Ремонт на ГНП
Модератор: Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Ремонт на ГНП
Темата е поздрав от мен и ivan. към всички майстори ,които вземат за нещо ,което е просто колкото разглобяване на стартер ,повече от 500 лв. за ремонт.Темата е направена по идея на колегата ivan. и снимките са предоставени от него.Обяснения едва ли са нужни-снимките са достатъчно красноречиви,жалко ,че са с лошо качество.Пояснявам само ,че плочката е без четеца.
За смяна на гарнитурите на плочката не е необходим демонтаж на помпата,като за удобство при работа може да се свали смукателният колектор ,но не е задължително.
След ремонта и монтажа е необходимо ГНП да се регулира:
Регулиране на ГНП на 525 tds.
УСПЕХ.

За смяна на гарнитурите на плочката не е необходим демонтаж на помпата,като за удобство при работа може да се свали смукателният колектор ,но не е задължително.
След ремонта и монтажа е необходимо ГНП да се регулира:
Регулиране на ГНП на 525 tds.
УСПЕХ.























































Последна промяна zvetiko на 09 Апр 2009, 20:33, променена общо 8 пъти
- Dirrty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 221
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525TDS Touring
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Искам да добавя,4е гърбиците на роторната пло4ка(6БРОЯ)трябва да са равномерно износени,също и дебелината на ролките(4броя)трябва да е еднаква в сглобен вид.Оста на хидравли4ната глава трябва да влиза плътно също и диска,които е на оста.При смяна на пло4ка или хидравли4на глава,преди сглобяване трябва ''пъпката'' на пло4ката да се движи спокоино,без задържане и да влиза плътно в дупката на диска.Хидравли4ната глава се сменя комплект(ос,диск и тялото,където е ел.магн.клапан-са комплект)като се внимава при покупката отворите на оста на хид.глава,които отваря и затваря диска за карбланш на нафтата(при положение на диска при затворени отвори-вси4кото нагнетено гориво отива в дузите-газ до долу,;;при положение отворени отвори на оста нагнетената нафта излиза от там,прави карбланш,налягънето излиза от хидравли4ната глава,минава през пло4ката и отива в излишното.Отворите на оста трябва да еднакви и на едно и също място(нова-стара).ХОДА НА МЕХАНИ4НИТЕ ГНП е по-голям от този на електронните,хидравли4ните им глави нямат съвместимост.Когато се налага,за смяна на гарнитури демонтаж на пло4ката, при монтажа да се внимава със сглобката-''пъпката''трябва да влезе в дупката на диска,ина4е се 4упи оста.
Здравейте всички
искам да затупам малко тая тема от прах и да поканя на диспут всички колеги,малко или много запознати с принципа на действие на ГНП и на нейната прословута плочка
като целта ми за краен резултат е възможността за възстановяне на гнп и да няма колеги заплатили 600лв за смяна на части от около 12.6 лв,а тая разлика не е нормална за мене и никога няма да се примиря
И така да започваме
да помоля Валери да качи качествен снимков материал на плочката с номериране на снимките и да почваме обясненията
Призовавам и колегата ,който знае да възстановява писти
ако го обясни правилно аз се заричам да довърша темата
ще помоля и бат Жеко
да се намеси
Предлагам да изчакаме снимковия материал и да се почва
п.п следващата ми тема е напъно и 100% рециклиране на умна дюза
искам да затупам малко тая тема от прах и да поканя на диспут всички колеги,малко или много запознати с принципа на действие на ГНП и на нейната прословута плочка
като целта ми за краен резултат е възможността за възстановяне на гнп и да няма колеги заплатили 600лв за смяна на части от около 12.6 лв,а тая разлика не е нормална за мене и никога няма да се примиря
И така да започваме
да помоля Валери да качи качествен снимков материал на плочката с номериране на снимките и да почваме обясненията
Призовавам и колегата ,който знае да възстановява писти

ще помоля и бат Жеко



Предлагам да изчакаме снимковия материал и да се почва

п.п следващата ми тема е напъно и 100% рециклиране на умна дюза

by ''kompleksa''
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Иванко - пратих ти всички снимки - гледай и качвай каквото прецениш...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Поздравления и от мен към Цветико и Ванката
супер сте
И аз като Постмана смятам ,че няма нужда да се заключва ,нека се доипълва с още някаква информация пък ние ще я чистиме за да бъде точна и прегледна
Георги Пенчев


И аз като Постмана смятам ,че няма нужда да се заключва ,нека се доипълва с още някаква информация пък ние ще я чистиме за да бъде точна и прегледна

Георги Пенчев
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Абе,вие забелязахте темата чак след 1 година.
И как няма да е така след като Гошето ужким модератор на Е34 ,а кара щастливо ухилен,някаква лъскава Е36-ца.
Сега по-темата-нека колегите ,които твърдят ,че са ремонтирали плочката на помпата,да казват как се прави,за да станат нещата наистина пълноценни.


И как няма да е така след като Гошето ужким модератор на Е34 ,а кара щастливо ухилен,някаква лъскава Е36-ца.


Сега по-темата-нека колегите ,които твърдят ,че са ремонтирали плочката на помпата,да казват как се прави,за да станат нещата наистина пълноценни.

За ''ПЛОЧКАТА''на гнп-проблемните й детайли са:
1.Четеца-той има 8 броя Г-образни пластини(четки)затварящи цяла верига т.е.в края четките на четеца са свързани заедно,движещи се върху графитни писти.
Ако една от четките не дава хубав контакт върху ''нейната''писта се нарушава цялата верига
-плочката не работи правилно
Самите четки са разделени на по два реда писти с по 4 броя(аз лично си го обяснявам -единия ред входяща,а другия изходяща информация)
Проверка на четеца-сипва се гъсто масло върху платката с пистите и четеца се мести по цялата му дължина-четките трябва да оставят равномерни ''следи''.Хубаво е да има и една лупа под ръка с нея се вижда.Именно за това луфта на оста на плочката е недопустим
Често тези четки се замърсяват или корозират-почистането става (най-добре според мене) с най-''ситната'' водна шкурка залита с масло-слага се върху целуфан(облицовката на кутия цигари)за защита на пистите,повдигат се внимателно четките ,за да мине шкурката от долу -две ,три движения на четеца са достатъчни
Винаги да има масло върху шкурката;
Не ги чистете с ножче;
Никога четеца да не се движи на сухо върху пистите;
Никога не чистете плочката с ''агресивен'' шпрей;
При всяко движение на четеца трябва да има смазочност;
Понякога е достатъчно само промиване на самата плочка-винаги със смазочна течност.
Ако няма хубав контакт на всички четки-много леко се притискат към платката с пистите,много внимателно,че се чупят,натискат се в самата им основа ,която е самия четец:
2.ПИСТИТЕ-
-те са на графитна основа
-износят ли се няма спасение(поне според мене)
-удърно се износват от добавки и фалшива нафта без смазочност и от движение на четеца на ''сухо'' върху тях при профилактика на плочката
-като се има предвид,че графита е един от най-здравите проводници,в повечето случай(в тези с успешен ремонт на плочката) е виновен чЕТЕЦА
-АЗ не вярвам на този МИТ с калая и ще се радвам някой ако ме убори,ако това стане значи няма да се налага покупка на нова плочка никому;
3.ТЕРМИСТОРА-за него нищо не ми ясно,за какво е там и каква роля изпълнява,мисля,чЕ ВЕНЦИ го изследваще;
4.ДИОДИТЕ-аз не съм забелязъл такива елементи в плочката,но един колега каза,че има оставам на него обясненията
1.Четеца-той има 8 броя Г-образни пластини(четки)затварящи цяла верига т.е.в края четките на четеца са свързани заедно,движещи се върху графитни писти.
Ако една от четките не дава хубав контакт върху ''нейната''писта се нарушава цялата верига

Самите четки са разделени на по два реда писти с по 4 броя(аз лично си го обяснявам -единия ред входяща,а другия изходяща информация)
Проверка на четеца-сипва се гъсто масло върху платката с пистите и четеца се мести по цялата му дължина-четките трябва да оставят равномерни ''следи''.Хубаво е да има и една лупа под ръка с нея се вижда.Именно за това луфта на оста на плочката е недопустим

Често тези четки се замърсяват или корозират-почистането става (най-добре според мене) с най-''ситната'' водна шкурка залита с масло-слага се върху целуфан(облицовката на кутия цигари)за защита на пистите,повдигат се внимателно четките ,за да мине шкурката от долу -две ,три движения на четеца са достатъчни
Винаги да има масло върху шкурката;
Не ги чистете с ножче;
Никога четеца да не се движи на сухо върху пистите;
Никога не чистете плочката с ''агресивен'' шпрей;
При всяко движение на четеца трябва да има смазочност;
Понякога е достатъчно само промиване на самата плочка-винаги със смазочна течност.
Ако няма хубав контакт на всички четки-много леко се притискат към платката с пистите,много внимателно,че се чупят,натискат се в самата им основа ,която е самия четец:
2.ПИСТИТЕ-
-те са на графитна основа
-износят ли се няма спасение(поне според мене)
-удърно се износват от добавки и фалшива нафта без смазочност и от движение на четеца на ''сухо'' върху тях при профилактика на плочката
-като се има предвид,че графита е един от най-здравите проводници,в повечето случай(в тези с успешен ремонт на плочката) е виновен чЕТЕЦА
-АЗ не вярвам на този МИТ с калая и ще се радвам някой ако ме убори,ако това стане значи няма да се налага покупка на нова плочка никому;
3.ТЕРМИСТОРА-за него нищо не ми ясно,за какво е там и каква роля изпълнява,мисля,чЕ ВЕНЦИ го изследваще;
4.ДИОДИТЕ-аз не съм забелязъл такива елементи в плочката,но един колега каза,че има оставам на него обясненията

by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ivan. написа:За ''ПЛОЧКАТА''на гнп-проблемните й детайли са:
1.Четеца-той има 8 броя Г-образни пластини(четки)затварящи цяла верига т.е.в края четките на четеца са свързани заедно,движещи се върху графитни писти.
Ако една от четките не дава хубав контакт върху ''нейната''писта се нарушава цялата верига-плочката не работи правилно
Самите четки са разделени на по два реда писти с по 4 броя(аз лично си го обяснявам -единия ред входяща,а другия изходяща информация)
Проверка на четеца-сипва се гъсто масло върху платката с пистите и четеца се мести по цялата му дължина-четките трябва да оставят равномерни ''следи''.Хубаво е да има и една лупа под ръка с нея се вижда.Именно за това луфта на оста на плочката е недопустим![]()
Често тези четки се замърсяват или корозират-почистането става (най-добре според мене) с най-''ситната'' водна шкурка залита с масло-слага се върху целуфан(облицовката на кутия цигари)за защита на пистите,повдигат се внимателно четките ,за да мине шкурката от долу -две ,три движения на четеца са достатъчни
Винаги да има масло върху шкурката;
Не ги чистете с ножче;
Никога четеца да не се движи на сухо върху пистите;
Никога не чистете плочката с ''агресивен'' шпрей;
При всяко движение на четеца трябва да има смазочност;
Понякога е достатъчно само промиване на самата плочка-винаги със смазочна течност.
Ако няма хубав контакт на всички четки-много леко се притискат към платката с пистите,много внимателно,че се чупят,натискат се в самата им основа ,която е самия четец:
2.ПИСТИТЕ-
-те са на графитна основа
-износят ли се няма спасение(поне според мене)
-удърно се износват от добавки и фалшива нафта без смазочност и от движение на четеца на ''сухо'' върху тях при профилактика на плочката
-като се има предвид,че графита е един от най-здравите проводници,в повечето случай(в тези с успешен ремонт на плочката) е виновен чЕТЕЦА
-АЗ не вярвам на този МИТ с калая и ще се радвам някой ако ме убори,ако това стане значи няма да се налага покупка на нова плочка никому;
3.ТЕРМИСТОРА-за него нищо не ми ясно,за какво е там и каква роля изпълнява,мисля,чЕ ВЕНЦИ го изследваще;
4.ДИОДИТЕ-аз не съм забелязъл такива елементи в плочката,но един колега каза,че има оставам на него обясненията
Ванка ,ти си го описал "тайнственият" ремонт на плочката-почистване на четките,преди време беше дал идея ,че може да се закривят много внимателно за да дават по-добър контакт.Тия наслояваници на калай са пълна дивотия-не може на мястото на съпротивление,да се сложи проводник и да се каже ,че си решил проблема.
ТЕРМИСТОРА-мери температурата на самата горивна помпа и не е от същественно значение-при мен не работеше.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
- Бобби
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Алфа Ромео 159 SW
- Мечтае да кара: kолело
- Детайли за колата: Вагон-ресторант(РСВ)
Дани от Монтана също ги ремонтира
...ползувал съм услугите и останах доволен! ника май му беше dani 94..нещо такова 


BMW525TDS
Важното е да си в играта!
Важното е да си в играта!
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани