Колко mA ток тегли при заключена кола? - алармата е виновна
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Колко mA ток тегли при заключена кола? - алармата е виновна
М50Б20-ката ми тегли 130-140mА при всичко изключено, махнат панела на CD-то и пусната аларма (тя си е оригинална някаква - пише си на нея BMW).
Нормално ли е?
Проблемът е, че акумулатора май си отива, а е само на месец. 63Ah е от тези необслужваемите Monbat (знаех си да не взимам такъв, ама има гаранция - та може да го сменям) и като е изгасена колата напрежението му е под 12V. Колата си го зарежда с 14.10-14.15V без значение какво е пуснато като консумация. Отпред на клемата и отзад на акумулатора дава едно и съшо като показания.
ПП: На Фиат-чето ми не отчита никаква консумация въпреки тракащото часовниче на таблото и неговия акумулатор държи 12.5V няколко часа след изгасяне на колата (а имам 150W боксче
).
Нормално ли е?
Проблемът е, че акумулатора май си отива, а е само на месец. 63Ah е от тези необслужваемите Monbat (знаех си да не взимам такъв, ама има гаранция - та може да го сменям) и като е изгасена колата напрежението му е под 12V. Колата си го зарежда с 14.10-14.15V без значение какво е пуснато като консумация. Отпред на клемата и отзад на акумулатора дава едно и съшо като показания.
ПП: На Фиат-чето ми не отчита никаква консумация въпреки тракащото часовниче на таблото и неговия акумулатор държи 12.5V няколко часа след изгасяне на колата (а имам 150W боксче

Последна промяна dokie на 26 Ное 2008, 7:17, променена общо 1 път
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
@2bar написа:конкретно за консумацията - множко ми се вижда. 30 - 40 mA ми се виждат нормални.
но при теб има и нещо друго, след като казваш,че акумулатора стои на 12 V, при положение, че зарядното ти напрежение е нормално. може би и самият акум. не е наред.
защо не пробваш с акум. на Фиатчето?
Това и ще направя днес - само да не го прецакам нещо.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Може да имаш утечка някъде... затова да ти кляка така акумулатора. Провери черните пластмасови кутийки, в които влиза силовия кабел от акумулатора. Едната е отпред под капака, а другата под задната седалка. Прегледай ги за всеки случай.
- motomaniak
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 13.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
- TazzMann
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 9.06.2007
- Местоположение: София Местожителство: Лондон
...мисля че за над 50мА не зачитат гаранцията. Аз имах същия проблем и то пак с Монбат но при мен беше 160мА утечка и май ми беше от повреда в поплавака в резервоара. Тогава хитреците от сервиза ("фирмения" на Монбат) ми казаха че това си е проблем от колата щом е над 0,05А. След като си го смених ми изчезна проблема с утечката въпреки че пак ми пада акумулатора ако колата не се пали 15тина дена.
Powered By BMW !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
dj_ennsy_1 написа:Може да имаш утечка някъде... затова да ти кляка така акумулатора. Провери черните пластмасови кутийки, в които влиза силовия кабел от акумулатора. Едната е отпред под капака, а другата под задната седалка. Прегледай ги за всеки случай.
Тази под задната седалка е ОК, ама тази отпред не можах да я отворя (капачето и махам) - почти до счупване се стигна и не се отваря.
Акумулатора на БМВ-то бе на 11.45V, размених ги - ще видя утре какво ще стане.
Освен с игра с бушоните, как по друг начин мога да открия утечката?
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Открих виновника: "Алармата", но не мога да разбера какво точно в нея - консумацията пада на 20мА като махна този бушон:
След отстраняването му си работи всичко останало освен самата аларма - дори стъклата се вдигат с ключа.
Алармата има един съмнителен за мен резистор, но не съм много на вътре с тези неща
а като гледам и батериите и са си отишли отдавна
Ако някой разбира или познава човек, който се занимава с тези неща нека даде координати за връзка.
ПП: не искам да си слагам друга аларма, иначе и сам мога и знам че са по 50-ина лева, но не е това идеята.


След отстраняването му си работи всичко останало освен самата аларма - дори стъклата се вдигат с ключа.
Алармата има един съмнителен за мен резистор, но не съм много на вътре с тези неща

а като гледам и батериите и са си отишли отдавна

Ако някой разбира или познава човек, който се занимава с тези неща нека даде координати за връзка.
ПП: не искам да си слагам друга аларма, иначе и сам мога и знам че са по 50-ина лева, но не е това идеята.
dokie написа:Открих виновника: "Алармата"....
Всеки път се получава така….каквото е слагано допълнително, първо дава фира…
Значи резистора може и да е здрав, може и да е заминал. И в двата случая трябва да се смени. Трябва само да се опиташ да видиш цветовете на пръстените, докато не се е разпаднал на цяло. Двете запойки със сигурност ги няма, като гледам и пистата в лявата част на резистора е тръгнала. Батерията всъщност предполагам, че е акумулатор за автономното захранване на алармата, той също се сменя с нов.
Трябва да се опиташ да проследиш по платката къде точно е вързан резистора.
Едната от възможностите е, че този резистор е вързан във веригата за зареждане на акумулатора. И със сгомнясването на акум. е тръгнало всичко. Общо взето изгорелите пътечки са признак са повишен ток, а тъмният цвят на запойките говори за студени спойки. Ако всичко по алармата си работи, вероятността да съм прав е доста голяма и може да се оправиш сам, като смениш частите и оправиш пътечките.
Ако не съм прав….решаваш си сам, или носиш в сервиз или продължаваш. Трябва да се види, как е вързана алармата (за какво) и какво прави. Схемата в дясно е CMOS, работи директно на 12 V, по спомени е някакъв тригер или нещо такова. Това би трябвало да формира импулсите от прекъсвачите на вратите. В ляво има още една схема, която не се вижда. Големите транзистори, които са обърнати два по два един към друг са или заключване на вратите (макар, че може да се ползва самият модул на колата) или мигачите. Другите 6 малки транзистора, 4 от тях евентуално са за управление на големите транзистори, и остават още два – евентуално мултивибратор за светодиода или нещо по управлението. Или може би схемата в ляво входната част? Общо взето сам решаваш, какво да правиш, но ако алармата си работи нормално, предполагам ще се оправиш само със смяна на елементите и оправяне на пътечките.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Колега, мерси много за подробното обяснение!
Утре започвам подмяната. Всичко по алармата си работи, единственото е, че е малко тиха ...... и.... ми дърпа тока
ПП: тази комбинация от батерийки с какво мога да я подменя и те са явно на 12 волта (3-те последователно).
Утре започвам подмяната. Всичко по алармата си работи, единственото е, че е малко тиха ...... и.... ми дърпа тока

ПП: тази комбинация от батерийки с какво мога да я подменя и те са явно на 12 волта (3-те последователно).
dokie написа:ПП: тази комбинация от батерийки с какво мога да я подменя и те са явно на 12 волта (3-те последователно).
ми, не знам

някакво малко акумулаторче на 12V трябва да стане или няколко свързани последователно с по - малко напрежение, като сумарно пак да прави 12V. Гледай и капацитета да е горе - долу същият, защото зарадният ток се определя от капацитета.
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Интересно - резистора си беше ОК, но все пак го смених и консумацията си остана, след което го отстраних от схемата и в момента алармата тегли 20-30мА (беше с около 100-тина повече) а и си работи по същия начин както преди. Това, заедно с часовника и още някаква електроника по колата се събират до 50-тина мА.
Чудя се, какво ли още да отстраня от алармата, за да й намаля консумацията до никаква.
В момента акумулатора държи на 12.2V oколо 5мин. след гасенето на колата и това не ме радва - ще трябва да повъртя повече километри явно. ... и все пак пак си тегли ток...
Батерийки не можах да намеря, които да се поберат и да вършат работа, но и без тях пак функционира (на старите не пише капацитет).
Чудя се, какво ли още да отстраня от алармата, за да й намаля консумацията до никаква.
В момента акумулатора държи на 12.2V oколо 5мин. след гасенето на колата и това не ме радва - ще трябва да повъртя повече километри явно. ... и все пак пак си тегли ток...

Батерийки не можах да намеря, които да се поберат и да вършат работа, но и без тях пак функционира (на старите не пише капацитет).
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Батериите махнал ли си ги или си стоят, защото ако си стоят алармата се опитва да ги зареди и затова дърпа много ток... я кажи когато си я разглобил кое е било горещо, то ти дърпа тока 

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани