Зимни гуми?

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

С какви гуми е автомобилът ви?

Зимни гуми
247
82%
Летни гуми
46
15%
Уж всесезонни
10
3%
 
Общо гласове : 303
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F90 M5

Мнение от vesko06 » 04 Яну 2009, 14:53

Всяка зима чисто нови зимни гуми..! Задължително ги сменям..! ш'то после ша има бели..! :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 431
Регистриран на: 11.11.2008
Кара: е36 320

Мнение от kiro_320 » 04 Яну 2009, 14:55

Scott написа:Със слик за мълга съм :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Тай, тай колега, моите пък са за тайфун. :mhihi: 12 лв струват двете ми задни(6 лв баланс-монтаж на гума). :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 04 Яну 2009, 14:56

vesko06 написа:Всяка зима чисто нови зимни гуми..! Задължително ги сменям..! ш'то после ша има бели..! :mhihi:


Безспорно зимната си е за зимата, аз при предпоследния снеговалеж, когато наваля в София за секунди, бях с летни от пред, като едната беше 205/65 другата 205/55 :mhihi: и се справих да се домогна у дома без кои знае какви проблеми :mhihi: но не си е работа с летната, много податлива на арабски дрифт стаа колата :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 04 Яну 2009, 15:09

лятната става не бакилитова, ами почти наподобява якостта на нискокачествена алуминиева джанта :mhihi:
майсторите вероятно и по джанти си карат весело-весело, но аз си предпочитам зимните ;)
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 04 Яну 2009, 15:12

Винаги зимни, дори и да няма сняг летните гуми губят качествата си при ниски температури. Така че според мен е много глупаво да се кара с летни гуми зимата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 04 Яну 2009, 15:15

Аз сега карам едно Рено 19 и... :mhihi: То е със всесезонни гуми ама те са малко по-твърди от пластмаса... :mhihi:

Няма тръгване, а като тръгна се моля да не ми се наложи да завия... :mhihi: За Витоша дори не си помислям, защото във вашите очи ще съм като ония ентусиасти на Плана с ръчните... :help:

А иначе само чисто нови гуми, защото без значение с какъв автомобил си рано или късно ставаш зависим от гумите му... :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2068
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от SummonedToDIe » 04 Яну 2009, 15:22

36цата - 4бр Дънлоп 3Д нови
30ката - Сава + стари Мишлен = галошета ;)

Кой каквото и да ми говори новата гума си е нова гума ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 04 Яну 2009, 15:29

Хубо карате внимателно с летните ама как тръгвате!?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 3946
Регистриран на: 8.12.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ford Ranger 2019
Мечтае да кара: corvette c7 zr1

Мнение от N.Mihaylovski » 04 Яну 2009, 15:32

b2 написа:Хубо карате внимателно с летните ама как тръгвате!?
С молитва и обръщение към Бога :mhihi: :mhihi:
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Мнение от Bogat-Beden » 04 Яну 2009, 15:34

Scott написа:
b2 написа:Хубо карате внимателно с летните ама как тръгвате!?
С молитва и обръщение към Бога :mhihi: :mhihi:
а на кръстовище на червено спираме в предностоящия :mhihi:
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 04 Яну 2009, 17:34

///peter написа:
Nucl3arDru1D написа:
slowtraveler написа:Иначе независимо от температурата на сух и мокър (не заледен или заснежен) асфалт лятната гума държи по-добре от зимната.


сигурен ли си това, което написа? :shock:


Не е, просто не е пипал лятна и зимна гуми през студеното време ;)

Разбира се, че съм сигурен за това, което написах..
И не само съм пипал, но и карам с двата комплекта (зимни зимата, и летни от пролет до есен) вече почти 22г (щях да напиша 'доста десетилетия' - ама как звучи нали ) :mhihi:
Ще се опитам да изровя сравнителни тестове в доказателство на моите впечатления. Наскоро ги бях открил някъде, където се водеше точно такъв спор.
Резултата бе кристално ясен - точно това, което съм написал и в моя пост :mhihi:
Но въпреки резултата мисля, че съвсем ясно написах защо е препоръчително да се кара със зимни гуми при ниски температури.

А за начина на спиране - всеки си го избира.
Имам един колега, който кара с летни гуми 4х4 - наистина няма проблеми с тръгване и т.н., ама вече няколко пъти спира с леко побутване на предходния :mhihi: :mhihi:
Имам и друг колега, който твърдо е убеден, че не трябва да се кара с нови гуми, защото 'аз ще спра, ама тоя зад мен няма да успее и пак ще съм блъснат' :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Мнение от WilliamsF1Team » 04 Яну 2009, 17:51

Разбира се, че съм сигурен за това, което написах..
И не само съм пипал, но и карам с двата комплекта (зимни зимата, и летни от пролет до есен) вече почти 22г (щях да напиша 'доста десетилетия' - ама как звучи нали )
Ще се опитам да изровя сравнителни тестове в доказателство на моите впечатления. Наскоро ги бях открил някъде, където се водеше точно такъв спор.
Резултата бе кристално ясен - точно това, което съм написал и в моя пост
Но въпреки резултата мисля, че съвсем ясно написах защо е препоръчително да се кара със зимни гуми при ниски температури.

А за начина на спиране - всеки си го избира.
Имам един колега, който кара с летни гуми 4х4 - наистина няма проблеми с тръгване и т.н., ама вече няколко пъти спира с леко побутване на предходния
Имам и друг колега, който твърдо е убеден, че не трябва да се кара с нови гуми, защото 'аз ще спра, ама тоя зад мен няма да успее и пак ще съм блъснат'

Ако наистина смяташ че летните гуми са уместни за зимата просто отиди и пипни на минус 15 една лятна гума... Ще се очудиш, че е по-твърда от камък. Е ти как искаш да спреш с такива гуми... :?: :roll: Аз за пореден път се убеждавам, че някои от вас имат сензационно мислене, което няма общо с истината... Много ми е интересно как ще тръгнеш с лятна гума на лед... :?: Би ли ми обяснил на коя скорост ще го направиш тъй като съм непросветлен... :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 04 Яну 2009, 18:06

Колега, навярно вследствие множеството празници си се поразсеял и не си прочел точно постовете ми :mhihi:
Съкратено тезата: на сухо и мокро, независимо от температурата лятната гума има по-добро сцепление. На лед/сняг лятната гума има многократно по-ниско сцепление от зимната. Второто е причината, да се препоръчва слагане на зимни гуми при ниски температури, защото има вероятност да срещнеш лед/сняг :mhihi:


P.S. ето един от тестовете - на руски е: http://www.zr.ru/articles/57032
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: Sofia
Кара: 328i Е46 '99

Мнение от arabian » 04 Яну 2009, 18:23

До онзи ден бях с летните, защото 4 чисто нови 15" зимни с бирени капачки, балансирани чакаха в гаража да навали сняг и да ги подпукам с пневматичния гайковерт :mhihi: Прецених, че е пълна глупост да ги търкам цяла зима при положение, че карам само в София и пътищата са чисти. Също така цяла година чакам да дойде това време да мога да се пързалям на воля. А цялата процедура представлява следното:
Преместване на колата от навеса в гаража - 30 секунди
Затопляне на гаража с духалка - 10 мин (ОПЦИЯ)
Време за компресора да качи въздух - 3 мин
Самата смяна на 4бр. 10 мин
Тестване по улиците 2 часа :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Усмихвайте се широко пред камерите на КАТ!


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 04 Яну 2009, 18:29

с теснички и високи зимни гуми! втори сезон са -бф гудрич и съм доволен. на жената на жипката е с всесезонни и въпреки ,че са гудиър ,и въпреки че има 100 вида блокажи на мостовете и понижаващи и кви ли не джаджи за зима с тия гуми е много зле и не е сигурно карането. току що ги пробвах на много сняг на беклемето и има места ,дето едва спира и едва държи пътя. ще ги махна още тая седмица и слагам и на нея зимни.

ПредишнаСледваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook