Питане към знаещите

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 13 Дек 2008, 22:52

ivan. написа:Колега,дай някаква информация за него


ей такаизглежда. конкретни размери нямам подръка, трябва да се търси. някъде по немските форуми сигурно ще има. другото е ако имаш отворена глава да вземеш направо размери от там.
Последна промяна @2bar на 13 Дек 2008, 23:33, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: sofia

Мнение от valeri » 13 Дек 2008, 23:06

Изображение
това е размера,вярно е че всеки автомобил има различно износване на частите но интересното е че размера е 0,92 +-0,05 и това е дадено по всички каталози.Мен ме интересува в случая друго;как да измеря моментния разход точно но без компа в колата и без стенд и възможно ли е такова нещо изобщо.Относно комплекта инструмент сложих тези снимки и чертежи за ползване от всички които имат интерес сами да ремонтират колите си.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 13 Дек 2008, 23:17

valeri написа:Изображение
това е размера,вярно е че всеки автомобил има различно износване на частите но интересното е че размера е 0,92 +-0,05 и това е дадено по всички каталози.Мен ме интересува в случая друго;как да измеря моментния разход точно но без компа в колата и без стенд и възможно ли е такова нещо изобщо.Относно комплекта инструмент сложих тези снимки и чертежи за ползване от всички които имат интерес сами да ремонтират колите си.
:bowdown:
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 14 Дек 2008, 11:24

valeri написа:Изображение
това е размера,вярно е че всеки автомобил има различно износване на частите но интересното е че размера е 0,92 +-0,05 и това е дадено по всички каталози.Мен ме интересува в случая друго;как да измеря моментния разход точно но без компа в колата и без стенд и възможно ли е такова нещо изобщо.Относно комплекта инструмент сложих тези снимки и чертежи за ползване от всички които имат интерес сами да ремонтират колите си.


Колега,няма начин да премериш тази величина без необходимите уреди-предполагам искаш някой да ти каже някъде да премериш напрежение или съпротивление,но най-вероятно изходният сигнал се преработва по някакъв алгоритъм в съответният уред. ;)Не можеш да използваш и икономайзера-той почва да отчита след определена скорост.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: sofia

Мнение от valeri » 15 Дек 2008, 10:57

Изображение
Това е приспособлението-специално за Ванката :D


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 16 Дек 2008, 21:53

Благодаря ви колеги.
Утре ще го поръчам да се прави и вече имаме пълен комплект за центовката
Специални благодарности и на Бат Жеко,много точен човек :bowdown:
с чиято помощ зацепих веригите и колата запали,прецентровал съм разпределителния вал с 2 градуса отклонение точно както го препоръчва производитела за корекция на центровката след 20 000км,сега ще видя какво ще стане със топлия старт ,преварение-закъснение на гнп,твърда-мека работа на мотора и ще опиша всичките си впечатления .Само да уточня ,че не съм сменял веригите(на около 250 000 км са) само лека ''натегнах'' успокоитела
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 20 Дек 2008, 20:16

Направо незнам от къде да започна :D
след кансултация с колегите с тдс никой не е чувал за това прецентроване на вала
като изключвам специалисти като Бат Жеко и Пепи(благоевград)-той е основателя на сервиза на марката там и сега има собствен -няма такъв мозък :bowdown: ако не ми вярвате питайте ГЕЦАТА73
а БАТ ЖЕКО Е човека за който просто нямам думи
Та с точно тази центровка мотора почна да пали топъл на зъб и работи меко :D :D :D :D :D -направо нямам думи ,а най-интересното е ,че се препоръчва от производитела на20 000км след завода или след нов ангренаж,а колко ли майстори го знаят или практикуват-незнам.ВЕРИГИТЕ МИ СТОЯТ НОВИ,но не в колата,а в опаковката и не мисля да ги сменям скоро
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 21 Дек 2008, 23:29

ivan. написа:Направо незнам от къде да започна :D
след кансултация с колегите с тдс никой не е чувал за това прецентроване на вала
като изключвам специалисти като Бат Жеко и Пепи(благоевград)-той е основателя на сервиза на марката там и сега има собствен -няма такъв мозък :bowdown: ако не ми вярвате питайте ГЕЦАТА73
а БАТ ЖЕКО Е човека за който просто нямам думи
Та с точно тази центровка мотора почна да пали топъл на зъб и работи меко :D :D :D :D :D -направо нямам думи ,а най-интересното е ,че се препоръчва от производитела на20 000км след завода или след нов ангренаж,а колко ли майстори го знаят или практикуват-незнам.ВЕРИГИТЕ МИ СТОЯТ НОВИ,но не в колата,а в опаковката и не мисля да ги сменям скоро


Ванка ,какво представлява тази прецентровка и как се прави-не е честно да държиш разговорите си с БАТ ЖЕКО в тайна-тоя човек няма една празна дума,аз също много го уважавам. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: sofia

Мнение от valeri » 22 Дек 2008, 1:13

Това си е,Ванката пусна мухата и изчезна.Хайде дай инфо по-подробно,че доколкото съм чувал Бат Жеко е бог на тема БМВ и би било интересно и ние да разберем повече за центровката,която ти е направил.Споделения опит е безценно богатство,не го крий а го сподели :) така и на теб ще ти олекне а и за другите ше бъде приятно да научат повече.С поздрав!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 22 Дек 2008, 1:27

valeri написа:Това си е,Ванката пусна мухата и изчезна.Хайде дай инфо по-подробно,че доколкото съм чувал Бат Жеко е бог на тема БМВ и би било интересно и ние да разберем повече за центровката,която ти е направил.Споделения опит е безценно богатство,не го крий а го сподели :) така и на теб ще ти олекне а и за другите ше бъде приятно да научат повече.С поздрав!

Само, че центровката е направена от Иван с моралната подкрепа от Жеко, който в този момент е бил в чужбина....
А Жеко наистина е ... нямам думи.... такива хора почти няма....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 22 Дек 2008, 17:42

Става въпрос за статичната центровка-
1. слага се клина долу на маховика=1-ви цилиндър е на горна мъртва точка;
2.Гнп-то също се докарва на белег,ако не са откачени и двете вериги едновременно -гнп не е разцентровано;
3.Разпределителния вал-
по-горе колегата Валери ми показа съоражението,с което се центрова
като се докара разпределителния вал на 1-ви цилиндър ГМТ (т.е. и двата клапана в затворено положение) в самия чертеж на съоражението се дава един размер- 4,5мм или 4,6 мм -като се спази тоя размер т.е.подлага се подлага се плоскост с тая дебелина по д единия край на ''съоражението'' за вала и чак тогава се стяга зъбното колело.
След всичко това разпределителния вал е изместен с 2 градуса,а най-интерсното(за мене)е,че това прецентроване се прави 20000км след смяна на вериги и дори още когато наште коли са били в сервизна гаранция т.е. след излизане от завода
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 22 Дек 2008, 18:00

Ванка в Ауто датата пише че това центроване след 20000км след смяна на вериги се прави с помпата т.е. тя се мести а не вала горе ти ква химия пак си напрайл :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 22 Дек 2008, 18:23

dinozab написа:Ванка в Ауто датата пише че това центроване след 20000км след смяна на вериги се прави с помпата т.е. тя се мести а не вала горе ти ква химия пак си напрайл :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Защо тогава дават в мануала(мисля,че ти го изпратих,ако не съм ще ти го пратя ,за да го качиш тук)изместване на разпределителния вал,може и гнп-то да трябва ,ама за вала съм сигурен
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 22 Дек 2008, 18:26

скапан нет :!:
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 22 Дек 2008, 21:31

Иване ще скъсам ма. Къде ги правиш всички тези ремонти и какво правиш в Петрич още. Идвай по Софията да изкарваш пари и да правиш TDS-и (включително и моя)


Поздрави и усмивки
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook