въпрос за турбото
Модератор: Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- borcata bc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 9.03.2008
- Местоположение: burgas
въпрос за турбото
здравейте колеги чух че между турбото и байпаса мъркуча се реже и се слага някакъв клапан който може на ръка да се върти и така може да се надуе турбото
та този клапан регулирало колко налягане или там каквото е да се пусне и си го връткаш ръчно и си преценяш на колко да ти надува турбото
та въпроса ми е
ако турбото примерно ми надува 07 и ако със този клапан го оправя на заводското 09 за тд ще пречи ли нещо
в смисъл този клапан ще оказва ли някакво отрицателно влияние 





borcata bc
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: въпрос за турбото
borcata bc написа:здравейте колеги чух че между турбото и байпаса мъркуча се реже и се слага някакъв клапан който може на ръка да се върти и така може да се надуе турботота този клапан регулирало колко налягане или там каквото е да се пусне и си го връткаш ръчно и си преценяш на колко да ти надува турбото
та въпроса ми е
ако турбото примерно ми надува 07 и ако със този клапан го оправя на заводското 09 за тд ще пречи ли нещо
в смисъл този клапан ще оказва ли някакво отрицателно влияние
Колега ,нещата не са толкова прости.Като сложиш кранче на турбото да пуска повече въздух,трябва да сложиш и кранче на нафтата да се пуска повече гориво,иначе колата просто ще изгасне.Това дето си го намислил може да стане ,но трябва от плочката на ГНП да се подаде повече гориво.Аз съм го правил този номер-без байпасен клапан и зададено повече гориво от плочката съм надувал до 2.5-3 бара при фабрични 2,усещането е невероятно ,но колко ще издържи двигателя без преработка, не знам.
Здравейте,
чак за 0.2 бара не смятам че ще има нужда да пипа ГНП'то, то нали за това е МАП сензора. Колега това което търсиш се нарича boostcontroller
.
Има го в www.topspeed.bg (поне ми се видя най евтино там)
до ~1.5 бара според мен МАП сензора си върши добре работата и няма нужда да се пипа нищо(поне при мен е така). А разликата е усезаема
Аз те посъветвам да си сложиш и един маноматър (boost meter)
за да не прекалиш с кранчето на въздуха и да не издухаш нещо.
Поздрави и успех
чак за 0.2 бара не смятам че ще има нужда да пипа ГНП'то, то нали за това е МАП сензора. Колега това което търсиш се нарича boostcontroller

Има го в www.topspeed.bg (поне ми се видя най евтино там)
до ~1.5 бара според мен МАП сензора си върши добре работата и няма нужда да се пипа нищо(поне при мен е така). А разликата е усезаема

Аз те посъветвам да си сложиш и един маноматър (boost meter)

за да не прекалиш с кранчето на въздуха и да не издухаш нещо.
Поздрави и успех
- Methodius
- Митоди яде мисо
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: въпрос за турбото
borcata bc написа: ...
Сток налягането ти е около 0.9, направи я на 1.1 , 1.2 , няма да имаш проблеми ..


Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
swh_bmw написа:Здравейте,
чак за 0.2 бара не смятам че ще има нужда да пипа ГНП'то, то нали за това е МАП сензора. Колега това което търсиш се нарича boostcontroller.
Има го в www.topspeed.bg (поне ми се видя най евтино там)
до ~1.5 бара според мен МАП сензора си върши добре работата и няма нужда да се пипа нищо(поне при мен е така). А разликата е усезаема
Аз те посъветвам да си сложиш и един маноматър (boost meter)
за да не прекалиш с кранчето на въздуха и да не издухаш нещо.
Поздрави и успех
Колега има два вида МАР сенсори ,които отчитат налягането до различни стойности-трябва да погледна точно до какви стойности отчитаха,но единият беше над 3бара ,но струваше скъпо.Не знам и колегата до колко иска да надува-предполагам,че ако иска до 2.5 бара МАР сенсора ще го хване,но по-принцип е хубаво с плочката да се увеличи малко горивоподаването-все пак сме със стари двигатели ,а колегата иска сериозна динамика.Аз му предлагам без да пипа турбото само с регулировка на помпата ,да подобри сериозно динамичните качества на колата.Примерно турбото му ще надуе след 2000-2500 оборота ,обаче до тогава без регулировка на помпата колата може и да се влачи,така ,че без пипане на плочката няма да се мине .

Погледнах за МАР сенсора-отчита до 2.5бара.Без увеличаване на горивоподаването може да надуе турбото с още 0.4-0.5 бара,след това колата умира

- borcata bc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 9.03.2008
- Местоположение: burgas
колеги благодаря ви за отговорите
значи ще стане работата защото аз не искам да го надувам прекалено много а само да го съжива малко без да барам гнп-то
защото ми се струва че малко ми е слабо
смятам първо да го замеря да видя колко ми надува и после ако ми е слабичко да го настроя на фабричните параметри
е айде и съвсем малко отгоре






смятам първо да го замеря да видя колко ми надува и после ако ми е слабичко да го настроя на фабричните параметри


е айде и съвсем малко отгоре


borcata bc
без да пипнеш гнп-то нищо няма да стане,освен ако не е пипано преди тебborcata bc написа:колеги благодаря ви за отговорите![]()
значи ще стане работата защото аз не искам да го надувам прекалено много а само да го съжива малко без да барам гнп-то
защото ми се струва че малко ми е слабо
![]()
![]()
смятам първо да го замеря да видя колко ми надува и после ако ми е слабичко да го настроя на фабричните параметри![]()
![]()
е айде и съвсем малко отгоре![]()
Успех

by ''kompleksa''
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани