Максимално ускоряване
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Максимално ускоряване
Здравейте . Незнам дали темата трябва да я постна тук ама да пробваме Да поговорим хипотетично
Заводско на дадена кола е казано че достига максималния си вьртящ момент на 5500 оборота , а на нея прекьсвача й е на 7200 да кажем ... Та вьпроса ми е колата не почва ли да подьржа само скорост от 5500 до 7200 оборота ? По добре е да я изцедим до прекьсвач и тогава да сменим на по горна предавка или да сменим предавката точно на 5500 оборота за максимално ускорение?!
Заводско на дадена кола е казано че достига максималния си вьртящ момент на 5500 оборота , а на нея прекьсвача й е на 7200 да кажем ... Та вьпроса ми е колата не почва ли да подьржа само скорост от 5500 до 7200 оборота ? По добре е да я изцедим до прекьсвач и тогава да сменим на по горна предавка или да сменим предавката точно на 5500 оборота за максимално ускорение?!
- xpl0d
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Re: Максимално ускоряване
r3s1s74nc3 написа:Здравейте . Незнам дали темата трябва да я постна тук ама да пробваме Да поговорим хипотетично
Заводско на дадена кола е казано че достига максималния си вьртящ момент на 5500 оборота , а на нея прекьсвача й е на 7200 да кажем ... Та вьпроса ми е колата не почва ли да подьржа само скорост от 5500 до 7200 оборота ? По добре е да я изцедим до прекьсвач и тогава да сменим на по горна предавка или да сменим предавката точно на 5500 оборота за максимално ускорение?!
За максимално ускорение цаката е да смениш малко преди прекъсвач. В твоя пример ако е на 7200 тряа да смениш на 7100 примерно.
- nikolai_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 303
- Регистриран на: 13.03.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E36 & E39
След превключването мотора да остане в оборотите, близо около максималният му въртящ момент. Поне аз така мисля.r3s1s74nc3 написа:Е добре , а кьде е логиката в цялата работа ?
- cucko
- старши ентусиаст
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Да и докато превключиш през това време ще паднат на 5500...и от там като пуснеш съединитела падат още малко и раз до преди прекъсвача....зависи на коя предавка си?!nikolai_v написа:След превключването мотора да остане в оборотите, близо около максималният му въртящ момент. Поне аз така мисля.r3s1s74nc3 написа:Е добре , а кьде е логиката в цялата работа ?
Колега, мисля че бъркаш Въртящия момент и конските сили.
Максимумът на въртящия момент се достига по-рано от колкото максимума на конските сили.
При повечето бензинови коли това е около 3750об/м..,
основното когато сменяш предавките е при качването двигателя да влиза именно на максимума (3750об) или малко след него. Трябва да видиш къде кривата на въртящия момент пада драстично, но със сигурност забрави за прекъсвача. Удари ли прекъсвач значи си закъснял със смяната.
Със тръгването е сходно, тръгваш от максимума на въртящия момент с полусъединител и без да натискаш педала на газта рязко и до долу.
Аз съм с дизел и въртящият момент идва при 2 000 оборота, пробвам да балансирам съединител/газ без да въртя гуми и се получават нещата.
Нали знаеш как се учи. Отиваш някъде правиш 20 старта докато и свикнеш и си готов! Айде успех!
Бтв, има вече писан материал за това, поразрови малко. Мисля че пак е в този раздел.
Максимумът на въртящия момент се достига по-рано от колкото максимума на конските сили.
При повечето бензинови коли това е около 3750об/м..,
основното когато сменяш предавките е при качването двигателя да влиза именно на максимума (3750об) или малко след него. Трябва да видиш къде кривата на въртящия момент пада драстично, но със сигурност забрави за прекъсвача. Удари ли прекъсвач значи си закъснял със смяната.
Със тръгването е сходно, тръгваш от максимума на въртящия момент с полусъединител и без да натискаш педала на газта рязко и до долу.
Аз съм с дизел и въртящият момент идва при 2 000 оборота, пробвам да балансирам съединител/газ без да въртя гуми и се получават нещата.
Нали знаеш как се учи. Отиваш някъде правиш 20 старта докато и свикнеш и си готов! Айде успех!
Бтв, има вече писан материал за това, поразрови малко. Мисля че пак е в този раздел.
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
то тай ... осещам че след 20тия старт ще тьрся нов сьединител ... След като достигна максимума на вьртящия момент за какво ми е да достигам максимума на конските сили след като колата спира да ускорява ?
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Добре гледах че моята достига максималната си мощт (конски сили) на 5900 оборота , но прекьсвача ми е на 7000 някаде ... Това ще рече ли че от 5900 до 7000 просто ще трябва да исфорсирам колата за да може като превключа на по висока предавка да сьм на по големи обороти (по близо до заветните 5900) ? Вьпроса ми е щом на 5900 стигам максималната мощ на колата , то до 7000 тя спира ли да ускорява ? Ако и ся не ме разберете незнам ...
Ми колегите да ме линчуват ако греша, ама май ти не си разбрал
Важно е тягата, нютонметрите, конската сила е измислена за да си мерят едни фермери, кой трактор дърпа по-силно една вата.. (така се е зародил терминът поне)
Пък незнам защо трябва да правиш съединител, ще внимаваш да не го гориш много много.. но определено над пика няма смисъл го мъчиш, поне за мен.
Другият вариант са 2 старта и някой приятел да ти засича времето и ще разбереш със сигурност
Важно е тягата, нютонметрите, конската сила е измислена за да си мерят едни фермери, кой трактор дърпа по-силно една вата.. (така се е зародил терминът поне)
Пък незнам защо трябва да правиш съединител, ще внимаваш да не го гориш много много.. но определено над пика няма смисъл го мъчиш, поне за мен.
Другият вариант са 2 старта и някой приятел да ти засича времето и ще разбереш със сигурност
- xpl0d
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
...един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне (знаем, че това става постепенно ). За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент.
Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “кончета под капака” да ускори по-бързо ако и двата автомобила са на една и съща предавка.
Така например от ниски обороти един VW TDI (турбо дизел) ускорява по-добре отколкото VW GTI...
По чужди материали.
Айде стига ви толкова теория. И сега ако не разбрахте си замълчете най-добре. Палете колата (ако имате изобщи книжка и/или кола) и пробвайте. Аман от тъпи теми. Чудя се как не е lock-ната още.
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
xplod то е писнало от тьпите ти коментари както и на много други дет се чудят каква друга глупост да напишат че просто да са в секса ... ! Ко общо има това което ми постна с това което питам ?! Не питам кое е по важно и кое ускорява по бьрзо , а какво се случва в периода от 5900 оборота до 7000 оборота ... Кат си немаш понятие недей спами поне
- xpl0d
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
r3s1s74nc3 написа:xplod то е писнало от тьпите ти коментари както и на много други дет се чудят каква друга глупост да напишат че просто да са в секса ... ! Ко общо има това което ми постна с това което питам ?! Не питам кое е по важно и кое ускорява по бьрзо , а какво се случва в периода от 5900 оборота до 7000 оборота ... Кат си немаш понятие недей спами поне
Ти като си тъп кой ти е виновен че не разбираш нищо. Уж питаш за максимално ускорение пък какво общо имало. Ми помисли малко иди и покарай малко и може и да схванеш. Дет казваше един авер - тъп тъп, че и с претенции. Ти си същия.
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
оф смотан спамер и продьлжаваш ... Ей от такива като теб трябва да се изчисти форума че да спрат некомпетентните изказвания ...
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани