триабва ли да сменя термостата ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- phantomas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 3.11.2007
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Is Hybrid
- Мечтае да кара: M1
PNR написа:сега аз да задам един вапрос пак по термостата
Значи аз си мених термостата с чисто нов разбира се от дару кар за 70лв и 2лв за О прастенче защотот не го дават но както и да е ...
карам си колата в града нормално на рачка всичко е 6 температурата на 12:00 и не марда задраствания в жегите през лятото няма нищо и ми се наложи да отида по спешност до Пловдив преди около макс 2 месеца (топличко временце) и трябваше да се кара малко по парзичко средна скорост 160км и колата започва да ми загрява тргва да отлконява от средата .....
пускам парното на макс и заспива на 12:00 и не мрадва на никаде нито надоло нито нагоре можете ли да ми кажете от какво е това .....
ако водната помпа ти е сдала багажа /ако е с пластмасовата перка и някое от витлата се е счупило / нищо чудно да не може да смогне да циркулира водата и оттам да се вдига температурата , с увеличаване на скоростта помпата върти по силно и от там проблем , другото което може да е нивото на антифриза да ти е малко и да не може да смогне да охлади като се отворят двата кръга
BMW 318is
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
phantomas написа:PNR написа:сега аз да задам един вапрос пак по термостата
Значи аз си мених термостата с чисто нов разбира се от дару кар за 70лв и 2лв за О прастенче защотот не го дават но както и да е ...
карам си колата в града нормално на рачка всичко е 6 температурата на 12:00 и не марда задраствания в жегите през лятото няма нищо и ми се наложи да отида по спешност до Пловдив преди около макс 2 месеца (топличко временце) и трябваше да се кара малко по парзичко средна скорост 160км и колата започва да ми загрява тргва да отлконява от средата .....
пускам парното на макс и заспива на 12:00 и не мрадва на никаде нито надоло нито нагоре можете ли да ми кажете от какво е това .....
ако водната помпа ти е сдала багажа /ако е с пластмасовата перка и някое от витлата се е счупило / нищо чудно да не може да смогне да циркулира водата и оттам да се вдига температурата , с увеличаване на скоростта помпата върти по силно и от там проблем , другото което може да е нивото на антифриза да ти е малко и да не може да смогне да охлади като се отворят двата кръга
Hellrider написа:PNR водната помпа
ами аз уж я сменях скоро преди около 1година с метални витла оригинална уж ама може и тч да е сигурни ли сте да знам направо да купувам нова
- phantomas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 3.11.2007
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Is Hybrid
- Мечтае да кара: M1
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
phantomas написа:ами щом е нова - провери си нивото на антифриза , за друго колегите да дават мнения
и то е на макс

наи-вероятно и моият термостат е за смяна
защо мисля така е може и да бъркам
когато карам по инерция не за пестене на гориво по скоро за ексеримент го пробвах и после пак и пак
та като карам по инерция температурата на двигателя рязко пада стрелката отива до синята зона
говоря за инерция от няколко километра
нормално ли е това или е време за баркане в джоба за термостат
защо мисля така е може и да бъркам
когато карам по инерция не за пестене на гориво по скоро за ексеримент го пробвах и после пак и пак
та като карам по инерция температурата на двигателя рязко пада стрелката отива до синята зона
говоря за инерция от няколко километра
нормално ли е това или е време за баркане в джоба за термостат

- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
warlion написа:наи-вероятно и моият термостат е за смяна
защо мисля така е може и да бъркам
когато карам по инерция не за пестене на гориво по скоро за ексеримент го пробвах и после пак и пак
та като карам по инерция температурата на двигателя рязко пада стрелката отива до синята зона
говоря за инерция от няколко километра
нормално ли е това или е време за баркане в джоба за термостат
по инерция , или на скорост (на 5-та примерно) ?
щото спускането на скорост без газ е един от начините за икономично каране. горивото се спира.
имаше отделна тема за това.
и ако караш както казваш няколко километра (де ги намирате такива баири

ако не се лъжа.. спирането на гориво става при обороти над поне 1800-2000 и се възобновява когато "свърши инерцията" и паднат оборотите на 1100-1300.
както съм споменавал, на 3-ката на дълъг път отиваше в синьото и причината бе термостата. с новия се оправи проблема.
обаче на една 525-ца забелязах че наистина това "падане" към синята зона става като че ли по-рязко. а на нея уж термостата е добре ... ма май не е...

чудя се.. дали е от дълго "икономично" каране .. или си е виновен термостата...


- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
и да е за смяна няма даго сменя докато неспре
по скоро ми е любопитно защо така се получава.
понеже истиването е в пати по бързо от това когато автомобила е приведен в покои.примерно за страмен баир които е 5-6 километра сас 100 км/ч се изминава за няколко минути.и до края на баира вече стрелката е в синята зона. говоря за изклучена от скорост кола.
а баирите колеа са следните
аз съм от добрич често патувах до сланчев бряг
парвият голям е аксаковския и после след варна преди обзор има страмни баири сас километри над 5 примерно
ела дасе повозиш нез пари

по скоро ми е любопитно защо така се получава.
понеже истиването е в пати по бързо от това когато автомобила е приведен в покои.примерно за страмен баир които е 5-6 километра сас 100 км/ч се изминава за няколко минути.и до края на баира вече стрелката е в синята зона. говоря за изклучена от скорост кола.
а баирите колеа са следните

аз съм от добрич често патувах до сланчев бряг
парвият голям е аксаковския и после след варна преди обзор има страмни баири сас километри над 5 примерно

ела дасе повозиш нез пари

- nakoone
- ентусиаст
-
- Мнения: 1237
- Регистриран на: 20.05.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Touring
Не би било редно по инерция да ти пада температурата.Стрелката на температурата трябва да показва 12 независимо дали си по инерция или изкачваш някое нанагорнище.Това е при изправен термостат.Успех.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Зависи... колата трябва да е загряла напълно... на мен ми се е случвало да се връщам от Банско през зимата в много голям студ преди 2 години и по инерция на скорост колата почна да изстива, ма не беше загряла до край... а иначе кажи ми какво точно ще ти топли водата, при положение че нямаш приток на гориво? рано или късно ще почне да поизстива, но наистина ще е трудно да намериш чак такъв баир, че да я пуснеш по инерция на скорост за няколко км...
Mollov написа:Зависи... колата трябва да е загряла напълно... на мен ми се е случвало да се връщам от Банско през зимата в много голям студ преди 2 години и по инерция на скорост колата почна да изстива, ма не беше загряла до край... а иначе кажи ми какво точно ще ти топли водата, при положение че нямаш приток на гориво? рано или късно ще почне да поизстива, но наистина ще е трудно да намериш чак такъв баир, че да я пуснеш по инерция на скорост за няколко км...
и аз горе долу това казах по горе. но човека обясни за баирите, и че е карал по инерция, а не на скорост.
което означава че е работил двг на празен ход. (ако е на скорост , тогава няма подаване на гориво)
и щом на празен ход при движение изстива, еми май си е от термостата. т.е. той не затваря за да си подгрява двг само вътрешния кръг.

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
не се правете разбирачи, ми ако видите ненормално падане на темпетатурата на двг-то, сменяйте термостата... ще си спестите пари, и ненормални постове в "колко ви харчи е 36-цата"
...

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
dangerous написа:отваря на 88 градуса
Тук си прав,доколкото разбирам мисля че термостатите се водят на 3 стандарта 80,88 и 92 градуса...което ще рече че за Европа се предлагат ISO стандарта 88 градуса....така че ние сме между тропик на Рака и Северния полярен кръг...
kobrata_3 написа:еми и ас незнам дали е проблем затова питам да не направи некоя мизериа ина4е и на дълък път ниама проблеми стрелката си е заковала посредата и не мърда просто бех спукал преди две седмици казан4ето на антифриза и си мисла сега данеби от това 4е не отваря навреме термостата да прави голиамо налягане при разширителния съд и да ми прецака и това казан4е
Не се вкарвай в такъв филм-няма нищо общо с термостата понеже стрелката ти седи на нормалното 12 ч. и проблемът ти е че не си я обезвъздушил!Направи разлика между отворена и затворена система на циркулиране....при теб е затворена и се запитай от къде да излезе този въздух и точно там е причината да се разширява....

Владо написа:не се правете разбирачи, ми ако видите ненормално падане на темпетатурата на двг-то, сменяйте термостата... ще си спестите пари, и ненормални постове в "колко ви харчи е 36-цата"...
Тук наистина си прав...колкото е по-навреме е толкова по добре...не че нещо но е по-добре от колкото да прегрява...това е минимален дефект който се отстранява за нула време докато ако мине 12 ч. ще се чудите от какво може да е... понеже местата там са много;)
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани