триабва ли да сменя термостата ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Kregec
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е34 М50Б20
- Мечтае да кара: М....power
miro20 написа:еми за това става въпрос - че докато отвори, ще е студен.
а ако кара нормално на по дълъг път, естествено че ще затвори.
и след последното каране, ако си пипне маркуча, пак ще е студен, щото е затворил термостата.
но това кога и как отваря си зависи само от температурата.
защо трябва да "гадаем" кога отваря и затваря термостата ?
може когато си иска, в зависимост от температурата.
следователно - няма рецепта кога ще е студен или топъл маркуча.
Небе как реши че като кара на дълъг път и маркуча ще остане студен, нали все пак тоя двигател работи на някакви обороти, да кажем 4 или 5 хиляди. И тая водна помпа върти и има триене в тоя двигател съответно се отеделя топлина, и колкото и да е тоя термостат отваря защото температурата е станала 95 градуса и отгоре, и щом отвори по него потича вряла вода и тоя цикъл се повтаря непрекаснато. Дали термостата ще е напълно отворен или по малко оттам си минава вода за да се охлажда. Щото тоя двигател работо 4 или 5 часа в обороти и няма как маркуча да остане студен.
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
хора,този маркуч е студен защото през него преминава вече охладената течност.И при ниските температури просто си стои по студен. 


еми и ас незнам дали е проблем затова питам да не направи некоя мизериа ина4е и на дълък път ниама проблеми стрелката си е заковала посредата и не мърда просто бех спукал преди две седмици казан4ето на антифриза и си мисла сега данеби от това 4е не отваря навреме термостата да прави голиамо налягане при разширителния съд и да ми прецака и това казан4е 

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Карай спокойно,с падането на външните температури големият кръг за охлаждане на двигателя отваря все по рядко и за малко време,освен ако не пътуваш по дълго или в задръстрвания.
Съдя по мойта кола,като карам на къси разстояния и не я напъвам много,изобщо дори големия кръг не отваря(в частност имено този долен мъркуч е връзката на големия кръг с радиатора)и е напълно нормално да е студен.
А за да си сигорен,просто напъни
колата си след като стрелката е стигнала 12чс.и провери дали ще се затопли...въпросният мъркуч.
Съдя по мойта кола,като карам на къси разстояния и не я напъвам много,изобщо дори големия кръг не отваря(в частност имено този долен мъркуч е връзката на големия кръг с радиатора)и е напълно нормално да е студен.
А за да си сигорен,просто напъни



Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
Номенклатурен номер : 11537511083
Описание : ТЕРМОСТАТ 92 *C
Ед.цена (с ДДС) : 69.10 BGL
Има наличност
link към bmwfans.info.
Описание : ТЕРМОСТАТ 92 *C
Ед.цена (с ДДС) : 69.10 BGL
Има наличност
link към bmwfans.info.
Kregec написа:miro20 написа:еми за това става въпрос - че докато отвори, ще е студен.
а ако кара нормално на по дълъг път, естествено че ще затвори.
и след последното каране, ако си пипне маркуча, пак ще е студен, щото е затворил термостата.
но това кога и как отваря си зависи само от температурата.
защо трябва да "гадаем" кога отваря и затваря термостата ?
може когато си иска, в зависимост от температурата.
следователно - няма рецепта кога ще е студен или топъл маркуча.
Небе как реши че като кара на дълъг път и маркуча ще остане студен, нали все пак тоя двигател работи на някакви обороти, да кажем 4 или 5 хиляди. И тая водна помпа върти и има триене в тоя двигател съответно се отеделя топлина, и колкото и да е тоя термостат отваря защото температурата е станала 95 градуса и отгоре, и щом отвори по него потича вряла вода и тоя цикъл се повтаря непрекаснато. Дали термостата ще е напълно отворен или по малко оттам си минава вода за да се охлажда. Щото тоя двигател работо 4 или 5 часа в обороти и няма как маркуча да остане студен.
леко си противоречиш

нали това казвам - термостат аси отваря когато има нужда.
а как човек си кара колата е съвсем друг въпрос.
и е съвсем нормално на дълъг път,поради по-интензивно охлаждане, термостата да затвори външния кръг, който и без това трябва да дава студено от долу, нали затова е радиатора.
но да приемем че е леко затоплена.
обаче след като е затворил термостата , дори за няколко минути от дългото каране, еми съвсем нормално е да е студен ЦЕЛИЯ радиатор, не само долния му край.

както казаха и преди мен - дори на къси разтояния може и да не отвори въобще .
това не е дефект а просто регулриане на температурата

а за моята 318 по каталог май термостата е на 93'

- phantomas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 509
- Регистриран на: 3.11.2007
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Is Hybrid
- Мечтае да кара: M1
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Колегата така и не обясни кога е пипал маркучите. Ама парното си работи, стрелката е на 12 часа, какъв е проблема? Нека да ги види тея маркучи след дълго каране, че тогава да му предлагаме смяна на термостата
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
сега аз да задам един вапрос пак по термостата
Значи аз си мених термостата с чисто нов разбира се от дару кар за 70лв и 2лв за О прастенче защотот не го дават но както и да е ...
карам си колата в града нормално на рачка всичко е 6 температурата на 12:00 и не марда задраствания в жегите през лятото няма нищо и ми се наложи да отида по спешност до Пловдив преди около макс 2 месеца (топличко временце) и трябваше да се кара малко по парзичко средна скорост 160км и колата започва да ми загрява тргва да отлконява от средата .....
пускам парното на макс и заспива на 12:00 и не мрадва на никаде нито надоло нито нагоре можете ли да ми кажете от какво е това .....
Значи аз си мених термостата с чисто нов разбира се от дару кар за 70лв и 2лв за О прастенче защотот не го дават но както и да е ...
карам си колата в града нормално на рачка всичко е 6 температурата на 12:00 и не марда задраствания в жегите през лятото няма нищо и ми се наложи да отида по спешност до Пловдив преди около макс 2 месеца (топличко временце) и трябваше да се кара малко по парзичко средна скорост 160км и колата започва да ми загрява тргва да отлконява от средата .....
пускам парното на макс и заспива на 12:00 и не мрадва на никаде нито надоло нито нагоре можете ли да ми кажете от какво е това .....
- furiozo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 706
- Регистриран на: 26.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 535i, S500
и аз сменях термостата наскоро, че загравяше доста бавно и температурата падаше чат пат, абе откачена история сега си загравя за 2 мин и си държи нормална темп
46 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани