Как двигателя на 525 tds да работи по-добре.
Модератор: Технически модератори
- kumo82
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 19.03.2008
- Местоположение: ПЛОВДИВ
- Пол: Мъж
- Кара: 525тдс
- Мечтае да кара: 730d
zvetiko написа:kumo82 написа:колеги браво темата е страшно интереснаимам само един въпрос
как може да се познае дали този байпасен клапан който стои на турбото работи
Според мен начина е да закачиш манометър(за 10-на лева ще успееш да си намериш) на смукателният колектор.Ако показва 1 бар значи всичко е наред.добре ама при какви обороти трябва да ми покаже 1бар колега
![]()
Колега Vlados направи го номера с размяна на маркучите и тогава ,ще видиш какво ще стане с колата при високи обороти и пусни малко повече гориво от плочката ,за да въртиш гуми при потегляне.Сега колата ти е тръгнала по-добре не заради изолирането на EGR клапана, а защото си почисти МАР сенсора.
- Vlados
- с две лица
-
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Eй сега взех нови, прозрачни маркучи и ги размених - от турбото към мап-а и от байпаса към колекторите - уж са фи 4, вместо фи 3.2, но гледам, че влязоха плътно (даже на турбината само малко се надена маркуча, че не можах да го вкарам до край), дано издържат и не се извадят! И все пак - ако инцидентно се извадят ще се усети ли по някакъв начин, фатално ли е ?
AGR и него го изолирах - прекъснах маркуча и го запуших от двете страни с по 1 болтче. Дано да има положителен ефект от цялата процедура или поне да няма влошаване, че беше мъка докато разковача всички неща (с дебелия маркуч на турбината беше най-голямата борба). Иначе всичко е омаслено здраво, сега поне са нови маркучетата. MAP-а беше пълен с масло (тесното му каналче) и сега го пръснах с въздух под налягане (навътре), поне да излезе част от маслото, но ще си потърся и WD40 (в момента нямам).
Остава към края на седмицата да се почистят радиаторите и кулера отвътре, филтрите вече са сменени както и масълцето и после само газ
едит : Може би си втълпявам, но ми се струва, че има положителен ефект
Като че ли се развърти турбината още под 2000 оборота (към 1800), а по-рано и трябваха 2200 оборота някъде за да се усети лепенето за седалката. Доволен съм, сега само следя маркучетата да са си на място и да са чисти и всичко трябва да е ок. Температурния датчик наистина ме мързеше да го чистя, защото много трудно се бърка под колекторите, някой друг път евентуално. Защо не са го сложили от горната страна или отстрани деба
едит2: Колеги, знаете ли някакви стойности, които трябва да отчита датчика за температура на въздуха в колекторите ? Защото в руското ръководство за Е34 има само данни за датчика за температура на водата! Също ме интересува клапана за обратната нафта (излишната) може ли да се диагностицира дали е наред, ако не е купува ли се на нормална цена нов и т.н. Дано някой пропиша пак в тази тема, че почнах да си водя монолог
едит 3: Като се замисля написах пълна простотия, няма как датчика за температура на въздуха да се измери дали е в ред, защото показанията са му динамични - много ясно, че като нагнети турбината горещия въздух датчика ще си промени стойностите. Може и да покаже някакво съпротивление на студен мотор като го измеря с мултицета, но това няма да значи, че е читав. Същото се отнася и за МАП-а
Значи само чистене и стискане на палците да са наред.
едит 4 : Аз да продължа да си пиша
Днес имаше външно чистене на радиаторите, излязоха няколко рояка мухи и половин бала слама
Вече сме с чистоново виско, оригинална перка и антифриз. Тъкмо се кефех как се развърта тази кола и с работещо виско падна мощността пак 
AGR и него го изолирах - прекъснах маркуча и го запуших от двете страни с по 1 болтче. Дано да има положителен ефект от цялата процедура или поне да няма влошаване, че беше мъка докато разковача всички неща (с дебелия маркуч на турбината беше най-голямата борба). Иначе всичко е омаслено здраво, сега поне са нови маркучетата. MAP-а беше пълен с масло (тесното му каналче) и сега го пръснах с въздух под налягане (навътре), поне да излезе част от маслото, но ще си потърся и WD40 (в момента нямам).
Остава към края на седмицата да се почистят радиаторите и кулера отвътре, филтрите вече са сменени както и масълцето и после само газ

едит : Може би си втълпявам, но ми се струва, че има положителен ефект


едит2: Колеги, знаете ли някакви стойности, които трябва да отчита датчика за температура на въздуха в колекторите ? Защото в руското ръководство за Е34 има само данни за датчика за температура на водата! Също ме интересува клапана за обратната нафта (излишната) може ли да се диагностицира дали е наред, ако не е купува ли се на нормална цена нов и т.н. Дано някой пропиша пак в тази тема, че почнах да си водя монолог

едит 3: Като се замисля написах пълна простотия, няма как датчика за температура на въздуха да се измери дали е в ред, защото показанията са му динамични - много ясно, че като нагнети турбината горещия въздух датчика ще си промени стойностите. Може и да покаже някакво съпротивление на студен мотор като го измеря с мултицета, но това няма да значи, че е читав. Същото се отнася и за МАП-а

едит 4 : Аз да продължа да си пиша



BMW only!
Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него
Е да то и някои от ''майсторите'' ни в бг са опасни.
Колега излиза от сервиз с ремонтирана дюза и веднага пуска тема за дюза-без коментар;
Смяна на гумени гарнитури на гнп, на стойност 10лв и един час труд(в него е и реглажа на плочката)-цени от 200 до 600лв-пак без коментар и Т.Н.
Пукали глави
пукат да,ама не колите а карачите
А да и периодично почистване на радиаторите и въздухопроводите-това,което всеки един ентусиаст би направил с любов на своята кола,не че не може и без него.
Предлагам на направим още една важна тема-за случая приканвам колеги като зветико,динозаб,бат жеко,стамбо,предел,пит 55,колегата с е36-цата тдс и всички запознати в дадена част за този мотор без писане на глупости и заяждане,само сериозни мнения без изцепки от рода-''аз бих хи купил бензиново бмв,ако искам мощност в ниските и т.н.''.В интерес на истината и аз искам да си купя м50.И така в новата тема аз се ангажирам-
да опиша стъпка по стъпка 100% реставриране на умната дюза
просто да отсеем всичко изписано за тдс-а и да го съберем в една подредена тема,че писва да четеш и пишеш все едно и също.
Чакам дюзата на колегата клинтан66 за да имам снимков материал и пускам темата-Благодаря на всички включили се в нея
Успех на всички.

Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него

Е да то и някои от ''майсторите'' ни в бг са опасни.
Колега излиза от сервиз с ремонтирана дюза и веднага пуска тема за дюза-без коментар;
Смяна на гумени гарнитури на гнп, на стойност 10лв и един час труд(в него е и реглажа на плочката)-цени от 200 до 600лв-пак без коментар и Т.Н.
Пукали глави


А да и периодично почистване на радиаторите и въздухопроводите-това,което всеки един ентусиаст би направил с любов на своята кола,не че не може и без него.
Предлагам на направим още една важна тема-за случая приканвам колеги като зветико,динозаб,бат жеко,стамбо,предел,пит 55,колегата с е36-цата тдс и всички запознати в дадена част за този мотор без писане на глупости и заяждане,само сериозни мнения без изцепки от рода-''аз бих хи купил бензиново бмв,ако искам мощност в ниските и т.н.''.В интерес на истината и аз искам да си купя м50.И така в новата тема аз се ангажирам-
да опиша стъпка по стъпка 100% реставриране на умната дюза
просто да отсеем всичко изписано за тдс-а и да го съберем в една подредена тема,че писва да четеш и пишеш все едно и също.
Чакам дюзата на колегата клинтан66 за да имам снимков материал и пускам темата-Благодаря на всички включили се в нея
Успех на всички.



Последна промяна ivan. на 17 Дек 2008, 20:19, променена общо 1 път

by ''kompleksa''
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
ivan. написа:Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него
а бре Ванка тая верига да не е от хартия направена че само 200 000км кара??????. На М30 по 1 000 000 кара а това -




Бат Стояне и аз така мисля,затова само изместих вала с 2 градуса и опънах банана-резултата по-късно,но за дизела минимално разтягане е проблем,така за по-сигурна работа_65536_kb_sec_ написа:ivan. написа:Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него
а бре Ванка тая верига да не е от хартия направена че само 200 000км кара??????. На М30 по 1 000 000 кара а това -![]()
![]()

by ''kompleksa''
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
ivan. написа:Бат Стояне и аз така мисля,затова само изместих вала с 2 градуса и опънах банана-резултата по-късно,но за дизела минимално разтягане е проблем,така за по-сигурна работа_65536_kb_sec_ написа:ivan. написа:Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него
а бре Ванка тая верига да не е от хартия направена че само 200 000км кара??????. На М30 по 1 000 000 кара а това -![]()
![]()
Ванка както ти казах за мен обтегача на веригите е проблемен при ТДС-а не самите вериги.Но по принцип е хубово като отвориш капака отпред като го сменяш да смениш направо всичко но може и което е най рентабилно според мен е на 200000 км обтегач на 400000 км обтегач с вериги

- lariii
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 16.06.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Почваме лиivan. написа:Най -простия мотор,за който всичко е описано
Периодична проверка на водна помпа,термостат и виско(това не е само за тдс според мене);
Смяна на плочка и умна дюза на всеки 15години;
Смяна на вериги на 200 000км
Ако всеки го прави това,а не само да кара(сезирам и мене си)няма да има никакви проблеми с тдс-а
А ''валят'' тема след тема за него
Е да то и някои от ''майсторите'' ни в бг са опасни.
Колега излиза от сервиз с ремонтирана дюза и веднага пуска тема за дюза-без коментар;
Смяна на гумени гарнитури на гнп, на стойност 10лв и един час труд(в него е и реглажа на плочката)-цени от 200 до 600лв-пак без коментар и Т.Н.
Пукали главипукат да,ама не колите а карачите
![]()
А да и периодично почистване на радиаторите и въздухопроводите-това,което всеки един ентусиаст би направил с любов на своята кола,не че не може и без него.
Предлагам на направим още една важна тема-за случая приканвам колеги като зветико,динозаб,бат жеко,стамбо,предел,пит 55,колегата с е36-цата тдс и всички запознати в дадена част за този мотор без писане на глупости и заяждане,само сериозни мнения без изцепки от рода-''аз бих хи купил бензиново бмв,ако искам мощност в ниските и т.н.''.В интерес на истината и аз искам да си купя м50.И така в новата тема аз се ангажирам-
да опиша стъпка по стъпка 100% реставриране на умната дюза
просто да отсеем всичко изписано за тдс-а и да го съберем в една подредена тема,че писва да четеш и пишеш все едно и също.
Чакам дюзата на колегата клинтан66 за да имам снимков материал и пускам темата-Благодаря на всички включили се в нея
Успех на всички.![]()
![]()

by ''kompleksa''
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
колега,няма да имаш проблем с двг-то,но с гнп-то може и да и
swh_bmw написа:Казах го в смисъл ,че ще го направя.
и аз кат балък се хвърлих, че ми е интересно![]()
не знам преди как е била но поне аз от както съм я купил(вече повече от 12000 км) няма проблеми с ДВГ'то интересно ми е да ли ще усетите някаква разлика(дали ще се подобри или влоши).
Re: колега,няма да имаш проблем с двг-то,но с гнп-то може и
rosenlasi написа:swh_bmw написа:Казах го в смисъл ,че ще го направя.
и аз кат балък се хвърлих, че ми е интересно![]()
не знам преди как е била но поне аз от както съм я купил(вече повече от 12000 км) няма проблеми с ДВГ'то интересно ми е да ли ще усетите някаква разлика(дали ще се подобри или влоши).

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани