, как се сменяват О-пръстените на тези тръбички но власт имащите не си направиха труда да направят темата важна, а секи само пуска теми да пита ;)


ПС Ето ти и темата http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight=


Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж

.

Мнение от nikolloff » 10 Яну 2009, 16:45

Ако виждаш каде е дупката и нети се разглобява,за временно ползване ти предлагам 2 варианта:
1. Обезмасляваш хубаво,мажеш с някакъв метал-пластик,и отгоре увиваш с някаква лента или нещо подобно
2. Намираш парче маркуч с по голям диаметър,нанизваш го да подмине дупката и в другия край правиш снадка с оригиналния
Ако стане,като се позатопли я разглобяваш
:)
Успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 10 Яну 2009, 16:45

дам там много трудно се открива... след поредната смяна на клапите на парното почна да ми спада нивото и видях, че при мен тече от лявата тръбичка.. смених маркуча и сега всичко е наред.... ако нямаш въпросните тръбички можеш да сложиш преходник 6мм (толко е вътрешния отвор на гумените маркучи) от тея които газаджийте слагат (някакъв вид пластмаса е) и да съединиш двете тръби с две скоби... за да закрепиш положението...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 10 Яну 2009, 22:03

В ТУ Варна имат аргонов апарат за заварки с алуминий (заваряват глави) та може би могат да ти заварят тръбата (апропо от алуминий ли е?)...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 11 Яну 2009, 10:50

за съжаление с МИГ апарат няма да стане, защото тръбичката е много тънкостенна и ще се пробива вместо да се наварява материал.
В такива случаи се минава на газо-пламъчно заваряване, НО тая тръбичка е толкова тънка, че в зоните около зоната на наслояване на материал ще прегаря и ще се пробива - с други думи запушваш една дупка и отваряш нови 5 :mhihi:
Мъчихме радиатора на климатика на един приятел преди време и десет майстора по-късно като го направихме като лейка радиатора и айде на магазина :mhihi:

Благодаря за съветите, колеги. Днес ще пробвам да го налепам с нещо та да намаля теча поне доколкото беше преди - да доливам и да карам докато се стопли и тогава да го мятам радиатора...

В тая връзка има едни термо-шлаух им викат електричарите - това е една тръбичка като гумена или меко РVС или нещо такова - намушват го на кабела там където са го снадили и с една запалка стоплят тоя шлаух и той се свива и става като изолация! Та туй чудо дали ще има ефект в моя случай? :confused:

Поздрави и пак благодарности на отзовалите се!
Дамян
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 11 Яну 2009, 14:43

Не, защото е прекалено тънко!
Всеки ден ползвам такива термо-шлаух ленти и що годе имам представа...
Виж сега, в тия студове знам как се правят ремонти и не го пожелавам на никого, но въпреки това понякога се налага... особено когато караш стара кола-както сме ние :confused:
Ако имаш пряка видимост до дупката на тръбата - почсти я хубаво, сложи нещо върху нея да я закрие (парченце ламарина, може и от мед/алуминий) и мажи обилно с течен метал на Бизон, изчакваш го една нощ и не че ще закърпиш положението, ами може и да откара с години.
А когато времето се пооправи и нямаш други дертове на главата си, можеш да му отделиш повече внимание.
Успех колега!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Голяма беля излезе антифризо-пиеца please HELP! - ЗАСКОБЕНО!

Мнение от ddddk » 11 Яну 2009, 19:26

Колега,

бизона е супер решение, ама като не се сетих по-рано :banghead: , а пък като си писал отговора аз вече съм се борил с дупката :banghead:
Здраве да е.
Какво направих да кажа:
-купих силикон са уплътнение на гарнитури, глави, капаци и прочие - черен има го в малка разфасовка 1,99лв.
- зачистих зоната на дупката със спирт първо и после със сух парцал
- намазах хуууубавоооо
- подсуших маркуча от вътрешната страна
- натиках го ЯКО навътре та да прескочи ограничението на тръбата и да покрие дупката - това действие трая 1 час :banghead: - ограничението на тръбата е сложено за да не отива маркуча по-натам, ама нали съм българче... :mhihi:
- напъхах една скоба там отвътре върху маркуча след ограничението - 1 час
И КАТО ПУСНАХ ЗА МАЛКО... И ВСИЧКО ИЗКОЧИ! :banghead: силикона се разлепа на всякъде хуубооо омаза всичко наоколо :banghead:
ТРИ НЕУСПЕШНИ ОПИТА
- избърсах силикона
- напъхах тръбата - пак голям зор
- напъхах скобата - не е за разправяне...
- и незнам с коя ръка държах скобата, с коя маркуча, с коя завитвах скобата :censored: :banghead: :censored: , ама след повече от 1 час битка само със затягане на скобата УСПЯХ! :bgflag:
- сложих втора скоба вече на мястото отредено по принцип за скоба и ЗАСПА!
- запалих чаках - няма теч!

Ако бях успял със силикона трябваше да изчакам 24 часа преди да запаля и тогава щеше да стане наистина здраво... предполагам :confused: :roll:
Така или иначе това си е временна работа - щом е ерозирала тръбата някъде много е вероятно да ерозира и другаде, ТАКА ЧЕ в това положение за София не тръгвам, но за градско става И КАТО се затопли ПЪРВАТА РАБОТА разколачвам таблото, вадя радиатора и АЙДЕ NEW!

Благодаря за отзивчивостта, голеги!

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 11 Яну 2009, 19:59

колега - сменят се само тръбите, ако радиаторчето не тече
по евтино е и много по лесно
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 11 Яну 2009, 20:14

ам тъй ще направя тогава, ама задължително искам сам да отворя там долу вътре да видя аз лично каква е картинката и тогава ще видим какво ще правим...
за сега беше важно да спра теча, щото цвъркаше като лейка и колата неможеше да се кара - ни да радглобявам в студа ни да обикалям по сервизи с колата щото ще окотя двигателя...
то всъщност аз така и не написах от къде тръгна работата: та значи изчезваше антифриза на някъде, ама не се виждаше къде, добре де ама в студа явно отворило повече и се видя - и бягам аз на един сервиз, който уважавам много и викам какво ще правим и момчетата викат А няма проблем - вадим маркучите зачистваме ги от клея и боклуците - нови скоби и си готов. ОБАЧЕ като зачисти и като се отвори тоз хендек на тръбата и като шурна и А, СЕГА! И от разглобяване на табло неразбирали и А, оправяй се сам...

НО, ВСИЧКО Е ДОБРЕ, КОГАТО ЗАВЪРШВА ДОБРЕ! :D

Поздрави,
Д
Изображение


Аватар
Мнения: 211
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Варна
Пол: Мъж

.

Мнение от nikolloff » 11 Яну 2009, 20:40

:bgflag:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook