Въпрос за маховик
Модератор: cww
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Dimitar написа:Добре де, ама гледай сега какво се получава - ти изхождаш от гледната точка, че разглеждаш двигателя като едно самотно нещо...
Аз разглеждам цялата система, не само двигателя. За двигателя казах, че мощността си е толкова - както без маховик, така и с 200 кг маховик и не е да не съм го мерил много пъти, но това както и да е. Начина, по който го разглеждам е правилният и не защото аз го пиша, а защото в учебниците е така (във всички до един).
Dimitar написа:...Ако го погледнем като цяло с колата може би можем да кажем тогава, че намаляването на масата на маховика има ефект върху цялата система двг-кола както да се вдигне мощността на двг-то с Х конски сили...
Така казано може и да е логично и ефекта наистина е подобен, само дето по същество това не е вярно, защото по тази логика всяка кола непрекъснато става все по-мощна заради горивото, което израсходва и и се намалява масата и тя започва да ускорява по-бързо. Само че двигателят май си е същият и тогава какъв смисъл има да се посочва мощността, след като тя в нито един момент няма да е истинска?
Особено при движение по наклон, тогава какво става - след като ускорението е по-слабо (както при по-тежък маховик), значи ли че двигателят е по-слаб?
А за това как точно е постановката на задачата когато се разглеждат като една система - прочети по-горе какво съм писал. Така се прави разглеждането в цял свят. Другото е рейсърска тоерия .
Dimitar написа:...Alx може да е искал да каже точно това, но с други думи...
Е аз alx не помня да съм го цитирал по-горе за каквото и да било. Просто попитах по кой механизъм лекият маховик прави числото на конските сили по-голямо? И питах общо, а не конкретно някой...
Dimitar написа:...Същото - като да кажеш, че олекотяване на колата с Y кг. има ефект като добавянето на Х к.с. - ама за по-просто някой пак може да каже, че олекотяване -> повече коне.
Ти пишеш сякаш аз се заяждам с някой . Как трябва да се разбира това - че всички сме прави ли?
Аз просто написах как стоят нещата, не разбирам защо трябва трябва да има обидени от това.
А инак, че колата се влияе и от това, какво съм закусвал преди 2 дни е факт - но това не прави двигателят по-мощен, или греша...?
Dimitar написа:Последното не го бях прочел, преди да напиша моя последен пост - но са едно и също, само че както го казваш ти биха го разбрали доста по-малко хора.
И аз не го бях прочел...
Е добре, според теб как трябва да се пише във форума - елементарно за да може да го разбере и аптекаря от с.Бели Искър, макар и с риск да не е вярно (но пък думите са всеизвестни), или да се пишат нещата точно както стоят с правилните понятия?
Конкретно в случая лекият маховик НЕ ПРАВИ двигателят по-мощен - няма думи, с който това хем да е така, хем да метнем некое друго нютонметърче към трансмисията, защото просто теорията на движението на автомобила не е толкова елементарна. И тя няма как да бъде разбрана ако не е обяснена.
Ако това, което пиша ти идва тежко за четене, не го чети.
Да се извинявам ли на всички, че не съм съгласен с това, което е написано?
Съвсем нормално споделих защо не е вярно това, но без обясненията май думите ми увисват във въздуха, също както думите на всеки друг.
Ако на теб ти харесва да правиш аналогията с килограмите на колата и мощността на двигателя, то аз какво да кажа - все пак всеки има право да мисли каквото си иска, включително и аз . Затова и споделих...
Аз проблем не виждам - кое не ти хареса ? Че казах какво мисля ли или че го написах много сложно ? Или че не е вярно?
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Postman написа:...Аз проблем не виждам - кое не ти хареса ? Че казах какво мисля ли или че го написах много сложно ? Или че не е вярно?
Нито едно от трите - аз също невиждам проблем - просто си поговорихме малко - това е. Незнам, защо реши, че съм писал с някаква цел против теб и мненията ти и начина ти на писане - не е така. Точно пък в тая тематика нито мога да ти давам акъл, нито да ти казвам какво да пишеш, нито кое е вярно и коне не, нито каквото и да било, така че .
- bimbolet
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 6.01.2005
- Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
- Пол: Мъж
- Кара: Старо BMW
- Мечтае да кара: Ново BMW
Благодаря Ви момчета за отговорите, дори с цената на малък професионален спор между Вас, но нали в спора се ражда истината?!
имах напредвид "преди/след" на динамометър. не знам точно как диното мери конете (защото всеки път като си създам някаква стройна теория по въпроса след време се оказва грешна), но знам че по-лекия маховик позволява по-бързо вдигане на обороти което на диното излиза като повече коне. не много- 3-7 коня- но винаги го има. същия ефект го има и със по-леки джанти (със същия диаметър).
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Няма нищо нелогично, както сам си написал - "...същия ефект го има и със по-леки джанти ...". Естествено и джантите не правят двигателят по-мощен, но пък и динамометричният стенд не е капацитет по теория на автомобила за да каже какво става - той е само лакмус.
Всяка промяна от този характер - маховик и джанти, преразпределя баланса на енергията в системата двигател <=> автомобил. Когато автомобилът ускорява с 50-килограмов маховик, естествено той го прави по-бавно, но разликата от мощността, която динамометърът показва не се губи - тя се акумилира в енергия на въртящото се тяло (маховик) или тела (колела - джанти и гуми). Когато колата е на стенда и се отнеме газта, тази енергия продължава да върти ролинг роуд-а, но той я отчита като изхубена (т.е. изобщо не я отчита), защото не мери вече - сесията е приключила. Освен това, показанията на ролинг роуд-а никога, ама абсолютно никога, не са явна функция на датчиците за сила, показана на монитора - винаги има софтуерна обработка, която остава скрита за потребителя, тъй като тя е ноу-хау-то на фирмата, произвела стенда. Предполагам поне от скромните ми наблюдения, които имам над подобен род стендове. За съжаление ролинг роуд не съм виждал на живо, но това не пречи да правя заключения, понеже аз и маховик не съм виждал .
Същото нещо става и на афсалта - при ускоряване, тежкият маховик акумулира в себе си енергията, която повечето може би мислят че се губи, и при превключване на следващата предавка и отпускане на съединителя я отдава обратно и гумите "присвирват" от това понякога или цялата кола подскача като кенгуру. За съжаление известна част от тази енергия отива в буксуване на самия съединител, което вече я похабява безвъзвратно. Ето защо се печели от лекия маховик - той отнема по-малко енергия за "развъртането си", и после - когато дойде време да я отдава загубите са по-малки, тъй като буксуването на съединителя е по-малко (защото има по-малко натрупана енергия в него - по-лек е и инеръчният му момент е по-малък).
Това е истината за мен и предполагам сега не би следвало да има неяснота относно това, къде ни се скриха конските сили като си върнахме стария маховик .
Всяка промяна от този характер - маховик и джанти, преразпределя баланса на енергията в системата двигател <=> автомобил. Когато автомобилът ускорява с 50-килограмов маховик, естествено той го прави по-бавно, но разликата от мощността, която динамометърът показва не се губи - тя се акумилира в енергия на въртящото се тяло (маховик) или тела (колела - джанти и гуми). Когато колата е на стенда и се отнеме газта, тази енергия продължава да върти ролинг роуд-а, но той я отчита като изхубена (т.е. изобщо не я отчита), защото не мери вече - сесията е приключила. Освен това, показанията на ролинг роуд-а никога, ама абсолютно никога, не са явна функция на датчиците за сила, показана на монитора - винаги има софтуерна обработка, която остава скрита за потребителя, тъй като тя е ноу-хау-то на фирмата, произвела стенда. Предполагам поне от скромните ми наблюдения, които имам над подобен род стендове. За съжаление ролинг роуд не съм виждал на живо, но това не пречи да правя заключения, понеже аз и маховик не съм виждал .
Същото нещо става и на афсалта - при ускоряване, тежкият маховик акумулира в себе си енергията, която повечето може би мислят че се губи, и при превключване на следващата предавка и отпускане на съединителя я отдава обратно и гумите "присвирват" от това понякога или цялата кола подскача като кенгуру. За съжаление известна част от тази енергия отива в буксуване на самия съединител, което вече я похабява безвъзвратно. Ето защо се печели от лекия маховик - той отнема по-малко енергия за "развъртането си", и после - когато дойде време да я отдава загубите са по-малки, тъй като буксуването на съединителя е по-малко (защото има по-малко натрупана енергия в него - по-лек е и инеръчният му момент е по-малък).
Това е истината за мен и предполагам сега не би следвало да има неяснота относно това, къде ни се скриха конските сили като си върнахме стария маховик .
- Tsunami Tuning
- Потребител
- Мнения: 20
- Регистриран на: 1.12.2004
posman;Kaто прочетох първият ти пост реших че това е наръчник за перпетум мобиле ,и че си открил формулата създаването му за това не посмях да се обадя но следващия те издаде всъшност ставало въпрос за акумолираща печка мечта. Ако вярваш в нещата ,които си написал ,Ти предлагам следното;слагам ти 15/20кила в една раничка на гърба и се затичваш аз тичам до тебе когато достигнеш 6000об/мин. и раницата е акомулирала конските сили и е изпаднала в безтегловност казваш и започваме да поддържаме еднаква скорост ако това което си написал е вярно,аз ще припадна а ти ще продължиш да тичаш !
Todor Vasilev
Tsunami Tuning написа:posman;Kaто прочетох първият ти пост реших че това е наръчник за перпетум мобиле ,и че си открил формулата създаването му за това не посмях да се обадя но следващия те издаде всъшност ставало въпрос за акумолираща печка мечта. Ако вярваш в нещата ,които си написал ,Ти предлагам следното;слагам ти 15/20кила в една раничка на гърба и се затичваш аз тичам до тебе когато достигнеш 6000об/мин. и раницата е акомулирала конските сили и е изпаднала в безтегловност казваш и започваме да поддържаме еднаква скорост ако това което си написал е вярно,аз ще припадна а ти ще продължиш да тичаш !
Хахаха ... много ме развесели последния пост
Примера който си дал няма никаква аналогия с "rotational mass" каквато е масата на маховика. По скоро има обшо с два чувала картофи в багажника, на които им е много трудно да акумулират енергия, по начина по който го прави маховика
Tsunami Tuning написа:posman;Kaто прочетох първият ти пост реших че това е наръчник за перпетум мобиле ,
Аз затова написах още няколко след това, за да не застинеш с отворена уста .
Tsunami Tuning написа:и че си открил формулата създаването му за това не посмях да се обадя но следващия те издаде всъшност ставало въпрос за акумолираща печка мечта.
........и един мормот ги свиваше в станиол.
Tsunami Tuning написа:Ако вярваш в нещата ,които си написал ,Ти предлагам следното;слагам ти 15/20кила в една раничка на гърба и се затичваш аз тичам до тебе когато достигнеш 6000об/мин. и раницата е акомулирала конските сили и е изпаднала в безтегловност казваш и започваме да поддържаме еднаква скорост ако това което си написал е вярно,аз ще припадна а ти ще продължиш да тичаш !
Аз в какво вярвам не е интересно предполагам за никого, само не ми стана ясно как върза физиологията на един човешки организъм с бездушието на стоманата и защо реши, че примера ти е удачен.
Естествено, ясно ти е какъв е отговорът ми, така че вместо да се излагаш, вземи и извлечи полезното от това, което съм написал. То не е свързано с това кое как и защо става, а специално за теб, полезното съм го написал с ето тези думи:
Postman написа:...Начина, по който го разглеждам е правилният и не защото аз го пиша, а защото в учебниците е така (във всички до един).
Така че, направи си труда да го прочетеш първо и след това се хвърляй със сарказма напред, защото точно знанието е това което отличава специалиста от автомонтьора, а ти като се биеш в гърдите толкова силно че си Г-н Номер 1, поне сложи малко background зад себе си. Това се учи и в техникумите по принцип, но явно ти в този час не си бил на чина...
По принцип не съм ти от най-големите фенове, инак щях да снимам учебника, от който и ти си учил в техникума и да постна снимката с теорията, но няма да го направя - дано ти се увеличи малко интереса към теорията по този начин, че конкуренцията за Топ 10 на Божурище ще е доста брутална тази година.
Успех.
smoKing написа:стационарен режим кво значи? угасен двигател? и ако да при угасен двигател кво значение има кви сили влияят върху маховика?
Стационарен е режимът, при който оборотите на коляновия вал и положението на педала за газ не се променят в рамките на поне няколко секунди - не по-малко от 10 секунди.
Когато коляновият вал се върти с постоянни обороти, маховикът взима от него точно толкова енергия, колкото да покрия вентилационните му загуби от триенето му с въздуха, но не и за ускоряването му. Тези загуби са почти еднакви, както за 5 кг маховик, така и за 50 кг и са много много малки.
smoKing написа:освен това по-тежкият маховик не създава ли по-голяма сила на триене в точката, в която е лагеруван (нормална реакция на опората, надявам се ме разбираш кво искам да кажа, може и да не съм използвал то4ното определение според у4ебниците) та и от там да има малко загуби ...
Създава разбира се, но лагерът който поема тази реакция е плъзгащ, а те както знаеш може би, са хидродинамични и налягането, което се получава в масления клин от самото въртене повдига шийката на вала и тя плува в маслото като съпротивлението се повишава с някакво нищожно нарастване на налягането в масления клин, което и без това е огромно. С колко точно се увеличава съпротивлението при това ми е трудно да кажа, но съм сигурен, че е нищожно - инак лагера би се износил или задрал много бързо.
smoKing написа:ще можеш ли да направиш тея обороти с 50 кг маховик, които правиш с 5 кг. такъв?
Да, но времето което ще отнеме това ще е по-голямо.
Дай една причина, поради която да не може.
Само да ви кажа един факт от миналото, вие ако искате вярвайте, ако не искате недейте - все ми е едно на мен .
Преди време е имало проект в Западна Европа за градски автобус, задвижван само от Маховик - няколко тонен (5 тона ако не се лъжа), който на всяка спирка докато се качват и слизат пътници се дозарежда с енергия като се ускорява от електродвигатели, взимащи ток от специално подготвената площадка на спирката. Естествено това е абсурден проект, който има само едно предимство - няма двигател, който да отделя вредни газове. Проекта си е останал само на прототипен автобус поради обясними причини.
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани