Еднакви ли са скоростните кутии на 524td и на 520i M50 ??

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Еднакви ли са скоростните кутии на 524td и на 520i M50 ??

Мнение от net_master » 30 Дек 2008, 21:18

Четох из инетрнет, гледах разни парт номера и схеми...и все още не съм сигурен, така че помогнете моля, щото ми се налага да си търся и да знам какво вземам и дали става. Ако знаете и някой сайт с оригиналните парт номера на частите.
Ако може да не е http://www.realoem.com/bmw/
или ако е той, защо има два вида кутии на схемата за Е34 520i, това не разбирам, така че питам..
Мерси предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 28.03.2005
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е34 525ix touring
Мечтае да кара: м5

Re: Еднакви ли са скоростните кутии на 524td и на 520i M50 ?

Мнение от martyn » 30 Дек 2008, 22:33

предавателното число е различно

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Re: Еднакви ли са скоростните кутии на 524td и на 520i M50 ?

Мнение от net_master » 30 Дек 2008, 22:36

martyn написа:предавателното число е различно



Добре..ама по-дълга по-къса...или по-скоро питам дали пасва и дали ще издържи..не че предните неща нямат значение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 30 Дек 2008, 22:48

мисля че автоматите са еднакви
но ръчките - не
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 30 Дек 2008, 22:49

Ето предавателните числа за моделната гама от 1995 година, за седан:
..........525td......520
I..........5,09........4,23
II.........2,80........2,52
III........1,76........1,66
IV.........1,25........1,22
V..........1,00........1,00
R...........4,71.......4,04

Final......2,65.......3,46
Drive
Ratio

П.П. Ако сложиш "дизелова кутия" на бензиновия двигател, 1-ва и 2-ра ще се получат доста къси, нагоре няма да е осезаема разликата.
Ако например сега на 1-ва при 6000 мин-1 се движиш с 50 км/ч, с дизеловата кутия ще бъдеш с 42 км/ч.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от net_master » 08 Яну 2009, 9:38

Нов въпрос, кутия от M50B25 става ли като за мен..сиреч за M50B20 ??

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 08 Яну 2009, 13:26

В какъв аспект - дали може да се монтира или дали на колата (двигателя) ще й (му) понесе добре или цена, или пък друго?
За присъединяване към двигателя мисля, че двете са идентични, но ако не се лъжа откъм страната на кардана имат разлика и трябва да се сложи съответната опашка като за кардана, който е на колата (без никакви претенции за достоверност).
Дали ще му понесе на двигателя - разликите в предавателните числа между 2,5 и 2,0 са толкова малки, че едва ли ще го усетиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Мнение от slavianko » 08 Яну 2009, 13:41

Postman написа:ако не се лъжа откъм страната на кардана имат разлика и трябва да се сложи съответната опашка като за кардана, който е на колата (без никакви претенции за достоверност)
Абсолютно достоверно. Аз съм на моята с кутия от М50 В20 и само там е разликата ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от net_master » 08 Яну 2009, 14:56

Хм...това по принцип е добре, че става, ама тряа да си намеря и опашка с други думи ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 08 Яну 2009, 15:12

Postman написа:...П.П. Ако сложиш "дизелова кутия" на бензиновия двигател, 1-ва и 2-ра ще се получат доста къси, нагоре няма да е осезаема разликата.
Ако например сега на 1-ва при 6000 мин-1 се движиш с 50 км/ч, с дизеловата кутия ще бъдеш с 42 км/ч.


Мисля, че грешиш. Точно обратно трябва да е. С кутията от дизел ще вдига по-големи скорости на съответните предавки.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 08 Яну 2009, 15:48

Не греша, ако вземе за пример 1-ва скорост на "дизеловата" кутия, която е 5,09, оборотите на изхода от скоростната кутия ще са 5,09 пъти по-ниски отколкото на коляновия... срещу 4,23 пъти по-ниски ако ползва "бензиновата" кутия. Т.е. при "бензиновата" кутия оборотите на кардана ще са по-високи, което съответно означава, че скоростта на автомобила ще е по-висока, респективно с "дизеловата" кутия скоростта ще е по-ниска заради по-голямата редукция на оборотите на коляновия вал.
Всичко това при условие, че главното предаване (диференциала както по-често и грешно го наричате) не е сменяван и е еднакъв за двете кутии.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 08 Яну 2009, 16:29

Разбирам, но нали дизеловия мотор е по-ниско оборотен от бензиновия... ако бензиновия "вдига" 50км/ч при 6000об/мин, а дизеловия при 5000, това не означава ли, че предавателната кутия на дизеловия трябва да е "по-бърза" :roll: или цялата тайна е в диференциала и за това греша :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 08 Яну 2009, 16:33

Дискусията се върти около бензинов двигател с 2 (или повече) различни кутии, аз поне не схванах да се съпоставят бензинов срещу дизелов в соътветните им заводски конфигурации. Което от своя страна го разбирам като постоянни 6500 об/мин на входа на кутията (или колкото са на ограничителя) и променливи на изхода, в съответствие с предавателни числа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 08 Яну 2009, 17:08

Е как.... аз от този пост, разбирам, че "съпоставяме" дизелова срещу бензинова...
Postman написа:Ето предавателните числа за моделната гама от 1995 година, за седан:
..........525td......520
I..........5,09........4,23
II.........2,80........2,52
III........1,76........1,66
IV.........1,25........1,22
V..........1,00........1,00
R...........4,71.......4,04

Final......2,65.......3,46
Drive
Ratio

П.П. Ако сложиш "дизелова кутия" на бензиновия двигател, 1-ва и 2-ра ще се получат доста къси, нагоре няма да е осезаема разликата.
Ако например сега на 1-ва при 6000 мин-1 се движиш с 50 км/ч, с дизеловата кутия ще бъдеш с 42 км/ч.


Както и да е :) :bchug:
Дано колегата се оправи възможно по-бързо и с най-малко разходи!
net_master, пробвай в раздел Продава, има обяви за 520-ски на части... примерно тази.
Успех!
Последна промяна Ненко Вранков на 08 Яну 2009, 17:14, променена общо 2 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от net_master » 08 Яну 2009, 17:13

За да бъде всичко възможно най-точно ще кажа, че пръснах кутията и съединителя, мотора е M50Б20 и сега търся възможно най-евтиното и близко до Русе решение :) Трябва да може да се сложи на моя мотор и да не е прекалено различна откъм предавателни числа, че съвсем да ми окуцее колата...това е цялата работа колеги

EDIT: M50B20 e, съжалявам за объркването - просто бях на работа и няква лудница на главата ми.... :shock:
Последна промяна net_master на 08 Яну 2009, 18:56, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook