въпрос за турбото

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: burgas

въпрос за турбото

Мнение от borcata bc » 13 Ное 2008, 8:56

здравейте колеги чух че между турбото и байпаса мъркуча се реже и се слага някакъв клапан който може на ръка да се върти и така може да се надуе турбото :mhihi: та този клапан регулирало колко налягане или там каквото е да се пусне и си го връткаш ръчно и си преценяш на колко да ти надува турбото :mhihi: та въпроса ми е :mhihi: ако турбото примерно ми надува 07 и ако със този клапан го оправя на заводското 09 за тд ще пречи ли нещо :mhihi: в смисъл този клапан ще оказва ли някакво отрицателно влияние :mhihi:
borcata bc

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: въпрос за турбото

Мнение от zvetiko » 13 Ное 2008, 9:51

borcata bc написа:здравейте колеги чух че между турбото и байпаса мъркуча се реже и се слага някакъв клапан който може на ръка да се върти и така може да се надуе турбото :mhihi: та този клапан регулирало колко налягане или там каквото е да се пусне и си го връткаш ръчно и си преценяш на колко да ти надува турбото :mhihi: та въпроса ми е :mhihi: ако турбото примерно ми надува 07 и ако със този клапан го оправя на заводското 09 за тд ще пречи ли нещо :mhihi: в смисъл този клапан ще оказва ли някакво отрицателно влияние :mhihi:


Колега ,нещата не са толкова прости.Като сложиш кранче на турбото да пуска повече въздух,трябва да сложиш и кранче на нафтата да се пуска повече гориво,иначе колата просто ще изгасне.Това дето си го намислил може да стане ,но трябва от плочката на ГНП да се подаде повече гориво.Аз съм го правил този номер-без байпасен клапан и зададено повече гориво от плочката съм надувал до 2.5-3 бара при фабрични 2,усещането е невероятно ,но колко ще издържи двигателя без преработка, не знам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 13 Ное 2008, 10:26

Здравейте,
чак за 0.2 бара не смятам че ще има нужда да пипа ГНП'то, то нали за това е МАП сензора. Колега това което търсиш се нарича boostcontroller
Изображение.
Има го в www.topspeed.bg (поне ми се видя най евтино там)
до ~1.5 бара според мен МАП сензора си върши добре работата и няма нужда да се пипа нищо(поне при мен е така). А разликата е усезаема ;)
Аз те посъветвам да си сложиш и един маноматър (boost meter)
Изображение

за да не прекалиш с кранчето на въздуха и да не издухаш нещо.
Поздрави и успех

Митоди яде мисо
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: въпрос за турбото

Мнение от Methodius » 13 Ное 2008, 11:38

borcata bc написа: ...

Сток налягането ти е около 0.9, направи я на 1.1 , 1.2 , няма да имаш проблеми .. ;) Ако искаш още пауър слагай и един чип и си готов .. ;)
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Ное 2008, 12:25

swh_bmw написа:Здравейте,
чак за 0.2 бара не смятам че ще има нужда да пипа ГНП'то, то нали за това е МАП сензора. Колега това което търсиш се нарича boostcontroller
Изображение.
Има го в www.topspeed.bg (поне ми се видя най евтино там)
до ~1.5 бара според мен МАП сензора си върши добре работата и няма нужда да се пипа нищо(поне при мен е така). А разликата е усезаема ;)
Аз те посъветвам да си сложиш и един маноматър (boost meter)
Изображение

за да не прекалиш с кранчето на въздуха и да не издухаш нещо.
Поздрави и успех


Колега има два вида МАР сенсори ,които отчитат налягането до различни стойности-трябва да погледна точно до какви стойности отчитаха,но единият беше над 3бара ,но струваше скъпо.Не знам и колегата до колко иска да надува-предполагам,че ако иска до 2.5 бара МАР сенсора ще го хване,но по-принцип е хубаво с плочката да се увеличи малко горивоподаването-все пак сме със стари двигатели ,а колегата иска сериозна динамика.Аз му предлагам без да пипа турбото само с регулировка на помпата ,да подобри сериозно динамичните качества на колата.Примерно турбото му ще надуе след 2000-2500 оборота ,обаче до тогава без регулировка на помпата колата може и да се влачи,така ,че без пипане на плочката няма да се мине . ;)

Погледнах за МАР сенсора-отчита до 2.5бара.Без увеличаване на горивоподаването може да надуе турбото с още 0.4-0.5 бара,след това колата умира ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: burgas

Мнение от borcata bc » 13 Ное 2008, 14:33

колеги благодаря ви за отговорите :mhihi: :mhihi: значи ще стане работата защото аз не искам да го надувам прекалено много а само да го съжива малко без да барам гнп-то :mhihi: защото ми се струва че малко ми е слабо :mhihi: :mhihi:
смятам първо да го замеря да видя колко ми надува и после ако ми е слабичко да го настроя на фабричните параметри :uups: :uups:
е айде и съвсем малко отгоре :mhihi: :mhihi:
borcata bc


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 14 Ное 2008, 20:37

borcata bc написа:колеги благодаря ви за отговорите :mhihi: :mhihi: значи ще стане работата защото аз не искам да го надувам прекалено много а само да го съжива малко без да барам гнп-то :mhihi: защото ми се струва че малко ми е слабо :mhihi: :mhihi:
смятам първо да го замеря да видя колко ми надува и после ако ми е слабичко да го настроя на фабричните параметри :uups: :uups:
е айде и съвсем малко отгоре :mhihi: :mhihi:
без да пипнеш гнп-то нищо няма да стане,освен ако не е пипано преди теб
Успех
Изображение
by ''kompleksa''

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook