Температурен датчик... моля за мнение
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Температурен датчик... моля за мнение
Здравейте...
Става дума за температурния датчик на двигателя или по-точно този който дава информация на компютъра, а не този за уреда на таблото.
Колата е 318i с мотор M43 и имам проблем с запалването (с този проблем и е взех). На студен двигател въртя по 10 сек. за да запаля, а щом загрее нямам никакъв проблем. Направил съм тест на каквото успях и единственото нещо до което стигнах и което остана е този температурен датчик. От известно време обмислям да го сменя, но не съм заглеждал нищо по колага. Виках си първо ще го купя и след това ще мисля нещо за подмяната му.
Да обаче днес се загледах доста сериозно по мотора... все ме мъчи това че и двата са на невероятно неудобно място и за да се сменят трябва да се маха инжекцията. Това което видях обаче ме втрещи и незнам дали е възможно или просто се заблуждавам нещо.
На тази снимка са двата датчика. Номер 11 е този който е за таблото, а номер 13 е въпросният. Ако греша нека някой ме поправи !
Но ето аз какво видях.
Незнам дали правилно съм догледал или по-точно дали правилно съм локализирал мястото, но това което има на мястото на този датчик е някакъв смешен болт!
Два пъти ходих на диагностика, уж сериозна и на различни места, но грешки никакви не се откриват, всичко е уж наред. Незнам принципа на работа на компютъра какъв е. Мисля че ако има изключен датчик (от бухсата примерно) трябва да се отчита грешка... незнам нека някой по запознат да сподели.
Първо си помислих че калата преди е карана от някакъв абсолютен мизерник, който е нямал пари да го смени, но тогава щеше просто да си стой датчика, а не да се слага болт. Възможно ли е ако е имала газова този датчик да е бил премахнат заради нея ?
Не мога да си обясня липсата просто, вероятно аз бъркам нещо. Утре пак ще ровя, дано времето е добро.
Ще се радвам да видя и други мнения по въпроса... благодаря предварително!
Става дума за температурния датчик на двигателя или по-точно този който дава информация на компютъра, а не този за уреда на таблото.
Колата е 318i с мотор M43 и имам проблем с запалването (с този проблем и е взех). На студен двигател въртя по 10 сек. за да запаля, а щом загрее нямам никакъв проблем. Направил съм тест на каквото успях и единственото нещо до което стигнах и което остана е този температурен датчик. От известно време обмислям да го сменя, но не съм заглеждал нищо по колага. Виках си първо ще го купя и след това ще мисля нещо за подмяната му.
Да обаче днес се загледах доста сериозно по мотора... все ме мъчи това че и двата са на невероятно неудобно място и за да се сменят трябва да се маха инжекцията. Това което видях обаче ме втрещи и незнам дали е възможно или просто се заблуждавам нещо.
На тази снимка са двата датчика. Номер 11 е този който е за таблото, а номер 13 е въпросният. Ако греша нека някой ме поправи !

Но ето аз какво видях.

Незнам дали правилно съм догледал или по-точно дали правилно съм локализирал мястото, но това което има на мястото на този датчик е някакъв смешен болт!
Два пъти ходих на диагностика, уж сериозна и на различни места, но грешки никакви не се откриват, всичко е уж наред. Незнам принципа на работа на компютъра какъв е. Мисля че ако има изключен датчик (от бухсата примерно) трябва да се отчита грешка... незнам нека някой по запознат да сподели.
Първо си помислих че калата преди е карана от някакъв абсолютен мизерник, който е нямал пари да го смени, но тогава щеше просто да си стой датчика, а не да се слага болт. Възможно ли е ако е имала газова този датчик да е бил премахнат заради нея ?
Не мога да си обясня липсата просто, вероятно аз бъркам нещо. Утре пак ще ровя, дано времето е добро.
Ще се радвам да видя и други мнения по въпроса... благодаря предварително!
май че бъркаш някаде
мога да ти помогна с едно инфо което знам.ако се изключи датчика от буксата веднага компа прави сместа за температура -48
така че ако нямаш тоя датчик компа ще подава гориво все едно е постоянно студен мотора и познай какъв разход ще имаш.
пробвай сутрин да откачиш датчика(не болта
)така еку-то ще отчете със сигурност че двигателя е супер студен и ще подаде такава смес че да запали.ако не запали и по тоя начи не искам да ти казвам какво може да е
(имах същия проблем)

мога да ти помогна с едно инфо което знам.ако се изключи датчика от буксата веднага компа прави сместа за температура -48
така че ако нямаш тоя датчик компа ще подава гориво все едно е постоянно студен мотора и познай какъв разход ще имаш.
пробвай сутрин да откачиш датчика(не болта


А бе колега да не си объркал мястото... какъв е тоя болт...... а снимката от реалоема сигурно има някаква грешка, щото от вътр.страна(т.е. тая към купето) е №13(син), а от външната е №11(черен)!
П.П. Имам един чисто нов ориг.BMW датчик №13!
...... тоя болт дето си го оградил, поне доколкото виждам от снимката, е преди датчик №11, тъй че не се плаши - там ти е №13 (от дясната страна на №11 се пада), само че е на много кофти място и не знам дали може да се смени без да се маха колектора.
П.П. Имам един чисто нов ориг.BMW датчик №13!
...... тоя болт дето си го оградил, поне доколкото виждам от снимката, е преди датчик №11, тъй че не се плаши - там ти е №13 (от дясната страна на №11 се пада), само че е на много кофти място и не знам дали може да се смени без да се маха колектора.
- oTECa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 2.07.2007
- Местоположение: Дупница
- Детайли за колата: 320д, 320и, 328и
Denev написа:А бе колега да не си объркал мястото... какъв е тоя болт...... а снимката от реалоема сигурно има някаква грешка, щото от вътр.страна(т.е. тая към купето) е №13(син), а от външната е №11(черен)!
П.П. Имам един чисто нов ориг.BMW датчик №13!
Колега грешка няма черния се вижда на снимката след него. Иначе за датчика съм заинтересован... ако може номер (да знам дали ще стане) и цена на ЛС.
oTECa написа:нямаш ли някой дружка с карсофт , веднага ще покаже на живо какво показва датчика
Нямам... аз даже тия дни мислех да пускам тема да помоля някой от Пловдив ако може да ми провери ламбда сондатата... че ми писна от майстори вече...
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Температурен датчик... моля за мнение
Този болт, който си оградил с червено на снимката го има и на схемата. Точно в ляво от датчик №13 и на схемата си го има болта. Виж този мизерник да не е свързал паралелно кабелите на датчик №11, а датчик №13 да не е свързан. За целта може би ще се наложи демонтаж на колектора.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Никой нищо не е направил
Съвсем скоро писах ,че на М43 датчика е един комбиниран и за табло и за ЕКУ
И седи на главата от към купето,на дупката посредата на главата има завита тапа-болт
Температурен датчик на главата - оригинал БМВ от камор 30лв. - 13621703993

Съвсем скоро писах ,че на М43 датчика е един комбиниран и за табло и за ЕКУ

И седи на главата от към купето,на дупката посредата на главата има завита тапа-болт

Температурен датчик на главата - оригинал БМВ от камор 30лв. - 13621703993


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
skybg написа:Да и аз знам за този комбиниран датчик, само че по каталог ми излизат два. Единия е 42 лева, а другия 52 лева.
Я си дай вина да видиме какво излиза по него,а не по каталога на някой си продавач


- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan
На 10-тата секунда,от ряз ли ти пали или по терлици
все едно сместа се промъква,като из гащите
Пробвай и с чистене на дюзите.


Пробвай и с чистене на дюзите.
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan

Последна промяна BorisMW на 22 Дек 2008, 20:03, променена общо 1 път
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
- BorisMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 25.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 92,318 sedan

Последна промяна BorisMW на 22 Дек 2008, 20:02, променена общо 1 път
Нищо не е свършило докато не свърши!
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
http://www.youtube.com/watch?v=hcvQxaUClNw
vld написа:Я си дай вина да видиме какво излиза по него,а не по каталога на някой си продавач
Не е по каталог на някой си продавач, това виждам realoem-a...
Колкото до това какво излиза там, то на снимката в първия ми пост се вижда.
Нямах възможност и време да разгледам по обстойно, а като добавим и че празниците наближават изобщо нищо няма да мога да направя. Малко е безсмислена тая тема при тези обстоятелства, но просто споделих какво видях.
Този въпросния датчик хваща ли се на диагностика, смисъл такъв може ли да се види в реално време колко градуса показва че е ?
Защото то грешки няма ама теорията ми е че просто е забил на положение, в което показва че двигателя е топъл и така си седи. Поради тая причина не се обръща достатъчно внимание на диагностика като ходя. И точно по тази причина пали трудно... ако датчика показва че двигателя е топъл, компа пуска по малко гориво и колата на студен двигател не пали лесно...
Общо взето с прости думи така си го обяснявам това всичкото.
Четох и други работи из форума тия дни и май колегата, който каза че не са така както са на схемата (тоест обратно са.. черен, син..) е прав... но без да разгледам или да разглобя нещо няма май как да се види.
BorisMW написа:На 10-тата секунда,от ряз ли ти пали или по терлицивсе едно сместа се промъква,като из гащите
![]()
Пробвай и с чистене на дюзите.
От както застудя времето вече незнам... не мога да ти дам отговор който да е верен на 100%
възможно е,аз за това ти казах някоя сутрин да извадиш буксата към датчика по този начин еку-то ще подаде гориво за супер студен двигател и трябва да запали
на м42 и м52 мотор се вижда и може лесно да се извади буксата и да се направи тоя експеремент,за твоя мотор незнам дали ще може само да се извади без да си играеш да разглабяш каквото и да е било
иначе на диагностиката излиза каква температура показва датчика,но за твоя проблем трябва да закачиш колата на диагностика когато е студена сутрин,което е кофти-или трябва някой да дойде пред вас да я закачи студена или трябва да пренощува в сервиза и сутринта да я закачат

на м42 и м52 мотор се вижда и може лесно да се извади буксата и да се направи тоя експеремент,за твоя мотор незнам дали ще може само да се извади без да си играеш да разглабяш каквото и да е било

иначе на диагностиката излиза каква температура показва датчика,но за твоя проблем трябва да закачиш колата на диагностика когато е студена сутрин,което е кофти-или трябва някой да дойде пред вас да я закачи студена или трябва да пренощува в сервиза и сутринта да я закачат

29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани