При подване на газ глъхне за секунда, защо?
Модератор: Технически модератори
54 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
vodach написа:Колеген,
Не са кабелите, пробвах ги със здрави...
Колеге,
ник'ва не си я свършил. освен кабели има палец, капачка, свещи. затова и ти казах,че колата трябва да се погледне на елкон, разбира се от някой, който разбира.
то се е видяло, че ще се ослушваш и я закараш, я не, ами поне си купи един спрей (за почистване на карбуратори или нещо подобно) и провери дали не смуче въздух.
самият дебитомер се ремонтира, кога успешно, кога не толкова,зависи кой го прави. единият вариант е да е износен самият резистор (малко вероятно). в този случай има достатъчно място да се разширят отворите, които държат резистора и да се премести леко нагоре и по този начин спасяваш положението.
другото, което е възможно е да е гърмяла вече на газ (ако преди е имала обикновена газова) и просто да е крива клапата, разстоянието да е много голямо и т.н. вземи сложи една снимка на дебитомера да видим, дали вече е отварян (дали да го изключим от играта или не).
има и трети вариант, да искаш невъзможни неща. честно казано, моторите на BMW от тези години не са кой знае колко пъргави...та да не се окаже, че всичко си е наред, просто ти се иска повече отколкото хайванчето може.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
за плочката на дебитомера ако ти обадя цената дали ще паднем всички от смях - 3.50 левчета и е резервна част на Бош

- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Пичове, много ме кефите,
мерси за коректните изчерпателни отговори.
@2bar, забравих да ти кажа, че нe ти трябва снимка за дебитомера, отварян е 100% оплътнението му е махнатo и т.н. Палец и капачка са нови, бубината е замерена за сега не дава свръх напрежение или оттечки. Ся въпроса е аз кой да притеснявам за да ми помогне да оправя дебитомера?
Иначе, не влиза въздух това съм почти сигурен. Дебитомера е! той е гърмял преди с обикновенна газ, преди да взема Бимата. Но не е направен като хората. И ся въпроса е дали ще мога да го оправя.
Какво ще кажете?
_65536_kb_sec_,
Ти каква е тази плочка ? Кажи ми какво знаеш за ремонт на дебитомера, моле те?
мерси за коректните изчерпателни отговори.
@2bar, забравих да ти кажа, че нe ти трябва снимка за дебитомера, отварян е 100% оплътнението му е махнатo и т.н. Палец и капачка са нови, бубината е замерена за сега не дава свръх напрежение или оттечки. Ся въпроса е аз кой да притеснявам за да ми помогне да оправя дебитомера?
Иначе, не влиза въздух това съм почти сигурен. Дебитомера е! той е гърмял преди с обикновенна газ, преди да взема Бимата. Но не е направен като хората. И ся въпроса е дали ще мога да го оправя.
Какво ще кажете?
_65536_kb_sec_,
Ти каква е тази плочка ? Кажи ми какво знаеш за ремонт на дебитомера, моле те?
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
vodach написа:....отварян е 100% оплътнението му е махнатo и т.н.....
е така де, само си търкаме клавиатурите....още в началото съм ти го написал.
vodach написа:....Палец и капачка са нови, бубината е замерена за сега не дава свръх напрежение или оттечки.
по принцип утечка се хваща доста трудно. а и самото мерене на бобината не е точно мерене, а гледане на Елкон. късо може и да хванеш, ама утечка е малко съмнително.
vodach написа:....Ся въпроса е аз кой да притеснявам за да ми помогне да оправя дебитомера?
няма кой да хванеш. лошата новина е, че не се ремонтира, нито има резервни части за него. ако се кара само на бензин, няма какво да му стане. след мнооооого години може да се поизноси и да започне да се бъзика сместа, ама това се случва рядко.
общо взето не се занимавай с глупости, ами вземи един втора ръка, който е бил на нормална кола (без газ). при зверско гърмене, може да се закърпи положението като се отвори и изправи и понапасне клапата, ама това е закърпване на положението. колата тръгва, ама се почват следващите проблеми, които имаш и ти.
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
днес ще сменя Дебитомера, или поне ще се пробвам, защото чвека, който ми го обеща не се знае да ли ще го намеря...
после ще разкажа...
после ще разкажа...

"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
vodach написа:днес ще сменя Дебитомера, или поне ще се пробвам, защото чвека, който ми го обеща не се знае да ли ще го намеря...
после ще разкажа...
не е и от него слижих работеш такъв, ама не се проемни нищо. отивам на лабда сонда.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
за плочка на дебитомера имам в предвид плочката която е вътре с двете писти по които вървят два плъзгача и чрез нея и промяната на съпротивлението и се отчита количеството преминал въздух
а аз какво ти казах за маркучите по въздуховода и вакуумите малко по нагоре в темата



vodach написа:...
не е и от него слижих работеш такъв, ама не се проемни нищо. отивам на лабда сонда.
а аз какво ти казах за маркучите по въздуховода и вакуумите малко по нагоре в темата





- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
_65536_kb_sec_ написа:за плочка на дебитомера имам в предвид плочката която е вътре с двете писти по които вървят два плъзгача и чрез нея и промяната на съпротивлението и се отчита количеството преминал въздух
vodach написа:...
не е и от него слижих работеш такъв, ама не се проемни нищо. отивам на лабда сонда.
а аз какво ти казах за маркучите по въздуховода и вакуумите малко по нагоре в темата![]()
![]()
![]()
знам, бе човек, но как по обстойно да ги проверя, гледах за за нарушение на зялостта, но не виждам проблемм по тях. Ако кажеш нямакъв конкретен метод да приложа, ,че маркучите не сами специлаността.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
не трябва да има цепки да смуче въздух, и маркучите на вакуумите не трябва също да смучат, дебитомера трябва да е в ред.

- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
Знам бе, колега, проверих ги едва л ине с лупа. искам да пробва с друга Ламбда... , ще пиша за резултатът, оказа се че има поне 40 теми със същия проблем, ще помогна на колегите.
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
vodach написа:Знам бе, колега, проверих ги едва л ине с лупа. искам да пробва с друга Ламбда... , ще пиша за резултатът, оказа се че има поне 40 теми със същия проблем, ще помогна на колегите.
а бе звънни един телефон да метна едно око все пак



не съм кой знай къф спец ама все пак...

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
_65536_kb_sec_ написа:а ако дебитомера не отчита правилно - да кажем както беше при мен.
Когато е "затворена" клапата, в този участък пистите не правят добър контакт, но реално дебитомера пропуска въздух и мотроника за да не угасне мотора обогатява допълнително сместа. От там нататъка като се подаде газ в първия момент заглъхваше защото пистите на плочката в дебитомера са изронени и не отчита вярно до към първата 1/4 от целия диапазон на обороти, което значи че влиза въздух, но не се отчита точното му количество, и съответно се подава по малко от необходимото количество гориво.
Предполагам че хората които имат сименски дебитомери когато им се замърси жичката положението става подобно защото тя не успява да събере данните на време.
Стоянчо , моят е такъв и скоро трябва да му поръчам оригиналната пластмасова мрежичка на входа ,защото от нея нищо не е останало

Вероятно причината е в дебитомера на колегата ,само като чуя че някой е ровил вътре (каквото и да търси там няма да го нямери) и ми се обръщат червата

Отделен е въпроса ,че подобно глъхнене но в по-малка степен имах като ми се беше скъсал маншона на дебитомера , смених го с нов оригиналне и всичко точ

Георги Пенчев
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
еми ние с наще дърти кораби не ни трябват ни мрежи ни комарници
но все пак повтарям на колегата че причините могат да са много
за това съм му предложил да се видим някой ден и без това е съвсем на близо до мен, и да метна едно око на колицата му. Точно наскоро изследвах същите неща и сега мога да споделя че всичко е ток при мен
но все пак повтарям на колегата че причините могат да са много
за това съм му предложил да се видим някой ден и без това е съвсем на близо до мен, и да метна едно око на колицата му. Точно наскоро изследвах същите неща и сега мога да споделя че всичко е ток при мен

- vodach
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 8.09.2008
- Местоположение: София, Люлин
- Кара: Е34 1.8
- Мечтае да кара: Е39 2.5 D
_65536_kb_sec_ написа:еми ние с наще дърти кораби не ни трябват ни мрежи ни комарници
но все пак повтарям на колегата че причините могат да са много
за това съм му предложил да се видим някой ден и без това е съвсем на близо до мен, и да метна едно око на колицата му. Точно наскоро изследвах същите неща и сега мога да споделя че всичко е ток при мен
Колега,
Благодаря Ви и на двамата за мниенията. Прави сте че е било от дебитомера. Днес майстор го оправи на бензин вече не ми прекъсва на ниски обороти, като ритна педала. Оказа се въздушния датчика на дебит. Клапата си е работила коректно. Но на газ все още ми прекъсва, аз съм ГИ, както и преди ремонта.
Ся (на бензин), обаче остана тоя симптом, че на ниски обороти като включа на първа и пусна амбриажа, в първия момент се забавя и няма мощност, после чак се засилва. Нещо като ефекта "турбо пауза (дупка)".
Може ли пак да е от дебитомера или вече отиваме на други неща?
Не искам да изключваме нищо, ламбда соната,може да срабтва, но да сработва бавно, може да е моторчето за празсен ход (МПХ) да сработва бавно или някакъв чип просто да остарял и да се нуждае от смяна. Капачка и палец - нови, бобината - работи, кабелите са ми стари но няма дискотка около тях.[/b]
"Н Я М А - Н Е - В Ъ З М О Ж Н И - Н Е Щ А!"
vodach написа:.....Нещо като ефекта "турбо пауза (дупка)".
Може ли пак да е от дебитомера или вече отиваме на други неща?
Не искам да изключваме нищо, ламбда соната,може да срабтва, но да сработва бавно, може да е моторчето за празсен ход (МПХ) да сработва бавно или някакъв чип просто да остарял и да се нуждае от смяна. Капачка и палец - нови, бобината - работи, кабелите са ми стари но няма дискотка около тях.[/b]
може, може.....
ся с тези темпове, май колата няма да стане и за нова година.
някъде в началото ти казах, че дебитомер не се ремонтира. може да се закърпи, но не и да се ремонтира. четох по - нагоре,че самата плочка, т.е. самият резистор се продавал като резервна част на Bosch, ама честно казано ми е малко съмнително. може и да се продава, но не вярвам да идва от Bosch. проблемите са няколко - първо доколкот си спомням самите изводи са заварени (ел.съпротивително) и второ самият резистор няма линейна характеристика, а логаритмична. т.е. на много малки ъглови премествания се променя доста стойноста му. всичко това се настройва при Bosch. ако си го отварял сигурно си забелязал, че няма начин да смениш тази платка без да разглобиш всичко, става и без, ама пак е циганска работа. трябва да се изкривят металните пластини, които опират в платката и после вече не си вършат работата както трябва. ако си забелязал като махнеш черният капак, се вижда едно голямо колело, което има прорези за застопоряване на пружината. на самото колело има и цифри. всичко това е направено с цел за настройка. та с две думи, вземи друг.
иначе проверката за смучене на въздух е лесна - както съм ти писал купуваш един спрей за чистене на карб. или нещо там подобно и при работещ двигател започваш да пръскаш по маркучи, връзки и т.н. в същото време внимаваш пръснатото да не се засмуче от двигателя. ако някъде има дупка, прорез и т.н. се усеща веднага промяна в оборотите на двигателя, което е сигурен признак, че мястото не е херметично.
та в заключение - ако майстора е лекувал дебитомера като е въртял самата пружина, сега сигурно си в другата крайност - богата смес. ама всичко това трябва да се види, иначе само си говорим.
54 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани