Продължително време без акумулатор ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Продължително време без акумулатор ?
Тъй като не ползвам колата, свалих акумулатора за да му повдигна малко тонуса със зарадното. Първо, вредно ли е да оставя колата продължително време без акумулатор ? И второ, колко време престой без да се ползва е допустим по отношение на акумулатора ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
На колата няма какво да и стане ако стои дълго без акумулатор. А за акумулаторите в сайта на елхим искра е обяснено добре. 

- vaskess
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 4.02.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: 318tds Touring , e46 330xd Touring
Chapai написа:А един напълно изтощен акумулатор 75 Аh, в добро техническо състояние от колко часа се нуждае за да бъде напълно зареден от самият си генератор на колата при движение с нормална скорост ?
30-40минути са достатъчно
- sobiss
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.08.2008
- Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
- Пол: Мъж
- Кара: Compact m43tu
- Мечтае да кара: E28
Chapai написа:А един напълно изтощен акумулатор 75 Аh, в добро техническо състояние от колко часа се нуждае за да бъде напълно зареден от самият си генератор на колата при движение с нормална скорост ?
Зависи алтернатора колко А/h ти зарежда

Ако е примерно 5 А/h (казвам примерно, защото честно казано не знам колко ми зарежда динамото

75/5=15 часа каране до пълно зареждане и като си сложиш и бензина за тия 15 часа и по-добре бегай за нов акумулатор

- vaskess
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 4.02.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: 318tds Touring , e46 330xd Touring
sobiss написа:Chapai написа:А един напълно изтощен акумулатор 75 Аh, в добро техническо състояние от колко часа се нуждае за да бъде напълно зареден от самият си генератор на колата при движение с нормална скорост ?
Зависи алтернатора колко А/h ти зарежда![]()
Ако е примерно 5 А/h (казвам примерно, защото честно казано не знам колко ми зарежда динамото)
75/5=15 часа каране до пълно зареждане и като си сложиш и бензина за тия 15 часа и по-добре бегай за нов акумулатор
колега алтернатора ти е много повече от 5Аh

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
vaskess написа:sobiss написа:Chapai написа:А един напълно изтощен акумулатор 75 Аh, в добро техническо състояние от колко часа се нуждае за да бъде напълно зареден от самият си генератор на колата при движение с нормална скорост ?
Зависи алтернатора колко А/h ти зарежда![]()
Ако е примерно 5 А/h (казвам примерно, защото честно казано не знам колко ми зарежда динамото)
75/5=15 часа каране до пълно зареждане и като си сложиш и бензина за тия 15 часа и по-добре бегай за нов акумулатор
колега алтернатора ти е много повече от 5Аhсредно е от порядъка на 50-60 и на горе......
Колега, алтернатора ти произвежда напрежение, а силата на тока зависи от товара (в случая става дума за акумулатор), който е закачен в дадената верига. Лесно може да се провери колко е тока на зарядка, като се свърже ампермер последователно на акумулатора. Напрежението подавано на клемите на акумулатора е от порядъка на 14,6 волта. Ако тока на зарядка е 50-60 ампера то съпротивлението на акумулатора ще е 0,24 ома, което е почти късо съединение, а и като се замисля, не съм виждал 50/60 амперов предпазител в блока с предпазители на колата. При мен най-големия е 30 ампера.
Последна промяна stony1 на 07 Яну 2009, 23:00, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- vaskess
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 4.02.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: 318tds Touring , e46 330xd Touring
Chapai написа:А един напълно изтощен акумулатор 75 Аh, в добро техническо състояние от колко часа се нуждае за да бъде напълно зареден от самият си генератор на колата при движение с нормална скорост ?
колега конкретно на питането пак казвам:
напълно изтощен акумулатор 75Аh,който е в добро техническо състояние,ще се зареди,като покараш колата 30-40мин.......
поне при мен е така.
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Колеги, акумулатора се зарежда в колата при максимално добри условия (без включени големи консуматори) горе-долу със същия ток, с който се зарежда и на зарядното - около 10% от капацитета си - 5-7А (иначе акумулатора би започнал да кипи и се поврежда химически и физически)....
Ако има включени консуматори (фарове, отопления, вентилатори и т.н.) и оборотите са ниски, акумулатора може да не се зарежда въобще, или дори да се разрежда допълнително.
За 30-40 минути ще си възбудил акумулатора достатъчно за да запали следващия път без проблеми, но в никакъв случай не би бил напълно зареден... Неслучайно препоръчват дозареждане на акумулатора, ако колата се кара само градско - често палене (голяма консумация) и малко време в движение.
За пълен заряд би трябвало да шофираш поне 8-10 часа....
Ако има включени консуматори (фарове, отопления, вентилатори и т.н.) и оборотите са ниски, акумулатора може да не се зарежда въобще, или дори да се разрежда допълнително.
За 30-40 минути ще си възбудил акумулатора достатъчно за да запали следващия път без проблеми, но в никакъв случай не би бил напълно зареден... Неслучайно препоръчват дозареждане на акумулатора, ако колата се кара само градско - често палене (голяма консумация) и малко време в движение.
За пълен заряд би трябвало да шофираш поне 8-10 часа....
Динамото на набива 50Аh, не говорете глупости.
На бавен заряд (най-добрия за акумулатора), около 1Аh, ми отнема с моето зарядно да го заредя към 24ч напълно. На БМВ-то не се е налагало, а и взех нова батерия.
На Einhell зарядните в Metro и Praktiker са много добри.
На колата нищо й няма без акумулатор. После ще трябва да се покара малко, за да си спомни ЕКУ-то къде се намира.
На бавен заряд (най-добрия за акумулатора), около 1Аh, ми отнема с моето зарядно да го заредя към 24ч напълно. На БМВ-то не се е налагало, а и взех нова батерия.
На Einhell зарядните в Metro и Praktiker са много добри.
На колата нищо й няма без акумулатор. После ще трябва да се покара малко, за да си спомни ЕКУ-то къде се намира.

- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Това, че алтернатора е 50А (или както е при мен 110А) не означава, че с такъв ток се зарежда акумулатора....
Навярно не си представяш, че тези 50Ах14В са към 700Вт - почти един бързовар, който би трябвало да е включен в киселината (да не говорим за 110А алтернатор)...
Оловните акумулатори се зареждат с номинален ток (около 10% от капацитета им), и всяко превишаване на номиналния заряден ток съкращава рязко живота им...
Затова по-добре си зареди акумулатора на зарядно, пък след това си свиркай безпроблемно
Навярно не си представяш, че тези 50Ах14В са към 700Вт - почти един бързовар, който би трябвало да е включен в киселината (да не говорим за 110А алтернатор)...
Оловните акумулатори се зареждат с номинален ток (около 10% от капацитета им), и всяко превишаване на номиналния заряден ток съкращава рязко живота им...
Затова по-добре си зареди акумулатора на зарядно, пък след това си свиркай безпроблемно

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
vaskess написа:Chapai написа:А един напълно изтощен акумулатор 75 Аh, в добро техническо състояние от колко часа се нуждае за да бъде напълно зареден от самият си генератор на колата при движение с нормална скорост ?
колега конкретно на питането пак казвам:
напълно изтощен акумулатор 75Аh,който е в добро техническо състояние,ще се зареди,като покараш колата 30-40мин.......
поне при мен е така.
Колега, само ми обясни как успя да запалиш с напълно изтощен акумулатор? Не е възможно да се зареди за 30-40 минути. На зарядните станции за акумулатори до колко е разграфен ампермера? Да не е до 200 ампера

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
vaskess написа:Chapai написа:А един напълно изтощен акумулатор 75 Аh, в добро техническо състояние от колко часа се нуждае за да бъде напълно зареден от самият си генератор на колата при движение с нормална скорост ?
колега конкретно на питането пак казвам:
напълно изтощен акумулатор 75Аh,който е в добро техническо състояние,ще се зареди,като покараш колата 30-40мин.......
поне при мен е така.
Какво разбираш колега под израза напълно изтощен. Ако е това което си мисля той си е напълно мъртъв и няма начин за 30-40 мин каране да го съживиш, а камо ли да го заредиш дотолкова че да даде някакъв ток на стартера. И пак се връщаме на въпроса ти как запали с напълно изтощения акумулатор, пък как и установи че е зареден напълно
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
slowtraveler написа:Това, че алтернатора е 50А (или както е при мен 110А) не означава, че с такъв ток се зарежда акумулатора....
Навярно не си представяш, че тези 50Ах14В са към 700Вт - почти един бързовар, който би трябвало да е включен в киселината (да не говорим за 110А алтернатор)...
Оловните акумулатори се зареждат с номинален ток (около 10% от капацитета им), и всяко превишаване на номиналния заряден ток съкращава рязко живота им...
Затова по-добре си зареди акумулатора на зарядно, пък след това си свиркай безпроблемно
извинявям се ама не бъркайте ампер А с амперчас Ah `щот разликата е че няма прилика

едното е за Големина на тока а другото за неговата сила

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани