Какъв е този компресор?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 07 Дек 2008, 22:10

magareto_yori написа:гледам в ибея има интересни книжа :mhihi:

Много, да :). И аз си купих една преди време.
doko написа:извинявам се за недоглеждането на цифрите.искам да попитам къде и как е най правилно да се мери налягането.

Където те интересува какво е налягането. Това, което е като че ли е най-информативно е в пълнителния колектор (ресивера) зад дроселовата клапа. Ако обаче те интересува преди интеркулера, мериш там. Ако пък те интересува пълното налягане (в точката на заприщване), мериш с тръба на Пито, вместо с манометър или пък с манометър и термометър и изчисляваш. Та накратко - където те вълнува кое налягане какво е - там се мери по съответния начин.
VENBO написа:Благодаря Ви колеги, по-специално на Postman-беше много изчерпателен с обяснението Smile

Моля! Няма за какво ;).
bum_bum написа:Постман не ги е точно в ибея учил работите, доколкото знам Wink

Ще е интересно да сподели и някой друг интересен факт, относно другите типове компресори, щото явно каквото говорят фирмите производители на компресори и китове за някои марки не е съвсем вярно.

Вярно е, в училище ме научиха. Факти няма нужда да споделям според мен, при тази цена на центробежните механични компресори единица са тези, които биха ги предпочели, дори и фактите да са известни на всички. Така че ако има конкретен проблем може да го разискваме, инак на общо основание няма смисъл.
doko написа:А аз искам да попитам колегата ,виждам че е наясно със компресорите ,като за пръв опит за скалъпване (от мен) на такъв тип компресор добре ли е при 4000об/мин на кол.вал и предавка на индуктора 16 /1 0.3 атм .какво говори.

Ами този експеримент освен да покаже, че компресора сгъстява и мести въздух, за друго не знам дали може да послужи. Ма ти това си го знаеш и преди да започнеш. Ако искаш да разбереш повече за този конкретен компресор, намери си т.нар. карта за него (официалната българска дума е теоретична универсална характеристика, за англо-говорящите flow map). Ако искаш да натовариш предавката за да видиш колко бързо ще се счупи, ще ти трябва по-мощен ел-мотор. Да кажем поне 30 КВт (киловата).
doko написа:предавката на шайбите е 2.5/1 и индуктора е 13.5/1 общо 16/1 а смазването при зъбните колела си е картерче с масло,а смятам в скоро време да пробвам и до 6000об но кол вал,по междодругото съм използвал зъбна предавка от скутер която се задвижва от обратната страна.

Ако ремъчната предавка е 2,5:1 и мултипликатора е 13,5:1, то общото предавателно число е произведение а не сбор от двете - т.е. 33,75:1.
За да добиеш представа с какво се захващаш - компресорите ASA (www.a-s-a.de) ползват високопрецизна зъбна предавка с модул на зъбите 1,0 мм за да постигнат 100,000 об/мин. И проблема по-скоро не е самото постигане на тази скорост, а предаването на мощност при такава скорост. Само като пример - при максимални обороти компресорът на ASA (най-големия от тях) вероятно консумира не по-малко от 60 (!) КВт (~82 к.с. !!!). Това за да си представиш какъв електродвигател ти трябва.
Та така, не искам да те отказвам, защото ще научиш много неща ходейки по този трънлив път, а това е безценно знание и се помни завинаги, но шансовете сам да направиш дълговечен компресор, поне в моите очи, не са много големи.
Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Мнение от doko » 07 Дек 2008, 22:28

Благодаря колега за предоставената ценна информация,тръгнал съм по трънливия път защото когато хората викаха учи аз не, а сега трябва да се уча но е по трудно .Добре че има ценни хора като теб които да внасят техническа грамотност ,защото рядко се срещат напоследък.

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook