Ето как ще изглежда новата аеродинамика ала 2009
Модератор: Sharo
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
plradev написа:Ааааа,аз си мислех че Уилямс само димки хвърлят с това подобие на болид ,ама май така ще е занапред
.Баси тия или ше трябва да карат на овални писти или да дрифтят по завоите с тая аеродинамика
![]()
идват сликове....те ще намалят изискването за аеро прилепяне...така че се очаква колите да запазят скорост от тази година....всичко това се прави с цел да има повече изпреварвания ..точно заради това и БМВ искаха 2009 да има по-добра кола,защото тя ще е много по различна от тази през 2008 (повече механично прилепяне за сметка на аерото

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
///M Power написа:plradev написа:Ааааа,аз си мислех че Уилямс само димки хвърлят с това подобие на болид ,ама май така ще е занапред
.Баси тия или ше трябва да карат на овални писти или да дрифтят по завоите с тая аеродинамика
![]()
идват сликове....те ще намалят изискването за аеро прилепяне...така че се очаква колите да запазят скорост от тази година....всичко това се прави с цел да има повече изпреварвания ..точно заради това и БМВ искаха 2009 да има по-добра кола,защото тя ще е много по различна от тази през 2008 (повече механично прилепяне за сметка на аерото)
Абе то и едно време като имаше сликове не се пренебрегваше аеродинамиката и елементите си бяха с прилични размери




- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
plradev написа:///M Power написа:plradev написа:Ааааа,аз си мислех че Уилямс само димки хвърлят с това подобие на болид ,ама май така ще е занапред
.Баси тия или ше трябва да карат на овални писти или да дрифтят по завоите с тая аеродинамика
![]()
идват сликове....те ще намалят изискването за аеро прилепяне...така че се очаква колите да запазят скорост от тази година....всичко това се прави с цел да има повече изпреварвания ..точно заради това и БМВ искаха 2009 да има по-добра кола,защото тя ще е много по различна от тази през 2008 (повече механично прилепяне за сметка на аерото)
Абе то и едно време като имаше сликове не се пренебрегваше аеродинамиката и елементите си бяха с прилични размери.Сега разбирам,че искат да направят по атрактивни състезанията и да опростят колите заради средствата,ама то не пречи ние да се подиграваме колко са грозни.Ясно е че хората си знаят работата и няма нищо случайно!!!Въздушната струя която създваше един болид със старата аеродинамика,беше чудовищна и на преследващия го автомобил хич не му е лесно да го изпревари.Дано поне станем свидетели на чисто пилотски битки след обезобразяването на колите
![]()
тези правила са създадени от инжинери , те са си блъскали главата как да направят така че да има зрелище за народа ( изпреварвания ) така че самите отбори са искали така да бъдат болидите!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Ами не съм съгласен ,че аеродинамичните промени са резултат от желанието на отборите да направят колите да се изпреварват по-лесно.Това го иска ФИА и оня старец Еклестон
.Защото спортът ставал скучен
.А Всяка божа година се чудат какви ограничения да наложат на отборите.Първо бяха премахнати,сликовете ,АБС-а,карбоновите дискове по едно време,намалена кубатурата и цилиндрите,миналата година тракшъна и т.н.Първо ограниченията бяха наложени за да се намали скоростта,респективно да се повиши безопасността ОК!!Но тия въпросните инженери за който говориш наистина не спят и постоянно развиват колите,който пак стават прекалено бързи и невъзможни за изпреварване....И зрителския интерес намалявал от което индустрията Ф1 губи и айде пак ограничения.За световната криза и свиването на бюджетите няма да споменавам,защото не е в моята компетенция.....,ама както знаем Макларън хвърлиха 7млн.$ за една седмица само за да са сигурни ,че колата на ##### няма да дефектира
///M Power сега аз изразявам своето мнение и не искам това да прозвучи като заяждане или нещо такова



///M Power сега аз изразявам своето мнение и не искам това да прозвучи като заяждане или нещо такова


- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
plradev написа:Ами не съм съгласен ,че аеродинамичните промени са резултат от желанието на отборите да направят колите да се изпреварват по-лесно.Това го иска ФИА и оня старец Еклестон.Защото спортът ставал скучен
.А Всяка божа година се чудат какви ограничения да наложат на отборите.Първо бяха премахнати,сликовете ,АБС-а,карбоновите дискове по едно време,намалена кубатурата и цилиндрите,миналата година тракшъна и т.н.Първо ограниченията бяха наложени за да се намали скоростта,респективно да се повиши безопасността ОК!!Но тия въпросните инженери за който говориш наистина не спят и постоянно развиват колите,който пак стават прекалено бързи и невъзможни за изпреварване....И зрителския интерес намалявал от което индустрията Ф1 губи и айде пак ограничения.За световната криза и свиването на бюджетите няма да споменавам,защото не е в моята компетенция.....,ама както знаем Макларън хвърлиха 7млн.$ за една седмица само за да са сигурни ,че колата на ##### няма да дефектира
![]()
///M Power сега аз изразявам своето мнение и не искам това да прозвучи като заяждане или нещо такова
не не го приемам като заяждане...цялата работа тръгва от там че има отлива от зрители на Ф1 , и запитаните казват че искат изпреварвания...Шефчето вика няколко водещи инженери и ги пита какво да се направи зада се върнат изпреварванията....те казват така и така това да се направи....той отива и пита отборите дали са съгласни , ако не ,правят промени ,ако да започва се по новите правали....никой няма интерес да се загуби зрителя...това все пак си е реклама (за автопроизводителите предимно) и колкото повече толкова повече , пък историята не за първи път вижда обрати ...аз лични мисля че това е бъдещето и чрез тези промени Ф1 ще стане по интересна .... дали са красиви ,грозни или тн . няма значение важното е да са ефективни

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
///M Power написа:plradev написа:Ами не съм съгласен ,че аеродинамичните промени са резултат от желанието на отборите да направят колите да се изпреварват по-лесно.Това го иска ФИА и оня старец Еклестон.Защото спортът ставал скучен
.А Всяка божа година се чудат какви ограничения да наложат на отборите.Първо бяха премахнати,сликовете ,АБС-а,карбоновите дискове по едно време,намалена кубатурата и цилиндрите,миналата година тракшъна и т.н.Първо ограниченията бяха наложени за да се намали скоростта,респективно да се повиши безопасността ОК!!Но тия въпросните инженери за който говориш наистина не спят и постоянно развиват колите,който пак стават прекалено бързи и невъзможни за изпреварване....И зрителския интерес намалявал от което индустрията Ф1 губи и айде пак ограничения.За световната криза и свиването на бюджетите няма да споменавам,защото не е в моята компетенция.....,ама както знаем Макларън хвърлиха 7млн.$ за една седмица само за да са сигурни ,че колата на ##### няма да дефектира
![]()
///M Power сега аз изразявам своето мнение и не искам това да прозвучи като заяждане или нещо такова
не не го приемам като заяждане...цялата работа тръгва от там че има отлива от зрители на Ф1 , и запитаните казват че искат изпреварвания...Шефчето вика няколко водещи инженери и ги пита какво да се направи зада се върнат изпреварванията....те казват така и така това да се направи....той отива и пита отборите дали са съгласни , ако не ,правят промени ,ако да започва се по новите правали....никой няма интерес да се загуби зрителя...това все пак си е реклама (за автопроизводителите предимно) и колкото повече толкова повече , пък историята не за първи път вижда обрати ...аз лични мисля че това е бъдещето и чрез тези промени Ф1 ще стане по интересна .... дали са красиви ,грозни или тн . няма значение важното е да са ефективни






- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
за мен най-важно е първо да зависи най-вече от пилота дали ше е пръв и по-малко от колата и второто е да се приемат новите технологии и да се внедряват бързо в нашите коли...!! тва са ми двата стълба у формулата. сега доста неща не зависят от пилота и дори и не толко кадърен в една добра кола като макларън или ферари ше дръпне напред...!!преди години не беше така и пилето ги отнесе с бенетона,въпреки ,че не беше най-читавата кола ,а пък сена ги наказваше с едно умрело макларънче с хонда мотор...!!
така че те добре мислят във фиа,ма сека година промени си е само разходи вместо да ги намаляват ,както говорят.
а тва с въздушните струи и разните спойлери го слушаме от не знам колко време ,ма изпреварвания пак нема много...!!! то не беха от сликове на резани гуми и са пак обратно,то не беха чудеса...!! нещо им куца сметката на фиа май.....
така че те добре мислят във фиа,ма сека година промени си е само разходи вместо да ги намаляват ,както говорят.
а тва с въздушните струи и разните спойлери го слушаме от не знам колко време ,ма изпреварвания пак нема много...!!! то не беха от сликове на резани гуми и са пак обратно,то не беха чудеса...!! нещо им куца сметката на фиа май.....
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
SKISA написа:за мен най-важно е първо да зависи най-вече от пилота дали ше е пръв и по-малко от колата и второто е да се приемат новите технологии и да се внедряват бързо в нашите коли...!! тва са ми двата стълба у формулата. сега доста неща не зависят от пилота и дори и не толко кадърен в една добра кола като макларън или ферари ше дръпне напред...!!преди години не беше така и пилето ги отнесе с бенетона,въпреки ,че не беше най-читавата кола ,а пък сена ги наказваше с едно умрело макларънче с хонда мотор...!!
така че те добре мислят във фиа,ма сека година промени си е само разходи вместо да ги намаляват ,както говорят.
а тва с въздушните струи и разните спойлери го слушаме от не знам колко време ,ма изпреварвания пак нема много...!!! то не беха от сликове на резани гуми и са пак обратно,то не беха чудеса...!! нещо им куца сметката на фиа май.....
сега пилота ще е има повече влияние...има повече механично сцепление което се влияе основно от пилота, нали затова махнаха и тракшъна зада може да не е толкова перфектно поведението на колите...винаги е зависиело основно от колата....дори и в примерите ти не е точно така,Бенетона беше с хубав V8 от форд (да по-слаб от Реното в Уилямсите ) и колата беше по-слаба,ама не много по-слаба...що не стана шампион с минарди ? за Сена пък нито беше умрял Мака нито на Хондата можеш да кажем моторче ...щото до колкото знам тогава е бил ако не най-мощния ти поне наравни с V10-ката на Рено

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
прав си колега,не беха толко умрели колите им ,ма ако беха в ръцете на некой левак немаше да тръгнат дори. исках да наблегна ,че тогава от пилота зависеше толкова много...!!сега не е така и догодина пак нема да е така. сложи догодина алонсо в една форс индия и ако ще да си сдере гъза нема да направи нищо. а разни дет се возят в добра кола правят близо до чудеса...!! тав е проблема...! да не говорим ,че се е комерсиализирало сичко и няма екшън извън пистата...!!
- His Shadow
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 8.10.2004
- Местоположение: Хасково
Най-бърза обиколка по време на състезание: Джанкарло Фисикела (Рено) 1:15,641 минути (2005)
Най-бърза обиколка по време на квалификация: Фернандо Алонсо (Рено) 1:14,648 минути (2006)
туй са от испания... не можах да намеря за изминалата година как е... но ето резултати от тестовете
Резултати от първия ден от тестовете в Барселона:
1. Сато Торо Росо-Ферари 1:20.763 минути 121 обиколки
2. Буеми Торо Росо-Ферари 1:21.071 117
3. Вурц Хонда 1:21.198 77
4. Де ла Роса Макларън-Мерцедес 1:21.417 65
5. Бадоер Ферари 1:22.038 93
6. Пафет Макларън-Мерцедес 1:22.235 47
7. Кубица БМВ-Заубер 1:22.341 56
8. Льоб Ред Бул-Рено 1:22.503 82
9. Пикет Рено 1:22.560 80
10. Клийн БМВ-Заубер 1:22.883 53
11. Хюлкенберг Уилямс-Тойота 1:23.467 116
12. Лиуци Форс Индия 1:23.794 86
13. Сутил Форс Индия 1:23.832 88
14. Жене Ферари 1:24.117 32
15. Сена Хонда 1:24.343 39
16. Ван дер Гарде Рено 1:24.908 27
17. Ди Граси Хонда 1:25.512 48
Най-бърза обиколка по време на квалификация: Фернандо Алонсо (Рено) 1:14,648 минути (2006)
туй са от испания... не можах да намеря за изминалата година как е... но ето резултати от тестовете

Резултати от първия ден от тестовете в Барселона:
1. Сато Торо Росо-Ферари 1:20.763 минути 121 обиколки
2. Буеми Торо Росо-Ферари 1:21.071 117
3. Вурц Хонда 1:21.198 77
4. Де ла Роса Макларън-Мерцедес 1:21.417 65
5. Бадоер Ферари 1:22.038 93
6. Пафет Макларън-Мерцедес 1:22.235 47
7. Кубица БМВ-Заубер 1:22.341 56
8. Льоб Ред Бул-Рено 1:22.503 82
9. Пикет Рено 1:22.560 80
10. Клийн БМВ-Заубер 1:22.883 53
11. Хюлкенберг Уилямс-Тойота 1:23.467 116
12. Лиуци Форс Индия 1:23.794 86
13. Сутил Форс Индия 1:23.832 88
14. Жене Ферари 1:24.117 32
15. Сена Хонда 1:24.343 39
16. Ван дер Гарде Рено 1:24.908 27
17. Ди Граси Хонда 1:25.512 48
- His Shadow
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 8.10.2004
- Местоположение: Хасково
аа току що видях... общо взето няма загуба на скорост
1 Кими Райконен Ферари 1:20.649
2 Фелипе Маса Ферари 1:20.699
3 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:21.192
4 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:21.568
това са от тренировките тая година

1 Кими Райконен Ферари 1:20.649
2 Фелипе Маса Ферари 1:20.699
3 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:21.192
4 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:21.568
това са от тренировките тая година

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
SKISA написа:прав си колега,не беха толко умрели колите им ,ма ако беха в ръцете на некой левак немаше да тръгнат дори. исках да наблегна ,че тогава от пилота зависеше толкова много...!!сега не е така и догодина пак нема да е така. сложи догодина алонсо в една форс индия и ако ще да си сдере гъза нема да направи нищо. а разни дет се возят в добра кола правят близо до чудеса...!! тав е проблема...! да не говорим ,че се е комерсиализирало сичко и няма екшън извън пистата...!!
да разбира се , Шумахер си е Шумахер и Сена си е Сена , спор няма прилична кола с уникален шофьор е най-добрата комбинация(другия вариант е отлична кола с посредствен пилот (уилямс 92г.)) , точно заради това се опростява аерото ,зада може колите да са с по-близки възможности .... само си припомни преди 10 години Шумахер задминаваше всички с обиколка без 2-рия примерно ,а тази ??? колко пъти помниш някой да е водил с такава преднина ???аз лично почти не помня задминаване на изоставащи...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
ма посоката,която са взели от фиа не е да дигнат нивото на минардитата -т.е. форсиндиите и на хонда ,а да свалят това на първите. което е тъпо. тва е най-високотехнологичният спорт и от там тръгват сума ти неща по масовите коли. защо да свалят нивото.!?за да гледаме изпреварвания!? ми и аз искам повече изпреварвания ,ма не на ниво -опашкарите на колоната...! аерото е едно,стандартизират и двигателите.....да намерят 10 братя и 10 братовчеда -то в бразилия има доста такива семейства и да ги турат по колите ,та да гледаме изравнени сили!?!? глупава е насоката ,в която са тръгнали...!отделно дето се слагат на разни жълти и цигани по индия ,за да дигат гледаемостта ,ма тва вече друг...финансов въпрос.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
SKISA написа:ма посоката,която са взели от фиа не е да дигнат нивото на минардитата -т.е. форсиндиите и на хонда ,а да свалят това на първите. което е тъпо. тва е най-високотехнологичният спорт и от там тръгват сума ти неща по масовите коли. защо да свалят нивото.!?за да гледаме изпреварвания!? ми и аз искам повече изпреварвания ,ма не на ниво -опашкарите на колоната...! аерото е едно,стандартизират и двигателите.....да намерят 10 братя и 10 братовчеда -то в бразилия има доста такива семейства и да ги турат по колите ,та да гледаме изравнени сили!?!? глупава е насоката ,в която са тръгнали...!отделно дето се слагат на разни жълти и цигани по индия ,за да дигат гледаемостта ,ма тва вече друг...финансов въпрос.
няма как да дигнат нивото на опашкарите (освен да им дават повече пари ,което ще се съгласиш е абсурдно) , просто ограничават лидерите (макар че дори и ограничения те пак ще са по-силни) ....колкото до технолигийте и аз така мислех като теб че може ,да ама не, имах разговор с инжинер на виско ниво и той каза че технилогийте са толкова екстремни че не стават за масовото производство


"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
мога да ти дам примери от технологии от формулата ,които са влезли след макс 4-5г в наще коли...!!много неща!! аз това разбирам да върви формулата !иначе за кво ми е да гледам совалки-космически и да нема никакъв ефект в колата,която ще си купя след 10г...примерно!
активните окачвания,скоростите,някои материали ,спирачки-карбонови влязоха първо там и после додоха и при нас...!!и още много неща. това е пътя,а че джуджето и оня фашистки-педаломазохист ,че са гяволи никой не го отрича! пускат фъндък само ако имат файда.
аеродинамиката на колите явно слиза надолу с тия нови правила,но и е явно ,че така ще стимулират отново инженерите да измислят нещо друго ,за да компенсират. сликовете също ще помогнат. аз бих желал\ не че некой ме пита,ма просто тва бих искал/ колите от формулата да имат връзка с производителите на масови коли и да влагат наученото в тях.
активните окачвания,скоростите,някои материали ,спирачки-карбонови влязоха първо там и после додоха и при нас...!!и още много неща. това е пътя,а че джуджето и оня фашистки-педаломазохист ,че са гяволи никой не го отрича! пускат фъндък само ако имат файда.
аеродинамиката на колите явно слиза надолу с тия нови правила,но и е явно ,че така ще стимулират отново инженерите да измислят нещо друго ,за да компенсират. сликовете също ще помогнат. аз бих желал\ не че некой ме пита,ма просто тва бих искал/ колите от формулата да имат връзка с производителите на масови коли и да влагат наученото в тях.
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Назад към BMW и моторните спортове
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани