Проблем с показанията за количеството гориво
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Проблем с показанията за количеството гориво
Когато взех колата ми даваше нормален разход от 13-14л/100км. Сега като позастудя се качи на 18-20, първоначлно си виках това е нормално, защото я карам на къси разстояния. Но след като вчера ми светна лампата на 31 км направо щях да припадна. Бях сипал за 20лв при цена 1.80лв/л и като направих сметката се получи 35л/100км
. Бях се разбрал с един познат да я закачиме на лаптопа, отидох но той не го беше донесъл. Прави ми впечатление че таблото ми се рестартира от време на време и при всеки рестарт стрелката на горивото си ходи където си иска, но не превишава 15-ката. Мисълта ми е да не би да не показва вярно и аз да си наливам ли наливам и накрая да прелее. Преди малко отворих отзад капаците съответно на помпата от дясно и на поплавъка отляво. От лявата страна дали имаше и 200грама гориво, а на единия (по-дебелия) маркуч му липсваше скобата, от дясно така си имаше доста гориво, но неможах да преценя колко е. Опитах се с един неподходящ като дебелина и дължина маркуч да го източа в една туба и да видя колко гориво имам, но се нагълтах доста сериозно с бензин и се отказах (не правете това вкъщи, още оригам на бензин, много е гадно). Ходих и купих 4 скоби и ги смених всичките. Незнам точно каква е формата на едната половната на резервоара. Идеална форма ли е или от някъде има отвори и това да е просто легенче, в което да се потопят поплавъка и помпата. Значи откъм помпата имаше вътре едно пластмасово легенче с цвета на помпата в което ляга цетката на помпата. Бензина беше някъде 2 пръста над това легенче. На стрелката ми показва че имам 15 литра. Ако е идеална формата на резервоара по пътя на логиката (2 половини по 30литра общо 60 литра) трябва да са 20-25 литра някъде като гледам нивото на горивото отгоре през отвора за помпата. Другото което ми направи впечатление: когато отидох при моя човек уж да я закачме на лаптопа и му споделих че се съмнявам в показанията на стрелката и той ме изпрати да налея и да видим. Когато тръгнах от нас към него (2км) стрелката беше в началото на червената зона и на борда покзваше 33км че остават. Когато тръгнах от там към бензиностанцията, запалих и стрелката беше точно на 0. А на борда светеха чертички (един вид нямам и грам гориво) Карах колата на ръчка от сервиза до бензиностанцията и не можа да изгасне. Сипах 11литра и 230грама (20лв), а стрелката скочи на 15. Харчи ли го това гориво или стрелката не отчита правилно. Съмнява ме 2000кубика да харчат 35/100, като се има в предвид че едвам докосвам педала на газта. Поне да я ръчках и да си правех кефа та да знам защо харчи. Другото в което се съмнявам е ламбда сондата. Цялата ауспухова система ми е аут. Катализатора като го хвана с ръцете и си го връткам около оста на тръбата. Да не би като изпуска изгорели газове от някъде и да обърква сондата. Днес се разбрахме с моя човех да я закачим да видим дали работи въобще тая сонда. Попитах го може ли от нея да скочи на 35 и той доста спокойно ми отговори: Можеееее. Че харчат БМВ-тата - харчат, но и вървят много, няма спор. Но колкото и да харчи чак 35.... извинявайте. Като се има в предвид че едвам го галя. Питах майстора, ако я настъпвам повече няма ли да е по-добре и той каза ДА. Да - но ме е страх тогава да не литне на 45/100. Сега го правя тоя експеримент, натискам я повече и ще видим какъв ще е резултата. По-късно ще пиша да кажа и какъв е бил резултата на сондата.



- Nikolay1
- Кой кашля?
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.04.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: D779676
Ако се съмняваш в стрелката на горивото най-лесно е да си замериш нивомерите дали работят, като им замериш съпротивлението на 2та поотделно трябва да е еднакво или мнооого близко, иначе стойностите (малко на изуст) бяха 10ома +-1-2 за празно и 250ома +- 5 за пълно.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия
Oня русия
- Garribaldi
- ентусиаст
-
- Мнения: 971
- Регистриран на: 17.03.2008
- Местоположение: Тюркистан
- Пол: Мъж
- Кара: 'Е36'
- Мечтае да кара: e92 m3
Според мен е стрелката колега... не може да го харчи така
Виж датчик за горивото ииии таблото да не би да е прецакано .... ама то пък и борда ти е показва странни работи




- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Привет колеги. Сега се прибирам от сервиза. Значи моя човек имаше доста работа и отново не успяхме да я закачиме на компа. Обаче му споделих какво съм творил днес и той ми каза каква е възможната причина. Двете половини на резервоара били на принципа на скачените съдове и трябвало нивото и в двете да е еднакво, а аз в лявата половина имам само една локвичка. И сондата отчита че няма гориво и затова светва лампата, а в същност другата полвона ми е пълна. Имало някаква тръбичка която свързвала двата резервоара и тя била запушена. Утре ще я вкарам в бокса да я видим тая тръбичка. Засега това е проблема.
P.S. Все още имам дъх на бензин в устата.
Колега няма какво да замервам, аз вадих сондата и помпата днес и едната полвина от към сондата беше празна а другата откъм помпата почти пълна до горе.
P.S. Все още имам дъх на бензин в устата.
Nikolay1 написа:Ако се съмняваш в стрелката на горивото най-лесно е да си замериш нивомерите дали работят, като им замериш съпротивлението на 2та поотделно трябва да е еднакво или мнооого близко, иначе стойностите (малко на изуст) бяха 10ома +-1-2 за празно и 250ома +- 5 за пълно.
Колега няма какво да замервам, аз вадих сондата и помпата днес и едната полвина от към сондата беше празна а другата откъм помпата почти пълна до горе.
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Търсенето продължава.... Сваляхме и замерихме с мултицет сондата и помпата, вичко е ОК. Започнахме да се чудим защо едната половина е празна. Първо се зачудихме да не би да няма обратно гориво. Закачихме само помпата и като дадохме на контакт си връщаше гориво в празната половина. Загледахме хубаво сондата и забелязахме един отвор долу на пластмаската и се оказа че колата си харчи само обратното гориво и затова другата половина е празна. Маркуча който свързва двете половини не служи за да изравнява нивата на горивото, а за да смуче помпата през него чрез въпросния отвор, който споменах по-нагоре. Стъпка 2: Сменихме таблото с друго, за да проверим дали правилно се движи стрелката - за съжаление ДА. В момента разхода варира м/у 20 и 35/100км. Оказа се че програмата на лаптопа за диагностиката не бачкала нещо и утре ще дойде един човек и срещу сумата от 20лв ще ми направи диагностика. Остана само ламбда сондата. Колата я карам предимно на къси разстояния и тъкмо когато е излезнала от синята зона се аз вече съм стигнал. Колкото и да харчи повече когато е студена не е възможно при цена на бензина 1.80 за литър да мина 31км с 20 лв и да светне лампата. Като се има впредвид че в момента в който светне, аз се отклонявам към бензностанцията. Едвам галя педала на газта. рядко стигам до 3000 об/мин и това само сутрин, защото на маслото в автомата му е студено и тогава решава да превкючи. Да не би пък да е от самия бензин? Зареждам на различни бензиностанции. Повечето пъти на BPlus, 2 пъти на Shell и последно реших на OMV да си зареждам. Най-големия разход (35/100) ми го даде с бензин от BPlus.
Последна промяна joreto_88 на 07 Дек 2008, 23:15, променена общо 3 пъти
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
не сам много сигурен но на кратки разстояни ми се струва че е нормално да ти дава голям разход все пак колата не е загряла ламббда сондата ти сащо иска определна температура да сработи принципнотя играе в интержал от 0,1 до 1,0 V а когато е студена дава една постоянна стойност от 0,5-0,6 докато загрееа при теб това не се случва ...
ти сам можеш да си замериш сондата лягаш под колата взимаш един дигитален мулти цет с две карвички пробойдаш мисля че беше сивия и белия кабел според зависимост колко кабела ти има ламбдата и дали е с подгрев по двата тече постоянен ток 12V и замерваш ако играят барзо стойностите да фигурират в горе споменатия интервал всичко е 6 ако се движат бавно както казват (мудна) значи си е за ... 176лв на BOSH originalna не взимай такива кадето са универсални аз се минах и си лапа пак много
ти сам можеш да си замериш сондата лягаш под колата взимаш един дигитален мулти цет с две карвички пробойдаш мисля че беше сивия и белия кабел според зависимост колко кабела ти има ламбдата и дали е с подгрев по двата тече постоянен ток 12V и замерваш ако играят барзо стойностите да фигурират в горе споменатия интервал всичко е 6 ако се движат бавно както казват (мудна) значи си е за ... 176лв на BOSH originalna не взимай такива кадето са универсални аз се минах и си лапа пак много
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Преди малко я закачихме на компютъра и О ЧУДО - открихме топлата вода. Имам нужда от нова ламбда сонда + малко гърнета (моите са тоталки), защото ако сложа новата сонда на тия гърнета и тя ще си замине. Има-няма 300-400лв.
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
Колега на мн ми е странно как не си усетил разлика във вървенето и работата на мотора щом като е заминала сондата?



- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Пичове толкова ли е трудно да вземете от някой колега табло да ви услужи за момент дали ще покаже вярно нивомера....
Аз имах един друг проблем...купих едно табло което току що е свалено ама е било давано на някой...защото при мен отзад където е буксата със пиновите кра4ета две бяха се доближили и аз разбрах че буксата малко трудно влиза-ама викам може би това табло си е така-малко беше различно демег моя мотор е М42 а сложих от М44...така че като дадох на контакт манометъра на горивото отиде на 12 ч. а аз трябва да имам около 15л......така,че отново свалих таблото и разкрачих внимателно пинчетата и проблема изчезна...горивомера показва вярно(На бялата букса ми беше-или по-точно зад самия оборотомер буксата)!
Аз имах един друг проблем...купих едно табло което току що е свалено ама е било давано на някой...защото при мен отзад където е буксата със пиновите кра4ета две бяха се доближили и аз разбрах че буксата малко трудно влиза-ама викам може би това табло си е така-малко беше различно демег моя мотор е М42 а сложих от М44...така че като дадох на контакт манометъра на горивото отиде на 12 ч. а аз трябва да имам около 15л......така,че отново свалих таблото и разкрачих внимателно пинчетата и проблема изчезна...горивомера показва вярно(На бялата букса ми беше-или по-точно зад самия оборотомер буксата)!
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
cucko написа:Пичове толкова ли е трудно да вземете от някой колега табло да ви услужи за момент дали ще покаже вярно нивомера....
Аз имах един друг проблем...купих едно табло което току що е свалено ама е било давано на някой...защото при мен отзад където е буксата със пиновите кра4ета две бяха се доближили и аз разбрах че буксата малко трудно влиза-ама викам може би това табло си е така-малко беше различно демег моя мотор е М42 а сложих от М44...така че като дадох на контакт манометъра на горивото отиде на 12 ч. а аз трябва да имам около 15л......така,че отново свалих таблото и разкрачих внимателно пинчетата и проблема изчезна...горивомера показва вярно(На бялата букса ми беше-или по-точно зад самия оборотомер буксата)!
Здрасти колега!Нямам за цел да се заяждам изобщо,но никъде и никога не казвай,че електронният уред на таблото,служещ за горивен нивомер е манометър!!!С манометър се измерва налягане на газове и флуиди!

Последна промяна ned_gm28 на 07 Дек 2008, 23:39, променена общо 1 път
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Zaho написа:Колега на мн ми е странно как не си усетил разлика във вървенето и работата на мотора щом като е заминала сондата?![]()
Еми не съм усетил разлика във вървенето. Тя попринцип си ми е спъната заради автоматика и аз си го дължа на това, а може и така да съм я купил, но разхода не беше такъв. Не я бях закачал на комп до сега (не ме псувайте сега че така кола не се купува). А в работата на мотора няма ралика. Държи си равномерно обороти, всичко си е ОК, ако изключим потропването на ваноса.
cucko написа:Пичове толкова ли е трудно да вземете от някой колега табло да ви услужи за момент дали ще покаже вярно нивомера....
joreto_88 написа:Търсенето продължава.... Сваляхме и замерихме с мултицет сондата и помпата, вичко е ОК. Започнахме да се чудим защо едната половина е празна. Първо се зачудихме да не би да няма обратно гориво. Закачихме само помпата и като дадохме на контакт си връщаше гориво в празната половина. Загледахме хубаво сондата и забелязахме един отвор долу на пластмаската и се оказа че колата си харчи само обратното гориво и затова другата половина е празна. Маркуча който свързва двете половини не служи за да изравнява нивата на горивото, а за да смуче помпата през него чрез въпросния отвор, който споменах по-нагоре. Стъпка 2: Сменихме таблото с друго, за да проверим дали правилно се движи стрелката - за съжаление ДА . В момента разхода варира м/у 20 и 35/100км. Оказа се че програмата на лаптопа за диагностиката не бачкала нещо и утре ще дойде един човек и срещу сумата от 20лв ще ми направи диагностика. Остана само ламбда сондата. Колата я карам предимно на къси разстояния и тъкмо когато е излезнала от синята зона се аз вече съм стигнал. Колкото и да харчи повече когато е студена не е възможно при цена на бензина 1.80 за литър да мина 31км с 20 лв и да светне лампата. Като се има впредвид че в момента в който светне, аз се отклонявам към бензностанцията. Едвам галя педала на газта. рядко стигам до 3000 об/мин и това само сутрин, защото на маслото в автомата му е студено и тогава решава да превкючи. Да не би пък да е от самия бензин? Зареждам на различни бензиностанции. Повечето пъти на BPlus, 2 пъти на Shell и последно реших на OMV да си зареждам. Най-големия разход (35/100) ми го даде с бензин от BPlus.
- bmw 318 is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
колега Zaho мое лично мнение е че не е голяма разликата във вървенето дори и ако не ти работи сондата просто ще ти гори повечко от нормалното
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани