Двигателят прекъсва-проблема отсранен - оказаха се бобини !

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Двигателят прекъсва-проблема отсранен - оказаха се бобини !

Мнение от Vasko » 21 Дек 2008, 20:05

Здравейте колеги,
Пиша Ви със следният проблем ..
От известно време двигателя на 520-ката ми прекъсва дори и на бензин . Колегите както знаят аз карам повече на ГАЗ и си сменям редовно свещи, лули .... В смисъл поддържам е колата, защото с нея въртя доста км за сезона и за мен е много важно да е в изправност и да не ме остави никога насред пътя,което слава богу не се е случвало никога, ама НИКОГА !
От известно време започна да прекъсва дори и на бензин -не работи хубаво особено когато е топла. Когато тръгвам и отпускам съединителя започна да преглъхва все едно нямам мощност ,а когато е студена и подам по-рязко газ се усеща все едно преобогатяване на сместа и започва да придърпва....Иначе като е в обороти си върви колата и си прави на магистралата без проблем 220 ...
Дотук ако сте чели ще кажете ,че е прегорял клапан ,защото съм карал на ГАЗ предимно.Няма да крия ,че тази кола е минала може би до сега около 150 000 км на ГАЗ ,но винаги е палена на бензин дори доста често като искам да се дърпам с някой на светофарите си е пускам да върви на бензин и редовно си сменям всички консумативи след определен пробег . Самият двигател в момента е на 431 000 км ...От смяна до другата смяна на масло ми гълта около половин литър масло т.е. от горна чертичка до другата смяна за пробег от 10 000 км пада до малко над долната ... Това е нормално и предполагам и при други колеги е така.Средният ми разход на ГАЗ извънграда е около 10.5 /100 км ,а градско като съм е карал в София е вдигала и до 15-17 литра... По принцип комбинирано ми е опколо 10/100 и съм доволен .Аз съм на мнение ,че по принцип нямаш ли проблем с един мотор, не го пипай, но сега след като имам проблеми вече не знам какво да предприема и какво да направя. Започнах да си мисля за най-лошото ,че ще се наложи да отварям двигателя и затова започнах с мерене на компресия .
Ходих два пъти за да ми мерят компресията на цилиндрите и то при студен двигател . Показа на всичките цилиндри 11 -абсолютно на всичките без отклонение ...
Дюзи запушени да е - отпадат нали? Другото за което се сещам е да е избила някоя бобина ,но как да разбера дали е това..Предполагам ,че проблема е електрически -нещо свързано с токовете е .... Ходих и на диагностика -не показа нищо -явно там където ходех нямат такъв софтуер за да открият проблема .... Някакви мнения и предположения ..Имаше и някакви абсурдни твърдения от рода, че може да е компютъра -това за мен са безпочвени глупости ..
Моля, колегите който са имали този проблем да споделят или да ме ориентират къде може да отида в Пловдив или някъде близо около Пловдив за диагностика. Имам още едно питане - ако е бобина как да разбера коя е и дали трябва да сменям всичките или само тази ,която е избила? А може ли да е от филтъра на картерните газове - знам ,че е малко смешно като твърдение ,но на скоро четох за него ..
Предварително Ви благодаря за отговорите ...
Последна промяна Vasko на 11 Яну 2009, 2:16, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.07.2003
Местоположение: София
Кара: ...

Мнение от 520i » 22 Дек 2008, 9:45

Бобина 99% и да можеш да смениш само едната.На мен ми излезе май към 200 ли беше 300лв някъде там Бош

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 22 Дек 2008, 12:14

520i написа:Бобина 99% и да можеш да смениш само едната.На мен ми излезе май към 200 ли беше 300лв някъде там Бош



Ехеееее приятелю те са те взели за коледно зайче с тия 200-300лв ?? Една бубина заедно с лулата излиза около 100-120лв, зависи от марката...

Съвет : Вземи една здрава бубина със сигурност работеща... И почваш пробва грешка.... Сменяш една по една бубините... Най-вероятно ако е изпращяла е една ... Малко вероятно е да са две... Сменяш докато не се оправи... Ако не се оправи от това ... Честно казано и аз нямам идея... Но компресия 11 е супер ... Не е клапан и сегмент... Не губи масло ... Според мене също е някоя бубина... Обикновенно не ги хваща никаква диагностика... Само така става... Тая идея я беше дал The Boss...Виж питай и Stanchev той по едно време се беше видял във филм с една от бубините и беше правил едни експерименти ...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Мнение от vodach » 22 Дек 2008, 21:40

Проблема е елекрически. Колеги по-горе не би трябвало да са толкова сигурни за бобина. За да ти направят диагностика на ел. системта ти трябва да отидеш на старите стендове Sun има и други модели. Там 100% ще ти хванат пробива. Защо казвам че колегите не трябва да са 100% сигруни защото компютърните стендове и техниците, които ги разчитат са можели да замеря бобините, но явно са решили, че не е от нея. Ся може малко да се въртиш в кръг не се доверявай на пърата диагностика ами я повтори без да казваш на вотирите, какво са открили първите, но намери от старите стендове за Лада, Волга те ще го хвнат. Може и кабел да ти пробил.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Дек 2008, 22:53

vodach написа:......там 100% ще ти хванат пробива. Защо казвам че колегите не трябва да са 100% сигруни защото компютърните стендове и техниците, които ги разчитат са можели да замеря бобините, но явно са решили, че не е от нея. Ся може малко да се въртиш в кръг не се доверявай на пърата диагностика ами я повтори без да казваш на вотирите, какво са открили първите, но намери от старите стендове за Лада, Волга те ще го хвнат. Може и кабел да ти пробил.


майна, малко пускаш човека в грешна посока......нали се сещаш,че при този мотор няма кабел ами лулата се надява направо на бобината....старите стендове няма да му помогнат кой знае колко, че и пробил кабел да хванат по простата причина, че няма начин как да закачат щипката....

значи отива се първо да прочетат, кой цилиндър е записал missfire, после всичко се трие, колата се кара известно време (желателно е да е само на бензин, за да се избегне влияението на газовата при превключване и т.н.), самият алгоритъм за записване на пропус в запалването изисква самият пропуск да настъпи един колко си пъти за еди колко си време, т.е. едно кръгче не е достатъчно и после пак се чете. и по този начин се ориентираш кой от всичките цилиндри е.

другото е за по - напреднали....става и на стар стенд, става и с по нов, който може да работи в режим на осцилоскоп. закачваш се на първичната верига и наблюдаваш осцилограмата.

най - евтино и без много главоболия по чакане, търсене и обикаляне по майстори е като се вземе една нова/стара работеща бобина и се започне по метода на пробите.

това е по запалването. има, макар и малка вероятност да е сонда или дебитомер.

а за налягането, трябваше да мерите налягането и на топло, за да знаеш, какво точно е положението.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 22 Дек 2008, 23:02

А ти сигурен ли си, че ECU-то записва "missfire" :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 281
Регистриран на: 8.09.2008
Местоположение: София, Люлин
Кара: Е34 1.8
Мечтае да кара: Е39 2.5 D

Мнение от vodach » 22 Дек 2008, 23:11

///peter написа:А ти сигурен ли си, че ECU-то записва "missfire" :)


добре де! само ако ЕКУ-то му помни. може да е старо и изкуфяло, да го е фанала демнцията! :D
Между другото не съм "майна" при на са братле и копеле! :lol:
Всеки майстор трябва да чете осцилограма, само че трябва да може да я записва иначе ще се блещат 1 ден.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Дек 2008, 23:19

///peter написа:А ти сигурен ли си, че ECU-то записва "missfire" :)


абсолютно, толкова сигурен, колко че имам две.......

значи това идва от изискванията за екокология и в същото време за опазване на катализатора. при проблемен цилиндър освен запалването се изключва и впръскването за да не замине катализатора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Дек 2008, 23:22

vodach написа:
///peter написа:А ти сигурен ли си, че ECU-то записва "missfire" :)


добре де! само ако ЕКУ-то му помни. може да е старо и изкуфяло, да го е фанала демнцията! :D
Между другото не съм "майна" при на са братле и копеле! :lol:
Всеки майстор трябва да чете осцилограма, само че трябва да може да я записва иначе ще се блещат 1 ден.


наш'то си е по - готино - майна :mhihi:

всеки стенд има такава възможност, като почнеш от Sun 200 та до наши дни. проблема на цялата работа е, кой какво вижда, респек. какво разбира.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 23 Дек 2008, 0:04

@2bar написа:
///peter написа:А ти сигурен ли си, че ECU-то записва "missfire" :)


абсолютно, толкова сигурен, колко че имам две.......

значи това идва от изискванията за екокология и в същото време за опазване на катализатора. при проблемен цилиндър освен запалването се изключва и впръскването за да не замине катализатора.


Според теб как ECU-то разбира, че на бубината и се е подало ток, но не се е "възбудила" ;) 88-95та еко норми освен катализатор няма кой знае какви ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 23 Дек 2008, 0:27

///peter написа:
@2bar написа:
///peter написа:А ти сигурен ли си, че ECU-то записва "missfire" :)


абсолютно, толкова сигурен, колко че имам две.......

значи това идва от изискванията за екокология и в същото време за опазване на катализатора. при проблемен цилиндър освен запалването се изключва и впръскването за да не замине катализатора.


Според теб как ECU-то разбира, че на бубината и се е подало ток, но не се е "възбудила" ;) 88-95та еко норми освен катализатор няма кой знае какви ;)


следи се токва в първичната.

ми 95 - Евро 2

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 23 Дек 2008, 0:33

@2bar написа:
///peter написа:
@2bar написа:
///peter написа:А ти сигурен ли си, че ECU-то записва "missfire" :)


абсолютно, толкова сигурен, колко че имам две.......

значи това идва от изискванията за екокология и в същото време за опазване на катализатора. при проблемен цилиндър освен запалването се изключва и впръскването за да не замине катализатора.


Според теб как ECU-то разбира, че на бубината и се е подало ток, но не се е "възбудила" ;) 88-95та еко норми освен катализатор няма кой знае какви ;)


следи се токва в първичната.

ми 95 - Евро 2

кое Е34 излиза фабрично с евро 2, че нещо не мога да се сетя :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 23 Дек 2008, 0:47

Stanchev написа:кое Е34 излиза фабрично с евро 2, че нещо не мога да се сетя :roll:


ми примерно версии, които не са за Германия - Щвейцария и др.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 23 Дек 2008, 0:47

@2bar написа:
///peter написа:
@2bar написа:
///peter написа:А ти сигурен ли си, че ECU-то записва "missfire" :)


абсолютно, толкова сигурен, колко че имам две.......

значи това идва от изискванията за екокология и в същото време за опазване на катализатора. при проблемен цилиндър освен запалването се изключва и впръскването за да не замине катализатора.


Според теб как ECU-то разбира, че на бубината и се е подало ток, но не се е "възбудила" ;) 88-95та еко норми освен катализатор няма кой знае какви ;)


следи се токва в първичната.

ми 95 - Евро 2

Пич, следи се идва ли ток до бобината и ако да да не е повече от една бобина с подаден ток в едно време ;) От ЕКУ не можеш да хванеш директно бубина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 23 Дек 2008, 0:56

///peter написа:Пич, следи се идва ли ток до бобината и ако да да не е повече от една бобина с подаден ток в едно време ;) От ЕКУ не можеш да хванеш директно бубина.


е аз к'во пиша - следи се тока в първичната.

тъй като двете вериги са вързани и всяка една промяна в първичната води до промяна във вторичната и обратно, се вижда цялата картинка като се закачиш на първичната.

иначе не забравяй,че имаш датчик за оборотите на кол. вал и след диференциране получаваш ускорението - от там като го синхронизираш по цилиндри веднага виждаш, кой цилиндър не работи.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook